URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 15 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie a.c. a Curţii Constituţionale, prevede că se poate institui carantina zonală în cazul în care există anumiţi indici care arată că există o răspândire comunitară a epidemiei în anumite zone.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
09 Iulie 2020, 19:00

Se trasează centura Oşorhei. ZMO vrea o șosea doar cu o bandă şi jumătate pe sens (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reprezentanţii Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) lucrează la Studiul de Fezabilitate al viitoarei şosele de centură a comunei Oşorhei.

De la Metro la Fughiu...

Potrivit unui comunicat al ZMO, drumul, cu o lungime de 5,8 kilometri, va lega sensul giratoriu de la intersecţia centurii cu drumul de Metro de cel de la intrarea în Fughiu.

Primarul Ilie Bolojan, preşedintele ZMO, s-a întâlnit joi cu reprezentanţii comunei Oşorhei şi cu proiectanţii contractaţi să facă primele studii pentru a stabili traseul viitorului drum.

"Această investiţie va avea o lungime de aproximativ 5,8 kilometri. Până la jumătatea lunii septembrie, dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanţare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiţiei propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare şi execuţie este de 18 luni", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Noua cale de acces este cu atât mai importantă cu cât DN 1, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, traversează centrul comunei, unde se generează ambuteaje.

Construcţia unei şosele de centură pentru Oşorhei va ajuta întreaga localitate. "Investiţia propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oşorhei, pentru fluidizarea traficului din comună şi realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre", a afirmat viceprimarul comunei Oşorhei, Ioan Gligor.

De fapt o "centuriţă"...

Spre deosebire de centura Oradiei, pentru care primarul Ilie Bolojan s-a luptat în primul mandat să fie lăţită la două benzi pe sens, decizie care s-a dovedit corectă, viitoarea şosea va avea o lăţime de doar 7 metri, ceea ce înseamnă a o bandă şi jumătate pe sensul de mers.

Specialiştii consultaţi de ZMO sunt de părere că lărgirea carosabilului ar însemna o cheltuială prea mare raportat la traficul care va fi preluat de viitoarea arteră.

"Centura va avea o bandă şi jumătate pe sens. Dacă s-ar face două benzi pe sens, s-ar dubla investiţia, lucru care nu se justifică. Conform studiilor, după finalizarea lucrărilor la autostradă traficul greu va fi deviat pe acolo, iar circulaţia pe aici va scădea cu 30%", a spus directorul ZMO, Adrian Foghiş.

Potrivit directorului ZMO, după inaugurarea autostrăzii, viitoarea cale de acces îşi va pierde importanţa şi va deveni un simplu drum de legătură cu comuna Oşorhei.

Bihorenii care doresc să facă observaţii sau propuneri pe seama acestei lucrări le pot transmite în scris pe adresa consultarezmo@oradea.ro până pe 17 iulie, inclusiv.

Cu patru sensuri giratorii

Potrivit Studiului de Fezabilitate aflat încă în lucru, viitoarea centură ocolitoare a comunei Oşorhei va avea patru sensuri giratorii.

Acestea vor fi amenajate la intersecţia centurii cu DC54 spre Cheriu şi Felcheriu, intersecţia centurii cu DJ 767 E, sensul giratoriu aferent viitoarei zone industriale a comunei şi cel de la racordul centurii în DN1.

Centura va supratraversa cu pasaje magistrala de cale ferată şi râurile Bonar şi Tăşad,

Apele pluviale vor fi colectate în rigole de acostament late de 50 centimetri şi vor fi direcţionate către şanţurile de scurgere de la baza taluzului.

Pentru siguranţa circulaţiei, pe marginea drumului se vor monta parapeţi, iar principalele intersecţii vor fi iluminate pe timp de noapte.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Indulgente
Iata unde duce toleranta comunitatii(a se citi,moderatorului) la diverse concepte :BLM-black lives matter,LGBT,metoo...precum si faptul ca in romania,se distribuie persoanelor cu posibilitati reduse,doar masti si dezinfectanti,nu si prezervative.
Postat 10 Iulie 2020, 12:24 de excalibur
Ceata lui Pițigoi se dezlănțuie să-l apere pe primul "idiot" al municipalității și să înfiereze opozanții !?!
Ei nu au înțeles nimic din ce tâmpenii face "diliul" șef. Scrie clar și la obiect despre ce e vorba, în titlul și expunerea din articol. SE TRASEAZĂ CENTURA OȘORHEI !?! Nu Oradea va fi titular de proiect, care oricum e mort prin filosofia preevaluării tehnice și financiare, ci Oșorhei care nu are bani pentru așa lucrare și care să le asigure o poluare mai redusă ... așa că cere "fratelui" liberal, mai mare și mai bogat, pe banii orădenilor !?! Asta înseamnă solidaritate la unii, după modelul tâmpeniilor debitate la AVE. Dacă ar fi fost după cei 4 "retardați" de la AVE, azi se construia deja autostrada Cluj - Oradea - Arad - Timișoara, probabil la cel mult 1000 lei (vechi) kilometrul !?!
Postat 10 Iulie 2020, 10:04 de CrisDumi
oradeaveche
Eu cred că e directivă de partid. Referitor la prea mare lucrări, e vorba sa nu pierzi bănii
Postat 10 Iulie 2020, 09:49 de Sandu2100
Sandu
Crezi că la asta se reduce totul? Deranjează modul haotic, cu orice preț, de dragul de-a ieși în față, cât mai mult, nu contează cum. Du-te pe Aurel Lazăr, nici dracu nu lucrează, șantier în al doilea an, stradă de nici 100 m. Asta pentru că s-au deschis prea multe șantiere, prea dispersate. Nici dracu n-ar critica dacă lucrurile s-ar face cu cap.
Postat 10 Iulie 2020, 08:49 de oradeaveche
cchris26
Critica e directivă de partid pe lîngă lipitul de afișe, exemplu Liviu Sabău-Popa, nu e cazul lui Miluț că ăla e din părinți campioni. Tot prostul vede că Bolojan construiește în Oradea cu bune cu rele, și asta-i deranjează , ne vor proști pt că alte partide
Postat 10 Iulie 2020, 08:00 de Sandu2100
Ccris
Nu e vorba de critica ci de logica..nu e la mintea cocosului..?..daca faci autostrada tot traficul in tranzit va merge pe acolo..ar circula pe aici doar rezidentii in mare parte..deci zeci de milioane de euro irositi..dar vin alegerile..le vor incepe si asa vor ramane...
Postat 10 Iulie 2020, 07:01 de zorro
cchris26
Farmecu democrației constă în opinii diferite, asta nu înțeleg lingăii, bolojeniștii bucilaginoși.
Postat 10 Iulie 2020, 06:25 de oradeaveche
daca nu gandim macar sa criticam
Cred ca chestia asta cu criticatul devine boala nationala. N-am mai vazut oameni sa balareasca atata din gura fara macar sa gandeasca o secunda inainte. Chiar va face sa va simtiti mai destepti daca criticati? Mai puneti mana si faceti ceva ca de bagatori de seama si de latratori nu avem nevoie. Inainte sa ai dreptul sa critici trebuie sa fii in stare sa vii cu ceva mai bun.
Postat 10 Iulie 2020, 00:44 de cchris26
Habarniștii fac front comun și se prefac că gândesc !?!
Este vorba de un proiect de ocolire a comunei Oșorhei, care ar trebui să fie făcut de către "guvernul meu" prin CNAIR, cu bani de la bugetul statului și cofinanțare din fonduri europene. Nu cu bani ai primăriilor Oradea și Oșorhei, care nu vor face nici un kilometru de drum și se vor împiedica în știință. Apoi, să fim serioși ... traseul identificat este cel mai prost concept ce se putea creiona pe hârtie. Ca să rezolvi o asemenea variantă, fără legătură cu viitoarea autostradă, trebuie să te uiți la o legătură care să prindă și comuna Sânmartin, că nimeni nu va ocoli Oșorheiul altfel decât pe A3 ... decât dacă trece și pe un acces imediat față de Felix !?! Eroare mare toată povestea asta, moartă din start ... e fără cap și fără coadă, precum o stradă obișnuită care iese din peisajul unui trafic serios analizat.
Postat 09 Iulie 2020, 23:07 de CrisDumi
Centuri
Centuri Osorhei,Alesd etc...mai bine ar concentra banii sa termine autostrada ..nu ar mai nevoie de centuri..traficul s ar diminua cu 70 %...
Postat 09 Iulie 2020, 22:40 de zorro
Si i ma intreb si intreb si eu pentru un prieten..
Ma intreb si eu un bolovan traseaza si stabileste numarul de benzi de circulatie. Stiam ca specialistii traseaza si stabilesc numarul de benzi in functie de traffic, nu? Ceahusescu o fost un amarat pe langa asta care se pricepe la tate si toate, ca da-aia ies toate prost la sfrasit! Stiam in prostia mea ca se fac studii si se stabilesc masuri eficiente, pertinente si valabile si pentru ziua de mane in functie de studii si evaluari facute nu de un bolovan ci de specialisti, proiectanti. Da no cand ai cate unul cat 2100 de prosti intr-unul care iti sulfa in trompeta se poate si asa! parca il revad pe ceahusescu dand din maini indicatii pretioase de neprecupetiete.
Postat 09 Iulie 2020, 22:23 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0836 RON
  • 1 EUR = 4.8344 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON