URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Octombrie 2018, 16:20

Bolojan desfiinţează conducerea CJ şi managementul Aeroportului din Oradea: Aeroportul este balast, frână pentru dezvoltarea oraşului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Ilie Bolojan a desfiinţat, joi, conducerea Consiliului Judeţean Bihor şi managementul Aeroportului din Oradea, pentru modul neperformant şi "mediocru" în care gestionează problema curselor externe. Edilul a criticat faptul că, în loc să angajeze personal calificat, CJ pune în funcţii politruci fără competenţe, iar "aeroportul devine un balast", ba chiar "o frână" pentru dezvoltarea Oradiei. "Oradea are nevoie de curse low cost", a subliniat Bolojan.

Declaraţiile au fost făcute într-o conferinţă de presă premergătoare şedinţei de Consiliu Local de joi, în afara subiectelor de pe ordinea de zi. Bolojan a explicat că face acest demers deoarece, timp de un an, conducerea CJ a ignorat toate propunerile venite din partea municipiului, iar de dezvoltarea aeroportului depinde dezvoltarea Oradiei şi a judeţului Bihor.

"Este o problemă de competenţă, de determinare şi de finanţare, pe care nu le au din păcate", a definit Bolojan, felul în care gestionează CJ problema aeroportului.

Mediocritatea în cifre

În esenţă, edilul a subliniat că, pentru a se dezvolta, Oradea trebuie să fie conectată aerian atât cu Capitala (pentru a spori investiţiile, turismul şi fluxul de investitori), cât şi cu ţările din UE, ca de pildă cu Germania, nordul Italiei, Marea Britanie, "zone cu o dezvoltare economică mult mai mare decât a noastră şi zone unde sunt şi mulţi români, mulţi din Bihor".

"Conectarea aeriană cu aceste zone este vitală şi, din păcate, ceea ce se întâmplă astăzi în administrarea Aeroportului nu este de natură să asigure dezvoltarea oraşului Oradea în anii următori, ci dimpotrivă, devine un balast pentru dezvoltarea oraşului", a declarat Bolojan.

Edilul a exemplificat, folosindu-se de statistici privind numărul de pasageri de pe aeroporturile altor oraşe "cu un potenţial mai redus decât cel al Oradiei". De altfel, a spus el, Aeroportul Oradea ar putea asigura un flux de "400.000-600.000 de pasageri îmbarcaţi / debarcaţi într-un an".

"Acesta este un potenţial la nivelul oraşului Oradea, cu peste 200.000 de locuitori, cu o economie bazată pe o industrie care se dezvoltă şi cu toate celelalte elemente, de la universitate la zonă de turism ş.a.m.d. Cel puţin trei aeroporturi care sunt situate situate în oraşe cu potenţial sub cel al Oradiei - Sibiu, Suceava şi Bacău - au peste 400.000 de pasageri îmbarcaţi / debarcaţi anul trecut. Debreţinul a avut peste 330.000 pasageri. Prin urmare, orice fel de administrare a aeroportului care generează fluxuri de pasageri sub aceste valori înseamnă o administrare mediocră", a spus Bolojan.

Nu e normal să refuze!

Primarul a adăugat că, în condiţiile în care operează astăzi, aeroportul este o "frână" pentru dezvoltarea Oradiei. El a precizat că investiţii precum pista sau construirea unui nou terminal sunt importante, dar insuficiente pentru dezvoltarea aeroportului, pilonul important reprezentâdu-l "politicile tarifare foarte competitive, pe care din păcate nu le respectăm".

Potrivit acestuia, reprezentanţii CJ şi ai Aeroportului trebuiau să ofere companiilor tarife de operare mult scăzute faţă de concurenţă, chiar dacă asta ar fi însemnat să funcţioneze în pierdere, aşa cum se întâmplă şi în alte locuri.

Folosind o explicaţie plastică, edilul a declarat că în acest domeniu funcţionează "principiul bulgărelui de zăpadă", iar aeroporturile care au un istoric, deci un număr mare de pasageri, garantează prin istoricul lor unor companii că vor face afaceri profitabile.

"Aeroporturile care nu au un astfel de istoric, cum e al nostru, şi un potenţial mediu de dezvoltare nu garantează companiilor profit. Prin urmare, la prima vulnerabilitate de piaţă, îşi retrag cursele, abandonează. Pentru asta trebuie date subvenţii şi este anormal să nu se accepte o astfel de politică, cât timp Consiliul Municipal a exprimat în scris şi nu o dată intenţia de a intra în acest parteneriat, nu pentru a conduce Aeroportul, ci pentru a conecta oraşul mult mai bine aerian în toate zonele internaţionale. Altfel, oraşul are de pierdut", a spus primarul.

Ce au în comun aeroportul şi Zoo?

Ilie Bolojan a criticat şi oamenii care ar trebui să facă Aeroportul din Oradea să performeze, precizând că, în vreme ce acesta este un domeniu care are nevoie de profesionişti adevăraţi, conducerea CJ Bihor a numit politruci ineficienţi în funcţii cheie.

Bimbo Tibor SzuhaiEdilul a spus că nu este nevoie de "oameni nepotriviţi care ajung pe poziţii din care nu pot livra performanţe", exemplificând cu UDMR-istul Bimbó Szuhai Tibor (foto), fostul şef al Grădinii Zoologice, dat afară pentru nereguli flagrante, şi ulterior pus în funcţia de preşedinte a Consiliului de Administraţie al Aeroportului.

"De performanţele domnului Pasc (directorul Aeroportului - n.r.) nu o să vorbesc acum, pentru că ele sunt cunoscute în aceşti ani. Dar mă gândesc că cei de la conducerea CJ s-au gândit să întărească managementul şi l-au numit pe domnul Bimbo preşedintele Consiliului de Administraţie. Nu ştiu dacă la Grădina Zoologică sunt foarte multe manşe de avion pe care să le gestioneze sau curse aeriene... E nevoie de recrutarea unor profesionişti din piaţa globală, care să fie plătiţi pentru performanţe, cu bonusuri serioase, şi care să poată negocia cu companiile aeriene care ştiu tehnicile de negociere, care au mai făcut asta", a arătat Bolojan.

E nevoie de low cost!

Un alt subiect atins de primar a fost problema curselor low cost. Argumentând cu creşterea, de la an la an, a numărului de pasageri transportaţi de asemenea companii pe aeroporturi concurente, Bolojan a arătat că şefii CJ ar trebui să se orienteze în această direcţie.

"Avem nevoie de companie low cost pe Aeroportul din Oradea", a întărit Bolojan, adăugând că în special Wizz Air şi Blue Air "trebuie să fie convinse într-o formă sau alta să opereze pe aeroportul din Oradea".

Debreţin înfloreşte

Primarul de Oradea a subliniat şi că nu trebuie pierdut timpul, pentru că, în vreme ce Oradea este văduvită de zboruri, aeroporturile concurente se vor dezvolta şi mai mult, dând exemplul aeroporturilor Cluj şi Timişoara, dar şi Debreţin.

"Suntem într-un triunghi, într-o competiţie puternică aici. Iar cei care ratează nişte ocazii - cum am făcut noi acum - fac ca Aeroportul din Debreţin să deschidă curse. Şi din decembrie vor mai deschide încă 5 curse din câte înţeleg, exact pe relaţia pe care de la Oradea nu se mai zboară", a mai spus Bolojan.

Edilul a susţinut că "va fi foarte greu ca un alt operator să vină să opereze exact pe acele relaţii", pentru că această proximitate face ca clienţii să se împartă.

"După aceea, oricâte eforturi financiare vor fi făcute, oricâte subvenţii vor fi acordate, cu cât se consolidează aeroporturile cu care suntem în competiţie, cu atât va fi mult mai greu să recuperăm aceste întârzieri", a mai spus Bolojan.

Soluţie de criză

De precizat că Aeroportul din Oradea a înregistrat în anul 2017 un trafic aerian de 162.902 pasageri, însemnând o creştere de 289,09% faţă de cei 41.867 pasageri înregistraţi în anul 2016.

Problema curselor externe a fost îndelung discutată în ultima perioadă, în contextul în care Ryanair, până acum singurul operator care a asigurat curse regulate spre străinătate de pe aeroportul orădean, a anunţat încă din primăvară că se retrage.

În ciuda promisiunilor repetate, şefii Consiliului Judeţean nu au reuşit să înlocuiască operatorul low cost. Abia săptămâna aceasta, Tarom a anunţat zboruri spre Italia şi Spania care vor fi operate din decembrie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
@fradi
IDe ce sustii ca pastor-ul e destept cand e prost? Prost si mincinos. Si sluga fara coloana la odeon. Iar tu la fel de prost ca si el. PS Invata sa scrii, esti atat de idiot !!! PPS Nu folosi termeni urat mirositori in text, pute destul de la tine si al tau idol mincinos pastor.
Postat 27 Octombrie 2018, 10:56 de elev
@Fradi
Ma Fradi ma...unde ti creieru? Tu crezi ca BMW a mers in Debrecen ca i-a placut primarul de acolo? Nu ma!!! A mers acolo pt ca Ungurii au o schema clara si atractiva de ajutoare de stat si au si infrastructura (nu ma refer doar la aeroport) ci au si autostrazi, drumuri bune etc. De asemenea, spre deosebire de noi, ungurii nu au desfiintat de tot invatamantul profesional. Au mai lasat de o samanta. La noi s-a ales praful omule! Gandeste inainte sa scrii. In Ungaria, spre deosebire de RO, salarul mediu la bugetari e mai mic decat cel din privat. Unde ai mai auzit tu ca intr-o tara normala la stat sa se castige mai bine ca la privat, cand privatu tine in spate statul??
Postat 26 Octombrie 2018, 15:57 de Just_Me
Debrecen
daca domnul primar se dadea cu curu de pamant sa aduca in Oradea,2 mari investitori,BMW si Continental,care deschid in Debrecen si nu in Oradea,automat veneau si firmele low cost si nu numai de transport aerian! dar e mai usor sa arunci cu cacat decat sa faci ceva notabil!
Postat 26 Octombrie 2018, 13:19 de Fradi
cine?
Sincer nu este cine sa vina cu Low cost in Oradea. Oradea ofera clienti dar nu e asa de importanta ca si alte destinatii. Nu uitati va rog, nu exista alta companie LOW cost care sa detina flota Ryanair, restul companiilor sunt 0 pe langa Ryanair din acest punct de vedere. De dorit ne dorim si nu suntem impotriva ,dar va fi delicat. Un lucru este de luat in considerare lipsa de viziune a celor care au initiat extinderea actuala. Terminalul care se contruieste este MIC, daca puneai niste containere cap la cap tot acolo ajungeai. Investitia trebuia realizata cu o proiectie pe 10 - 20 ani. Nici cei din CJ, nici cei din SB nu si-au facut o ghereta cand au vrut sa spuna ceva in acest sens. Nu e ok sa fii non stop in santier pe aeroport pt ca nu ai facut calcule.
Postat 25 Octombrie 2018, 23:39 de Christa
Excalibur
Tocmai ți se cumpără 20 de tramvaie noi. Fii mândru că parcul se reinoieste. Și de. La anul se scumpește energia electrică. Daca vor scădea călătorii OTL se poate face ca sa circuli cu mașina în centru pe bani și sunt de acord.
Postat 25 Octombrie 2018, 21:25 de Sandu1206
Low cost
"Avem nevoie de companie low cost pe Aeroportul din Oradea". Ar fi o idee sa preia primaria aeroportul.In mod cert l-ar pune pe roate dupa modelul OTL.Singura nedumerire e de ce se doreste low cost?? OTL-ul merge pe tarife maxime pe tara, ceea ce a dus la scaderea numarului calatorilor.Calatori mai putini inseamna curse mai rare(putine).Curse mai putine inseamna calatori in scadere numerica.Fenomenul se numeste "in avalansa" ,in tehnica.Este exact ce experimenteaza Consiliul judetean cu aeroportul din Oradea.Se poate spune ca Oradea este eco-green din acest punct de vedere, poluare putina,liniste,beatitudine...ceea ce unora nu le convine,totusi,vor sa aduca turisti cu orice pret,chiar si in desant
Postat 25 Octombrie 2018, 20:55 de excalibur
Aeroportul trebuie trecut la primărie
Pai da ce mama dracului e așa de greu sa faci aeroportul performant când sa văzut clar că există potențial. As prefera ca tâmpiții ăștia 2 + Pasc , sa nu se implice în managementul aeroportului, să-și ia salariile dar sa tacă din gură. Acolo trebuie un management performant. Aeroportul de la debrecen îl folosim , forță de muncă le dăm. Bravo PSD . A zis bine Nicu " nu o sa zugrăviți cat a construit tacto " .
Postat 25 Octombrie 2018, 19:04 de Sandu1206
@Bolo
O sa convingeti wizz sa zboare de la Oradea cand o sa fie Transilvania a ungurilor. Pana atunci incercati sa negociati cu oricare alt operator. Nu stiu daca exista un demers legal pt preluarea aeroportului de catre primarie, dar daca exista si 0,00001% sanse, merita incercat. Primaria mai greseste, dar macar face cate ceva, politrucii de la CJB in schimb pot fi usor incadrati la subminarea economiei judetului. Pana va fi udmr la putere in bihor, aeroportul va asigura aterizarea si decolarea in siguranta a porumbeilor alungati de pe blocurile din oradea de polutia locala.
Postat 25 Octombrie 2018, 17:51 de Kid
Ce au in comun aeroportul si gradina zoologica ?
Raspuns: Un udemerist care a fost dat afara de la zoo pt nereguli evidente, flagrante, dupa care a fost numit in functia de presedinte al Consiliului de Administratie al Aeroportului Oradea. Cu alte cuvinte "omul potrivit" la "locul potrivit". Alte comentarii sunt de prisos.
Postat 25 Octombrie 2018, 17:00 de Alcor
Izolati
Autostrada nu, aeroport nu. Suntem izolati de Europa si oricat ne aranjam orasul, nu va veni nimeni sa cheltuie bani aici. CJ e Mang si Pasztor doi incompetenti corijenti in politica si administratie, care par si mai jigariti in umbra lui Bolo. Pe modelul spitalelor si aeroportul va trebui trecut de la CJ la primarie si am terminat problema. Trebuie lobby pentru asta si vointa iar primarul sigur le are.
Postat 25 Octombrie 2018, 16:58 de alexcuce
Sabotaj ?
Vedem destule indemnuri pe net pt a merge si a lua avionul de la Debretin.
Postat 25 Octombrie 2018, 16:39 de Alcor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON