URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oricât ai fi de răuvoitor, nu poți să nu remarci că în ceea ce privește infrastructura grea - centuri, pasaje și poduri - Oradea stă foarte bine. Iar la aceste lucrări detaliile contează mai puțin. Faptul că o dală stă mai strâmbă sau că după șase luni mai trebuie să pui o roabă de asfalt pe drumul care face legătura cu autostrada nu e un capăt de țară...
Zic şi eu
Adrian Cris
Știți unde era și ce făcea Ilie Bolojan lunea trecută, când Marcel Ciolacu, premier, președinte PSD și candidat la Președinție, îl „propunea” prim-ministru taman din Ambasada României la Paris, zicând că bihoreanul „a realizat foarte multe” și nu are „nici cea mai mică problemă” de a lucra cu el? La Căminul Cultural din Bulz. Unde ce credeți că le spunea celor câtorva zeci de localnici adunați să-l asculte? Nu promisiuni că va curge lapte și miere, ci dimpotrivă!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Ianuarie 2024, 17:04

Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR

Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR foto: Facebook / Florin Birta
Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR foto: Primăria Oradea
Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR foto: Primăria Oradea
Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR foto: Facebook / Florin Birta
Viitorul pasaj rutier din Calea Borşului va fi finanţat prin PNRR foto: Facebook / Florin Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Florin Birta a semnat marţi la Bucureşti contractul de finanţare prin PNRR a lucrărilor de amenajare a viitorului pasaj rutier din Calea Borşului care va fi construit peste sensul giratoriu de la intrarea în parcul industrial.

Anunţul a fost făcut marţi după-amiază de primarul Florin Birta pe pagina de Facebook.

"Am semnat astăzi contractul de finanţare prin PNRR pentru noul proiect de infrastructură rutieră, extrem de important pentru facilitarea traficului pe Calea Borşului, în zona Parcului industrial I. Este vorba despre viitorul pasaj realizat peste sensul giratoriu amplasat pe DN1, care va asigura continuarea circulaţiei în zonă", a anunţat primarul Florin Birta.

După cum BIHOREANUL a mai scris, municipalitatea intenţiona să finanţeze proiectul din fonduri europene încă de la început, lucrarea a fost deja atribuită asocierii de firme conduse de Freyrom, din care mai fac parte Procons Group şi Construcţii Erbaşu, pentru suma de 53,7 milioane lei plus TVA, iar construcţia efectivă a început la jumătatea lunii decembrie a anului trecut.

"Constructorul desemnat prin licitaţie publică a început deja forarea celor 36 de piloţi care vor susţine cele două culee ale viitorului pasaj şi lucrează la devierea reţelelor de electricitate", se menţionează în anunţul lui Birta.

Construcţia pasajului de-a lungul DN 1 a fost licitată la pachet cu amenajarea unui drum colector, de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi a unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.

Potrivit primarului, "obiectivul menţionat face parte dintr-un proiect mai amplu care prevede şi realizarea unor drumuri colectoare, acestea din urmă fiind susţinute din bugetul local".

Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 20 de luni, dar primarul Florin Birta declarat public că vrea să determine constructorii să finalizeze pasajul încă din acest an.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Sandu cel cu buda in curte
Vin camioane, tiruri du-te vezi. E terrminal cargo , si pe Matei Corvin e un terminal nou mare. Si in Velenta e tot terminal, dar tu din cotet nu ai cum sa stii astea. Iar minti cu nerusinare.
Postat 18 Ianuarie 2024, 08:54 de vasi13
vasi/adi13
Ala e triaj, impegat.
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:42 de Sandu2100
Sandu cel cu buda in curte
Iar delirezi. Si daca e terminalul interstelar de ce trebuie pasaj? Mai sunt 2 terminale unul in Velenta si altul pe Matei Corvin. Alea nu au pasaj ca de abia sunt maxim 5 camioane la incarcat. Asa va merge si terminalul asta ca aeroportul. Doamne ce naiv credul poti fi.
Postat 17 Ianuarie 2024, 05:56 de vasi13
KP
Dacă nu-ți aduci aminte, dar cu siguranță nu vrei, BIRTINEZII ăștia au început cu podul Sovata, ala de pe centură, ala din Dragoș Vodă, or trecut apoi la pasajele de pe centură ( bineînțeles și acolo ai comentat ca de ce se face ) deci BIRTINEZII au experiență in pasaje SI SE VEDE CA ORĂDENII SI BIHORENII ASTA VOR. Ai spus ca TU nu vezi utilitatea lor și îți dau dreptate, URA DIN TINE NU VEDE UTILITATEA LOR, Cetățenii văd, și după cum vezi și tu, CETĂȚENII SUNT MULȚUMIȚI. Taxele și impozitele mele sunt gestionate CORECT. Dar nu același lucru se întâmplă în restul țării.
Postat 16 Ianuarie 2024, 23:06 de Sandu2100
Erbasu forever
Acuma ca si-au facut mina, sa bage pasaje peste tot, vedem noi ce facem cu ale dupa aia...
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:59 de excalibur
După experimentul subteran dezastruos al rigolelor și șanțurilor betonate din zona centrului civic ...
... a venit în sfârșit vremea pasajelor la înălțime, la cererea tuturor claustrofobilor din tribul "birtinezilor". Pe schiță arată corect, la prima vedere ... doar că, în realitate va fi ceva total diferit. Motivul e unul simplu. PNRR nu e similar cu fondurile structurale sau de coeziune. PNRR înseamnă peste 48% bani europeni nerambursabili și aproape 52% credite bancare de la bănci desemnate de către Comisia Europeană, cu dobânzi "confidențiale" care le depășesc pe cele comerciale curente.
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:26 de KP
AlexandraCiucle aka vasi13 adi13 și alte conturi
Pasajul ala se fa e pt terminalul intermodal. Largirea podului de pe Ștefan e treaba CFR , de asta se amână, o sa faca pasaj și la Emanuel după ce îl termina pe ala de pe Tudor și apoi sa mai mori de ciudă.
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:02 de Sandu2100
De ce pasaj acolo
Acolo niciodata nu a fost aglomeratie in sensul ala, de ce pasaj acolo. Bine ca de la 3 alegeri incoace se promite largirea podului de cale ferata de pe Stefan cel Mare. Acum vin alegerile iar promite. De ce pasaj la gara cand la Emanuel e teroare la orice ora. Nici cel cu Tudor nu se justifica. Astia fac pasaje asa cum le tuna sprancenele, sau sparnceana, nu unde trebuie ci unde se pot toca cat mai multi bani legal.
Postat 16 Ianuarie 2024, 19:51 de AlexandraCiucle
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6601 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON