URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 30 SEPTEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O mare problemă pentru Oradea este că mai sunt sute de străzi înguste și neasfaltate, iar, în loc ca numărul acestora să scadă, crește odată cu noile cartiere ale orașului. Așa că, oricât ai face o planificare, nu știm în ce an scăpăm de străzi înguste acoperite cu pietriș.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Încălcarea disciplinei de partid de către doi consilieri județeni ai PSD Bihor, Ioana Bara și Ciprian Anta, ambii votând joia trecută exproprierile fără de care inelul rutier metropolitan Oradea ar fi rămas încremenit în proiect, a prilejuit, cum era de așteptat, discuții pro și contra. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că ar fi oportună introducerea autobuzelor școlare pentru scăderea aglomerației din centrul Oradiei?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută, Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității o decizie pronunțată în martie 2022, prin care s-a stabilit definitiv că autoritățile locale nu pot condiționa eliberarea unei autorizații de construcție de donarea unei suprafețe de teren. Soluţia este extrem de importantă, deoarece există o practică de mulţi ani la nivelul autorităţilor locale (inclusiv în Oradea) prin care cetăţenilor li se solicită donarea unei suprafeţe de teren către unitatea administrativ teritorială respectivă pentru a le fi eliberată autorizaţia de construcţie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. 
10 Martie 2020, 11:20

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei

Cinci oferte pentru sectorul de autostradă dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău, o lucrare de 400 milioane lei (foto: generic, sursa: emerging-europe.com)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, marţi, că au fost depuse cinci oferte din partea constructorilor pentru realizarea unei subsecţiuni a autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea (Autostrada Transilvania), mai precis sectorul dintre Nuşfalău (jud. Sălaj) şi Suplacu de Barcău (jud. Bihor), în lungime de 13,5 kilometri.

Traseul acestei subsecţiuni, numite 3B5, începe la km 66+500.

Potrivit informării CNAIR, până la termenul limită au depus oferte: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL; Asocierea Construcţii Erbaşu SA - Vahostav S.K. A.S.; Strabag SRL; Sinohydro Corporation Limited; Nurol Inşaat Ve Ticaret A.Ş. 

Interesant este faptul că la licitație pentru noul contract nu mai participă singurul antreprenor bihorean care a realizat o porțiune de autostradă, și anume Trameco Bihor (parte a grupului Selina, partronat de Beniamin Rus). În asociere cu Vahostav SK (Slovacia) și East Water Drillings (Bucureşti), Trameco a realizat lucrările de construire a subsecţiunii 3C3 a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 5,35 km, între localităţile bihorene Borş şi Biharia. Pentu noul tronson, însă, slovacii de la Vahostav au participat într-o altă asociere.

Ofertele urmează să fie analizate, iar ulterior CNAIR va stabili asocierea sau firma care va prelua contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului menţionat. Valoarea estimată a contractului este de 395.719.629 lei fără TVA.

Contractul are o perioadă de proiectare de 6 luni şi o perioadă de execuţie de 18 luni. "Garanţia lucrărilor este între 5 şi 10 ani, în funcţie de perioada ofertată în cadrul factorului de evaluare", precizează reprezentanţii CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere mai are în desfăşurare procedurile pentru stabilirea unui constructor pentru secţiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor şi Poarta Sălajului, cu o lungime de 12,24 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 730,5 mil. lei fără TVA, respectiv secţiunea 3A2 şi 3B1, cuprinsă între Nădăşelu – Mihăeşti – Zimbor, cu o lungime de 30,06 km şi o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 1,45 miliarde lei, fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 5.1027 RON
  • 1 EUR = 4.9486 RON
  • 1 HUF = 0.0118 RON