URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
18 Octombrie 2012, 15:44

Dacia vinde mai multe maşini decât Porsche sau Seat într-o ţară europeană dezvoltată

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Înmatriculările Dacia într-o ţară europeană s-au situat la 6.205 unităţi anul trecut, iar în primele nouă luni ale acestui an au depăşit 4.000, suficient încât să asigure mărcii controlate de grupul francez Renault o cotă de piaţă de aproape 2%, scrie cotidianul Le Temps, citat de agenţia Mediafax.

"Este o poveste de succes", a declarat reprezentantul Renault Elveţia, Laurent Burgat, într-o conferinţă de presă. Cota de piaţă a Dacia în Elveţia se situează la 1,9%, faţă de 10,5% în cazul liderului Volkswagen sau 5-6% - Renault. Dacia depăşeşte, însă, Seat (cotă de piaţă de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).

"Imaginea automobilistului elveţian, amator de mulţi cilindri, a primit o lovitură. Nu că elveţienii ar renunţa la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piaţa îşi păstrează particularităţile. (...) Pare un punct cel puţin neobişnuit în care şoferii elveţieni se alătură celor europeni: goana după maşini low-cost. Inclusiv vârful de lance al acestei nişe, marca Dacia", scrie Le Temps. Dacia este vândută în Elveţia din 2006.

"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamănă destul de mult cu ceea ce a făcut Volkswagen cu Skoda. Dacă vorbim din nou în zece ani, probabil putem spune acelaşi lucru despre maşini din China sau India", a afirmat şeful SwissAuto, Andreas Burgener, reprezentant al asociaţiei importatorilor auto.

Începând cu acest an, Dacia are şi un model care se adresează familiilor, Lodgy, care este însă este puţin probabil să detroneze Duster. SUV-ul generează 44% din vânzările Dacia.

Sursa: Mediafax

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0405 RON
  • 1 EUR = 4.874 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON