URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Decembrie 2010, 17:40

Director adjunct în Consiliul Judeţean Bihor, trimis în judecată de DNA

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul adjunct al Direcţiei de Implementare şi Proiecte Europene din Consiliul Judeţean Bihor, Nagy Mate Andras, administrator al firmei Ego Trade SRL Borş, fostul deputat UDMR de Satu Mare Pecsi Ferencz, un cetăţean ungur, Zukk Istvan, administrator al societăţii Multiserv 2000 Bt din Ungaria, respectiv doi oameni de afaceri sătmăreni, Dorin Gavril Cosma, administrator la SC Ferum SRL Satu Mare, şi Kui Rita Krisztina, administrator al Artistic Design SRL Satu Mare, au fost trimişi în judecată de Direcţia Naţională Anticorupţie - Serviciul Teritorial Oradea, pentru fraudarea unor fonduri europene.

Potrivit unui comunicat făcut public, vineri, de Biroul de Presă al DNA, Asociaţia Forumul Întreprinzătorilor Satu Mare, organizaţie patronală, a derulat în perioada septembrie 2007 -august 2008, două proiecte finanţate cu fonduri PHARE: "Executarea stagiilor necesare pentru crearea unui incubator de afaceri şi a unui centru de pregătire în Satu Mare" şi "Dezvoltarea capacităţilor manageriale ale întreprinderilor mici şi mijlocii prin cooperare transfrontalieră, în domeniul protecţiei mediului".

Pe parcursul derulării celor două contracte de grant, preşedintele asociaţiei, Pecsi Ferenc, fost deputat UDMR în perioada 1992-2004, a realizat un mecanism de fraudare a fondurilor europene în complicitate cu ceilalţi patru administratori de firme private, luaţi ca prestatori de servicii în cadrul proiectelor. Ei trebuiau încaseze sume de bani provenite din fondurile europene primite de asociaţie, iar apoi să întoarcă "grosul" către o firmă controlată de Pecsi Ferenc, SC Konf Tour SRL Satu Mare, în baza unor contracte fictive.

"Concret, Asociaţia Forumul Întreprinzătorilor Satu Mare a achitat din fondurile europene către firmele reprezentate de complicii Nagy Mate Andras, Kui Rita Krisztina, Cosma Dorin Gavril şi Zukk Istvan mai multe contracte de prestări servicii întocmite în fals şi a căror valoare a fost supraevaluată. Ulterior, pentru a putea intra în posesia acestor sume de bani, Pecsi Ferenc i-a determinat pe inculpaţii Nagy Mate Andras, Kui Rita Krisztina, Cosma Dorin - Gavril şi Zsukk Istvan să încheie în fals, cu Konf Tour SRL, în numele societăţilor comerciale pe care le reprezentau, mai multe contracte de consiliere pe care le-a achitat exact din banii încasaţi din prestările de servicii în derularea celor două proiecte", se arată în comunicat.

În acest fel, spun procurorii, fostul deputat a obţinut pe nedrept fonduri băneşti în valoare de 112.331 lei din bugetul general al Comunităţii Europene. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului s-a constituit parte civilă cu suma de 104.695 euro, reprezentând fonduri PHARE, şi 120.263 lei, reprezentând cofinanţarea de la bugetul de stat.

În urma anchetei, Pecsi Ferencz a fost trimis în judecată pentru folosire şi prezentare de documente şi declaraţii false care au avut ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţii Europene, în formă continuată. Nagy Mate Andras, administrator al Ego Trade SRL Borş, Kui Rita Krisztina, administrator al Artistic Design SRL Satu Mare, Dorin Gavril Cosma, administrator al Ferum SRL Satu Mare respectiv cetăţeanul ungar Zukk Istvan, administratorul Multiserv 2000 Bt Ungaria, vor fi judecaţi pentru complicitate la folosirea şi prezentarea de documente şi declaraţii false care au avut ca scop obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţii Europene.

Potrivit comunicatului, procurorii nu au putut lua măsuri asigurătorii în vederea recuperării pagubei întrucât nu au fost identificate bunuri în proprietatea inculpaţilor. Dosarul a fost trimis spre judecare la Judecătoria Satu Mare.

Contactat de BIHOREANUL, directorul adjunct Nagy Mate Andras a respins acuzaţiile aduse de procurorii DNA. "Procurorii se înşeală în acest caz şi sper că judecătorii vor observa acest lucru. Mi se impută că firma mea a avut un contract cu Asociaţia Forumul Întreprinzătorilor Satu Mare pentru realizarea de conferinţe şi seminarii în cadrul proiectului care se derula în perioada respectivă şi că, tot atunci, am comandat de la firma domnului Pecsi un studiu. Ei spun că acel contract ar fi fost fictiv, ceea ce nu este real", a spus directorul.

Întrebat dacă consideră normal să ocupe funcţia publică în timp, ce în paralel, deţine o afacere privată pe acelaşi domeniu de activitate, iar acum se dovedeşte că se ocupa de deturnarea banilor europeni, angajatul CJ Bihor a spus că este angajat ca personal contractual în cadrul Consiliului Judeţean şi, ca atare, nu are restricţii în privinţa activităţilor pe care le derulează în timpul liber. "Eu nu sunt funcţionar public şi am dreptul să prestez orice fel de activităţi în afara orelor de program. În privinţa acuzaţiilor, sper să se lămurească în instanţă, nu am ce să îmi reproşez", a declarat Nagy.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Protest
Urmare comunicatului DNA, aparut in Informatia Zilei, Pecsi Ferenc doreste sa aduca la cunostinta publicului urmatoarele: Rechizitoriul intocmit de DNA demonstreaza ca procurorii de la DNA nu cunosc nici procedura de selectare a proiectelor PHARE,acceptate spre finantare si nici regulile ,care guverneaza implementarea proiectelor PHARE.In aceste conditii suntem nevoiti sa furnizam informatii succinte ( informatiile detailate vor fi prezentate in instanta) despre acestea dupa cum urmeaza: - Procesul de selectie a proiectelor s-a desfasurat in trei faze ( verificarea eligibilitatii,evaluarea continutului,atribuirea sprijinului financiar) - Sistemul de control financiar al proiectelor a fost realizat astfel: a. Controlul national de prim nivel a fost realizat de: - Biroul Regional de Cooperare Transfrontaliera -BRECO- Oradea pentru proiectul RO-HU - Biroul Regional de Cooperare Transfrontaliera -BRCT -Suceava pentru proiectul RO-UA Pentru fiecare proiect au fost efectuate verificari si inspectii la fata locului,cel putin odata la 3-4 luni.Ca rezultat al acestor verificari organismele de control au dispus validarea cheltuielilor. b. Controlul de nivel doi a fost realizat de catre SC PRIVAT KONT SRL in calitate de AUTORITATE de AUDIT,acest lucru fiind prevazut in fiecare contract de grant in parte. In cazul celor doua proiecte PHARE in discutie nu au fost constatate nereguli nici de controlul de prim nivel si nici de catre controlul de nivel doi. Totodata trebuie mentionat ca si GARDA FINANCIARA a verificat derularea celor doua proiecte PHARE si nu a constatat nici o neregula. Intrucat intreaga argumentatie a DNA se bazeaza pe informatiile eronate,tendentioase,provenite de la Veres Kupan Eniko,fosta angajata a Asociatiei Forumul Intreprinzatorilor se impune sa aratam si urmatoarele: a. Veres Kupan Eniko a indeplinit functia de asistent manager la ambele proiecte PHARE b. Parchetul de pe langa Judecatoria Satu Mare la data de 01,10.2010 a dispus inceperea urmaririi penale fata de Veres Kupan Eniko pentru savarsirea infractiunilor de fals in inscrisuri sub semnatura privata si delapidare In ceea ce priveste contractele de prestari de serv icii,incheiate de catre SC KONF TOUR SRL,acestea nu au nici o legatura directa cu implementarea celor doua proiecte PHARE,ci ele au raspuns la solicitarile concrete ale firmelor partenere.Acest lucru este demonstrat cel mai elocvent pri exemplul SC EGO TRADE SRL,care a obtinut de la SC KONF TOUR SRL trei studii. Relatiile dintre SC KONF TOUR SRL si firmele in discutie au fost reglementate pri contracte de prestari servicii.valoarea acestor servicii au fost facturate,iar sumele respective au fost virate prin banca.GARDA FINANCIARA a verificat legalitatea operatiunilor financiare derulate de catre SC KONF TOUR SRL si nu a constatat nici o neregula. In incheiere mentionam ca rapoartele de audit financiar au concluzionat urmatoarele: ” exista certitudinea realitatii cheltuielilor raportate,munca fiind efectuata,bunurile primite si serviciile prestate in consens cu obiectivele proiectului si de o maniera rezonabila fata de calitatea si preturile stabilite prin contractul de finantari”. In concluzie rechizitoriul intocmit de DNA este lipsit de orice temei,interpreteaza gresit textul de lege si se bazeaza pe un sir de confuzii. In aceste conditii imi exprim protestul fata de continutul comunicatului DNA. Satu Mare,la 10.12.2010 Pecsi Ferenc
Postat 11 Decembrie 2010, 18:44 de Anonim
ar trebui sa caute si la Szabo Odon
Este notorie coruptia care domneste in CJ. Nu se cheltuie aproape nici un leu fara sa fie vamuit, nu se face nici o achizitie fara sa "pice" ceva si pentru x sau y (consilier, functionar sau contractual). Interesul public este ultimul lucru la care se gindesc ipochimenii. DNA are deci serios de lucru. Daca acest directoras este banuit ca si-a bagat mina in borcan, ce sa se spuna de Szabo Odon, care e "patronul" afacerilor cu fonduri europene la consiliu? Dar trebuie inceput de undeva.
Postat 11 Decembrie 2010, 00:39 de lineaeffe
laura gal cea mai buna in domeniu:)
În urma anchetei, Pecsi Ferencz a fost trimis în judecată pentru folosire şi prezentare de documente şi declaraţii false care au avut ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţii Europene, în formă continuată. Nagy Mate Andras, administrator al Ego Trade SRL Borş, Kui Rita Krisztina, administrator al Artistic Design SRL Satu Mare, Dorin Gavril Cosma, administrator al Ferum SRL Satu Mare respectiv cetăţeanul ungar Zukk Istvan, administratorul Multiserv 2000 Bt Ungaria, vor fi judecaţi pentru complicitate la folosirea şi prezentarea de documente şi declaraţii false care au avut ca scop obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţii Europene.
Postat 10 Decembrie 2010, 22:30 de @cioc-boc
...................?
Doamna Gal,noi am cam inteles despre ce-i vorba,da nu ne-ati spus FAPTA pe care au comis-o si ptr.care au fost trimisi in judecata.
Postat 10 Decembrie 2010, 21:55 de cioc-boc
ff adevarat
orice EVAZIUNE se comite in romania ea se face prin GRUPORI de INFRACTORI, deci faptele penale tin de retele ORGANIZATE sa INCALCE vadit legea si aici mentionez cu toata TARIA face parte INCLUSIV : POLITICA cand o veti pedepsi ea hraneste masele de grupuri infractionale din fericire pentru acest sector de JAFURI , POLITICA trebuie schimbata altfel nu mai scapam de RAIE :)) ne tot manaca si urlam ca ne manaca:((
Postat 10 Decembrie 2010, 20:44 de !cetateanul roman!
dar adevarat:))))))))))
art.96 alin.1 din Legea nr.161/2003, functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.
Postat 10 Decembrie 2010, 20:41 de ciudat de trist
sa furam
baieti,va repet,nimenea nu poate fura bani seriosi fara stirea unora din consiliu.PINE CE NU SE TAIE CAPUL.....
Postat 10 Decembrie 2010, 19:52 de pip
bingoo
ocupă o funcţie con­tractuală de execuţie? Legea 215/2001 reprezinta legea-cadru a administratiei publice locale. Legea speciala este 188/1999, care prevede la art 92 : (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere se realizeaza prin promovarea temporara a unui functionar public care indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea acestei functii publice si care nu are in cazierul administrativ sanctiuni disciplinare neradiate in conditiile prezentei legi. (2) Daca functia publica este vacanta, masura prevazuta la alin. (1) se dispune de catre persoana care are competenta numirii in functia publica, pe o perioada de maximum 6 luni intr-un an calendaristic, astfel: a) cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functiile din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala; b) cu obligatia instiintarii inainte cu cel putin 10 zile a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functiile publice din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala. In situatia in care Agentia Nationala a Functionarilor Publici constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale privind exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere, dispune neefectuarea masurii sau, dupa caz, incetarea acesteia. (3) In mod exceptional, perioada prevazuta la alin. (2) poate fi prelungita cu maximum 3 luni, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, daca autoritatea sau institutia publica a organizat concurs de recrutare sau promovare si functia publica nu a fost ocupata, in conditiile legii. (4) Daca functia publica este temporar vacanta, masura prevazuta la alin. (1) se dispune de catre persoana care are competenta numirii in functia publica, pana la data incetarii suspendarii din functia publica, a detasarii titularului functiei publice sau, dupa caz, a radierii din cazierul administrativ al titularului functiei publice a sanctiunii disciplinare prevazute la art. 77 alin. (3) lit. d). (5) Daca salariul corespunzator functiei publice pe care o exercita cu caracter temporar este mai mare, functionarul public are dreptul la acest salariu. Deci, daca secretarul comunei este funcionar public, il poate inlocui doar un functionar public, altfel ANFP-ul nu emite avizul si cazierul administrativ, iar prefectura nu va accepta dispozitia de promovare temporara.
Postat 10 Decembrie 2010, 18:52 de ha, ha, ha
ce functie ocupa?
ocupă o funcţie con­tractuală de execuţie? Articolul 88, alin. 1, din Legea 161, legea in­co­mp­a­ti­bi­li­tă­ţilor, delimitează clar aceste stări de fapt: „Funcţia de consilier lo­cal sau consilier judeţean este incompatibilă cu: a) funcţia de primar sau viceprimar; b) funcţia de prefect sau sub­pre­fect; c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract in­dividual de munca în aparatul propriu al consiliului local res­pectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al pre­fecturii din judeţul respectiv”.
Postat 10 Decembrie 2010, 18:51 de ramona
isi reneaga statutul confirmat in fisa postului UDMR-" nu exista paduri fara uscaturi"
angajat ca personal contractual în cadrul Consiliului Judeţean dar detine o functie in baza unui contract si fisei postului in baza legi 53/2003 modificata
Postat 10 Decembrie 2010, 18:25 de !cetateanul roman!
pe Bolojan cand il verifica cei de la DNA?
Bolojan sa fie verificat si cercetat , Doamne ajuta!
Postat 10 Decembrie 2010, 18:20 de bravooo
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON