URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E lungă şi tristă povestea cu dealul Ciuperca. Un proiect prost, o implementare superficială şi consecinţele nu au întârziat să apară. Sigur, constructorul se va apăra dând vina pe proiectant, iar acesta pe executant. Dar orice inginer cu puţină experienţă şi-ar fi dat seama că e riscant să pui în operă o lucrare cu studiul geo făcut pe genunchi, în birou.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce la Bucureşti pluseriştii înfuriaţi de mazilirea Arhanghelului Vlăduţ ameninţă cu ieşirea de la guvernare şi sunt iluminaţi de revelaţia că Ludovic Orban, până mai ieri personificarea "Ciumei galbene", este de fapt "partener de nădejde", nu ca rockerul Cîţu, cel degrabă vărsător de sânge de om nou nevinovat, în Oradea cele două formaţiuni îşi pregătesc în pace şi armonie, împreună cu UDMR, împărţirea instituţiilor deconcentrate din judeţ.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când l-au numit la Sănătate a doua oară, Vlăduţ a fost asemenea unui ginerică intrat într-o familie mafiotă supraprotectivă cu tânăra mireasă, familie care deţine controlul total asupra vieţii tânărului cuplu, inclusiv asupra aspectelor intime dintre cei doi tineri însurăţei. Doar că în cazul acesta, Sănătatea nu e tinerică deloc, e mai degrabă o hoaşcă rămasă nemăritată până la adânci bătrâneţi, care a uitat vremurile în care era tânără şi frumoasă, şi căreia îi place acum doar să se lase mulsă pervers şi să consume tineri imberbi cu carnea rozulie şi fragedă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Considerați că după vacanța de Paști ar trebui reluate cursurile în şcoli, cu prezență fizică?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 12 aprilie 2021, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat una dintre cele mai discutabile decizii din întreaga sa istorie. Într-o decizie obligatorie, pronunţată în recurs în interesul legii, Instanţa Supremă a stabilit că "instanţa de judecată învestită cu soluţionarea plângerii contravenţionale formulate împotriva unui proces-verbal de contravenţie prin care s-a aplicat sancţiunea complementară a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, NU are posibilitatea să examineze proporţionalitatea acestei sancţiuni complementare".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ulcerul duodenal este o boală cronică ce afectează circa 10% din populaţie şi care prezintă o tendinţă de scădere, mai ales în ţările dezvoltate. Frecvenţa este asemănătoare la ambele sexe, iar evoluţia bolii este spre vindecare şi apoi reapariţie (aproximativ 60% din ulcererele duodenale vindecate reapar în decurs de un an, iar 80-90%  în decurs de 2 ani).
26 Februarie 2021, 19:53

Şicanare în trafic, în Oradea: Un şofer de TIR a încurcat circulația pe Centură, pentru a bloca un camion (VIDEO)

Şicanare în trafic, în Oradea: Un şofer de TIR a încurcat circulația pe Centură, pentru a bloca un camion (VIDEO) foto: martor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu e de ajuns că, din cauza lucrărilor, traficul pe şoseaua de Centură a Oradiei este îngreunat zi de zi. Un cititor a semnalat BIHOREANULUI că un şofer de TIR a obturat dinadins circulaţia, vineri după-amiază, pentru a şicana un camion căruia nu i-a dat voie să treacă.

"Scene de groază azi pe Centură: un TIR a ţinut pe loc circulaţia rutieră, după ce a mers mai bine de 1 kilometru cu viteză redusă pe mijlocul drumului, pentru a nu permite unui camion să îl depăşească", a explicat martorul, care a trimis ziarului şi imagini.

Potrivit acestuia, scena s-a petrecut vineri, în jurul orei 16.30. Nu se cunosc detalii privind cele întâmplate şi nici câte maşini au fost ţinute în loc de "aventură", însă pare că la mijloc a fost vorba de o şicanare.

Din imagini se vede cum, chiar la coborârea de pe pasajul suprateran din zona Auchan, un camion încearcă să depăşească autotrenul în cauză, pe banda a doua, însă şoferul de TIR nu îl lasă, trecând peste axul ce desparte cele două benzi.

La un moment dat, şoferul camionului şicanat se dă jos din maşină aranjându-şi oglinzile mai aproape de vehicul, în speranţa că va reuşi să se strecoare pe lângă mastodont, iar după o vreme chiar reuşeşte.

Totuşi, chiar şi după această ispravă, şoferul de TIR nu s-a dat mult la o parte, rămânând încadrat greşit, astfel că şi alte maşini de mare tonaj au avut dificultăţi reale în a trece de el în condiţii de siguranţă.

Rămâne de văzut dacă şoferul va putea fi tras la răspundere în vreun fel pentru gestul său, dat fiind că şicanele în trafic nu sunt prevăzute ca fiind infracţiuni ori contravenţii în Codul Rutier.

Vezi mai jos scena!

 

UPDATE: Pro şi contra

După apariţia acestei ştiri, un alt orădean a transmis BIHOREANULUI că a fost protagonistul unui incident asemănător, în cursul zilei de joi.

"Am fost în situaţia în care un şofer de TIR cu intenţii criminale a dat ieri, 25.02.2021, intenţionat peste maşina mea în sensul giratoriu de la Tiger Amira! Bloca traficul pe centură cu 3 kilometri înainte de şantierul cu pasajul de la Piaţa 100, spre Auchan. Motiva aşa: «Ca să nu se bage toţi fraierii în faţă». L-am atenţionat, m-a urmărit şi în sens pur şi simplu a trecut cu TIR-ul pe banda mea, lovindu-mi maşina!", a scris Andreas Muntean.

Pe de altă parte, ştirea iniţială a provocat dezbateri aprinse şi pe pagina de Facebook a BIHOREANULUI. În vreme ce o parte dintre internauţi spun că şoferul de TIR "a făcut bine" că a blocat accesul pe banda 2, dat fiind că în zona pasajului suprateran se desfăşoară lucrări iar banda se îngustează şi sunt mulţi şoferi speculanţi care se grăbesc şi apoi se bagă în faţă, alţii nu îi dau dreptate, acuzându-l de obturarea fără drept a traficului.

"Blocând o bandă, TIR-ul a facilitat circulaţia. Se practică în toată Europa, cu condiţia să fie liberă depăşirea pentru camioane", a susţinut unul dintre ei, în vreme ce altul a explicat: "Eu trebuie să dau prioritate dacă mi se termina banda. Dacă mă laşi, îţi mulţumesc, dacă nu, aştept până mă lasă cineva sau până mi se eliberează banda. Aşa spune legea. Este alegerea mea în cât timp vreau să trec, dar tu nu ai voie sub nicio formă să mă şicanezi, că nu tu faci legea. Poţi să faci ca mine sau stai la rând".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
da
de acord cu majoritatea. Articol aiurea. Si pe mine ma enerveaza dashteptii care meg pe banda 2 cand toti ceilalti s-au aliniat pe banda 1. L-am auzit pe unul comentand de fermoare. Cred ca se refera la slitz(prohab). Ce fermoare visezi frate cand masinile stau incolonate sute de metri inainte? faci ACOLO fermoar nu ca smekeru in fata sa fortezi. Tre sa-ti crape obrazul cand cel de pe banda ta din fata a semnalizat si a intrat 'la fermoar' din timp pe banda unu iar tu mergi ca smekerul in continuare, i-l depesesti pe cel care nu demult era in fata ta si fortezi 'fermoarul' cu cateva sute de metri mai incolo dupa ce ai sarit de 15-20 de masini.
Postat 27 Februarie 2021, 19:01 de nihil
CrisDumi
Centura sa realizat in parteneriat cu primăria Oradea, primăria din 2008 , dar tot PSD-istul vorbește ca tine
Postat 27 Februarie 2021, 14:20 de Sandu2100
Respect pentru TIR
1. Dacă toți ar sta frumos la rand pe banda 1, toată lumea ar merge constant cu o viteza redusa și nu am frâna de 100 de ori în 50 de metri pentru jmecherii care "cunosc" legea. Dar sunt jmecherii ca imbecilii care spun ca legea...cand mi se termina banda și ca dacă ma lasă ma bag când de fapt ei forțează întrarea în banda și pot provoca accidente. Voi ăștia sa va spun ceva: smsgdpla! De vă prind va fac semn sa va băgați și va f..una din lateral și va dau m..e cu legea de care menționați. Din cauza asta suntem o nație de prosti, unii ca îs ca voi și alții ca va tolerează mintea bolnava. Foarte bine a făcut șoferul de Tir, am mai văzut de nenumărate ori treaba asta pe centura. Se numește șoferie și respect, nu lăsați pisatii sa circule. Care va simțiți ca sunteți jmecheri, f..k y, și va aștept în coloana, va dau bliț sa întrați în banda mea și sa nu îmi acordați prioritate. Asa cu legea în mana f.. kerilor.
Postat 27 Februarie 2021, 11:38 de Marcelo1989
Nero a dat foc Romei
Unde-s zapezile de altadata? Sa ne amintim cele 2 pasaje peste giratoriile de la selgros si auchan, licitate la 2 firme diferite ,care s-au concurat loial si au reusit sa le finalizeze in cca 8 luni,sub presiunea ca se incheia ciclul financiar european.Iata cum firmele noastre taraganeaza de peste un an,avind si avantajul a citeva luni de lockdown.Oricum ,pina la urma va fi bine,pregatiti-va cele 7 limbi...Pe legislatie rutiera,soferul tir-ului a gresit dar in plan psihologic a avut dreptate,transmitind "grabitilor" ca sunt nesimtiti...desi,unii,care tranziteaza oradea si nu cunosc peisajul,nu vad nici un impediment in a inainta pe banda 2,nefiind nici o restrictie de la leroy pina la pasaj.Model de bune practici...
Postat 27 Februarie 2021, 09:54 de excalibur
cat rezista pasarela?
A pus cineva problema cat rezista pasarela? Cand ai asemenea lucrari sau accidente care ar cauza ambuteiaje? In tari civilizate ingustarea este deja semnalizata din timp, iar daca exista risc de ambuteiaj, monteaza semafoare pt a reduce sarcina de pe pod/pasarela. Cat despre soferul de TIR... dpdv uman are dreptate, dpvd legal risca o amenda. Mai bine nu sunt lasati astia care forteaza. Numai trebuie s astii sa pornesti la fix cu cel din fata ta. Lasati pe cei care vin de la Leroy Merlin. Ceilalti sa astepte.
Postat 27 Februarie 2021, 08:10 de sasi
Sandu nebunu' și- a aruncat singur "țiglele de pe casă" ...
... iar acum îi șuiră vântu' prin cap !?! Măi, tembelule ... realizarea centurii orașului Oradea a început în anul 2001 fiind un proiect finanțat în mare parte la acea vreme din fonduri proprii. Filip, om deștept altfel, a dus treaba până a înțeles că nu va fi gata nici în "2100" la acel ritm ... așa că, prin 2005, a făcut un aranjament politic cu Ministerul Transporturilor (ajunsese PD-ul la Cotroceni iar ministrul lui Băsescu, Dobre de la PNL-ul lui Tăriceanu a inițiat o ordonanță), astfel că tot traseul centurii a fost transferat Statului Român, în administrarea CNADR (actual CNAIR) !?! Așa s-a făcut centura, pe bani publici guvernamentali, la greu finanțată în perioada în care PDL a avut puterea. Dar și ulterior, când PDL sau PNL ... totuna e !?! Bolojan și Oradea de astăzi n-au nicio legătură cu "centura" Oradea, cu MT sau cu CNAIR !?! Ce face Oradea, pe banii ei, sunt trecerile peste centură ... dar nu Bolojan ci noi, contribuabilii orădeni care plătim de zeci de ani taxe și impozite. Și nu puține din moment ce eu, spre exemplu, plătesc într-un an cât reușești să pui deoparte într-o viață de "neterminat" ce ești !?! Așadar, să-ți intre bine în cap ... "Centura municipiului Oradea" este proprietatea Statului Român, prin Ministerul Transporturilor și se află în administrarea CNAIR !?! Oradea e mai încolo ...
Postat 27 Februarie 2021, 07:49 de CrisDumi
CrisDumi, EXCALIBUR, ORADEANBIHOREAN, Scortosul, Platona, Pinonel , two, ctldtr, se
Daca nu făcea BOLOVAN centura, ce bine erați amu, va simțeați in siguranță , nu se întâmpla așa ceva ::::::)))))) voi ne-vinituri, cetățeni ultracentral nu acceptați, o centură , că e la periferie, că e pe Ecaterina, nimic nu-i bun, numa prostii se întâmplă pe centură. ::::::)))))) Ce fain era când centura traversa orașul prin mijloc::::)))) no stai sa vezi mă cum a fi pe DX până la Arad, nu mai vb de centuri Aleșd, Salonta, BINSH sau GHINS. :::::))))))
Postat 27 Februarie 2021, 03:29 de Sandu2100
Legea
Legea nu o face șoferul de camion ! Circulația se desfășoară pe două benzi iar la un moment dat iti apare un indicator care te anunta ca drumul se îngustează. Dacă cel de pe banda 1 nu te lasa stai si așteptați pt ca daca fortez intrarea e neacordarea de prioritate. În cazul de fata șoferul camionul scanează intenționat circulația, neacordand prioritate celor de pe banda 2. În acest caz daca ar fi provocat o tamponare șoferul de tir rămânea pieton. La un moment dat a stat chiar si masina de la rutieră, acel Sandero negru in spatele unui tir care bloca intenționat o bandă...cu siguranță amenda nu a fost mică. Dar eu am un principiu daca tu ti faci legea mi o fac si eu si cu siguranță altădată nu mai blochezi banda si nu schimbi legile dupa cum te duce capul. Câțiva pot sa mi mulțumească ca au devenit mai disciplinați in trafic, sper sa mai educ câțiva ciobani.
Postat 26 Februarie 2021, 23:30 de Adrian_Preda
Scortosul ( ZUGRAVUL )
Mai be ii arunci pe gat lui Bolojan, că mai bine nu făcea centura ::::)))
Postat 26 Februarie 2021, 22:33 de Sandu2100
Aiureala cu nesimtire!
Sofereul basculei un nesimtit care intentionat vrea sa se bage in fata celor care stau la rand in zona de ingustare a drumului. Sunt o gramada de nesimtiti care se simt SPECIALI si nu vor sa stea ca tot omul la coada si vor cu toata nesimtirea sa se bage in fata. Cand nu le faci loc te imping in sant! Asa ca puneti batista pe tambalul articolului si faceti educatie si vorbiti despre bun simt si respect reciproc! Eu am patito cu cativa nesimtiti cu bmw, mertane care sunt speciali..... de nrsimtiti!
Postat 26 Februarie 2021, 22:13 de scortosul
Ce încurcare?
Acolo pe fiecare sens,și cum cobori de pe pod spre Piata 100 ,și invers de la Cimitir spre Auchan in zona unde se lucrează,cei care sunt pe banda 1 stau in coloana,iar alți deștepți pe banda 2 se grăbesc..că nu poate aștepta 2 minute in coloana că îi dor picioarele.Cel cu tirul a făcut bine,și eu făceam la fel...Fiecare poate face poze și să trimitem la ziar,dar ce câștigăm,poate facem rău la alti,de aia ne-a lăsat Domnul pe pământ?
Postat 26 Februarie 2021, 21:57 de Davidutu
Șoferi de tir criminali
Faci parte din categoria infecta: șoferi de TIR! Incult împuțit...dacă e după logica voastră de consumatori de prostituate de pe centura...s-ar face coada de 15km! In orice țara civilizata se practica tehnica fermoar...(cum nu aveți voi tiriștilor la pantaloni) mașinile de pe banda 1 lasă fiecare câte una de pe banda 2 sa se încadreze! Va grăbiți la cafa cu 1 RON? Va vorbiți pe stații de toți practicați aceasi porcărie? Puroi de oameni ce sunteti!
Postat 26 Februarie 2021, 21:44 de LocoMoko
Scene de groaza?
Unde e scena de groază, ca să știm și noi? Din câte se vede pe filmare, șoferul de TIR nu tine în loc circulația, se vede clar că în fața lui mai sunt și alte mașini. Știe toată lumea că în zonă se lucrează și circulația pe centură se restrânge de la 2 benzi, la o singură bandă. Șoferul de camion (băiat deștept, cu 8 clase probabil), în loc să aștepte civilizat la coadă, depășește coloana pe banda doi, apoi va forța intrarea pe banda 1, se întâmplă zilnic asta. Șoferul de TIR doar a încercat să nu lase pe "deșteptul" cu camion să depășească coloana, pentru că din cauza celor care depășesc coloana pe banda 2, se creează ambuteiaje mari, atunci când se încearcă intrarea (forțată sau la milă) pe banda 1. Ce-i drept, legal vorbind, cel cu camionul nu încalcă vreo regulă de circulație, pentru că nu este niciun semn care să interzică depășirea, cel mult încalcă regula bunului simț.
Postat 26 Februarie 2021, 21:40 de Phoenix
Gresit
Din contra, soferul cu camionul a avut doar intenție bună. El a blocat banda 2 ca sa nu treaca toti grăbiții si apoi cand se face din 2 benzi o banda sa se bage in fata coloanei. Pt ca din cauza celor care nu stau in coloana si se baga pe banda 2 sa ajunga in fata se face coloana mai mare.
Postat 26 Februarie 2021, 21:33 de ArdeleanOradean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1031 RON
  • 1 EUR = 4.926 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON