OTL va construi o autogară pe Bulevardul Ştefan cel Mare lângă Gara Centrală. Proiectul, unul mai vechi, a fost aprobat, joi, în şedinţa Consiliului Local cu voturile aleşilor PNL şi UDMR, care, totodată, au respins o iniţiativă privată de înfiinţare a unei autogări la intersecţia Bulevardului Ştefan cel Mare cu strada Sf. Ladislau.
Noua autogară a societăţii OTL, ai cărei indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi în luna aprilie a anului trecut, va deservi autobuzele judeţene care intră în oraş dinspre Satu Mare. Autogara va costa aproape 1,2 milioane lei şi este finanţată în intregime din bugetul local al municipiului, urmând să fie integrată domeniului public al acestuia.
"Noua autogară va funcţiona ca un terminal intermodal pentru călătorii care vin din alte localităţi, iar toţi operatorii de transport care vor utiliza această staţie vor intra astfel în legalitate pe teritoriul municipiului Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan într-o conferinţă de presă.
Contractul de execuţie cu firma Abed Nego a fost semnat, lucrările la autogara din Bdul Ştefan cel Mare urmând să înceapă în primăvara acestui an. După estimări, noua autogară va fi funcţională din toamnă. Aceasta va avea hol de aşteptare, birou administrativ, punct de vânzare bilete, spaţiu comercial şi grupuri sociale pentru femei/bărbaţi şi persoane cu dizabilităţi.
În acest context, aleşii locali au respins, tot joi, iniţiativa unei firme private, Autogenn, de a înfiinţa o autogară la intersecţia dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi strada Sf. Ladislau. "Proiectul este de a respinge construcţia acestei autogări. S-au obţinut toate avizele necesare până în acest moment. Am vrea un punct de vedere de la domnul primar Bolojan", a spus, în şedinţa de Consiliu Local, reprezentantul Autogenn.
În replică, edilul le-a propus consilierilor să voteze respingerea construcţiei acestei autogări private în baza unei strategii de transport publice asumate de municipalitate. "Există o strategie de transport în vigoare care prevede că în zonele strategice, intrări în oraş, noduri, aceste autogări rămân în proprietatea municipiului Oradea. Toţi operatorii au acces şi le pot folosi fără probleme. Consiliul Local a aprobat de anul trecut construirea acestei autogări, este contractată şi urmează să fie finalizată", a răspuns Bolojan.
De altfel, în proiectul de respingere scris de executivul local se arată că proiectul municipalităţii are "un grad de maturitate mai mare şi o capacitate superioară din punct de vedere al capacităţii de deservire". De asemenea, se menţionează faptul că respingerea nu va împiedica firma Autogenn să utilizeze investiţia propusă ca staţie de îmbarcare-debarcare a autobuzelor proprii, activitate pentru care a obţinut deja avizele necesare.
Citeşte şi:
Consiliul Local a aprobat construirea unei autogări de 1,5 milioane lei, lângă Gara Centrală
Viitoarea autogară Decebal este gata. Csuzi: "Calitativ se putea mai bine" (FOTO)
Autogara OTL Nufărul a fost inaugurată. Csuzi şi Bolojan s-au plâns de "piraţi" (FOTO)
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.