Şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune peste hotare şi participă la un casting organizat de o firmă japoneză, care oferă slujbe în showbiz.
La audiţie sunt invitate femeile talentate, înzestrate cu aptitudini artistice, mai ales pentru dans şi interpretare vocală. Dorite sunt, însă, doar cele tinere şi fără obligaţii...
Din noul val rusesc
Pe 31 ianuarie, orădenii sunt invitaţi la cea dintâi premieră a Teatrului Regina Maria din 2016 - spectacolul "Audiţia", de Alexandr Galin, un dramaturg rus contemporan, ale cărui piese au fost jucate în renumite teatre din Europa şi Asia, între care Teatrul de Artă din Moscova, Royal Shakespeare Theatre din Londra, Teatrul Odéon din Paris şi Teatrul Schiller din Berlin.
Galin este considerat unul dintre liderii noului val al dramaturgilor ruşi care, după deceniile de teatru politic, s-au concentrat asupra individului, creaţiile sale primind numeroase distincţii, precum Laurence Olivier Prize (Marea Britanie) şi Ambassador of the Arts (SUA). De asemenea, pelicula "Nunta", bazată pe un scenariu al său, a fost premiată, în 2000, la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes.
"Marfă vie"
Alexandr Galin a scris "Audiţia" în 1998, în urma unei întâmplări reale la care a fost, personal, martor. Autorul a povestit că, într-o zi, pe la mijlocul anilor ’90, a fost chemat de un prieten de-al lui, scenograf la Teatrul Taganka, să vadă o situaţie care i s-a părut demnă de memorat.
"În sală nu era public, doar la mijloc, printre fotolii, se afla o mică masă la care de obicei stă regizorul. De data asta acolo erau instalaţi doi japonezi cu un traducător. Priveau spre scenă, unde apăreau şi dispăreau tinere semidezbrăcate, pe care le selecţionau pentru a lucra în Japonia", a povestit Galin, precizând că pe atunci toate teatrele din Rusia treceau printr-o perioadă grea, de sărăcie lucie, iar japonezii închiriaseră sala pentru a organiza preselecţia.
În acel moment, dramaturgul a avut o revelaţie a situaţiei în care se aflau ruşii în acei ani. "Din cetăţeni ai unei superputeri uriaşe şi de temut (n.r. - Uniunea Sovietică), se transformaseră într-o «marfă vie» care era triată de către cei mai norocoşi, cei care ieşiseră învingători la «audiţia» organizată de Istorie. Când am scris această comedie, am încercat să nu uit nicio clipă că ea s-a născut din amărăciune şi revoltă", povesteşte Galin.
O iluzie
În "Audiţia", şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune în străinătate şi se prezintă la un casting organizat de o firmă japoneză care oferă joburi în showbiz, fără a preciza exact felul acestora. Deşi japonezii au chemat la preselecţie femei cu aptitudini artistice, care ştiu să cânte şi să danseze, nu au precizat că slujbele sunt exclusiv pentru tinere fără niciun fel de obligaţie. "Prin urmare, încercarea celor şase femei de a evada, de a lăsa în urmă sărăcia şi nefericirea conjugală la care au fost condamnate de o lume aflată în paragină, se dovedeşte a fi oarecum zadarnică", aşa "traduc" povestea, pentru spectatorii orădeni, reprezentanţii Teatrului Regina Maria.
Spectacolul de la Oradea a fost regizat de Mircea Cornişteanu, fostul director alTeatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, autor a mai bine de 150 spectacole pe scenele a peste 25 de teatre din ţară şi străinătate, laureat în 2010 cu premiul UNITER pentru întreaga activitate.
În spectacolul Teatrului Regina Maria au fost distribuiţi Ioana Dragoş Gajdo, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Lucia Rogoz, Anda Tămăşanu, Gabriela Codrea, Andrei Sabău, George Dometi, Alexandru Rusu şi Ciprian Vultur. Deşi premiera a fost anunţată de curând, o bună parte din bilete deja s-au vândut, drept urmare curioşii ar face bine să se grăbească...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.