URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 31 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste proastă pentru orădeni: Termoficare, care abia a înlocuit producția de energie termică pe bază de cărbuni cu cea pe gaz, mult mai puțin poluantă și mai eficientă, va trebui să plătească o sumă enormă pentru a-și cumpăra așa numitele certificate verzi, care îi dau dreptul să polueze. În cazul în care cele 60 de milioane lei necesare nu vor fi date de Guvern (din banii tuturor românilor), nota de plată o vor achita orădenii fie direct, prin inevitabila scumpire a gigacaloriei, fie indirect, prin subvenționarea de către Primărie (ceea ce înseamnă că o suportă toți locuitorii orașului, indiferent că sunt sau nu clienți ai Termoficare).
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Creatorii de filme şi cărţi de anticipaţie care au lansat scenarii cu epidemii globale ce loveau omenirea (un exemplu recent este "Contagion", din 2011, pe care multă lume l-a descoperit după izbucnirea crizei Covid) nu şi-au putut imagina că, într-o situaţie reală, oamenii vor refuza în număr mare leacul descoperit de cercetători. Dar viaţa bate filmul!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Meningita West Nile este o boală infecţioasă transmisă la om prin înţepăturile de ţânţari, transmiterea directă de la om la om nefiind posibilă. Rezervorul de virus este reprezentat de păsările migratoare care sunt înţepate de ţânţari.
16 Iunie 2021, 10:39

Autostrada Transilvania. Nicio șansă!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut.

De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică. Patronul de la Selina, inegalabilul Beni Rus, a reuşit să facă 5 kilometri de autostradă, ceea ce i-a umflat vântul în pânze. Prin urmare, s-a tocmit şi la tronsonul până la Chiribiş, chit că rămâneau neclare costurile lucrării deja începute de firmele ce-au bântuit zona în trecut. Acum, domnul Beni s-ar cam da rănit, pentru că nu-i iese socoteala financiară şi e cam nasol să faci muncă voluntară când trebuie să pui de la tine milioane de euro ca să poţi finaliza lucrarea.

E un caz tipic în care toţi au dreptate, dar de fapt niciunul. Rus spera că după licitaţie va putea cere mai mulţi bani, de parcă ar fi negociat cu hoaverul Sanyi Kiss. Iar funcţionarii de la CNAIR ţin prea mult la posturile bine plătite pentru a admite că un constructor care a licitat o lucrare în 2018 n-o poate face la aceeaşi sumă în 2021, deşi preţurile la materiale au explodat.

Nici celălalt tronson, de la Chiribiş la Suplacul de Barcău, nu se simte prea bine: deocamdată nu s-a anunţat câştigătorul, ci doar firmele descalificate. În ritmul acesta, poate în câţiva ani aflăm cine a dat cea mai bună ofertă, chestie oricum nerelevantă pentru că, între timp, preţurile la materiale se vor fi dublat.

Care e soluţia să avem, totuşi, în acest secol, o autostradă care să ne unească cu România? Probabil ca ministru al Transporturilor să fie Ilie Bolojan, iar şeful de la Selina să ajungă Florin Birta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Lacomie
Aduce-ti chinezii si ne vor face toate AUTOSTRAZILE mai repede mai bine si mai ieftin . Dar se pare ca nu se vrea sau sant platiti sa nu vrea.Toate firmele ,,astea ''in cardasie cu politicienii vor sa castige de pe fraierii de romani!
Postat 17 Iunie 2021, 09:02 de GORON
Ilie Bolojan, ideal la Ministerul Transporturilor, nu la cel al Culturii
fiecare om are puncte forte si puncte mai putzin forte. Dl Bolojan ar fi un ministru mult, mult peste cei actuali la Transporturi si Infrastructura, la Dezvoltare si Lucrari Publice, la Investitii si Proiecte Europene, la MAI sau la Aparare. Nu prea ar da randament la Cultura, la Externe (ar arunca rapid NATO si/sau UE in conflicte) sau la Protectie Sociala. Chiar pacat ca hahalera de Ludovic Orban s-a inconjurat cu mediocritati doar ca sa para el "soarele" dintre stelele palide ...
Postat 16 Iunie 2021, 13:32 de cristi_h
eh
"E un caz tipic în care toţi au dreptate, dar de fapt niciunul". Subscriu. La momentul asta ti-ar veni sa dai oricat numa sa te vezi odata cu drumul facut, altfel incep judecatile si nu se mai face in veac. In fiecare luna in care autostrada asta nu exista pierdem mai multi bani(adica nu-i castigam) decat ar costa extra milioanele cu care santajeaza astia - deci nu merita sa mai asteptam. Suferim cumplit la transporturi, nu ajunge ca oradea sa fie conectata, ne trebuie toata transilvania si apoi toata tara daca e sa putem creste si economia la nivel comparabil cu ungurii macar. Si la contractele urmatoare invatat minte, ca nu vor fi astea ultimele.
Postat 16 Iunie 2021, 12:42 de nihil
nu putem, nu dorim
Cand au inceput in 2004 si au anuntat 2012 finalizarea .....am zis e mult, dureaza prea mult. Acum ca suntem in 2021 si e pe nicaieri.....cuvintele sunt de prisos. Cel mai bine ar fi sa abandoneze proiectul cu totul si departamentele/organismele abilitate sa se ocupe de altceva sdau sa fie desfiintate. Obiectul dumnealor de activitate nu exista, este amanat continuu, viciat sau anulat, iar daca tot apar 1 sau 2 km acestia se poate realiza cu o firma de consultanta mai profesionist si la bani mai putini.
Postat 16 Iunie 2021, 12:26 de Christa
(in) competenta CNAIR
Doar pt a clarifica unele aspecte...achizitiile se fac in baza unor documentatii clar definite de lege: se cer oferte cu valabilitate stricta (gen: imi mentin pretul oferit timp de... 12 luni), unde exista un termen strict pentru evaluarea ofertelor (onor comisiile de evaluare din CNAIR). E clar ca daca nu te misti cu evaluare si incheierea contractului si expira valabilitatea ofertei, nu mai poti incheia contractul la aceeasi valoare si trebuie sa reiei procedura (vezi cazurile din Oradea). Asadar, câți "competenti" au plecat din CNAIR în ultimii ani, dați afară de ministrul transporturilor?!
Postat 16 Iunie 2021, 12:13 de Just4truth
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1443 RON
  • 1 EUR = 4.9209 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON