URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
16 Ianuarie 2016, 16:02

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera "Audiţia", un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate

Audiţie pentru evadare: Teatrul Regina Maria deschide anul cu premiera 'Audiţia', un spectacol despre mirajul unei vieţi mai bune în străinătate PRIMA PREMIERĂ. În ultima zi a lunii, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria (foto) e programată premiera spectacolului "Audiţia", de Alexandr Galin, o comedie cu accente dramatice, pusă în scenă de directorul Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, Mircea Cornişteanu (medalion). Şi anul trecut, teatrul din Oradea a avut spectacole semnate de regizori de marcă, precum Victor Ioan Frunză, Alexandru Dabija şi Bobi Pricop
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune peste hotare şi participă la un casting organizat de o firmă japoneză, care oferă slujbe în showbiz. 

La audiţie sunt invitate femeile talentate, înzestrate cu aptitudini artistice, mai ales pentru dans şi interpretare vocală. Dorite sunt, însă, doar cele tinere şi fără obligaţii...

Din noul val rusesc

Pe 31 ianuarie, orădenii sunt invitaţi la cea dintâi premieră a Teatrului Regina Maria din 2016 - spectacolul "Audiţia", de Alexandr Galin, un dramaturg rus contemporan, ale cărui piese au fost jucate în renumite teatre din Europa şi Asia, între care Teatrul de Artă din Moscova, Royal Shakespeare Theatre din Londra, Teatrul Odéon din Paris şi Teatrul Schiller din Berlin.

Galin este considerat unul dintre liderii noului val al dramaturgilor ruşi care, după deceniile de teatru politic, s-au concentrat asupra individului, creaţiile sale primind numeroase distincţii, precum Laurence Olivier Prize (Marea Britanie) şi Ambassador of the Arts (SUA). De asemenea, pelicula "Nunta", bazată pe un scenariu al său, a fost premiată, în 2000, la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes.

"Marfă vie"

Alexandr Galin a scris "Audiţia" în 1998, în urma unei întâmplări reale la care a fost, personal, martor. Autorul a povestit că, într-o zi, pe la mijlocul anilor ’90, a fost chemat de un prieten de-al lui, scenograf la Teatrul Taganka, să vadă o situaţie care i s-a părut demnă de memorat.

"În sală nu era public, doar la mijloc, printre fotolii, se afla o mică masă la care de obicei stă regizorul. De data asta acolo erau instalaţi doi japonezi cu un traducător. Priveau spre scenă, unde apăreau şi dispăreau tinere semidezbrăcate, pe care le selecţionau pentru a lucra în Japonia", a povestit Galin, precizând că pe atunci toate teatrele din Rusia treceau printr-o perioadă grea, de sărăcie lucie, iar japonezii închiriaseră sala pentru a organiza preselecţia.

În acel moment, dramaturgul a avut o revelaţie a situaţiei în care se aflau ruşii în acei ani. "Din cetăţeni ai unei superputeri uriaşe şi de temut (n.r. - Uniunea Sovietică), se transformaseră într-o «marfă vie» care era triată de către cei mai norocoşi, cei care ieşiseră învingători la «audiţia» organizată de Istorie. Când am scris această comedie, am încercat să nu uit nicio clipă că ea s-a născut din amărăciune şi revoltă", povesteşte Galin.

O iluzie

În "Audiţia", şase femei dintr-o ţară ex-comunistă se lasă seduse de mirajul unei vieţi mai bune în străinătate şi se prezintă la un casting organizat de o firmă japoneză care oferă joburi în showbiz, fără a preciza exact felul acestora. Deşi japonezii au chemat la preselecţie femei cu aptitudini artistice, care ştiu să cânte şi să danseze, nu au precizat că slujbele sunt exclusiv pentru tinere fără niciun fel de obligaţie. "Prin urmare, încercarea celor şase femei de a evada, de a lăsa în urmă sărăcia şi nefericirea conjugală la care au fost condamnate de o lume aflată în paragină, se dovedeşte a fi oarecum zadarnică", aşa "traduc" povestea, pentru spectatorii orădeni, reprezentanţii Teatrului Regina Maria.

Spectacolul de la Oradea a fost regizat de Mircea Cornişteanu, fostul director alTeatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, autor a mai bine de 150 spectacole pe scenele a peste 25 de teatre din ţară şi străinătate, laureat în 2010 cu premiul UNITER pentru întreaga activitate.

În spectacolul Teatrului Regina Maria au fost distribuiţi Ioana Dragoş Gajdo, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Lucia Rogoz, Anda Tămăşanu, Gabriela Codrea, Andrei Sabău, George Dometi, Alexandru Rusu şi Ciprian Vultur. Deşi premiera a fost anunţată de curând, o bună parte din bilete deja s-au vândut, drept urmare curioşii ar face bine să se grăbească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON