URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Acţiunea de săptămâna trecută a transportatorilor, care aproape a paralizat traficul pe centura Oradiei, mi-a relevat încă o dată că protestele împotriva autorităţilor au cumva darul de a se întoarce tot împotriva oamenilor obişnuiţi. Să îi cerţi simbolic pe cei de la Bucureşti blocând vreme de câteva ceasuri traficul în Oradea, la ore de vârf, mi se pare o frecţie mai inutilă decât cea aplicată unui picior protetic.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
14 Octombrie 2012, 18:01

Asigurare beton: Cum sabotează Biharia proiectul Aparegio

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce mişcările de protest ale localnicilor şi apelul la instanţele de judecată au rămas fără niciun efect concret, Primăria Biharia a găsit soluţia să iasă din proiectul Aparegio, cel care le asigura extinderea reţelelor de apă, dar le şi majora preţurile.

În loc să mai încerce să convingă Compania de Apă Oradea să lase baltă proiectul, edilii comunei au hotărât că e mai uşor să-l saboteze. După ce a câştigat fonduri europene pentru modernizarea străzilor, Primăria comunei trage tare să termine asfaltările înainte de prima zăpadă, finalizând lucrările în proporţie de peste 90%. Ca să nu lase nicio stradă neacoperită cu bitum, administraţia locală a şi schimbat proiectul, "îngustând" arterele aşa încât să câştige la lungime.

Astfel, cei 12 kilometri de asfalt prevăzuţi iniţial în contractul cu asfaltatorul Euro Strada s-au întins precum caşcavalul, acoperind inclusiv străzi din satul Cauaceu, cu un scop simplu. Şi anume că, odată asfaltate pe bani europeni, străzile nu mai pot fi sparte cel puţin cinci ani!

Urmarea e că Biharia rămâne cu drumurile asfaltate, iar CAO cu lucrarea de extindere a reţelelor de apă nefăcută. Şi, aşa stând lucrurile, Bihorel constată că atunci când e vorba să se opună progresului românul are o imaginaţie fără egal, chiar şi atunci când e maghiar!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
exemplu de luat, nu de lasat
f bina au facut, asa ungurii le arata romanilor cum trebe procedat; treziti-va pina nu va fi prea tarziu; astia construiesc infrstructura pe bani europenii (adica nu investesc nimic din buzunar) si scot profit din piatra, tripland pretul apei,adica cel mai important lucru din viata unui om; sunt sigur ca primarii au batut palma cu CAO , altfel orice primar vede ca locuitorii acestor comune cu salarii mici sau pensii (majoritatea) nu fac fata la preturile CAO , dar cum de nimeni nu se plange? romanii sunt lasi iar dupa ce faptul e consumat deja se mai pling, trebuie sa ne dea exemplu ungurii: bravo lor!!!
Postat 15 Octombrie 2012, 19:40 de f bine
Beius
Ba o accepta (*majorarea) fraierii din Beius. Desi idea comentatorului anterior este pertinenta, la Bins au trecut inca din 2009 serviciile apa si canal la CAO, care a facut un singur lucru... a triplat preturile, uitand de calitate ori cantitate. Doar bem exact aceasi apa din cris. CAO Beius este un exemplu de capusere a beiusenilor la cel mai inalt grad. Dar nu le pland de mila concitadinilor mei pentru ca singuri si-au facut-o. Sa fim sanatosi sa le ducem pe toate. Asteptam majorarea impozitelor si taxelor locale si a preturilor la serviile de colectare gunoaie.
Postat 15 Octombrie 2012, 07:55 de horia
Tarzan a distrus Aparegio la Biharia
NU are nici o legătură cu Aparegio. Biharia a dovedit că ştie cum trebuie folosiţi banii europeni şi să faci mai mult decât şi-ai propus. Proiectul Aparegio era deja îndosariat şi pregătit de finanţare la finele anului 2008. Aveau timp să-l şi termine. Dar Oradea a avut primar nou-nouţ atunci şi nu a ştiut de unde se începe treaba, în timp ce Biharia ştia bine condiţiile ce trebuiau respectate de gibon la capitolul tarife. De 4 ani încoace se puteau deja fixa tarifele progresive, nu ca să se ajungă la o creştere bruscă pe care nu o acceptă nici un fraier măcar.
Postat 14 Octombrie 2012, 18:33 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.134 RON
  • 1 EUR = 4.925 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON