URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 28 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mă bucur că Prefectura s-a sesizat asupra situației mai mult decât scandaloase a flotanților, care, brusc, în an electoral, se mută la țară, unde, datorită numărului mic de votanți, pot influența decisiv rezultatul alegerilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
27 Ianuarie 2023, 18:38

Cine îi va transporta în următorii 7 ani pe navetiștii din Bihor prin curse regulate, pe 13 dintre cele 24 de zone stabilite de Consiliul Județean

Cine îi va transporta în următorii 7 ani pe navetiștii din Bihor prin curse regulate, pe 13 dintre cele 24 de zone stabilite de Consiliul Județean foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Județean Bihor a anunțat firmele câștigătoare ale licitației pentru delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate pe următorii șapte ani.

Deși procedura a fost lansată în urmă cu un an, pentru 11 dintre cele 24 zone de trasee ea se va repeta, în 8 dintre ele fie din cauza lipsei de interes din partea firmelor, fie a neîndeplinirii condițiilor cerute, ba chiar și a unor erori.

13 din 24

Potrivit unui comunicat dat publicității vineri de administrația județeană, licitația - care a fost lansată în ianuarie 2022 - a cuprins un număr total de 101 trasee, structurate pe 24 de grupe.

Prin finalizarea acesteia, au fost desemnate câștigătoare următoarele firme:

- Lot 1 (traseele Oradea - Voievozi, Oradea – Derna - Marghita, Oradea - Spinuș, Varzari - Marghita, Cuzap – Marghita): asocierea formată din SC AUTOROS ABC SRL (lider) și SC CATAMAD SRL; Valoarea ofertei: 5.328.156,12 lei, fără TVA

- Lot 2 (traseele Oșorhei - Oradea, Oradea - Cheriu, Oradea - Felcheriu, Oradea - Husasău de Criș, Oradea - Serghiș): SC ACULAR COM SRL; Valoarea ofertei: 12.025.622,98 lei, fără TVA

- Lot 3 (traseele Oradea - Ineu și Oradea - Borșa – Săbolciu): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.586.951,74 lei, fără TVA

- Lot 4 (traseele Oradea - Sântimreu, Oradea - Cenaloș, Oradea - Burzuc): S.C. SCORTE TRANS COM S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

- Lot 5 (traseele Diosig - Oradea, Parhida - Oradea, Sânicolau de Munte – Oradea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L., S.C. REGAL TRAVEL S.R.L. și S.C. ANDY TRANS TOURS SERV S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

- Lot 6 (traseele Sălacea - Oradea, Oradea - Cheșereu, Oradea - Valea lui Mihai - Șimian, Albiș – Cadea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 6.474.642,93 lei, fără TVA

- Lot 10 (traseele Chișlaz - Misca, Chiraleu - Marghita, Marghita - Fancica, Cubulcut – Săcueni – Marghita): S.C. KASZONI S.R.L.; Valoarea ofertei: 1.479.314,97 lei, fără TVA;;

- Lot 12 (traseele Oradea - Miheleu, Gepiș - Oradea, Oradea - Săldăbagiu Mic, Oradea – Vintere): S.C. SCORTE TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 7.632.685,13 lei, fără TVA

- Lot 14 (traseele Oradea - Palota, Oradea -  Cheresig, Oradea - Ateaș, Roit – Salonta): S.C. TESAN PREST S.R.L.; Valoarea ofertei: 13.161.763,65 lei, fără TVA

- Lot 19 (traseele Beiuș - Săliște de Beiuș, Burda - Beiuș, Beiuș – Cresuia – Burda): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L., S.C. SILVION TRANS S.R.L. și S.C. PIDES TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.716.158,90 lei, fără TVA

- Lot 21 (traseesle Baraj Leșu - Bulz - Borod, Cornițel - Aleșd - Oradea, Aleșd - Oradea, Bratca – Oradea): S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.408.362,00 lei, fără TVA

- Lot 22 (traseele Cornet - Aleșd, Luncșoara - Aleșd, Oradea – Vârciorog): asocierea formată din S.C. OVIS TOURS.R.L. și S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.466.091,00 lei, fără TVA;;

- Lot 24 (traseele Forău - Beiuș, Feneriș - Beiuș, Beiuș - Tărcăița, Beiuș - Șuncuiuș de Beiuș, Lazuri de Beiuș - Beiuș, Vălani de Pomezeu – Beiuș): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L. și S.C. UNIMIGU S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.208.191,37 lei, fără TVA.

Licitații cu repetiție

Potrivit CJ Bihor, pentru celelalte 11 loturi - cele cu numerele 7, 8, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 18, 20 și 23 - va fi reluată licitația, până la desemnarea câștigătorilor în zonele afectate urmând să fie prelungite actualele licențe ale operatorilor de transport, până pe 30 iunie 2023.

De exemplu, în cazul a 3 loturi nu au existat ofertanți, și anume în lotul 11, cu traseele Oradea - Corbești, Oradea - Luncasprie, Bucuroaia – Oradea; lotul 18, cu traseele Ștei-Briheni, Ștei - Ferice, Giulești - Chișcău - Ștei, Ștei - Călugări, Ștei - Hinchiriș, Ștei - Valea de Sus și lotul 20, cu traseele Roșia - Beiuș, Drăgoteni - Beiuș, Beiuș-Meziad.

De asemenea, licitația a fost anulată în cazul a 2 loturi din cauza unei erori materiale, și anume lotul 9, cu traseele Marghita-Oradea, Suplacu de Barcău - Alamașu Mare - Marghita și lotul 23, cu traseele Cacuciu Vechi - Aleșd, Fașca - Aleșd, Vadu Crișului - Butan - Aleșd, Aleșd - Otriteag, Aleșd - Telechiu).

În cazul altor 3 loturi, ofertele au fost neconforme, și anume lotul 7, cu traseele Sălacea-Marghita, Vășad-Valea lui Mihai, Sălacea-Valea lui Mihai; lotul 8, cu traseele Dijir - Marghita, Boiau Mare - Marghita, Borumlaca - Marghita, Borumlaca - Suplacu de Barcău, Alamașu Mare - Marghita, Alamșu Mic - Marghita și lotul 17, cu traseele Oradea - Băița, Criștior - Ștei, Pietroasa - Beiuș, Giulești - Beiuș, Beiuș - Oradea.

Pentru celelalte 3 trasee nemenționate, CJ nu a furnizat, în comunicat, motivul reluării licitațiilor.

Potrivit vicepreședintelui CJ Bihor, Mircea Mălan, licitația s-a desfășurat cu dificultate pe de o parte din cauza unor schimbări legislative, iar pe de alta a numeroase solicitări de clarificări atât din partea firmelor de transport, cât și a administrației.

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Se vede clar câtă organizare în domeniul transportului public cunoaște tribul de liberali care conduc județul.
Catastrofal rezultat, după doi ani de împărțeli și discuții inutile. Fiind vorba de un serviciu public după lege, aflat în sarcina și atribuțiile consiliilor județene, am ajuns cu mobilitatea, pe toate drumurile din Bihor, la același nivel ca înainte de 1990. Dacă nu cumva mai rău, având în vedere desființarea unor trasee pe calea ferată, care asigurau deplasarea de la un punct la altul, atât în scop de navetă pentru muncă cât și în interes individual. Au ajuns multe firme, văzând degringolada bihoreană în acest domeniu, să-și asigure transportul angajaților în regim propriu, chiar și de la 60-70 km distanță. Ați dat cu "mucii-n fasole" la județ, Bolojan, Mălan și Gal, acest trio de "domni cu sula-n straiță". Habar nu aveți ce presupune știința guvernării locale "neterminaților". Nu vă pricepeți chiar deloc.
Postat 28 Ianuarie 2023, 08:22 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.583 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON