URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 22 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
10 Martie 2020, 11:20

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei (foto: generic, sursa: emerging-europe.com)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, marţi, că au fost depuse cinci oferte din partea constructorilor pentru realizarea unei subsecţiuni a autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea (Autostrada Transilvania), mai precis sectorul dintre Nuşfalău (jud. Sălaj) şi Suplacu de Barcău (jud. Bihor), în lungime de 13,5 kilometri.

Traseul acestei subsecţiuni, numite 3B5, începe la km 66+500.

Potrivit informării CNAIR, până la termenul limită au depus oferte: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL; Asocierea Construcţii Erbaşu SA - Vahostav S.K. A.S.; Strabag SRL; Sinohydro Corporation Limited; Nurol Inşaat Ve Ticaret A.Ş. 

Interesant este faptul că la licitație pentru noul contract nu mai participă singurul antreprenor bihorean care a realizat o porțiune de autostradă, și anume Trameco Bihor (parte a grupului Selina, partronat de Beniamin Rus). În asociere cu Vahostav SK (Slovacia) și East Water Drillings (Bucureşti), Trameco a realizat lucrările de construire a subsecţiunii 3C3 a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 5,35 km, între localităţile bihorene Borş şi Biharia. Pentu noul tronson, însă, slovacii de la Vahostav au participat într-o altă asociere.

Ofertele urmează să fie analizate, iar ulterior CNAIR va stabili asocierea sau firma care va prelua contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului menţionat. Valoarea estimată a contractului este de 395.719.629 lei fără TVA.

Contractul are o perioadă de proiectare de 6 luni şi o perioadă de execuţie de 18 luni. "Garanţia lucrărilor este între 5 şi 10 ani, în funcţie de perioada ofertată în cadrul factorului de evaluare", precizează reprezentanţii CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere mai are în desfăşurare procedurile pentru stabilirea unui constructor pentru secţiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor şi Poarta Sălajului, cu o lungime de 12,24 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 730,5 mil. lei fără TVA, respectiv secţiunea 3A2 şi 3B1, cuprinsă între Nădăşelu – Mihăeşti – Zimbor, cu o lungime de 30,06 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 1,45 miliarde lei, fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0148 RON
  • 1 EUR = 4.8738 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON