Reprezentanţii Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) lucrează la Studiul de Fezabilitate al viitoarei şosele de centură a comunei Oşorhei.
De la Metro la Fughiu...
Potrivit unui comunicat al ZMO, drumul, cu o lungime de 5,8 kilometri, va lega sensul giratoriu de la intersecţia centurii cu drumul de Metro de cel de la intrarea în Fughiu.
Primarul Ilie Bolojan, preşedintele ZMO, s-a întâlnit joi cu reprezentanţii comunei Oşorhei şi cu proiectanţii contractaţi să facă primele studii pentru a stabili traseul viitorului drum.
"Această investiţie va avea o lungime de aproximativ 5,8 kilometri. Până la jumătatea lunii septembrie, dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanţare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiţiei propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare şi execuţie este de 18 luni", a declarat primarul Ilie Bolojan.
Noua cale de acces este cu atât mai importantă cu cât DN 1, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, traversează centrul comunei, unde se generează ambuteaje.
Construcţia unei şosele de centură pentru Oşorhei va ajuta întreaga localitate. "Investiţia propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oşorhei, pentru fluidizarea traficului din comună şi realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre", a afirmat viceprimarul comunei Oşorhei, Ioan Gligor.
De fapt o "centuriţă"...
Spre deosebire de centura Oradiei, pentru care primarul Ilie Bolojan s-a luptat în primul mandat să fie lăţită la două benzi pe sens, decizie care s-a dovedit corectă, viitoarea şosea va avea o lăţime de doar 7 metri, ceea ce înseamnă a o bandă şi jumătate pe sensul de mers.
Specialiştii consultaţi de ZMO sunt de părere că lărgirea carosabilului ar însemna o cheltuială prea mare raportat la traficul care va fi preluat de viitoarea arteră.
"Centura va avea o bandă şi jumătate pe sens. Dacă s-ar face două benzi pe sens, s-ar dubla investiţia, lucru care nu se justifică. Conform studiilor, după finalizarea lucrărilor la autostradă traficul greu va fi deviat pe acolo, iar circulaţia pe aici va scădea cu 30%", a spus directorul ZMO, Adrian Foghiş.
Potrivit directorului ZMO, după inaugurarea autostrăzii, viitoarea cale de acces îşi va pierde importanţa şi va deveni un simplu drum de legătură cu comuna Oşorhei.
Bihorenii care doresc să facă observaţii sau propuneri pe seama acestei lucrări le pot transmite în scris pe adresa consultarezmo@oradea.ro până pe 17 iulie, inclusiv.
Cu patru sensuri giratorii
Potrivit Studiului de Fezabilitate aflat încă în lucru, viitoarea centură ocolitoare a comunei Oşorhei va avea patru sensuri giratorii.
Acestea vor fi amenajate la intersecţia centurii cu DC54 spre Cheriu şi Felcheriu, intersecţia centurii cu DJ 767 E, sensul giratoriu aferent viitoarei zone industriale a comunei şi cel de la racordul centurii în DN1.
Centura va supratraversa cu pasaje magistrala de cale ferată şi râurile Bonar şi Tăşad,
Apele pluviale vor fi colectate în rigole de acostament late de 50 centimetri şi vor fi direcţionate către şanţurile de scurgere de la baza taluzului.
Pentru siguranţa circulaţiei, pe marginea drumului se vor monta parapeţi, iar principalele intersecţii vor fi iluminate pe timp de noapte.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.