URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
31 Mai 2011, 13:02

Consiliul Judeţean a dat liber la modernizarea integrală a Aeroportului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii judeţeni au votat marţi, în unanimitate, aprobarea documentaţiei tehnico-economice (studiul de fezabilitate) pentru extinderea şi modernizarea suprafeţelor aeroportuare ale Aeroportului Oradea. Practic, prin acest vot s-a pus capăt unei perioade de peste 7 ani în care modernizarea Aeroportului a fost mereu amânată, şi în care - mai mult - s-a intenţionat (între 2004-2008) chiar închiderea lui, sub pretextul mutării pe un amplasament din nordul judeţului.

Studiul de fezabilitate prevede extinderea şi modernizarea pistei de decolare - aterizare cu 300 de metri (astfel încât Aeroportul Oradea să poată primi avioane de mari dimensiuni, singurele cu care companiile low-cost vor să lucreze pentru a fi rentabile), realizarea a două noi căi de rulare şi a unei platforme noi pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, construirea unei mici uzine electrice care să asigure autonomia energetică a Aeroportului, precum şi modernizarea sistemului de balizaj şi semnalizare.

Proiectul are o valoare de 31 de milioane de euro, cu 9 milioane mai puţin decât prevedea un studiu de fezabilitate făcut în urmă cu trei ani. Comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a explicat acest lucru prin faptul că, datorită progresului tehnologic, între timp a devenit necesară prelungirea pistei cu doar 300 de metri, nu cu 400.

Pasc a mai explicat consilierilor judeţeni că Aeroportul Oradea are şanse mari să-i fie aprobat proiectul depus la Ministerul Transporturilor pentru ca lucrările de modernizare să fie finanţate cu fonduri europene şi că Aeroportul Oradea nu se află între cele nouă din ţară pe care FMI le monitorizează din cauză că între veniturile şi cheltuielile lor sunt dezechilibre mari. "Autoritatea Aeronautică Civilă Română nu a găsit nicio problemă în proiectul nostru", a spus Pasc, adăugând că "în ultimii trei ani Aeroportul Oradea avut venituri tot mai mari de la an la an, iar în 2010 am avut venituri proprii de 31 miliarde de lei (n.r. - vechi)".

Comandantul Aeroportului a vorbit şi despre lucrările începute astă-iarnă pentru modernizarea Aerogării, precizând că în interior acestea vor fi încheiate la 1 august. Ele au durat mai mult, a explicat Pasc, din cauză că au fost înlocuite inclusiv instalaţiile sanitare, care aveau aceeaşi vechime ca şi clădirea, adică 40 de ani.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Din State la Oradea
Abia astept sa aterizez la oradea in loc de BUdapesta. Va fi mai convenabil, usor, drum cu mai putine conexiuni
Postat 07 Iunie 2011, 00:58 de Chip
Oxigen pentru Bihor
Rezultatele cresterii economice ale unui judet sunt sustinute si sprijinite de un astfel de proiect. Este o dovada ca se pot lua decizii cu adevarat politice pentru binele comunitatii, nu doar limitate de interese personale sau cel mult de partid. Bihorul merita o fereastra deschisa catre lume, oportunitati, confort si indeosebi dezvoltare. Felicitari!!!
Postat 31 Mai 2011, 17:36 de Prof. Bologa
Pentru Oradea!
Si eu, ca si tine, si ca orice oradean si bihorean, ma bucur ca IN SFARSIT, chiar se misca treaba cu aeroportul intr-o directie buna. ***
Postat 31 Mai 2011, 16:21 de Pentru Oradea
in sfarsit
In sfarsit se misca ceva sau ii numai praf in ochi pt alegerile de anul viitor ? Eu sper ca nu . Meritam si noi un aeroport ca lumea nu numai clujeni lui pinguinul de boculet.
Postat 31 Mai 2011, 14:22 de bogdan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0058 RON
  • 1 EUR = 4.8728 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON