URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Iunie 2021, 10:39

Autostrada Transilvania. Nicio șansă!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut.

De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică. Patronul de la Selina, inegalabilul Beni Rus, a reuşit să facă 5 kilometri de autostradă, ceea ce i-a umflat vântul în pânze. Prin urmare, s-a tocmit şi la tronsonul până la Chiribiş, chit că rămâneau neclare costurile lucrării deja începute de firmele ce-au bântuit zona în trecut. Acum, domnul Beni s-ar cam da rănit, pentru că nu-i iese socoteala financiară şi e cam nasol să faci muncă voluntară când trebuie să pui de la tine milioane de euro ca să poţi finaliza lucrarea.

E un caz tipic în care toţi au dreptate, dar de fapt niciunul. Rus spera că după licitaţie va putea cere mai mulţi bani, de parcă ar fi negociat cu hoaverul Sanyi Kiss. Iar funcţionarii de la CNAIR ţin prea mult la posturile bine plătite pentru a admite că un constructor care a licitat o lucrare în 2018 n-o poate face la aceeaşi sumă în 2021, deşi preţurile la materiale au explodat.

Nici celălalt tronson, de la Chiribiş la Suplacul de Barcău, nu se simte prea bine: deocamdată nu s-a anunţat câştigătorul, ci doar firmele descalificate. În ritmul acesta, poate în câţiva ani aflăm cine a dat cea mai bună ofertă, chestie oricum nerelevantă pentru că, între timp, preţurile la materiale se vor fi dublat.

Care e soluţia să avem, totuşi, în acest secol, o autostradă care să ne unească cu România? Probabil ca ministru al Transporturilor să fie Ilie Bolojan, iar şeful de la Selina să ajungă Florin Birta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Lacomie
Aduce-ti chinezii si ne vor face toate AUTOSTRAZILE mai repede mai bine si mai ieftin . Dar se pare ca nu se vrea sau sant platiti sa nu vrea.Toate firmele ,,astea ''in cardasie cu politicienii vor sa castige de pe fraierii de romani!
Postat 17 Iunie 2021, 09:02 de GORON
Ilie Bolojan, ideal la Ministerul Transporturilor, nu la cel al Culturii
fiecare om are puncte forte si puncte mai putzin forte. Dl Bolojan ar fi un ministru mult, mult peste cei actuali la Transporturi si Infrastructura, la Dezvoltare si Lucrari Publice, la Investitii si Proiecte Europene, la MAI sau la Aparare. Nu prea ar da randament la Cultura, la Externe (ar arunca rapid NATO si/sau UE in conflicte) sau la Protectie Sociala. Chiar pacat ca hahalera de Ludovic Orban s-a inconjurat cu mediocritati doar ca sa para el "soarele" dintre stelele palide ...
Postat 16 Iunie 2021, 13:32 de cristi_h
eh
"E un caz tipic în care toţi au dreptate, dar de fapt niciunul". Subscriu. La momentul asta ti-ar veni sa dai oricat numa sa te vezi odata cu drumul facut, altfel incep judecatile si nu se mai face in veac. In fiecare luna in care autostrada asta nu exista pierdem mai multi bani(adica nu-i castigam) decat ar costa extra milioanele cu care santajeaza astia - deci nu merita sa mai asteptam. Suferim cumplit la transporturi, nu ajunge ca oradea sa fie conectata, ne trebuie toata transilvania si apoi toata tara daca e sa putem creste si economia la nivel comparabil cu ungurii macar. Si la contractele urmatoare invatat minte, ca nu vor fi astea ultimele.
Postat 16 Iunie 2021, 12:42 de nihil
nu putem, nu dorim
Cand au inceput in 2004 si au anuntat 2012 finalizarea .....am zis e mult, dureaza prea mult. Acum ca suntem in 2021 si e pe nicaieri.....cuvintele sunt de prisos. Cel mai bine ar fi sa abandoneze proiectul cu totul si departamentele/organismele abilitate sa se ocupe de altceva sdau sa fie desfiintate. Obiectul dumnealor de activitate nu exista, este amanat continuu, viciat sau anulat, iar daca tot apar 1 sau 2 km acestia se poate realiza cu o firma de consultanta mai profesionist si la bani mai putini.
Postat 16 Iunie 2021, 12:26 de Christa
(in) competenta CNAIR
Doar pt a clarifica unele aspecte...achizitiile se fac in baza unor documentatii clar definite de lege: se cer oferte cu valabilitate stricta (gen: imi mentin pretul oferit timp de... 12 luni), unde exista un termen strict pentru evaluarea ofertelor (onor comisiile de evaluare din CNAIR). E clar ca daca nu te misti cu evaluare si incheierea contractului si expira valabilitatea ofertei, nu mai poti incheia contractul la aceeasi valoare si trebuie sa reiei procedura (vezi cazurile din Oradea). Asadar, câți "competenti" au plecat din CNAIR în ultimii ani, dați afară de ministrul transporturilor?!
Postat 16 Iunie 2021, 12:13 de Just4truth
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON