URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Decembrie 2022, 18:01

Aeroportul din Oradea a obținut 33 de milioane de euro pentru extinderea terminalului. Ce spune Ilie Bolojan despre lipsa zborurilor (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul din Oradea a câștigat o finanțare europeană de circa 33 de milioane de euro pentru a extinde terminalul nou de pasageri și a asigura fluxuri de sosiri și plecări Schengen și non-Schengen. Întrebat despre situația privind lipsa zborurilor și plecarea Ryanair, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a afirmat joi că se țin negocieri cu mai multe companii în acest sens, dar a subliniat că nu poate face publice detalii despre acestea. 

Terminal mai mare

„Ieri (n.r. - 21 decembrie), Aeroportul din Oradea a fost informat că documentația care a fost depusă pentru extinderea terminalului de pasageri a fost verificată, iar proiectul a fost declarat câștigător. Noi sperăm ca până la Anul Nou să se semneze contractul de finanțare pentru extinderea terminalului de pasageri a Aeroportului din Oradea, în așa fel încât până la finalul anului viitor să putem finaliza aceste lucrări. E o perioadă foarte scurtă, dar este ultimul tren în accesarea de fonduri europene pentru aeroporturi”, a afirmat Ilie Bolojan joi, într-o conferință de presă care a precedat o ședință a Consiliului Județean. 

Cu o investiție de aproape 43 de milioane de euro, dintre care peste 33 de milioane de euro din bani europeni, Terminalul T1 (terminalul nou) se va extinde ținând cont de un trafic de 400 pasageri/flux.

Sunt prevăzute patru fluxuri principale: plecări/sosiri Schengen și plecări/ sosiri non-Schengen. Se vor asigura și fluxuri secundare dedicate pentru plecări și sosiri VIP. Vor putea fi procesați 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe zboruri internaționale.

Proiect masiv, timp puțin

Noile construcții se vor dezvolta preponderent la parter, având în unele zone și etaj/mezanin. „Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza spații comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control: poliția de frontieră, SRI și vamă. Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp”, se arată într-o informare transmisă de CJ Bihor pe tema proiectului. 

Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.

Finanțarea europeană a proiectului se va face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritară 2. 

Valoarea eligibilă a proiectului este de 166,5 milioane de lei, dintre care 163,1 milioane de lei este contribuția din banii europeni, iar 3,3 milioane de lei vor fi asigurați de Consiliul Județean Bihor. În plus, pe lângă aceste sume, CJ Bihor va investi 46,3 milioane de lei în lucrările conexe, printre care extinderea parcării. Aceste lucrări nu au fost considerate eligibile în proiect. 

Durata de realizare a investiției este de 8 luni, din care 2 luni pentru proiectare și 6 luni pentru execuția lucrărilor. 

„Negocieri în curs”

Întrebat de BIHOREANUL ce face, concret, conducerea CJ Bihor pentru atragerea de zboruri la Oradea, în contextul în care Ryanair a anunțat că va suspenda, cel târziu din primăvară, toate rutele pe care le operează spre și dinspre Oradea (precum și spre și dinspre Sibiu, Suceava și Timișoara), Ilie Bolojan a afirmat că se poartă negocieri cu mai multe companii în acest sens. 

„În toată această perioadă am purtat negocieri cu companiile aeriene care sunt pe piața din România pentru a dezvolta zboruri de la Oradea. Aceste negocieri în curs și sper că în perioada următoare vom definitiva o parte dintre aceste negocieri, în așa fel încât, odată cu investițiile care se realizează, numărul de zboruri spre București și spre alte destinații europene să crească în anii următori”, a spus Ilie Bolojan. 

Întrebat dacă și ce explicații a prezentat Ryanair pentru plecarea de la Oradea - reprezentanți ai companiei aeriene invocau „lipsă de opțiuni de stimulare pe termen lung”, potrivit site-ului boardingpass.ro - Bolojan a refuzat să facă comentarii directe pe această temă, dar a dat de înțeles, prin răspunsul său, că CJ Bihor negociază inclusiv cu Ryanair pentru continuitatea zborurilor. 

„Pentru a dezvolta zboruri de pe piețe secundare, autoritățile pot adopta politici de susține, de subvenționare a unor astfel de zboruri sub forma unor susțineri directe atunci când legea ne permite sau sub forma unor pachete de publicitate ș.a.m.d.. Nu pot să fac comentarii legate de negocieri între Consiliul Județean Bihor și o companie cât timp ele nu au fost încheiate și nu pot fi prezentate publicului”, a răspuns președintele CJ. 

Cât despre înființarea Air Oradea - care se dorea a fi o companie locală de transport aerian, care să lege orașul de capitală și de hub-uri aeriene din Europa - nici Bolojan, nici Primăria Oradea nu au mai pomenit de o bună vreme.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
22 Comentarii
Bravo, a verificat cineva?
A verificat cineva fosta lucrare tot din bani europeni, cât trebuia să fie de lungă pista pentru fondurile luate și cât sa făcut? ia verificați domnilor, mi se pare mie sau halucinez că trebuia să se facă x lungime, x lățime, dar la darea în folosință a noului terminal constatăm că pista chiar a intrat la apă din cauza ploilor posibil...verificați actele , planurile și rezultatele, trageți linie vedeți costurile. O zi bună.
Postat 30 Decembrie 2022, 01:44 de Cap-de-porc
adi13-bolnăvel
Nu am argumente, am dovezi.
Postat 23 Decembrie 2022, 16:22 de Sandu2100
sandu esti de toata jena
Tu sandu ti-am mai spus asta de zeci de ori. Cand nu ai argumente incepi cu mistocareala, atac la persoana. Esti ... adica nu mai are rost sa iti raspund, ti-am scris acum ca am vazut ca nu te-ai putut abtine sa nu incepi scandalul, si tipic pentru tine cand vezi pe cine ca iti demonteaza toata teoria si nu mai ai argumente treci direct la atac si jigniri. Numai omul prost face ce faci tu, dar tu esti doar o sluga platita, sau un retardat care nici nu a iesit din oras si crede toata propaganda primariei, exact cum e in Rusia, ca si aia cred tot ce le spune Putin.
Postat 23 Decembrie 2022, 15:46 de adi13
adi13
Tu nu , batman batman
Postat 23 Decembrie 2022, 15:11 de Sandu2100
sandu iar????
17 comentarii sunt, eu nu vad in nici unul sa fi comentat ceva. Iar incepi cu personalitatile multiple, cele o suta de voci din capul tau? Iar ma pomenesti in comentarii. Deja imi da lacrimile ca te aud ca acum 20 de ani urai Oradea! Vezi eu nu urasc Oradea si nu am urat-o, urasc pe gasca asta de imbecili care "dezvolta" orasul, asa zisa dezvoltare care uita dupa 14 ani tot in cacat suntem, la nivel economic, populatie saraca imbatranita, fara tineret, fara educatie, cultura, evenimente, sport. In asta e Clujul peste. Intreaba 1000 de oameni din tara unde vor sa se mute , sa caute job si sa traiasca , si 990 vor alege Clujul, Timisoara, Bucuresti, Iasi. Nu se muta nimeni pt 3 pasaje, si 2 pietonale. Clujul in 14 ani a atras vreo 150mii locuitori in Zona Metropolitana, la fel Iasi , Timisoara. Noi Oradea bate pasul pe loc, eventual a imbatranit populatia. Am facut faculta in Cluj, si iti spun ca nivelul de educatie a populatiei e peste Oradea, acolo mai mult de jumate din populatia orasului au studii superioare. Iti raspund la intrebarea pe care uram sa o pui de ce nu am ramas acolo de e asa de bine, din cauza familiei si am munca aici, dar inca ma bate gandul sa plec. Si tineretul cam pleaca din Oradea. Si nu te amagii singur ca asa ne lauda lumea ca nu e chiar asa, in general cei ce vin din orasele mici si sarace lauda Oradea, dar nu prea o sa vezi pe cei din orase mari sa aleaga Oradea, invers e coplesitor procentajul. Iar aeroportul e mort si asa va ramane
Postat 23 Decembrie 2022, 15:00 de adi13
Dacă nem tudom
Atunci nu-i bai.
Postat 23 Decembrie 2022, 12:06 de Sandu2100
Drop/sandu
Daca am spus ca adi ard dreptate e sltcevs. Pe bihon iti citeam prostiile. Nu am vb cu tine pe bihon. Vezi ca aberezi
Postat 23 Decembrie 2022, 11:46 de Petre93
Drop/sandu
??@!!!¥£€&: ce spuiacolo?
Postat 23 Decembrie 2022, 11:43 de Petre93
Petre93 aka adi13 aka Maikeltroll
Vezi de unde imi dau seama ca esti una si același persoana, in primul rand ai același același CREION, in al II-lea rand imi spui DROP ( de pe Bihon , probabil ai avut o traba cu el si sa activat neuronul propice), in al III-lea rand într-o zi , in decurs de o oră ai aparut cu adi13, Petre93, Maikeltroll si toți 3 in 1 imi spuneți DROP, in al IV-lea pe Bihon te semnezi cu nunele meu, aici nu ai posibilitatea. KP nu ești, KP e CrisDumi. Dar in rest pe Bihon te-ai dat de gol. Daca nu-ți place comentariul cuiva , te semnezi tu cu nunele lui.
Postat 23 Decembrie 2022, 11:34 de Sandu2100
Drop/sandu
Frumusetea clujului consta in oameni si nivelul de trai de dezvoltare a orasului. Tu ramai cu betoanele si bolovanii cum spui tu. Asta nu intelegeti multi ce inseamna oras dezvoltat. Si nu sunt ivanov adi si ct kp cine mai stie cine
Postat 23 Decembrie 2022, 11:00 de Petre93
CT
Nu esti tu sigur de nimic. Nu are nimic fain Clujul, absolut nimic, si nu doar statuia, mai e si faima aia cu Horty si calul alb. Nu ma simt încolțit pt ca eu lovec, ca un porc , cand sunt înconjurat de boi, argumente personale trebuie sa aduc in discuție pt ca eu asa trăiesc si depind de cursele de Oradea, nu vreau sa mai depind de Debrecen, bineînțeles ca tu si alții ANTI, o sa comentați ca doar pt mine nu are rost investiția :::::))) eu anticipez. Nu tregem orașul in jos, il tragem in sus, bineînțeles tu nu vezi asta, pt ca tie îți trebuie să-ți bei cafeaua pe pietonala si sa fi doar tu pe pietonală.
Postat 23 Decembrie 2022, 09:47 de Sandu2100
Raspunsul taranmului e ca-n bancul cu nebunii si trambulina:
-Daca sunt destui amatori sa sara, bagam apa in bazin!
Postat 23 Decembrie 2022, 08:06 de pinonel
Eram sigur…
Vezi, atat poti, de aia ti-am si raspuns. Nu te poti abtine sa nu aduci argumente personale in discutie. Cand te simti incoltit ideologic, simti ca pierzi controlul discutiei, raspunzi cu “aprecieri” personale, desi nu ma cunosti. Nu o sa ma argumentez sau sa-ti raspund cu aceeasi moneda. Insa si sa spui ca, “In Cluj in afară de statuia lui Avram Iancu nu ai ce sa vezi frumos”, spune multe. Frumosul e in ochiul apartinatorului, sa citez un cliseul des uzitat, dar valabil. De parca la asta se rezuma totul, la a vedea lucruri “frumoase”, oportunitati, activitati, dezvoltare personala, da-le-n colo.
Postat 23 Decembrie 2022, 06:59 de User anonimizat
CT
Una dintre probleme e ca unii ca tine, pun piedică in dezvoltare ai exemplu PSD. In urma cu 20 de ani imi uram orașul, acum sunt mândru, acum am cu ce. Acuma ca tu locuiești in centru in casa primăriei, asta nu e problema mea. Unii înțeleg dezvoltarea, unii nu. Dar dacă ma iau dupa nivelul tău , ar însemna să-mi zugrăvesc casa o data la 30 de ani, scuza-mi stilul dar casa mea e smart home, și in fiecaran e mai smart. Nu pot aa rămân la același nivel, rămâi tu , dar nu ma opri.
Postat 23 Decembrie 2022, 01:34 de Sandu2100
CT
Pana la aeroport faci 4 ore cu mașina, cu trenul la fel. Iar dacă ai fi fost pe Stanstead ai fi stiut mai multe. Deodată ai fost pe Cluj si pe Egiptul care nici nu pute pe lângă Stanstead. Rezultatele nu apar mâine, Aeroportul Oradea nu a avut, și nu are o administrație favorabilă. Ca tie nu-ți place Bolojan, e alta treaba, mie imi place, si imi place cum se dezvoltă Oradea cu bune cu rele sub administratia Bolojan. Tu doar ai fost in vizită in tari străine. Eu am locuit acolo, sau poate locuies 3 luni acolo si 7 acolo, eu am cu sa vad diferențele dintre orașe, și nu ma interesa orașele din România, nu asta e concurență mea. In Cluj in afară de statuia lui Avram Iancu nu ai ce sa vezi frumos, noi suntem mici dar creștem.
Postat 23 Decembrie 2022, 01:25 de Sandu2100
Ei da…
Nici cu trenu nu faci 4 ore pana la Cluj, daramite cu masina, 2.50 cu CFR-ul.Cu masina se circula mai prost in Oradea decat la Cluj. Am fost in Egipt, am fost in Germania, aeroportul clujean are o varietate impresionanta. Am preferat sa merg pe Stansted de acolo, mai petrec timpul prin Cluj, care cultural vorbind e zece clase peste Oradea. Cat despre potential, in Oradea s-au facut investitii cu duiumul dar rezultatele intarzie sa apara. Aeroportul are o administratie favorabila politic de 4 ani (doi de consiliu de administratie plus inca doi de consiliu judetean), nu mai pun cei 4 (2012-2016) de administratie liberala sub Cornel Popa. Ba e vina lui Popa, ba a lui Pasztor, niciodata a celui in prezent la conducere.
Postat 22 Decembrie 2022, 22:03 de User anonimizat
CT
https://theecologist.org/2009/oct/20/ryanair-wants-public-money-new-routes , daca Filip nu ar fi trecut aeroportul la CJ si ar fi fost al orasului in 2008, acum am fi fost mai mari ca Debrecen. Eu daca nu am la Oradea, ma duc la TM , Debrecen sau Bud, in niciun caz nu ma duc 4 ore pana la Cluj. Pe Debrecen pasagerii romaninau scăzut, dar in zilele cand nu sunt curse de la Oradea, da o fuga pana in Debrecen sa vezi cate masini cu nunere de BH sunt. Plus 3 microbuze la fiecare cursa . Puhoiul de pasageri nu or sa vina imediat, și nici afaceriștii. Oradea are potential mare.
Postat 22 Decembrie 2022, 21:50 de Sandu2100
In alta ordine de idei…
Vezi ce companii opereaza de la Cluj, Lufthansa, Turkish, pun doar numele mari, si te intrebi, poate nu-i Oradea suficient de atractiva? Doamne fereste, ce sacrilegiu!
Postat 22 Decembrie 2022, 21:27 de User anonimizat
Zic sa nu ne grabim, mai bagam cateva zeci de milioane…
In luna cand noi pierdem si ultimele curse, la Cluj se anunta altele pentru primavara, Paris, Bruxelles, Milano, toate Ryanair.
Postat 22 Decembrie 2022, 21:22 de User anonimizat
KP aka mama Omida
Stai liniștită ca pasageri sunt.
Postat 22 Decembrie 2022, 20:17 de Sandu2100
43 milioane Euro cu totul, pentru un terminal fără călători?
Bihoreni din toate colțurile județului, voi înțelegeți că Bolojan ăsta e un caz medical deja? Că omu' n-are țiglele pe casă? Banii ăștia nu sunt gratis, ci se formează din contribuțiile tuturor, ca o cotizație către UE chiar mai mare decât ce se alocă României de fapt. Plătim taxe și impozite, pentru ca unul care-i mai prost ca noaptea să îi prăduiască pentru visele lui "erotice".
Postat 22 Decembrie 2022, 19:53 de KP
Ryanair e tot pe faliment
Nu poti plăti piloți cu salarii bune, sa ai flota nouă si bilete la preț de autobuz. Ei vor finanțare pt curse, ceva de genul " ei fac o favoare ca au curse pe Oradea " Ei fac asta si cu alte orașe din Europa, care nu le da banu se retrage.
Postat 22 Decembrie 2022, 18:56 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON