URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că telenovela dintre președintele Consiliului Județean Ilie Bolojan și un grup de cetățeni din Cheriu începe să capete accente tragice. Deși șeful județului le-a oferit un inel, e drept, un inel metropolitan care trecea prin terenurile lor, cei din Cheriu n-au apreciat gestul romantic și l-au târât prin tribunale, pe motiv că le tulbură posesia și buruienile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Iulie 2020, 19:00

Se trasează centura Oşorhei. ZMO vrea o șosea doar cu o bandă şi jumătate pe sens (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reprezentanţii Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) lucrează la Studiul de Fezabilitate al viitoarei şosele de centură a comunei Oşorhei.

De la Metro la Fughiu...

Potrivit unui comunicat al ZMO, drumul, cu o lungime de 5,8 kilometri, va lega sensul giratoriu de la intersecţia centurii cu drumul de Metro de cel de la intrarea în Fughiu.

Primarul Ilie Bolojan, preşedintele ZMO, s-a întâlnit joi cu reprezentanţii comunei Oşorhei şi cu proiectanţii contractaţi să facă primele studii pentru a stabili traseul viitorului drum.

"Această investiţie va avea o lungime de aproximativ 5,8 kilometri. Până la jumătatea lunii septembrie, dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanţare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiţiei propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare şi execuţie este de 18 luni", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Noua cale de acces este cu atât mai importantă cu cât DN 1, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, traversează centrul comunei, unde se generează ambuteaje.

Construcţia unei şosele de centură pentru Oşorhei va ajuta întreaga localitate. "Investiţia propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oşorhei, pentru fluidizarea traficului din comună şi realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre", a afirmat viceprimarul comunei Oşorhei, Ioan Gligor.

De fapt o "centuriţă"...

Spre deosebire de centura Oradiei, pentru care primarul Ilie Bolojan s-a luptat în primul mandat să fie lăţită la două benzi pe sens, decizie care s-a dovedit corectă, viitoarea şosea va avea o lăţime de doar 7 metri, ceea ce înseamnă a o bandă şi jumătate pe sensul de mers.

Specialiştii consultaţi de ZMO sunt de părere că lărgirea carosabilului ar însemna o cheltuială prea mare raportat la traficul care va fi preluat de viitoarea arteră.

"Centura va avea o bandă şi jumătate pe sens. Dacă s-ar face două benzi pe sens, s-ar dubla investiţia, lucru care nu se justifică. Conform studiilor, după finalizarea lucrărilor la autostradă traficul greu va fi deviat pe acolo, iar circulaţia pe aici va scădea cu 30%", a spus directorul ZMO, Adrian Foghiş.

Potrivit directorului ZMO, după inaugurarea autostrăzii, viitoarea cale de acces îşi va pierde importanţa şi va deveni un simplu drum de legătură cu comuna Oşorhei.

Bihorenii care doresc să facă observaţii sau propuneri pe seama acestei lucrări le pot transmite în scris pe adresa consultarezmo@oradea.ro până pe 17 iulie, inclusiv.

Cu patru sensuri giratorii

Potrivit Studiului de Fezabilitate aflat încă în lucru, viitoarea centură ocolitoare a comunei Oşorhei va avea patru sensuri giratorii.

Acestea vor fi amenajate la intersecţia centurii cu DC54 spre Cheriu şi Felcheriu, intersecţia centurii cu DJ 767 E, sensul giratoriu aferent viitoarei zone industriale a comunei şi cel de la racordul centurii în DN1.

Centura va supratraversa cu pasaje magistrala de cale ferată şi râurile Bonar şi Tăşad,

Apele pluviale vor fi colectate în rigole de acostament late de 50 centimetri şi vor fi direcţionate către şanţurile de scurgere de la baza taluzului.

Pentru siguranţa circulaţiei, pe marginea drumului se vor monta parapeţi, iar principalele intersecţii vor fi iluminate pe timp de noapte.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Indulgente
Iata unde duce toleranta comunitatii(a se citi,moderatorului) la diverse concepte :BLM-black lives matter,LGBT,metoo...precum si faptul ca in romania,se distribuie persoanelor cu posibilitati reduse,doar masti si dezinfectanti,nu si prezervative.
Postat 10 Iulie 2020, 12:24 de excalibur
Ceata lui Pițigoi se dezlănțuie să-l apere pe primul "idiot" al municipalității și să înfiereze opozanții !?!
Ei nu au înțeles nimic din ce tâmpenii face "diliul" șef. Scrie clar și la obiect despre ce e vorba, în titlul și expunerea din articol. SE TRASEAZĂ CENTURA OȘORHEI !?! Nu Oradea va fi titular de proiect, care oricum e mort prin filosofia preevaluării tehnice și financiare, ci Oșorhei care nu are bani pentru așa lucrare și care să le asigure o poluare mai redusă ... așa că cere "fratelui" liberal, mai mare și mai bogat, pe banii orădenilor !?! Asta înseamnă solidaritate la unii, după modelul tâmpeniilor debitate la AVE. Dacă ar fi fost după cei 4 "retardați" de la AVE, azi se construia deja autostrada Cluj - Oradea - Arad - Timișoara, probabil la cel mult 1000 lei (vechi) kilometrul !?!
Postat 10 Iulie 2020, 10:04 de CrisDumi
oradeaveche
Eu cred că e directivă de partid. Referitor la prea mare lucrări, e vorba sa nu pierzi bănii
Postat 10 Iulie 2020, 09:49 de Sandu2100
Sandu
Crezi că la asta se reduce totul? Deranjează modul haotic, cu orice preț, de dragul de-a ieși în față, cât mai mult, nu contează cum. Du-te pe Aurel Lazăr, nici dracu nu lucrează, șantier în al doilea an, stradă de nici 100 m. Asta pentru că s-au deschis prea multe șantiere, prea dispersate. Nici dracu n-ar critica dacă lucrurile s-ar face cu cap.
Postat 10 Iulie 2020, 08:49 de oradeaveche
cchris26
Critica e directivă de partid pe lîngă lipitul de afișe, exemplu Liviu Sabău-Popa, nu e cazul lui Miluț că ăla e din părinți campioni. Tot prostul vede că Bolojan construiește în Oradea cu bune cu rele, și asta-i deranjează , ne vor proști pt că alte partide
Postat 10 Iulie 2020, 08:00 de Sandu2100
Ccris
Nu e vorba de critica ci de logica..nu e la mintea cocosului..?..daca faci autostrada tot traficul in tranzit va merge pe acolo..ar circula pe aici doar rezidentii in mare parte..deci zeci de milioane de euro irositi..dar vin alegerile..le vor incepe si asa vor ramane...
Postat 10 Iulie 2020, 07:01 de zorro
cchris26
Farmecu democrației constă în opinii diferite, asta nu înțeleg lingăii, bolojeniștii bucilaginoși.
Postat 10 Iulie 2020, 06:25 de oradeaveche
daca nu gandim macar sa criticam
Cred ca chestia asta cu criticatul devine boala nationala. N-am mai vazut oameni sa balareasca atata din gura fara macar sa gandeasca o secunda inainte. Chiar va face sa va simtiti mai destepti daca criticati? Mai puneti mana si faceti ceva ca de bagatori de seama si de latratori nu avem nevoie. Inainte sa ai dreptul sa critici trebuie sa fii in stare sa vii cu ceva mai bun.
Postat 10 Iulie 2020, 00:44 de cchris26
Habarniștii fac front comun și se prefac că gândesc !?!
Este vorba de un proiect de ocolire a comunei Oșorhei, care ar trebui să fie făcut de către "guvernul meu" prin CNAIR, cu bani de la bugetul statului și cofinanțare din fonduri europene. Nu cu bani ai primăriilor Oradea și Oșorhei, care nu vor face nici un kilometru de drum și se vor împiedica în știință. Apoi, să fim serioși ... traseul identificat este cel mai prost concept ce se putea creiona pe hârtie. Ca să rezolvi o asemenea variantă, fără legătură cu viitoarea autostradă, trebuie să te uiți la o legătură care să prindă și comuna Sânmartin, că nimeni nu va ocoli Oșorheiul altfel decât pe A3 ... decât dacă trece și pe un acces imediat față de Felix !?! Eroare mare toată povestea asta, moartă din start ... e fără cap și fără coadă, precum o stradă obișnuită care iese din peisajul unui trafic serios analizat.
Postat 09 Iulie 2020, 23:07 de CrisDumi
Centuri
Centuri Osorhei,Alesd etc...mai bine ar concentra banii sa termine autostrada ..nu ar mai nevoie de centuri..traficul s ar diminua cu 70 %...
Postat 09 Iulie 2020, 22:40 de zorro
Si i ma intreb si intreb si eu pentru un prieten..
Ma intreb si eu un bolovan traseaza si stabileste numarul de benzi de circulatie. Stiam ca specialistii traseaza si stabilesc numarul de benzi in functie de traffic, nu? Ceahusescu o fost un amarat pe langa asta care se pricepe la tate si toate, ca da-aia ies toate prost la sfrasit! Stiam in prostia mea ca se fac studii si se stabilesc masuri eficiente, pertinente si valabile si pentru ziua de mane in functie de studii si evaluari facute nu de un bolovan ci de specialisti, proiectanti. Da no cand ai cate unul cat 2100 de prosti intr-unul care iti sulfa in trompeta se poate si asa! parca il revad pe ceahusescu dand din maini indicatii pretioase de neprecupetiete.
Postat 09 Iulie 2020, 22:23 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON