URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 MAI 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Bolojan le-a spus actorilor că vor avea contracte pe durată determinată, urmând ca doar cei valoroși, în timp, să primească contracte permanente. Măsura nu are impact financiar, cam tot atât te costă un actor plătit pe perioadă determinată sau nu. Dar așa managerul are un as în mână și poate să-l țină în șah pe actorul care nu i se pare potrivit, leneș sau pur și simplu mai puțin talentat.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ştiţi bancul cu olteanul care, când nu are ce face, se dezbracă şi îşi păzeşte hainele? Aşa şi Guvernul nostru, de parcă n-ar fi avut atâtea alte lucruri de făcut, serioase, s-a apucat să dea săptămâna trecută o Ordonanţă menită, cică, să "debirocratizeze activitatea în cadrul microîntreprinderilor". Concret, firmele cu până la 9 angajaţi nu mai sunt obligate să aibă fişa postului pentru aceştia şi nici regulament intern...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Am patru amintiri mai aparte de la trecerea frontierei în Ungaria. Prima dată când am ieşit din ţară, în 1991, mă aflam într-un autobuz plin de rockeri, cu toţii excitaţi că urma să vedem AC/DC, Metallica şi Mötley Crüe la Budapesta. Autobuzul întârziase, coada la vamă era lungă şi ne temeam că vom întârzia...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Veţi merge în vacanţă vara aceasta?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În aceste zile, Parlamentul României dezbate în regim de maximă urgență o propunere legislativă vizând modificări importante ale codului de procedură penală. Originea acestor modificări se află într-o decizie din 7 aprilie a.c. a Curții Constituționale, nepublicată încă, decizie prin care au fost declarate neconstituționale mai multe prevederi din codul de procedură penală, judecătorii constituționali statuând, în esență, că „este necesar ca hotărârea judecătorească să fie redactată, motivată în fapt și în drept, la data pronunțării”.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al ulcerului duodenal are 4 obiective majore: ameliorarea durerii, accelerarea procesului de vindecare a leziunii ulceroase, prevenirea recăderilor şi a complicaţiilor.
16 Ianuarie 2016, 16:02

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera "Audiţia", un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera 'Audiţia', un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate PRIMA PREMIERĂ. În ultima zi a lunii, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria (foto) e programată premiera spectacolului "Audiţia", de Alexandr Galin, o comedie cu accente dramatice, pusă în scenă de directorul Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, Mircea Cornişteanu (medalion). Şi anul trecut, teatrul din Oradea a avut spectacole semnate de regizori de marcă, precum Victor Ioan Frunză, Alexandru Dabija şi Bobi Pricop
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune peste hotare şi participă la un casting organizat de o firmă japoneză, care oferă slujbe în showbiz. 

La audiţie sunt invitate femeile talentate, înzestrate cu aptitudini artistice, mai ales pentru dans şi interpretare vocală. Dorite sunt, însă, doar cele tinere şi fără obligaţii...

Din noul val rusesc

Pe 31 ianuarie, orădenii sunt invitaţi la cea dintâi premieră a Teatrului Regina Maria din 2016 - spectacolul "Audiţia", de Alexandr Galin, un dramaturg rus contemporan, ale cărui piese au fost jucate în renumite teatre din Europa şi Asia, între care Teatrul de Artă din Moscova, Royal Shakespeare Theatre din Londra, Teatrul Odéon din Paris şi Teatrul Schiller din Berlin.

Galin este considerat unul dintre liderii noului val al dramaturgilor ruşi care, după deceniile de teatru politic, s-au concentrat asupra individului, creaţiile sale primind numeroase distincţii, precum Laurence Olivier Prize (Marea Britanie) şi Ambassador of the Arts (SUA). De asemenea, pelicula "Nunta", bazată pe un scenariu al său, a fost premiată, în 2000, la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes.

"Marfă vie"

Alexandr Galin a scris "Audiţia" în 1998, în urma unei întâmplări reale la care a fost, personal, martor. Autorul a povestit că, într-o zi, pe la mijlocul anilor ’90, a fost chemat de un prieten de-al lui, scenograf la Teatrul Taganka, să vadă o situaţie care i s-a părut demnă de memorat.

"În sală nu era public, doar la mijloc, printre fotolii, se afla o mică masă la care de obicei stă regizorul. De data asta acolo erau instalaţi doi japonezi cu un traducător. Priveau spre scenă, unde apăreau şi dispăreau tinere semidezbrăcate, pe care le selecţionau pentru a lucra în Japonia", a povestit Galin, precizând că pe atunci toate teatrele din Rusia treceau printr-o perioadă grea, de sărăcie lucie, iar japonezii închiriaseră sala pentru a organiza preselecţia.

În acel moment, dramaturgul a avut o revelaţie a situaţiei în care se aflau ruşii în acei ani. "Din cetăţeni ai unei superputeri uriaşe şi de temut (n.r. - Uniunea Sovietică), se transformaseră într-o «marfă vie» care era triată de către cei mai norocoşi, cei care ieşiseră învingători la «audiţia» organizată de Istorie. Când am scris această comedie, am încercat să nu uit nicio clipă că ea s-a născut din amărăciune şi revoltă", povesteşte Galin.

O iluzie

În "Audiţia", şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune în străinătate şi se prezintă la un casting organizat de o firmă japoneză care oferă joburi în showbiz, fără a preciza exact felul acestora. Deşi japonezii au chemat la preselecţie femei cu aptitudini artistice, care ştiu să cânte şi să danseze, nu au precizat că slujbele sunt exclusiv pentru tinere fără niciun fel de obligaţie. "Prin urmare, încercarea celor şase femei de a evada, de a lăsa în urmă sărăcia şi nefericirea conjugală la care au fost condamnate de o lume aflată în paragină, se dovedeşte a fi oarecum zadarnică", aşa "traduc" povestea, pentru spectatorii orădeni, reprezentanţii Teatrului Regina Maria.

Spectacolul de la Oradea a fost regizat de Mircea Cornişteanu, fostul director alTeatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, autor a mai bine de 150 spectacole pe scenele a peste 25 de teatre din ţară şi străinătate, laureat în 2010 cu premiul UNITER pentru întreaga activitate.

În spectacolul Teatrului Regina Maria au fost distribuiţi Ioana Dragoş Gajdo, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Lucia Rogoz, Anda Tămăşanu, Gabriela Codrea, Andrei Sabău, George Dometi, Alexandru Rusu şi Ciprian Vultur. Deşi premiera a fost anunţată de curând, o bună parte din bilete deja s-au vândut, drept urmare curioşii ar face bine să se grăbească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0527 RON
  • 1 EUR = 4.9256 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON