URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 30 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Septembrie 2017, 10:36

Scandal pe publicitatea din Oradea: Certurile cu reprezentanţii firmelor a făcut-o pe directoarea Adriana Lipoveanu să părăsească sala (FOTO)

S-a lăsat cu scandal! Dezbaterea proiectului regulamentului de publicitate, organizată vineri la Primărie, s-a desfăşurat pe un ton aprins reprezentantiv pentru relaţia tensionată dintre firmele de profil şi municipalitate.

La întâlnire au participat pe de o parte, ca reprezentanţi ai Primăriei, directorul adjunct al Instituţiei Arhitectului Şef, Adriana Lipoveanu, însoţită de consilierul Maria Puican din cadrul Compartimentului Autorizări Publicitate şi de agentul Ligia Fürtős, de la Poliţia Locală.

Pe de cealaltă parte, firmele de publicitate au fost reprezentante, printre alţii, de Diana Goga (directorul Communication Media), de Irina Lupău (Promotion Media) şi de Horia Căbuţi (Artmedia Publicitate).

Din capul locului, aceştia au contestat nu doar modificările aduse regulamentului de publicitate încă în vigoare, aşa cum le-ar fi convenit reprezentanţilor Primăriei, ci normativul în ansamblul său. "Dumneavoastră aţi publicat tot regulamentul de publicitate pe site, nu doar modificările aduse acestuia", a argumentat Goga.

"Interziceţi reclama!"

Reprezentantul firmei Communication Media a venit la dezbatere cu un material plin de obiecţiuni la adresa regulamentului, care urmează să fie depus la Primărie prin avocat.

Firma a cerut, printre altele, ca prevederile regulamentului să se aplice doar pe viitor, fără să afecteze mijloacele de publicitate deja existente, iar Primăria să renunţe la interdicţia amplasării de mijloace publicitare pe clădirile deteriorate, în condiţiile în care Legea 185 din 2013, privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate, face referire doar la clădirile aflate într-o stare avansată de degradare.

"Nu cred că există clădire în stare bună în Oradea, cu excepţia celor proaspăt reabilitate. Practic interziceţi reclama pe toate clădirile din oraş", a spus Goga.

"E dreptul Primăriei"

Printre restricţiile contestate de firme se mai numără interdicţia amplasării de reclame la mai puţin de 50 de metri de intersecţiile semaforizate, interdicţia montării de materiale publicitare peste ferestre, interdicţia amplasării de ecrane de publicitate cu lumină intermitentă şi de prisme publicitare.

Publicitarii sunt cu atât mai supăraţi cu cât majoritatea lor au fost introduse suplimentar faţă de lege, la propunerea municipalităţii.

În apărarea poziţiei Primăriei, directorul adjunct Adriana Lipoveanu a spus că este dreptul municipalităţii să instituie reguli pe raza oraşului.

"Fiecare oraş are dreptul să îşi facă propriul regulament. Dacă legea era atât de clară, nu spunea că fiecare oraş îşi poate înfiinţa o comisie care să stabilească propriile reguli", a spus Lipoveanu.

Monopolul prismelor

Conflictul dintre părţi a atins punctul culminant când publicitarii au acuzat făţiş Primăria de dublă măsură. "Prin regulament se permite numai autorităţii publice să amplaseze prisme publicitare, sub pretextul unor evenimente, ceea ce este concurenţă neloială!", a acuzat Goga.

Reprezentanţii firmelor de publicitate au argumentat că Primăria s-a folosit de un tertip ca să îi lase fără prisme. "Când aţi scos prismele din oraş aţi spus că e o aglomerare, că încurcă, că nu se vede, că e solicitarea Poliţiei. Acum dumneavoastră aveţi prisme în cele mai bune intersecţii. Acelea nu obturează vederea?", a întrebat ironic Irina Lupău.

Reprezetanţii firmelor nu s-au lăsa înduplecaţi de argumentul directoarei Lipoveanu, care a spus că prismele sunt amplasate doar temporar, pentru promovarea unor evenimente. "Nu le demontaţi niciodată. Sunt acolo de trei ani", a spus reprezentanta Promotion Media.

Firma Primăriei

Mai mult, publicitarii au afirmat că, sub pretextul promovării unor evenimente, Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune, aparţinând Primăriei, foloseşte, pe lângă prisme, şi alte mijloace publicitare, de la steaguri, până la mash-uri, pentru a face reclamă unor branduri consacrate, pe bani mult mai puţini, concurând firmele din piaţă.

"Noi nu putem face publicitate în Piaţa Unirii şi în zone din ce în ce mai mari. De ce ar trebui ca Raiffeisen Bank, sponsor al unui eveniment al oraşului, să primească publicitate outdoor?", a întrebat Goga.

Profund revoltată, directoarea a arătat că, în vreme ce în Oradea este interzisă acoperirea suprafeţelor vitrate cu reclame, Primăria a întins un mash cu numele unei bănci peste ferestrele unei clădiri din Oradea. "Când am întrebat unde este reclama la evenimentul organizat pe tot mash-ul acela, ni s-a spus că firma era sponsor, iar evenimentul avea loc înauntru", a acuzat reprezentanta Communication Media, arătând și o poză.

Goga a spus că de vreme ce Primăria scoate la licitaţii spaţii pentru amplasarea de mijloace publicitare pentru închirierea cărora firmele de profil plătesc chirii grase, şi sunt chiar amendate dacă ţin panoul gol din lipsă de clienţi, ar fi normal ca măcar să nu le fure clienţii.

A cedat!

Cum treptat tonul discuţiilor a devenit tot mai ridicat, directoarea adjunctă Adriana Lipoveanu a cerut în mod repetat calmarea spiritelor. Întreruptă din argumentaţie de câte ori încerca să răspundă la acuzaţii şi persiflată în mod constant, Lipoveanu a cedat nervos după o oră. "Eu ies puţin afară şi vă las să terminaţi", a zis ea, părăsind încăperea.

În absenţa sa, protestatarii s-au mai liniştit şi chiar au afirmat că nu doresc decât reglementarea activităţii de publicitate în conformitate cu Legea 185/2013. "Noi ne-am fi dorit doar ca Primăria să respecte legea şi nu să o modifice, că nu e Parlament", a spus Goga.

Lege... flexibilă

Revenită în sală după câteva minute, Lipoveanu a încercat să pună câteva concluzii, la solicitarea BIHOREANULUI.

"Ne-am notat observaţiile, iar prevederile care nu sunt corelate cu legea le vom revizui. Acolo unde legea este mai flexibilă s-ar putea însă să nu le revizuim. Vom vedea în urma unei analize. Vom publica modificările regulamentului, pe care le vom propune Consiliului Local", a spus Lipoveanu.

La rândul lor, reprezentanţii firmelor de publicitate şi-au rezervat dreptul de a ataca prevederile din regulament, pe care le consideră abuzive, pe toate căile legale posibile. În fond, îşi apără propriile afaceri...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
ERATĂ LA ERATĂ
...PRISMELE...
Postat 30 Septembrie 2017, 12:57 de TDS
ERATĂ
....primele...
Postat 30 Septembrie 2017, 12:52 de TDS
JAPI....LIBERALE
Lipoveano! Tu ai sânge de VIPERA! Chestiunea cu primele este 100% adevărata! De aici mi s-a tras interdicția de a mai posta pe FB-ul PMO, I.B. etc. De la prisma lui Iohannis din intersecția Decebal-Vladimirescu! PS: Goga, când îți spuneam cine e B. ziceai că bat câmpii! Iaca, te-ai convins....
Postat 30 Septembrie 2017, 12:50 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON