URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
09 Iunie 2016, 13:15

Csuzi Istvan despre gratuitatea în transportul public: "Doamna Firea a spus cel mai mare populism din lumea asta"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-o conferinţă de presă prilejuită de Ziua Transportatorului, directorul OTL, Csuzi Istvan, a afirmat că ideea oferirii de transport public gratuit, vehiculată de noul primar ales al Capitalei, Gabriela Firea, este una "populistă" şi ar putea fi pusă în practică doar cu cheltuieli imense.

"N-am vrut să fac aluzie la asta, dar nu pot să mă abţin. Ieri am auzit că noul primar al Bucureştiului, doamna Gabriela Firea, a pomenit de transport public gratuit. Este cel mai mare populism existent în lumea aceasta. Nimic nu este gratuit!", a afirmat Csuzi.

Şeful OTL a vorbit şi despre cheltuieli şi investiţii majore care ar trebui acoperite doar din bani publici în cazul în care transportul public ar fi gratuit. "Din punctul meu de vedere, cel care consumă să plătească. Nu există consum care nu se taxează. Nu gratuitate trebuie să existe, ci calitate, confort, accesibilitate, atractivitate. E uşor să spui că dai transport gratuit, dar mai greu de pus în practică. Sunt tare curios ce se va întâmpla, căci ce s-a spus e foarte grav", a spus acesta.

Csuzi Istvan a continuat făcând o comparaţie între Oradea şi Bucureşti, prin care a arătat că societatea locală de transport îşi asigură din propriile venituri peste jumătate din buget, în timp ce Capitala nu reuşeşte să-şi acopere nici măcar un sfert. "În Oradea noi avem aproape 55% încasări proprii din vânzări bilete şi abonamente, în condiţiile în care şi noi dăm gratuităţile prevăzute de lege. Bucureştiul astăzi nu are nici 15% din bugetul total care să provină din încasări proprii", a declarat directorul OTL.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, Csuzi a vorbit despre nevoia societăţilor de transport în comun din România de a accesa fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii şi a parcului auto. Şeful societăţii de transport din Oradea a criticat, însă, faptul că la nivel naţional lipseşte un plan de dezvoltare a transportului public. "În perioada 2007-2013, în România s-au cumpărat în total 33 de tramvaie noi. În aceeaşi perioadă, în Polonia s-au cumpărat 544 de tramvaie", a încheiat şeful OTL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
NOPTI ALBE IN TALLIN
@pinonel: Te cred! Sa nu-ti imaginezi ca sunt o enciclopedie si am zis din prima:Talinn! Am stiut ca pe undeva se acorda gratuitate, am cautat si am gasit! Nu am intrat in detalii! Chiar si in Bucuresti intr-o prima faza ar fi vorba despre anumite ore! Culmea ironiei! Eu am platit o amenda in Tallin pentru ca nu aveam bilet! N-a fost cu intentie dar nu aveam maruntis si am zis: o statie am de mers, nu ma prinde! M-a prins! Bine, nici cuantumul amenzii nu era de luat in seama asa ca am achitat pe loc! Altfel, un oras SUPERB!
Postat 09 Iunie 2016, 18:49 de TDS
Ar fi prea frumos ,ecologic si de vis !
Prin transport public urban si suburban de persoane gratuit ,de calitate se reduce atat poluarea cat si aglomeratia din trafic. El trebuie sa acopere trasee,orare bine calculate si sa fie efectuate cu tramvaie si autobuze de inalt confort si curatenie.Sa poti sa-ti potrivesti ceasul dupa orarul de mers al acestor mijloace de transport ar fi cu adevarat marea gratuitate si binefacere pentru populatie.Nu taxiuri din metru in metru ,nu tu transport ocazional sau special cu 2-3 pasageri.Un oras cu aer curat ,fara aglomeratie poate fi un oras cu transport public gratuit ,inainte de toate !Iar pana la populism mai este si putinta de a o face !indiferent ca in Bucuresti sau in Oradea.
Postat 09 Iunie 2016, 17:39 de PETREI
Vorbeste si csuzi, ca si el e om! Sau nu e?!
@tsd, esti oaspete aici, asa ca incep cu tine. Citez din Adevarul :,,In 2013 un oraş mare a încercat acelaşi lucru. Este vorba de Tallin, capitala Estoniei. Trebuie menţionat că nu este chiar gratis: cei care vor să beneficieze de facilitate trebuie să se înregistreze legal şi să plătească 3 euro pentru a obţine un card de călătorii. Totuşi, numărul călătorilor a crescut doar cu 1,2%, iar traficul a scăzut cu 14% în intersecţii. Pe de altă parte, de trei ori mai mulţi oameni şi-au depus cereri pentru a avea acte de reşedinţă în Tallin. Ca şi în SUA, măsura i-a atras pe cei care mergeau pe jos la lucru, iar măsura a costat un gol de venituri de 12 milioane de euro la municipalitate. Spre comparaţie, Tallin are o populaţie de 407.000 de locuitori, în vreme ce Bucureştiul adună oficial 1,9 milioane de locuitori, iar neoficial totul se apropie de 2,5 milioane. Şi Ploieştiul a avut un astfel de sistem pentru cetăţenii cu venituri sub 3.000 de lei, introdus în 2014, dar plata a fost reintrodusă la finele anului trecut." Sa nu-l uit nici pe csuzi! Din acelasi Adevarul: ,,Costul actual de 1,3 lei pentru o călătorie şi de 50 de lei pe lună pentru toate liniile este cu totul suportabil pentru populaţie." Asta in conditiile in care salariul mediu net in Bucuresti este de aproape 3000 de lei (2813lei). In Oradea este jumatate!!!, dar biletele costa dublu iar abonamentul este tot pe acolo. Concluzia: manati de prostie si incompetenta si nu in ultimul rand de nea ilie, nu stiti cum sa-i mai beliti pe oradeni sa ,,carpiti" gaurile de la bugetul local, gauri facute tot de voi! Si ciclul se reia, este un proces care se autointretine gratie lipsei de ,,experienta" a celor din primarie.
Postat 09 Iunie 2016, 16:28 de pinonel
PREVENTIV
@ferfeleaga: Anticipez, deci o spun eu: da, conteaza si numarul de locuitori!
Postat 09 Iunie 2016, 15:01 de TDS
55%
E o problema de management daca la cele mai mari tarife din tara la transportul in comun nu se acopera decit 55% din costuri.Procent care se va diminua si mai mult dupa marea unire cind va fi valabil abonamentul de oras si spre sinmartin.Sau e doar o cioaca...Ideea transportului local gratuit merita incercata,sursa de finantare fiind deturnarea unor procente din taxele locale.La fel ar putea fi si in cazul gunoiului.Ai o locuinta,x% din impozitul anual e taxa pe gunoi
Postat 09 Iunie 2016, 14:54 de excalibur
OK
@ ferfeleaga: Da, este conform Wikipedia la aprox. 500.000 locuitori ( am gasit pe undeva si cifra de 1 milion ). Dar ideea era ca are transport in comun gratuit !
Postat 09 Iunie 2016, 14:54 de TDS
COPY PASTE
mai copy-paste, toata estonia are sub 1,3 milioane de locuitori...
Postat 09 Iunie 2016, 14:32 de ferfeleaga
@TDS
Sub 1 milion de locuitori este o prostie transportul gratuit. Aşa merităm dacă n-am vrut Unirea!
Postat 09 Iunie 2016, 14:08 de eutanasiu
CORECTURA
2013
Postat 09 Iunie 2016, 13:32 de TDS
ESTONIA
"Tallinn, capitala Estoniei, va avea incepand cu anul viitor transport public gratuit. Strategia adoptata de baltici tine atat de coeziunea sociala, cat si de preocuparea pentru mediu si crearea de oportunitati economice, dupa cum a explicat primarul orasului, Edgar Savisaar, intr-o conferinta de presa care a avut loc la sfarsitul lunii octombrie."( este vorba despre anul 2012 iar populatia este de aprox. 1 milion locuitori )
Postat 09 Iunie 2016, 13:31 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON