URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 28 IANUARIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În ultimii ani, s-au dat peste 600 milioane de euro de la bugetul de stat pentru construirea de stadioane. Mai sunt pe ţeavă încă şase, printre care şi stadionul din Oradea, aşa că, până la final, statul va băga în infrastructura sportivă aproape un miliard de euro. Este remarcabil că reuşim să facem într-un timp relativ mic aşa puzderie de temple ale sportului, dar din ’90 încoace nu ne-am învrednicit să ridicăm un spital din iarbă verde.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel ca în bancurile cu olteanul care, atunci când nu are ce face, se dezbracă și își păzește hainele, Compania Națională Poșta Română - firmă de stat care, spre deosebire de oltean, are însă multe de făcut ca să iasă din înapoiere - a intentat BIHOREANULUI un proces pentru o serie de articole publicate în primăvară.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Probele medicale ar putea fi trimise cu drona de la Spitalul Județean la laboratorul din Rogerius. Ce părere aveți despre inițiativă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Nu voi putea răspunde la această întrebare în prezentul material şi nici nu am vreun indiciu. În schimb, analizând cele întâmplate în Justiţie în ultimii ani, nu pot să nu constat că s-au luat foarte multe măsuri care pe termen nu foarte lung nu fac decât să distrugă Justiţia. Sincer, nu pot crede că ar fi doar rezultatul prostiei sau indolenţei conducătorilor noştri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Indigestia sau dispepsia sunt termeni des utilizaţi de către pacienţi pentru descrierea unor simptome digestive variate, cum sunt durerea abdominală superioară (pusă frecvent în legătură cu consumul unor alimente), pirozis ("arsurile" stomacului), eructaţii (râgâituri), flatulenţă (eliminarea de gaze), balonare sau intoleranţă la unele alimente.
10 Martie 2020, 11:20

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei (foto: generic, sursa: emerging-europe.com)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, marţi, că au fost depuse cinci oferte din partea constructorilor pentru realizarea unei subsecţiuni a autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea (Autostrada Transilvania), mai precis sectorul dintre Nuşfalău (jud. Sălaj) şi Suplacu de Barcău (jud. Bihor), în lungime de 13,5 kilometri.

Traseul acestei subsecţiuni, numite 3B5, începe la km 66+500.

Potrivit informării CNAIR, până la termenul limită au depus oferte: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL; Asocierea Construcţii Erbaşu SA - Vahostav S.K. A.S.; Strabag SRL; Sinohydro Corporation Limited; Nurol Inşaat Ve Ticaret A.Ş. 

Interesant este faptul că la licitație pentru noul contract nu mai participă singurul antreprenor bihorean care a realizat o porțiune de autostradă, și anume Trameco Bihor (parte a grupului Selina, partronat de Beniamin Rus). În asociere cu Vahostav SK (Slovacia) și East Water Drillings (Bucureşti), Trameco a realizat lucrările de construire a subsecţiunii 3C3 a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 5,35 km, între localităţile bihorene Borş şi Biharia. Pentu noul tronson, însă, slovacii de la Vahostav au participat într-o altă asociere.

Ofertele urmează să fie analizate, iar ulterior CNAIR va stabili asocierea sau firma care va prelua contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului menţionat. Valoarea estimată a contractului este de 395.719.629 lei fără TVA.

Contractul are o perioadă de proiectare de 6 luni şi o perioadă de execuţie de 18 luni. "Garanţia lucrărilor este între 5 şi 10 ani, în funcţie de perioada ofertată în cadrul factorului de evaluare", precizează reprezentanţii CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere mai are în desfăşurare procedurile pentru stabilirea unui constructor pentru secţiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor şi Poarta Sălajului, cu o lungime de 12,24 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 730,5 mil. lei fără TVA, respectiv secţiunea 3A2 şi 3B1, cuprinsă între Nădăşelu – Mihăeşti – Zimbor, cu o lungime de 30,06 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 1,45 miliarde lei, fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4803 RON
  • 1 EUR = 4.8858 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON