URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
06 Iunie 2022, 20:25

Viitoarele pasaje subterane din Oradea: Primăria a comandat proiectarea celor din fața magazinului Crișul și stației CFR

Viitoarele pasaje subterane din Oradea: Primăria a comandat proiectarea celor din fața magazinului Crișul și stației CFR (Randare cu titlu sugestiv pentru viitoarea piaţetă de lângă Gara Centrală. Proiectul final ar putea arăta diferit)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a comandat proiectarea viitoarelor pasaje subterane din fața magazinului Crișul și a stației CFR.

Un proiect european, două pasaje...

Potrivit unui comunicat al Primăriei, lucrările fac parte dintr-un proiect care vizează realizarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii cu un sistem de undă verde pentru tramvai.

Lucrările de proiectare au fost împărțite în două loturi. Primul, care vizează tronsonul Bulevardului Magheru delimitat de podul Dacia și magazinul Crișul, a fost atribuit proiectanților clujeni de la Someș Top Group pentru suma de 1,7 milioane lei plus TVA.

Cel de-al doilea tronson, delimitat de magazinul Crișul și gara CFR, a revenit tot unei firme din Cluj-Napoca, Costin și Vlad - birou de proiectare, pentru suma de 1,4 milioane lei, fără TVA.

Serviciile de proiectare, comandate de Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, vor cuprinde de la studiu de fezabilitate și studiu de trafic până la proiectul tehnic cu detalii de execuție și asistență pe durata execuției. Costurile proiectării vor fi finanțate prin Programul Operațional Asistență Tehnică.

Cu tramvaiul prin subteran...

Prima etapă a proiectului vizează zona delimitată de podul Dacia și magazinul Crișul și va implica reabilitarea suprafeței rutiere și a trotuarelor. „În această zonă, tramvaiul care circulă pe axa Republicii – Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul”, se menționează în comunicatul Primăriei.

Acesta menționează că „totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii”.

Proiectul va mai implica reabilitarea piațetei pietonale din Bulevardul Magheru, modernizarea stațiilor de tramvai și autobuz și a rețelei de utilități, plantarea de arbori, amplasarea de mobilier urban și înlocuirea stâlpilor de iluminat și a celor care susțin firul de contact al tramvaielor.

... și pe deasupra

Cea de-a doua etapă a proiectului vizează tronsonul delimitat de zona magazinului Crișul și stația CFR Oradea. „În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București cu străzile Republicii, Ștefan cel Mare și Berzei). Aici traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului”, a transmis Primăria.

Deasupra pasajului subteran va fi amenajată o stație intermodală care va aduna traficul feroviar, cel rutier, transportul în comun și cel cu taxi.

Valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a tronsonului delimitat de podul Dacia și stația CFR este estimată la 25 milioane lei și va fi suportată din fonduri europene.

(Randări cu titlu de sugestie realizate în etapa de prefezabilitate a proiectului, pentru zona Gării)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
@oradeanbihor
Buna observatia ta! E aceeasi politica pe care o aplica si gasca penala in privinta datoriilor Oradiei: le ,,rostogoleste"! Achita un imprumut cu banii din alt imprumut. Firmele de casa care distrug orasul au cheltuieli mari: taxe inainte de licitatie, taxe dupa atribuirea contractului. Asa ca raman putini bani pt. lucrare. Solutia e sa ,,castigi" alt contract s.a.m.d.
Postat 09 Iunie 2022, 05:28 de pinonel
Ma scutati, dar chiar de ce avem nevoie pasaj la Gara?
Chiar nu inteleg, vad numai risipere de bani, acum 10 ani Bolojan a renuntat la pasajul metalic peste liniile ferata ca a zis ca e in calea "drumului expres" si au extins pasajul pietonal subteran pana la str Teodoroiu. Ok, am inteles ideea. Dupa aceea au facut acolo o mini autogara, pe care nici acuma nu prea foloseste nimeni ca majoritatea autobuselor opresc vis a vis in fata blocurilor ca si inainte de autogara. Acuma, dupa nici 5 ani, iar a venit idea sa mutam autogara, renuntam la pasajul pietonal si sa punem acolo un pasaj pentru trafic, intr-o locatie unde niciodata n-a fost probleme cu aglomeratia, aglomeratia s-a generat in intersectia cu Muzeului, unde cu un pasaj de virare spre Muzeului s-ar fi renuntat la semaforul de acolo, deci singura locatie unde tramvaiele totdeauna stau la semafor. Dar nu, trebuie sa facem o mega super pasaj inutil, ca sa aiba rromii un platou mai mare unde poate sa vandalizeze, etc, asa-i? Chiar sunt in oras muult mai multe locatii unde ar trebui facut un pasaj, gen in intersectia TreiG-McDonald's unde acuma se schimba conductele si la final v-a fi mutat trecerea de pietoni in intersectie care e acuma langa statia de tramvai, sa asteptam accidente in intersectie ca vin cei din Noica si dinspre Ciheiului in aceeasi timp si oamenii trec strada in intersectie in ambele parte. Nu facem din start pasaj acolo, peste 2-3 ani din alte bani reparam ce am stricat, nu? Sau la Emanuel in orele de varf e catastrofa ce ii acolo, semafoarele au pus aiurea, daca stai sa acorzi prioritate pentru cei care vin din sens stai inaintea semaforului, n-ai cum sa vezi ca intre timp s-a facut rosu ca vine un tramvai, si din orice directie vine, e rosu pentru toata lumea
Postat 07 Iunie 2022, 12:04 de cititor_
Se vede că edilii nu sunt orădeni
pentru că altfel ar ști că pe sub intersecția din fața magazinului Crișul e un sistem de intubare a pârâului Paris (exact același care le-a încurcat socoteala la pasajul Magheru)...
Postat 07 Iunie 2022, 09:49 de TomaAlimos
Rezolvarea era simpla.
Niste separatoare de sensuri coborand dinspre gara la Crisul, masinile sa nu mai incurce tramvaiele. Solutia aleasa e proasta, nu face altceva decat sa stimuleze traficul. Asta in conditiile in care nu avem niste park and ride functionale, conectate la mijloace de transport. Probabil peste vreo 30 de ani ne prindem ce fac occidentalii acum, scot traficul din oras, desfiinteaza pasaje, stimuleaza mijloacele verzi de transport. Raman la ideea ca administratia isi face imagine cu lucrarile astea, neavand etalon electoratul e incantat. Cat timp termenul de comparatie e “altundeva nu se face”, “bine ca se face”, rezultatul e inevitabil: in viitor se vor remedia greselile de acum.
Postat 07 Iunie 2022, 09:21 de CalinWn
Intersecția McDonald și Gara
E un trafic imens în intersecția de la McDonald's Nufărul, trebuie gândit si acolo un pasaj subteran. Însă, dacă reparați bulevardul pe fonduri nu o sa puteți modifica acestă intersecție. Un t aspect important este modernizare gării. Este foarte jegoasă, peroanele arată ca în timpul lui Ceaușescu. Un model de gara frumoasă e cea dkn Arad. Luați exemplu lor.
Postat 07 Iunie 2022, 09:10 de DeanPaul
Veșnic șantier
Incă nu-s gata si nici nu se stie cand se vor finaliza lucrările la actualul pasaj din centru civic... e bine să îți faci planuri, e bine că "ăstia măcar face ceva" dar ce e mult, e mult.. Apropo: câte case din zona de stradute de pe lângă magazinul Crișu vor fi expropriate pentru acest proiect?
Postat 07 Iunie 2022, 07:21 de oradeanbihor
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON