URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
27 Ianuarie 2023, 18:38

Cine îi va transporta în următorii 7 ani pe navetiștii din Bihor prin curse regulate, pe 13 dintre cele 24 de zone stabilite de Consiliul Județean

Cine îi va transporta în următorii 7 ani pe navetiștii din Bihor prin curse regulate, pe 13 dintre cele 24 de zone stabilite de Consiliul Județean foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Județean Bihor a anunțat firmele câștigătoare ale licitației pentru delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate pe următorii șapte ani.

Deși procedura a fost lansată în urmă cu un an, pentru 11 dintre cele 24 zone de trasee ea se va repeta, în 8 dintre ele fie din cauza lipsei de interes din partea firmelor, fie a neîndeplinirii condițiilor cerute, ba chiar și a unor erori.

13 din 24

Potrivit unui comunicat dat publicității vineri de administrația județeană, licitația - care a fost lansată în ianuarie 2022 - a cuprins un număr total de 101 trasee, structurate pe 24 de grupe.

Prin finalizarea acesteia, au fost desemnate câștigătoare următoarele firme:

- Lot 1 (traseele Oradea - Voievozi, Oradea – Derna - Marghita, Oradea - Spinuș, Varzari - Marghita, Cuzap – Marghita): asocierea formată din SC AUTOROS ABC SRL (lider) și SC CATAMAD SRL; Valoarea ofertei: 5.328.156,12 lei, fără TVA

- Lot 2 (traseele Oșorhei - Oradea, Oradea - Cheriu, Oradea - Felcheriu, Oradea - Husasău de Criș, Oradea - Serghiș): SC ACULAR COM SRL; Valoarea ofertei: 12.025.622,98 lei, fără TVA

- Lot 3 (traseele Oradea - Ineu și Oradea - Borșa – Săbolciu): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.586.951,74 lei, fără TVA

- Lot 4 (traseele Oradea - Sântimreu, Oradea - Cenaloș, Oradea - Burzuc): S.C. SCORTE TRANS COM S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

- Lot 5 (traseele Diosig - Oradea, Parhida - Oradea, Sânicolau de Munte – Oradea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L., S.C. REGAL TRAVEL S.R.L. și S.C. ANDY TRANS TOURS SERV S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

- Lot 6 (traseele Sălacea - Oradea, Oradea - Cheșereu, Oradea - Valea lui Mihai - Șimian, Albiș – Cadea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 6.474.642,93 lei, fără TVA

- Lot 10 (traseele Chișlaz - Misca, Chiraleu - Marghita, Marghita - Fancica, Cubulcut – Săcueni – Marghita): S.C. KASZONI S.R.L.; Valoarea ofertei: 1.479.314,97 lei, fără TVA;;

- Lot 12 (traseele Oradea - Miheleu, Gepiș - Oradea, Oradea - Săldăbagiu Mic, Oradea – Vintere): S.C. SCORTE TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 7.632.685,13 lei, fără TVA

- Lot 14 (traseele Oradea - Palota, Oradea -  Cheresig, Oradea - Ateaș, Roit – Salonta): S.C. TESAN PREST S.R.L.; Valoarea ofertei: 13.161.763,65 lei, fără TVA

- Lot 19 (traseele Beiuș - Săliște de Beiuș, Burda - Beiuș, Beiuș – Cresuia – Burda): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L., S.C. SILVION TRANS S.R.L. și S.C. PIDES TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.716.158,90 lei, fără TVA

- Lot 21 (traseesle Baraj Leșu - Bulz - Borod, Cornițel - Aleșd - Oradea, Aleșd - Oradea, Bratca – Oradea): S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.408.362,00 lei, fără TVA

- Lot 22 (traseele Cornet - Aleșd, Luncșoara - Aleșd, Oradea – Vârciorog): asocierea formată din S.C. OVIS TOURS.R.L. și S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.466.091,00 lei, fără TVA;;

- Lot 24 (traseele Forău - Beiuș, Feneriș - Beiuș, Beiuș - Tărcăița, Beiuș - Șuncuiuș de Beiuș, Lazuri de Beiuș - Beiuș, Vălani de Pomezeu – Beiuș): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L. și S.C. UNIMIGU S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.208.191,37 lei, fără TVA.

Licitații cu repetiție

Potrivit CJ Bihor, pentru celelalte 11 loturi - cele cu numerele 7, 8, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 18, 20 și 23 - va fi reluată licitația, până la desemnarea câștigătorilor în zonele afectate urmând să fie prelungite actualele licențe ale operatorilor de transport, până pe 30 iunie 2023.

De exemplu, în cazul a 3 loturi nu au existat ofertanți, și anume în lotul 11, cu traseele Oradea - Corbești, Oradea - Luncasprie, Bucuroaia – Oradea; lotul 18, cu traseele Ștei-Briheni, Ștei - Ferice, Giulești - Chișcău - Ștei, Ștei - Călugări, Ștei - Hinchiriș, Ștei - Valea de Sus și lotul 20, cu traseele Roșia - Beiuș, Drăgoteni - Beiuș, Beiuș-Meziad.

De asemenea, licitația a fost anulată în cazul a 2 loturi din cauza unei erori materiale, și anume lotul 9, cu traseele Marghita-Oradea, Suplacu de Barcău - Alamașu Mare - Marghita și lotul 23, cu traseele Cacuciu Vechi - Aleșd, Fașca - Aleșd, Vadu Crișului - Butan - Aleșd, Aleșd - Otriteag, Aleșd - Telechiu).

În cazul altor 3 loturi, ofertele au fost neconforme, și anume lotul 7, cu traseele Sălacea-Marghita, Vășad-Valea lui Mihai, Sălacea-Valea lui Mihai; lotul 8, cu traseele Dijir - Marghita, Boiau Mare - Marghita, Borumlaca - Marghita, Borumlaca - Suplacu de Barcău, Alamașu Mare - Marghita, Alamșu Mic - Marghita și lotul 17, cu traseele Oradea - Băița, Criștior - Ștei, Pietroasa - Beiuș, Giulești - Beiuș, Beiuș - Oradea.

Pentru celelalte 3 trasee nemenționate, CJ nu a furnizat, în comunicat, motivul reluării licitațiilor.

Potrivit vicepreședintelui CJ Bihor, Mircea Mălan, licitația s-a desfășurat cu dificultate pe de o parte din cauza unor schimbări legislative, iar pe de alta a numeroase solicitări de clarificări atât din partea firmelor de transport, cât și a administrației.

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Se vede clar câtă organizare în domeniul transportului public cunoaște tribul de liberali care conduc județul.
Catastrofal rezultat, după doi ani de împărțeli și discuții inutile. Fiind vorba de un serviciu public după lege, aflat în sarcina și atribuțiile consiliilor județene, am ajuns cu mobilitatea, pe toate drumurile din Bihor, la același nivel ca înainte de 1990. Dacă nu cumva mai rău, având în vedere desființarea unor trasee pe calea ferată, care asigurau deplasarea de la un punct la altul, atât în scop de navetă pentru muncă cât și în interes individual. Au ajuns multe firme, văzând degringolada bihoreană în acest domeniu, să-și asigure transportul angajaților în regim propriu, chiar și de la 60-70 km distanță. Ați dat cu "mucii-n fasole" la județ, Bolojan, Mălan și Gal, acest trio de "domni cu sula-n straiță". Habar nu aveți ce presupune știința guvernării locale "neterminaților". Nu vă pricepeți chiar deloc.
Postat 28 Ianuarie 2023, 08:22 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON