Ministerul Mediului a lansat, marţi, programul Rabla Clasic, cu un buget de 405 milioane de lei, care se estimează că va fi împărţit între 60.000 de proprietari de maşini vechi şi poluante, care aleg să-şi cumpere o maşină nouă.
Valoarea primei de casare a autoturismelor a rămas 6.500 de lei, care poate creşte cu 1.000 de lei, dacă beneficiarul alege o maşină nouă cu emisii de 96 de g de CO2 per km.
De asemenea, s-a introdus un eco-bonus nou, în valoare de 1.000 de lei, care se acordă celor care aleg o maşină cu sistem GPL sau GNC.
Ministerul Mediului a mai anunţat că a crescut eco-bonusul pentru maşinile hibride convenţional (care nu se încarcă la priză) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei.
„Partea frumoasă a acestui program este că puteți adăuga peste prima de casare două eco-bonusuri și, astfel, suma decontată de noi din costul mașinii poate să depășească 2.000 de euro. Dau și un exemplu, ca să fie clar pentru toată lumea: dacă vreunul dintre voi alege să cumpere o mașină hibrid convențional, cu un prag de emisii de 96 de g CO2, i se va putea deconta din costul mașinii peste 2.000 de euro”, a declarat ministrul Costel Alexe, potrivit unui comunicat de presă.
O altă noutate a programului în acest an este că românii pot să-şi cumpere cu prima de casare şi o motocicletă. În această situaţie, prima este de 3.500 de lei.
Doritorii care vor să obţină voucherele Rabla clasic trebuie să obțină de la dealeri cererea de înscriere în program, care are o valabilitate de până la 120 de zile, apoi să caseze o maşină veche şi să încheie formalităţile de achiziţie a vehiculului nou.
Pe de altă parte, Ministerul Mediului a anunţat că se lucrează la modificarea procedurii programului, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.