URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 29 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Aprilie 2024, 19:35

Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO)

Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deschiderea legăturii cu Autostrada Transilvania pe drumul expres DX 16 nu a dus deocamdată la eliminarea cozilor de maşini de pe Şoseaua Borşului pe sensul de mers dinspre vamă spre Oradea.

„Este nevoie de timp”

„Mai este nevoie de timp pentru ca şoferii să se obişnuiască cu apariţia noului drum, după care o parte din trafic se va muta acolo", a declarat, pentru BIHOREANUL, primarul Florin Birta.

Cei care intră în țară pe la punctul de trecere a frontierei Borș I pot urca pe noul drumul expres în zona localității Sântion, evitând astfel șoseaua Borșului, pe care se află șantierul pasajului suprateran.

În prezent, traficul se desfăşoară cu greutate în dreptul şantierului de la viitorul pasaj, pe fondul devierii lui pe şoseaua de lângă parcul industrial, care are doar o bandă pe sens în loc de două, cum are Calea Borşului.

La ore de vârf, drumul de circa un kilometru - începând de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness I şi până la următoarea giraţie, de lângă fostul magazin PIC - durează peste o jumătate de oră, adunând atât TIR-urile și autoturismele care intră în țară pe la Borș I, cât și mulți dintre angajații firmelor din parcul industrial. 

„După ora 16:30, când iese lumea de la lucru, timp de aproape două ore este dezastru. De-a lungul parcului industrial se circulă bară la bară. Dacă ajungi în jumătate de oră la intrarea în Oradea eşti norocos", a povestit pentru BIHOREANUL un angajat de pe platforma industrială.

Cu tupeu

Marţi după-amiază, coada de maşini de pe breteaua ocolitoare înainta cu viteza întâia, oprind la fiecare intersecţie pentru a lăsa maşinile să iasă de pe arterele adiacente din parcul industrial pe şoseaua principală.

Şoferii îndrăzneţi depăşeau coloana pe contrasens şi opreau pe locurile de amenajate pe partea stângă a drumului atunci când din faţă se apropia un autovehicul. Apoi, profitând de bunăvoinţa conducătorilor auto mai înţelegători, forţau revenirea în coloană.

Au fost și șoferi mai tupeiști, care s-au folosit de un trotuar peste spațiul verde pentru a ajunge mai repede de pe șoseaua de lângă Parcul Industrial, cea care se aglomerează, înapoi pe Calea Borșului, după zona șantierului. 

„Vom amenaja un drum”

De altfel, inspirându-se de la şoferii cu tupeu, Primăria Oradea vrea să implementeze aceeaşi soluţie.

„După amenajarea rampei pasajului, până la începutul lunii mai, la o distanţă de circa 200 de metri de şantier spre Oradea, vom amenaja un drum perpendicular peste spaţiul verde. Astfel, circulaţia va fi limitată la o bandă pe sensul spre Oradea doar în zona lucrărilor din dreptul parcului industrial, după care se va reveni pe Calea Borşului la două benzi pe sens”, a explicat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

Și primarul Florin Birta a spus că, prin această măsură, „traficul se va aerisi”.

Potrivit lui Sebastian Marchiș, lucrările de amenajare a pasajului peste sensul giratoriu sunt realizate în prezent în proporţie de circa 30%. Până acum constructorii au amenajat structura de rezistenţă şi au ridicat picioarele pasajului rutier. "În următoarea perioadă urmează să fie montată structura metalică a construcţiei", a spus Marchiş.

Conform contractului încheiat cu constructorul termenul de predare a lucrărilor este abia anul viitor dar executantul şi-a asumat finalizarea lor mult mai repede.

"La sfârşitul lunii septembrie sperăm ca deja să se circule pe pasaj chiar dacă se va mai lucra încă la finisaje", a spus directorul Sebastian Marchiş.

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de amenajare a pasajului suprateran de deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial au fost atribuite anul trecut pentru suma de 53,7 milioane lei către o asociere de firme reprezentată de Freyrom.

Construcţia pasajului, începută în decembrie anul trecut, a fost licitată la pachet cu construcţia unui drum colector, lung de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi amenajarea unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Tot aglomerat va fi
Ce prostie sa spui ca toti vor folosi noua centura? Pai grosul soferilor au drum pana in limita orasului, sau in zona. Doar nu toti merg pe autostrada. Asa e cand nu faci niciodata studii de trafic, ca sa fie ieftin si prost
Postat 10 Aprilie 2024, 19:18 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Tu pana azi nu ai auzit de Sturza. Filip degeaba te scoti a facut destul pt bugetul orasului. Vezi ca Boc si Bolojan deodata su ajuns primari si Clujul s-a dezvoltat de 100 de ori cat Oradea. Ce mai face maica-ta, tot pe centura e, sau e pe noua centura?
Postat 10 Aprilie 2024, 19:15 de vasi13
vasi/adi13
Si a făcut la fel de mult ca Filip, dar diferenta se vede cu Bolojan și Birta
Postat 10 Aprilie 2024, 12:20 de Sandu2100
"Deschiderea legăturii cu Autostrada Transilvania pe drumul expres DX 16 nu a dus deocamdată la eliminarea cozilor de maşini de pe Şoseaua Borşului pe sensul de mers dinspre vamă spre Oradea"
Si cine a crezut ca o sa muta aglomeratia pe DEx16 asa semifinisata? Dupa primaria / CNAIR aglomeratia merge numai pe centura spre vama Bors 1 si Bors 2, altundeva nu... Au facut la strada Burjac pasaj, dar n-au conectact cu DEx cu nicio bretea de coborare/urcare. De la Tiger Amira pana la Borsului n-ai nicio intrare/iesire, la EBP e ceva iesire in spatele EBP-ului, in rest poti sa urci numai pe Borsului... Din oras efectiv n-ai cum sa mergi pe noul DEx, numai daca stai in aglomeratia pe Aradului, facand un ocol de zeci de kilomentru, atunci mai bine stai in aglomeratia pe Borsului... Iesirea spre Santaul Mare iar nu e deschisa din cauza semaforizarii caii ferate spre Satu Mare, deci nici din "drumul expres" dinspre Remarkt n-ai cum sa ajungi pe DEx. Cand toate intrariile/iesiriile vor fi gata, dupa aceea sa asteptati ca aglomeratia se muta un pic. Dar nici dupa aceea sa nu asteptati la mare schimbare, oamenii se uita cat costa benzina, deja la un ocol de 10km se calculeaza ca nu merita. De fiecare data cand ma duc pe DEx gasesc min 1-2 sofer care abia merge cu 60-70km/h pe drum drept ca sa nu consume masina mai mult...
Postat 10 Aprilie 2024, 11:07 de cititor_
Sandu cel cu buda in curte
Filip a avut 2 mandate . Sturza a avut mandat intre cele 2 a lui Filip. Si STURZA a fost comple zero ala a fost cel mai slab primar, dar nu il pomenesti ca era din PNL,.
Postat 10 Aprilie 2024, 06:47 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Filip a facu multe si de calitate. De ex intersectia de la Decebal cu Apostol Andrei. De o facea Bolojan avea o banda si ingudta. A facut fara fonduri UE. orice prost de bolovan poate face pe banii altuia. Nu uita ca Filip se pregatea sa ia fonduriUE cand intra Romania in UE. Bolojan in primii 2 ani de mandat nu a facut nimic, nici nu vroia sa auda de fonDuri UE. Aadus tramvaie noi, primul oras, a asfalta mai multe strazi ca bolovan, bazinul Olimpic, a ingradit parcurile, nu le distruge ca bolovanu. Centura el a facut-o, era gratis parcarea in oras atunci. Ce facea bolovanu de nu erau fonduri UE,?
Postat 10 Aprilie 2024, 06:45 de vasi13
...vom amenaja un drum perpendicular peste spaţiul verde
Ca să nu se creeze conflict cu traficul de pe străzile ce intră în drumul colector pe care este deviată circulația, ar trebui să se inverseze părțile sensurilor, adică să se delimiteze total și să fie pe partea stângă pe aliniamentul locurilor de parcare traficul de tranzit de pe Borșului spre oraș care va ieși înapoi pe Borșului, astfel se menține drumul colector exclusiv pentru autovehiculele de pe străzile ce dau în drumul colector și traficul de tranzit nu va fi nevoit să se oprească să îi lase să intre în rând, fiind separat total de acel drum. Cine va dori să ajungă dinspre vamă la Faist/Perind/Rozoti etc. să fie obligat să meargă până la sensul CTP (fostul Pic) și să revină pe drumul colector (nu vor fi foarte mulți, deci nu va fi mare deranj).
Postat 09 Aprilie 2024, 23:30 de zsizsi
problema nu e ca se.......
problema nu e ca se lucreaza, problema e ca responsabilii, autoritatile,.....bugetarii nu pot gandi drumuri provizorii care sa asigure tranzitul pe perioada lucrarilor, aca problem! Ai care (nu)gandesc ii doare in dos ca ei si ca merg si ca nu fac nimic la servici leafa le merge chiar au si sporuri!
Postat 09 Aprilie 2024, 22:20 de scortosul
Demisia
Este nevoie sa îți dai tu demisia. O bucata de drum care s-ar face in mod normal in 3minute o faci într-o ora. In zona lucrează mii de oameni, alte câteva mii tranzitează zona dinspre și spre vama, cum sa nu iei niste masuri ?!!! Salarul tau nu poate întârzia 10ani?
Postat 09 Aprilie 2024, 21:54 de boris
sanduivanov aka vasi13
Bine ar fi fost daca FILIP ar fi continuat dezvoltarea in 91 cand a fost ales primar, nu a continuat nici el nici altul care au fost primari . 18 ani a fost oprita dezvoltarea Oradei. Filip cu 3 mandate a frecat menta, dacă el făcea astea, acum nu se ajungea la asemenea trafic. Bolojan și Birta gândesc pe viitor, si ei construiesc acuma ce nu au construit alții.
Postat 09 Aprilie 2024, 20:52 de Sandu2100
Bine ar fi de ar si gandi primaria
Primaria nu gandeste niciodata nimic, de asta se fac si refac lucrarile, la nesfarsit.
Postat 09 Aprilie 2024, 19:46 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6373 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON