URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 FEBRUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oamenii nu ar trebui să fie nervoşi neapărat pe scumpire, ci pe faptul că Primăria, tot din banii lor, a plătit în patru ani aproape 6 milioane de euro penalizări pentru că nu colectăm aşa cum ne cere UE. Aici sunt banii noştri! Ne plac fondurile nerambursabile, dar detestăm să respectăm condiţiile de aderare asumate de Statul Român.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
E momentul să ne gândim la deschidere, nu la noi închideri. Nu doar pentru că economiile se clatină şi oamenii o iau razna, ci şi pentru că, pur şi simplu, situaţia epidemiologică s-a îmbunătăţit. De la peste 10.000 noi cazuri descoperite zilnic în toamnă, am coborât la 2.000-3.000/zi, cu mai puţin de 1.000 de pacienţi în ATI şi sub 100 de decese. În Oradea, de la 450 de pacienţi, în spitalul Covid sunt mai puţin de 200...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
16 Ianuarie 2016, 16:02

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera "Audiţia", un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera 'Audiţia', un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate PRIMA PREMIERĂ. În ultima zi a lunii, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria (foto) e programată premiera spectacolului "Audiţia", de Alexandr Galin, o comedie cu accente dramatice, pusă în scenă de directorul Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, Mircea Cornişteanu (medalion). Şi anul trecut, teatrul din Oradea a avut spectacole semnate de regizori de marcă, precum Victor Ioan Frunză, Alexandru Dabija şi Bobi Pricop
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune peste hotare şi participă la un casting organizat de o firmă japoneză, care oferă slujbe în showbiz. 

La audiţie sunt invitate femeile talentate, înzestrate cu aptitudini artistice, mai ales pentru dans şi interpretare vocală. Dorite sunt, însă, doar cele tinere şi fără obligaţii...

Din noul val rusesc

Pe 31 ianuarie, orădenii sunt invitaţi la cea dintâi premieră a Teatrului Regina Maria din 2016 - spectacolul "Audiţia", de Alexandr Galin, un dramaturg rus contemporan, ale cărui piese au fost jucate în renumite teatre din Europa şi Asia, între care Teatrul de Artă din Moscova, Royal Shakespeare Theatre din Londra, Teatrul Odéon din Paris şi Teatrul Schiller din Berlin.

Galin este considerat unul dintre liderii noului val al dramaturgilor ruşi care, după deceniile de teatru politic, s-au concentrat asupra individului, creaţiile sale primind numeroase distincţii, precum Laurence Olivier Prize (Marea Britanie) şi Ambassador of the Arts (SUA). De asemenea, pelicula "Nunta", bazată pe un scenariu al său, a fost premiată, în 2000, la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes.

"Marfă vie"

Alexandr Galin a scris "Audiţia" în 1998, în urma unei întâmplări reale la care a fost, personal, martor. Autorul a povestit că, într-o zi, pe la mijlocul anilor ’90, a fost chemat de un prieten de-al lui, scenograf la Teatrul Taganka, să vadă o situaţie care i s-a părut demnă de memorat.

"În sală nu era public, doar la mijloc, printre fotolii, se afla o mică masă la care de obicei stă regizorul. De data asta acolo erau instalaţi doi japonezi cu un traducător. Priveau spre scenă, unde apăreau şi dispăreau tinere semidezbrăcate, pe care le selecţionau pentru a lucra în Japonia", a povestit Galin, precizând că pe atunci toate teatrele din Rusia treceau printr-o perioadă grea, de sărăcie lucie, iar japonezii închiriaseră sala pentru a organiza preselecţia.

În acel moment, dramaturgul a avut o revelaţie a situaţiei în care se aflau ruşii în acei ani. "Din cetăţeni ai unei superputeri uriaşe şi de temut (n.r. - Uniunea Sovietică), se transformaseră într-o «marfă vie» care era triată de către cei mai norocoşi, cei care ieşiseră învingători la «audiţia» organizată de Istorie. Când am scris această comedie, am încercat să nu uit nicio clipă că ea s-a născut din amărăciune şi revoltă", povesteşte Galin.

O iluzie

În "Audiţia", şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune în străinătate şi se prezintă la un casting organizat de o firmă japoneză care oferă joburi în showbiz, fără a preciza exact felul acestora. Deşi japonezii au chemat la preselecţie femei cu aptitudini artistice, care ştiu să cânte şi să danseze, nu au precizat că slujbele sunt exclusiv pentru tinere fără niciun fel de obligaţie. "Prin urmare, încercarea celor şase femei de a evada, de a lăsa în urmă sărăcia şi nefericirea conjugală la care au fost condamnate de o lume aflată în paragină, se dovedeşte a fi oarecum zadarnică", aşa "traduc" povestea, pentru spectatorii orădeni, reprezentanţii Teatrului Regina Maria.

Spectacolul de la Oradea a fost regizat de Mircea Cornişteanu, fostul director alTeatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, autor a mai bine de 150 spectacole pe scenele a peste 25 de teatre din ţară şi străinătate, laureat în 2010 cu premiul UNITER pentru întreaga activitate.

În spectacolul Teatrului Regina Maria au fost distribuiţi Ioana Dragoş Gajdo, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Lucia Rogoz, Anda Tămăşanu, Gabriela Codrea, Andrei Sabău, George Dometi, Alexandru Rusu şi Ciprian Vultur. Deşi premiera a fost anunţată de curând, o bună parte din bilete deja s-au vândut, drept urmare curioşii ar face bine să se grăbească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.01 RON
  • 1 EUR = 4.8743 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON