URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Octombrie 2015, 19:51

Amânat pe 2016! Drumul expres va fi terminat anul viitor pe banii orădenilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul rapid se va opri în gardul depoului CFR! Primarul Ilie Bolojan a renunţat la ideea preluării de la Ministerul Transporturilor a unei porţiuni de 660 de metri care să lege, în linie dreaptă, prin depoul CFR, străzile Ecaterina Teodoroiu şi Bihorului. Proiectul va fi reluat după lămurirea situaţiei juridice a terenului.

Edilul a făcut demersuri încă din primăvară pe lângă Ministerul Transporturilor şi CFR pentru preluarea amplasamentului, dar acestea s-au blocat în chichiţe birocratice cu privire la modul de atribuire a terenului către administraţia locală, prin Hotărâre de Guvern sau nu, prin lege sau prin licitaţie. "Primăria şi CFR spun că terenul se poate atribui prin Hotărâre de Guvern, Ministerul Transporturilor spune că prin licitaţie. Până la lămurirea situaţiei preferăm să termină lucrările fără această porţiune", a declarat Ilie Bolojan, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Fonduri realocate

Primarul a mai spus că a luat această decizie cu atât mai mult cu cât, chiar dacă muncitorii ar putea intra în depou de săptămâna viitoare, dat fiind termenul strâns de predare şi înrăutăţirea vremii, există riscul ca aceştia să fie, oricum, în imposibilitatea de a finaliza lucrările la timp.

Cheltuielile cu amenajarea celor 660 metri de drum prin depoul CFR se ridică la 625.000 euro. Din această sumă, contribuţia municipalităţii este de 350.000 euro, diferenţa de 275.000 euro fiind alocată din fonduri europene pentru proiecte transfrontaliere.

"Pentru a nu pierde grantul european, avem discuţii cu autoritatea de management din Ungaria să putem folosi 130.000 euro pentru reabilitarea străzii Făcliei pe porţiunea delimitată de podul Mareşal Prezan şi urcarea pe drumul expres, iar cealaltă jumătate a sumei să o folosim pentru reabilitare de reţele", a spus primarul.

Bolojan a afirmat că municipalitatea a mai obţinut astfel de concesii din partea finanţatorului european şi în alte proiecte, precum cel privind realizarea de piste de biciclete, dar nu a explicat cum vor putea fi "relocate" cele 130.000 euro spre nişte lucrări care sunt deja efectuate, cum sunt cele de pe strada Făcliei.

Fără penalităţi

Cert este, potrivit lui Bolojan, că proiectul drumului expres urmează să fie finalizat anul viitor din alocări de la bugetul local. Ilie Bolojan a susţinut că această măsură nu va implica niciun fel de penalităţi din partea finanţatorului european.

"Ca să nu primim corecţii trebuie să ne încadrăm într-un grad de realizare de 80%. Drumul expres, între podurile Constantin Prezan şi Teodor Neş, are o lungime de 4,5 kilometri, din care 3,7 kilometri afectaţi efectiv de lucrări. Dacă scădem cei 660 de metri nefinalizaţi, rezultă un grad de realizare de 85%, respectiv 82%", a spus primarul.

Pretextând că nu discută chesiuni politice, ci administrative, Bolojan nu a dorit să comenteze faptul că, deşi liderul PSD Bihor Ioan Mang a precizat că a obţinut promisiunea ministrului Transporturilor, Iulian Matache, că CFR va pune la dispoziţia Primăriei Oradea terenul din depoul gării centrale, necesar construcţiei drumului expres, acest demers nu a fost concretizat.

Ce lent e drumul rapid...

Rămâne de văzut, însă, cum vor aprecia finanţatorii europeni atingerea obiectivelor din proiect în contextul în care drumul expres, gândit ca un drum direct menit să fluidizeze circulaţia, se va opri în gardul depoului CFR, de unde va ocoli cu viteză redusă pe străduţe înguste precum Depoului, Constanţei şi Izvorului.

Investiţia în drumul expres se ridică la 16 milioane euro, din care 11 milioane euro alocate de la bugetul local. Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
comunisti
Alo postacii PSD, ati participat la congresul partidului in care au fost cenzurati cei care nu au vorbit dupa dictare? :))) Banuiesc ca va taie si voua netul daca aveti tupeul sa scrieti altceva in afara de ce vi se dicteaza de la partid :)) Nu ma mir ca scrieti mult dar fara nici un sens, tipic pentru psd-isti.
Postat 19 Octombrie 2015, 12:33 de hateretards
Aha....
..alta minciuna de Birtin!Jaleeeee!
Postat 17 Octombrie 2015, 11:11 de grigore
Toti aveti dreptate: suntem condusi de niste incompetenti!
Nu e nicio diferenta intre pnl si psd, poate doar aceea ca psd-ul e condus de un condamnat iar pnl e condus de viitori condamnati! Daca veti privi obiectiv administratia publica din Romania, ca-i guvern, ca-i consiliu judetean sau ultima primarie de nu stiu unde, veti vedea ca UNICUL scop pt. care exista si functioneaza aceste institutii este acela de a-i imbogati pe cei care le conduc si pe gasca de fideli. Si ca un facut, sunt conduse de niste hoti a caror principala ,,calitate" este incompetenta altoita pe prostie. Biraul nostru este un incompetent vesnic incruntat si din acest motiv prostimea a creat mitul ca e asa din pricina grijilor, a problemelor, ca se culca si se scoala cu gandul la bunastarea oradenilor. Aiurea! el e incruntat pt. ca il doare capul cand incearca sa gandeasca. In cazul drumului care s-a impotmolit rapid, el e vinovatul, e incompetent si s-a inconjurat de niste idioti care se fac pres in fata lui! Cum bine spunea cineva, nu poti porni o asemenea lucrare pana nu ai asigurat aliniamentul! Sau cum spunea altul, a crezut ca va tine si acum metoda cu pusul in fata faptului implinit, cam cum a fost cand el a taiat copacii fara aprobare si noi am platit amenda. Psd-ul e un partid de canalii, dar acum, repet, nu pot fi acuzati de nimic, cel mult de faptul ca rad de pe margine! In fine, se vorbeste demult ca din banii de la UE nu te poti infrupta, asa ca mai bine apelezi la banii ,,romanesti", pe astia nu (prea) ii verifica nimeni! Asa ca face si nea ilie cum a facut si CNADNR-ul cu drumul Oradea-Beius, in loc sa faca o lucrare ca la carte cu 32 de milioane de euro de la UE,dar care ar fi fost decontati la cent, va face o porcarie de drum (sa traiti, dom' perfect!) cu 9 milioane de-ai ,,nostri", dar ,,purtatori" de parandarat! Singurii care pierd in fiecare caz suntem noi, prostimea, platitorii de tot felul de taxe, impozite, accize... Apropo de platit: stiati ca statul va ia prin tot felul de forme, incusiv tva, 80% (!!!) din castigul brut?!
Postat 17 Octombrie 2015, 06:34 de pinonel
putina matematica...
De ceva vreme ni se tot spala creierii (noua oradenilor) cu minunatele realizari pe fonduri europene. Pai daca luam de bun ce scrie in articol, 11 mil euro de la bugetul local si restul pana la 16 mil de la UE, adica abia 30% dar si aia pierduti. Nu e cam scump drumul asta? La fel sta treaba si cu celelalte lucrari? Cat despre povestea cu mang si cfr... o gluma buna... pentru orice esec marca bolojan, altii sunt de vina... suna ca povestea aia ce o tot auzim din 4 in 4 ani dupa alegeri, cand ni se spune 'ca cei dinainte' sunt de vina si ca nu se mai poate face nimc. 'Multumim' bolojane pentru kk in care ai adus orasul la fel cum si lui mang ii multumim, care prin lipsa de implicare a contribuit la kk in care se zbate universitatea (asta asa ca bonus pentru carcotasi, sa nu zica ca-s 'mang-ist').
Postat 17 Octombrie 2015, 03:10 de User anonimizat
Hai sa ne facem ca lucram
Intrebarea este urmatoarea : institutiile care si-au dat avizul pentru implementarea proiectului,ca si cum totul este OK,ce au pazit ? Nimic. Inspectoratul de Stat în Construcţii are obligaţia să verifice respectarea legalităţii cu privire la întocmirea, avizarea şi aprobarea documentaţiilor urbanistice, să verifice dacă Planurile de Urbanism zonal (PUZ) sau de detaliu (PUD) sunt complete şi dacă AU TOATE AVIZELE DE PRINCIPIU!!?? . "Această ineficienţă în combaterea încălcării legislţiei/actelor normative se datorează fie corupţiei, fie unor carenţe ale sistemului legislativ/actelor normative care reglementează aceste domenii”- ne relateaza un raport al unei comisii al Coprului de Control al MDRT.De asemenea, tot aici se afirma ca " în calitate de organ de control anume constituit ,ISC verifică conformitatea activităţii de urbanism şi amenajare a teritoriului cu dispozţtiile legale, intervenind prin punerea în aplicare a unei forţe materiale pentru a preveni sau a determina încetarea unei dezordini, a unei activităţi ilicite sau ilegale”,numai ca " ISC şi-a arătat ineficienţa în stoparea derapajului contravenţional sau infracţional în domeniul amenajării urbanistice şi cel al construcţiilor şi impunerea disciplinei în activitatea din acest domeniu." Si astfel avizam proiect dupa proiect,cu incalcari grave ale disciplinei in constructii,tolerate de aceste institutii (ISC Oradea,Institutia Arhitectului Sef - arh sef/inginer/dir.adj-Lipoveanu Adriana), pentru proiecte precum :Drum expres/rapid Oradea-Biharkeresztes , Amenajare valea Pasteur La Oradea" fara nici un scrupul. Apropo ! Avand in vedere ca aceste doua proiecte necesita modificari /revizuiri majore (studii de fezabilitatea intocmite pe genunchi) si acum ,in al 12-lea ceas,cu toata stradania ISC Oradea de a le disimula,care este totusi utilitatea majora pentru care s-a dorit realizarea aceator investitii,fara nici o noima ??Cu drumul expres/rapid,deci ne-am lamurit.Urmeaza proiectul Amenajare valea Pasteur la Oradea:despre depoluarea atat de clamata de dragii nostri edili (Bolojan&Co)precum si de Pasztor Ur,nu se mai vorbeste nimic,nu se mai intreprinde nimic.Lucrarile de canalizare, care trebuiau sa se execute concomitent /paralel cu cele de intubare nu au inca un proiect finalizat,acesta necesitand a fi din nou modificat(a cata oara ?). Nemaiamintind faptul ca APM Oradea in Decizia de Incadrare a Impactului asupra mediului pentru acest proiect, a conditionat avizarea acestuia numai daca lucrarile vor fi executate concomitent.Mergeti pe str.Santului si veti vedea cum apa menajera incarcata cu material fecaloid se deverseaza in albia amenajata a paraului Paris/Pasteur.Dupa cum decurg lucrurile,se pare ca anul acesta nici vorba de executia conductelor pentru canalizarea surselor poluante. Si atunci,pentru ce anume s-a demarat acesta lucrare ?Pentru inundatii si viituri ? Nu,ci pentru ascunderea adevaratilor(agenti economici, spital,blocuri neracordate la reteaua orasului, poluatori. Odata si odata vor veni si organizatiile europene antifrauda sa constate pe ce au dat banii. Degeaba grabiti lucrarea ,probele nu pot fi ascunse prin intubare,acestea vor iesi la iveala ..... in raul Crisul Repede ,zona Crinul Alb,zona cu ambitii mari,cu terase,cu ....ce dau "domnii" din amonte.
Postat 17 Octombrie 2015, 01:13 de platona
SA NE MUTAM ! OPOZANTII !
@marius_ro: Eu sper ca Mang nici macar n-a incercat sa vorbeasca cu cineva la M.T.( cu parintele diacon celib, spre exemplu?)! Altfel ar fi venit deja " statul de drept " si i-ar fi facut un dosar penal ( trafic de influenta, chit ca n-ar fi fost vorba de vreun folos " patrimonial " dar il bagau la " nepatrimonial ", cum ca a intervenit ca sa aiba succes in alegeri...). De declarat stiu ca a declarat asta dar nu-mi dau seama de ce a facut-o! Si da, TRESALT (nu tresar! )de bucurie pentru cel mai mic insucces al lui Bolojan! Asta e, ce sa fac? Iar daca Piata Unirii nu va fi gata la timp ( ceea ce este posibil! ) MA VOI ZGUDUI DE-A DREPTUL! Ei, si acum spune-mi sa ma mut la Vaslui!
Postat 17 Octombrie 2015, 00:50 de TDS
Erata speciala pentru marius_ro!
Cine a pus "PSD-ul"-n drum/ Ala n-a fost om nebun!...in drumul depoului... Daca tot vrei sa vorbim de colegi: eu nu sunt colega cu Mang, ci sunt colega cu Valerica Zgonea si cu Mihai Viteazul, iar tu esti coleg cu urmasii lui ... I.C. Bahmuteanu...
Postat 17 Octombrie 2015, 00:35 de LauraD
@LauraD
Laura, Sper ca tovarasul apreciaza comentariile stupide pe care le faci. Daca vei tine neaparat, iti voi explica si de ce sunt stupide. Tovarasul tau, Mang, a promis cu surle si trambite ca vorbeste el la CFR si ca situatia se va rezolva. A rezolvat-o cum a venit si cu masterplanul. Stiu ca tu si TDS (si inca cativa) tresariti de bucurie ca proiectul nu e finalizat in proportie de 100%. Dar, stimate TDS, pana ca proiectul sa fie trecut la capitolul "esec" e cale lunga. Proiectul e finalizat in proportie de 85%, finantati din bani europeni. Restul, da, din rautatea si incompetenta PSD-istilor va trebui suportat de Primarie. Iar daca tu consideri ca Bolojan ar trebui sa-i lepede pe colegul tau Mang si PSD-istul Matache de rautatea si ura fata de Oradea de care dau dovata, te cam inseli. Din punctul meu de vedere Mang si-a dovedit inca odata incompetenta si faptul ca arunca vorbe in vant, crezand probabil ca inca traieste pe vremea raposatului si informatia nu ajunge la public. Cum sa promiti ca vei rezolva o situatie pe care colegul lui de partid a creat-o, dupa care sa te faci ca ploua ? Dar, cum am mai spus-o, asta e PSD-ul. Ei stiu sa se remarce doar prin razbunare, dosare penale, plagiat, piedici, minciuni, nu prin lucruri constructive. Dar fiecare isi alege liderul dupa chipul si asemanarea sa ;)
Postat 16 Octombrie 2015, 23:47 de marius_ro
"Cine a pus depoul-n in drum/ Ala n-a fost om nebun"...
A aparut un bolovan la poarta depoului! Ce mare noroc pe capul edililor, pentru ca altfel nu gaseau niciun motiv, sa justifice intarzierile pentru darea in folosinta a drumului! De cel putin trei ani nimeni nu s-a gandit sa rezolve la timp aceasta problema...
Postat 16 Octombrie 2015, 22:04 de LauraD
bolovan
demisia bolojan
Postat 16 Octombrie 2015, 21:23 de pop2
EI , SI CE ?
Esecuri pe linie ! Eu nu cred ca va fi gata nici noua minune a lumii: PIATA UNIRIi ! Zilele acestea ( destul de favorabile ! ) nu lucra mai nimeni in Piata ! Pe langa ca e URATA , pe langa ca stalpii pentru cablurile de alimentare a tramvaielor sunt MONSTRUOSI , sa nu fie nici gata la timp ? Ei , se va finaliza si ea tot din banii oradenilor ! AFERIM , nea Ilie !
Postat 16 Octombrie 2015, 20:36 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON