URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 MAI 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Veștile bune sunt rare și de obicei nu prea se împlinesc. Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, clocea de mult să mute Grădina Zoologică din Oradea în pădurile Felixului, spre desfătarea turiștilor care nu prea au ce face în timpul petrecut prin stațiune. Prețul este o centură nou-nouță care să ducă traficul uriaș de beiușeni direct în cartierele Oradiei, fără să mai polueze stațiunea.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
Ştiţi bancul cu olteanul care, când nu are ce face, se dezbracă şi îşi păzeşte hainele? Aşa şi Guvernul nostru, de parcă n-ar fi avut atâtea alte lucruri de făcut, serioase, s-a apucat să dea săptămâna trecută o Ordonanţă menită, cică, să "debirocratizeze activitatea în cadrul microîntreprinderilor". Concret, firmele cu până la 9 angajaţi nu mai sunt obligate să aibă fişa postului pentru aceştia şi nici regulament intern...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Aşa cum unii au nevoie să iubească, alţii simt nevoia lăuntrică de a urî. Pentru ei ura este propulsorul lumii. Ura îi ridică din pat, îi trimite la muncă, le dictează relaţiile sociale, îi face să deschidă gura, le dictează discursul şi le modelează minţile. Nefericiţi, suferinzi, chiar dacă nu ştiu asta, demni de compasiune, "urâtorii" îşi găsesc validarea prin intensitatea dezaprobării pentru ceilalţi. Preferabil pentru toţi ceilalţi.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Veţi merge în vacanţă vara aceasta?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 12 aprilie 2021, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat una dintre cele mai discutabile decizii din întreaga sa istorie. Într-o decizie obligatorie, pronunţată în recurs în interesul legii, Instanţa Supremă a stabilit că "instanţa de judecată învestită cu soluţionarea plângerii contravenţionale formulate împotriva unui proces-verbal de contravenţie prin care s-a aplicat sancţiunea complementară a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, NU are posibilitatea să examineze proporţionalitatea acestei sancţiuni complementare".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al ulcerului duodenal are 4 obiective majore: ameliorarea durerii, accelerarea procesului de vindecare a leziunii ulceroase, prevenirea recăderilor şi a complicaţiilor.
17 Februarie 2010, 16:12

Bolojan a dat raportul pe 2009

Bolojan a dat raportul pe 2009 Unul din punctele "forte" ale raportului de activitate al primarului este reducerea organigramei Primăriei cu aproximativ 200 de posturi

Raportul de activitate al primarului Ilie Bolojan pe anul 2009, prezentat într-o conferinţă de presă desfăşurată miercuri, porneşte de la realitatea că anul trecut a fost marcat de criză, ceea ce a făcut ca şi în Oradea să se simtă căderea economică, lipsa investitorilor, creşterea şomajului, intrarea firmelor în insolvenţă şi, deci, scăderea veniturilor oraşului.

Biruri în stagnare ori scăzute

În ce priveşte fiscalitatea, primarul a arătat că, totuşi, nu au crescut taxele şi impozitele persoanelor fizice, ajustate doar cu indicele inflaţiei, iar pentru firme taxele şi impozitele au scăzut în cazul în care acestea îşi plătesc dările în primul trimestru al anului. "A fost mărită reducerea pentru cei care îşi achită integral impozitele până la finele lunii martie, de la 5 la 8 procente. Astfel, vor plăti în 2010 mai puţin decât anul trecut", arată raportul primarului.

Infrastructură

Bolojan şi-a apărat politica de încurajare a investiţiilor chiar cu preţul reducerii organigramei Primăriei, arătând că veniturile proprii ale Oradiei sunt de 50 de milioane de euro pe an, din care 6-7 milioane de euro mergeau până acum pentru plata salariilor şi funcţionarea aparatului propriu al municipalităţii.

Primarul a amintit că a redus organigrama instituţiei cu aproximativ 200 de posturi, ceea ce a scăzut cheltuielile de acest tip cu circa 1,5 milioane de euro. "Având în vedere că un pod peste Criş costă circa 2 milioane de euro, rezultă că în perioada 2004-2008 Oradea a pierdut practic două poduri", a spus Bolojan pentru a exemplifica risipa făcută de fosta administraţie prin umflarea numărului de angajaţi.

Bolojan a afirmat că el a preferat să încurajeze investiţiile, fiindcă "nu sunt primarul aparatului propriu al Primăriei, ci primarul municipiului". Între aceste investiţii, conform raportului de activitate pe anul trecut, se numără cele în infrastructură (şoseaua de centură, programul de asfaltare a peste 20 de străzi), realizarea a peste 400 de locuri de parcare în cartiere, atragerea de fonduri (83 milioane de euro pentru extinderea şi modernizarea sistemului de apă şi canalizare, elaborarea proiectului de modernizare a sistemului de termoficare, finalizarea proiectului de reabilitare a Cetăţii, crearea Parcului Industrial unde deja există 11 contracte cu viitoarele firme de producţie, precum şi modernizarea parcului de autobuze al OTL (proiect realizat la preţuri mai mici decât cele stabilite de fosta conducere PDL-istă a Primăriei).

Curăţenie şi verdeaţă

La capitolul salubrizare, Bolojan arată că în cursul anului trecut s-a trecut la salubrizarea intrărilor în oraş, partidele au fost obligate să respecte locurile de afişaj electoral, a fost continuat programul de ridicare a epavelor auto abandonate pe domeniul public, au fost luate măsuri pentru reducerea depozitelor ilegale de deşeuri, a fost extinsă salubrizarea pe 50 de străzi unde până în 2009 nu se mătura deloc, au fost montate mai multe coşuri de gunoi, măturătorii acţionează în centrul oraşului pe toată durata zilei, iar orădenii au fost obligaţi să încheie contracte de salubrizare cu firma de profil.

În ce priveşte spaţiile verzi, anul trecut Oradea s-a îmbogăţit cu încă 5 hectare de noi parcuri (ca de pildă Seleuşului, Liniştei şi la Ciuperca), iar această politică va fi continuată.

Modernizări în învăţământ, sănătate şi sectorul social

Bolojan a amintit că Primăria a făcut mai multe investiţii în modernizarea unităţilor sanitare şi a şcolilor chiar dacă anul trecut Guvernul Boc nu a alocat în acest scop decât 100.000 de lei faţă de media anuală de 7 milioane de lei în perioada Guvernului Tăriceanu. Cu toate acestea, a afirmat primarul, s-a reuşit ca în parteneriat cu Facultatea de Medicină să se dea în folosinţă spaţii destinate practicii studenţilor stomatologi şi au fost alocate de la bugetul Primăriei sume importante pentru reabilitarea unor unităţi precum Gojdu, Liceul de Artă, Liceul Pedagogic şi şcoala Oltea Doamna, precum şi a trei grădiniţe.

De asemenea, deşi proiectul privind descentralizarea spitalelor a fost abandonat de Guvern, municipalitatea a investit mai multe milioane de lei pentru lucrări de modernizare la Spitalul Municipal şi la Maternitate.

La capitolele sport şi social, Bolojan a amintit că încredinţarea de către Primărie către Clubul Sportiv Municipal a Bazinului Olimpic a dus la creşterea cu 55% a încasărilor, banii fiind direcţionaţi pentru finanţarea echipei de polo, la fel ca şi sumele primite în urma parteneriatului cu RDS-RCS prin trecerea Primăriei în această reţea de telefonie.

Realizările la acest capitol sunt însă mai multe, printre ele numărându-se cursurile gratuite de înot pentru şcolari, realizarea proiectului pentru modernizarea Ştrandului Municipal şi construirea centrului de turism şi agrement geo-termal, construirea a trei noi centre sociale multifuncţionale şi modernizarea altor trei, parteneriatul cu Biserica Emanuel pentru realizarea unui Centru social pentru copiii cu dizabilităţi etc.

În numele transparenţei

Primarul Ilie Bolojan a afirmat că a continuat să acţioneze şi pentru ca investitorii din Oradea să fie trataţi egal, astfel că procedurile de achiziţie publică sunt publicate integral pe site-ul municipalităţii. De asemenea, contribuabilii pot achita taxele şi impozitele fără să mai stea la cozi, prin sistemul de plăţi online, iar căsătoriile pot fi şi ele programate prin internet.

Tot pentru creşterea confortului cetăţenilor care vin în contact cu Primăria, Bolojan a arătat că municipalitatea va avea o sală de lucru cu publicul prin închiderea curţii interioare a instituţiei cu un acoperiş, la fel cum există şi la primăriile din Sibiu şi Cluj.

Funcţionari "necorespunzători" şi cetăţeni needucaţi

Întrebat care sunt problemele cu care s-a confruntat cel mai mult, primarul a enumerat trei asemenea chestiuni, prima fiind "comportamentul unor colegi din Primărie", despre care s-a mărginit să afirme că este "necorespunzător" întrucât respectivii sunt "lipsiţi de motivaţie" şi au "carenţe în pregătirea profesională". "Dar eu sunt primarul municipiului Oradea, nu al aparatului propriu al Primăriei", a spus Bolojan, dând astfel de înţeles că nu urmăreşte să fie popular printre subalterni, ci să fie eficient.

Un al doilea motiv de nemulţumire pentru Bolojan este "calitatea lucrărilor de asfaltare", problemă despre care a afirmat că încearcă să o rezolve prin corectitudinea licitaţiilor, dar şi prin obligarea funcţionarilor la corectitudine la recepţionarea lucrărilor. "Degeaba facem licitaţii transparente dacă calitatea lucrărilor lasă de dorit", a spus Bolojan.

În fine, primarul nu este mulţumit nici de "mentalitatea cetăţenilor, care adesea este greu de schimbat", în acest sens Bolojan exemplificând cu faptul că orădenii nu se dau în vânt să facă curăţenie sau să o păstreze.

În ce priveşte eventualitatea că ar avea şi o satisfacţie de pe urmă funcţiei, Bolojan a spus că nu are de ce să-i fie ruşine cu prestaţia sa, fiindcă nu a avut înţelegeri sau afaceri de pe urma cărora să profite. "Dacă pe aceste posturi publice nu furi sau nu faci afaceri, în afară de onoarea de a deţine o funcţie publică şi de satisfacţia de a lăsa ceva în urma ta nu ai nimic altceva".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Mai este mult până departe
Faptul că sunt foarte multe Asociaţii de Proprietari cu datorii către furnizori, Asociaţii de la care s-au delapidat bani şi cărora le-au fost sistate serviciile, ar fi un indicator suficient de relevant pentru dl. primar asupra activităţii nesatisfăcătoare a Compartimentului de Îndrumare şi Control As. Proprietari din Primărie, de pildă. E drept că acolo, şi probabil şi la alte compartimente din Primărie, sunt mai mulţi şefi decât "salahori". Dar poate fi aceasta o scuză pentru sute de orădeni furaţi de către lucrătorii din asociaţii, din pricină că, deşi au obligaţia de a-i controla, oamenii din Primărie ÎI PROTEJEAZĂ pe hoţi? Aceasta s-ar traduce în termeni juridici: "favorizarea infractorilor", "neîdeplinirea atribuţiilor de serviciu". Şi cât ar costa Primăria ca angajaţii săi să-şi facă treaba? Nimic în plus faţă de salarii. Deci se pot face lucruri importante, pentru sute de orădeni, fără costuri suplimentare. E drept, şi fără comisioane, şpăgi şi alte "atenţii".
Postat 18 Februarie 2010, 12:27 de Orădean (din păcate)
Happy
Mi se pare jenant si grosolan sa te bucuri...mai ramanea putin si primarul laolalta cu jurnalistii ciocneau cupele de sampanie...pentru concedierea unor oameni "vinovati"numai pentru ca fosta conducere a angajat aiurea personal. Bun, ii dai afara nevoit fiind insa nu o faci cu surle si trambite de parca ai fi rezolvat problema saraciei in univers. Apoi mai faci si o comparatie in care un pod devine mult mai important decat un grup de oamnei. Mi se pare abject si de nesalutat modul in care trimiti in somaj=saracie=lipsa de oportunitati oamenii! Bravand. Rusine!
Postat 18 Februarie 2010, 07:03 de Ghita Sarb
alt oras
bine ma ca esti tu destept...cand pradau aia prin 2000-2008, unde erai?...probabil ca in alt oras!
Postat 17 Februarie 2010, 22:13 de nufarul
sa socotim
1.5 milioane X 4 ani , egal 6 milioane. Buuuuuuuun. 1 pod costa 2 milioane, spune dom` primar. Booon... Numa` mie mi se pare ca lipseste DEJA unu ??!! Sau e TVA-ul ? Sau "studiul" de fezabilitate... Ca ceva nu pusca ... fratzilor .
Postat 17 Februarie 2010, 21:35 de rogerius
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0881 RON
  • 1 EUR = 4.9266 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON