Poa’ să ningă
Participanţii la reuniunea de miercuri a Colegiului Prefectural Bihor au primit asigurări că în iarna care urmează nu vor fi probleme în traficul rutier pe drumurile naţionale ce trec prin judeţ. Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bihor, Octavian Balog, a prezentat măsurile luate ori programate la nivelul judeţului „în vederea asigurării condiţiilor optime de circulaţie pe căile rutiere în sezonul rece 2017 – 2018”, mai precis pe cei 492 kilometri de drumuri naţionale din administrarea secţiei şi pe încă 525 kilometri-echivalenţi, de care răspunde aceeaşi structură a Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.
Potrivit spuselor lui Balog, pentru deszăpezirea şoselelor naţionale de nivelul 1 (DN 1, DN 19, DN 76, DN79, DN 19C, DN 19D, DN 79 B şi şoseaua de centură Oradea) şi de nivelul 2 (DN 1H, DN 19P, DN 19B, DN 19E, DN 75, centura Ştei şi centura Săcuieni) au fost organizate 9 baze (Alesd, Săcuieni, Ştei, Drăgăneşti, Oradea, Inand, Sânmartin, Marghita şi Spinuş), precum şi 6 puncte de sprijin (la Şinteu, Piatra Craiului, Valea lui Mihai, Avram Iancu, Măgura şi Ceica).
De asemenea, pe tronsoanele de drumuri naţionale aflate în şantier, responsabilitatea deszăpezirii o au firmele angajate de CNAIR să execute lucrările, astfel că pe DN 76 Oradea – Deva aceasta revine firmei Azvi între Beiuş şi Ştei, respectiv firmei Construct Mod între Ştei şi Vârfuri.
În ce priveşte achiziţia de materiale antiderapante, Balog a spus că SDN Bihor are în stoc de anul trecut circa 1.000 tone de sare, sufient pentru trei intervenţii, iar alte cantităţi urmează să fie primite de la Companie.
Ajutor pentru Bihor
Prefectul Ioan Mihaiu a completat prezentarea făcută de Octavian Balog, deconspirând că noul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, orădeanul Radu Băruţă, a sprijinit prin noi dotări drumarii din Bihor. „De când îl avem pe dl Băruţă la Cluj avem lucruri care se schimbă în bine. Am înţeles că avem opt noi maşini pentru intervenţi, pentru accidente şi reparaţii”, a spus Mihaiu.
Acesta a arătat, totodată, că Băruţă a „rezolvat” şi asfaltarea drumului de la ieşirea din Salonta spre vamă, precum o carenţă a proiectului pentru reabilitarea DN 76, care nu prevedea iniţial asfaltarea de-al lungul municipiului Beiuş. „Am înţeles că s-a început şi asfaltarea drumului din Salonta spre vamă, şi pe Beiuş, unde s-a scăpat din proiect”, a spus prefectul.
La rându-i, Balog a adăugat că „avem promisiuni” din partea Regionalei că „până la instalarea iernii, noi vrem până pe 15 noiembrie, cel mai târziu până pe 1 decembrie, să facă reparaţii, acoperirea de gropi şi marcaje, pentru reducerea riscului de accidente” pe DN 79 Oradea – Arad. „Lucrurile se mişcă mai bine”, a concluzionat Balog.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.