URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 21 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Voi nu simțiți că, încet, încet, sportul bihorean se duce la vale? Că, deși acum se dau mult mai mulți bani decât înainte, rezultatele sunt mai modeste? Ne-om fi prostit noi sau s-or fi deșteptat adversarii? Dacă la baschet am ajuns să tremurăm la meciurile cu Voluntarii, care joacă în sala căminului cultural din localitate, înseamnă că am făcut ceva greșit. Sigur, suntem în finală cu Clujul, dar parcă nu mai avem tăria de a aduce titlul acasă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 August 2012, 14:55

Aleşii orădenilor au aprobat contribuţia locală la realizarea pasajelor peste centură în Calea Aradului şi lângă Metro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cu unanimitate de voturi, consilierii locali din Oradea, inclusiv reprezentanţii PDL, au aprobat în şedinţa extraordinară de luni actualizarea documentaţiei tehnico-economice şi aportul de la bugetul local pentru realizarea proiectului "Amenajare intersecţie prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea şi drumul naţional DN 76 - relaţia Deva", precum şi pentru a unui pasaj similar între centură şi drumul naţional DN 79 - relaţia Arad.

Potrivit explicaţiilor date de primarul Ilie Bolojan într-o conferinţă de presă anterioară reuniunii Consiliului Local, pentru cele două proiecte "s-a primit acceptul de finanţare cu fonduri europene", prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară 1 - sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor, domeniul de intervenţie Planuri integrate de dezvoltare urbană - poli de dezvoltare urbană.

Costul pasajului din capătul cartierului Nufărul peste centură este evaluat la 5,3 milioane euro (cu tot cu TVA), iar al celui din capătul spre Arad la 5,4 milioane euro (tot cu TVA inclus). La ambele obiective, contribuţia financiară din partea bugetului local va fi de 2%, adică puţin peste 100.000 de euro pentru fiecare.

"Pe 15 august vom depune cererea la Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest, care va verifica documentaţia, şi sperăm ca în toamnă să putem lansa licitaţia şi să semnăm contractul de execuţie, iar din primăvară să începem lucrările", a spus primarul.

Potrivit prezentării sale, pasajele supraterane vor avea patru benzi şi lungimi de circa 600 metri, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută într-un termen de doi ani de la începerea lor, urmând ca apoi să contribuie la decongestionarea traficului rutier din interiorul oraşului.

Aquaparc mai eficient

Tot în reuniunea de luni, şi tot în unanimitate, Consiliul Local a aprobat modificarea proiectului tehnic al proiectului "Dezvoltarea turismului de agrement prin crearea Complexului Wellness Termal Nymphaea Oradea", adică al viitorului Aquaparc ce va fi construit cu fonduri europene pe amplasamentul actualului Ştrand Municipal.

Municipalitatea a cerut revizuirea proiectului chiar înaintea organizării licitaţiei pentru construirea acestuia deoarece documentaţia iniţială a fost făcută de mântuială de către firma Arcadia Engineering din Bucureşti. Oficial, revizuirea va fi făcută ca urmare a faptului că proiectul aquapark-ului a fost gândit în 2009, iar soluţiile tehnice identificate în urmă cu trei ani nu mai corespund cerinţelor actuale.

Modificările aduse proiectului vizează eficientizarea amplasării utilajelor ce deservesc piscinele pentru scurtarea traseelor şi asigurarea posibilităţii intervenţiilor ulterioare pentru mentenanţă, eficientizarea consumului de energie necesar funcţionării obiectivului prin implementarea unor tehnologii noi pentru piscine, iluminat şi bucătărie, reamplasarea funcţiunilor astfel încât să fie create fluxuri de circulaţie mai economice şi fluente, precum şi reorganizarea zonei de acces pentru asigurarea unui număr mai mare de locuri de parcare.

Citiţi mai multe despre subiect în articolul: "Aquapark-ul se amână! Adjudecat pe bani puţini de o firmă din Bucureşti, proiectul e de mântuială"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
pendelisti invidiosi
Daca pentru 2% din suma restul fiind platit de UE putem convinge 10% mai multi din soferii in tranzit sa foloseasca centura io zic ca este o afacere f.buna.Doar hotomanilor care au avut un buget dublu inainte de criza nu le convine.(dar cine i mai baga in seama (voteaza in toamna))
Postat 16 August 2012, 06:24 de pdlist(ciordelist)
Pasaje subterane
Dupa cum probabil ai vazut la televizor pasajele subterane sunt foarte susceptibile la inundatie. Impactul vizual este mai mic dar pe termen lung costurile asociate exploatarii sunt semnificativ mai mari.
Postat 15 August 2012, 07:37 de Florin
Gibonul cu profitul, noi cu platitul !
Aia 600.000(!!!) de euro ar trebui sa-i puna gibonul si ceilalti tampiti care au aprobat ,,invartelile'' alea care sugruma circulatia ! Cine a facut ,,studiile'' acum cativa ani a luat niste bani moca, bani dati din taxele si impozitele cu care ne rupe gibonul si ,,alesii''. Sa vedeti ce taxe si impozite, + GCa, ne asteapta !
Postat 13 August 2012, 19:08 de ionel
Pasaj
Langa Metro e DN1, relatia spre Cluj,nu DN76 spre Deva.Dar probabil se doreste reclama mascata la "Metro"!
Postat 13 August 2012, 17:56 de Pasaj
Dar podul din Iosia?
UNANIMITATE! Ce frumos suna... dar la banii dati de Primarie 300.000 euro de caciula nu suna rau. Totusi nu era mai bun un pasaj subteran decat pasarela ... mai trebuie si rampele de acces pe directiile perpendiculare... cat despre "descongestionarea traficului rutier din INTERIORUL orasului" va rog sa nu ma prostiti.... Poate mergea in turbogiratie... P.S. Selina face lucrarea?
Postat 13 August 2012, 15:03 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5777 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON