URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne-am lămurit cu toţii, în mai puţin de 6 luni, cam cât valorează lecţiile online. Cu ocazia asta, vă reamintesc că există şi învăţământ la distanţă, care a produs specialişti ce-au inundat piaţa muncii cu abilităţile lor profesionale!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Rezultatele alegerilor locale în Bihor și Oradea depășesc orice așteptări. Și cele mai pesimiste, ale învinșilor, și cele optimiste, ale învingătorilor. PNL va avea majoritatea absolută, de două treimi, în Consiliul Local Oradea, și una confortabilă în Consiliul Județean, scor la care nu îndrăzneau decât să viseze liderii PNL-ului, după experiența nefericită trăită acum 4 ani la Județ.
Zic şi eu
Adrian Cris
Doi oameni şi-au îngropat partidele, duminica asta, cu ocazia alegerilor locale, în Bihor. Unul e vechi-vechi, Ioan Mang, sultan la PSD Bihor, celălalt, Silviu Dehelean, se pretinde nou-nouţ... S-ar cuveni, dacă ar avea bun simţ, să plece din fruntea PSD Bihor şi a USR Bihor, pe româneşte spus să-şi prezinte demisiile şi să lase locul altor colegi, mai ştii?, mai vrednici.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre obligativitatea purtării măştii de protecţie de către copii în şcoli?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
12 Aprilie 2020, 11:43

Se poate face şcoală la distanţă? Un sociolog din Oradea a aflat că profesorii se simt nepregătiţi şi nu pot păstra legătura online cu toţi elevii lor

Se poate face şcoală la distanţă? Un sociolog din Oradea a aflat că profesorii se simt nepregătiţi şi nu pot păstra legătura online cu toţi elevii lor sursa foto: eduww.net

De la instalarea stării de urgenţă în România, cursurile în toate şcolile au fost suspendate, iar profesorii, elevii şi părinţii se văd nevoiţi să descopere lecţiile de la distanţă.

Sociologul orădean Adrian Hatos (Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane a Universităţii din Oradea) a vrut să afle cum se desfăşoară şcoala "de acasă" în mediul preuniversitar şi a făcut un sondaj printre profesorii români din mai multe judeţe, mai cu seamă că nu prea există date privind accesul profesorilor şi elevilor la resurse electronice şi online. În acest demers, profesorul orădean a colaborat cu conferenţiarul Otilia Clipa, de la Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava.

"Dacă educaţia se desfăşoară la distanţă, prin instrumente electronice, inegalitatea care deja există între copii din diferite medii sociale va creşte. Ministerul, dacă ar recomanda ca şcoala să continue prin instrumente electronice, ar trebui să asigure egalitate de şanse", a declarat Hatos, pentru BIHOREANUL.

Greu cu internetul

Principalele constatări ale sondajului sunt că dascălii s-au adaptat diferit la noile condiţii de comunicare cu elevii. Majoritatea păstrează legătura cu ei prin aplicaţii de mesagerie precum WhatsApp sau Facebook Messenger (93% dintre profesorii de la oraş şi 88% dintre cei de la ţară). Platformele de e-learning sunt utilizate de 37% dintre dascălii din mediul urban şi de doar 14% dintre cei din mediul rural. O treime din dascăli au declarat că păstrează legătura cu elevii prin conversaţii telefonice.

Aproape toţi profesorii respondenţi au declarat că au un calculator sau un laptop, iar peste o zecime dintre ei au declarat că au cumpărat un astfel de echipament de când s-a instalat starea de urgenţă.

În schimb, accesul elevilor la internet este mult mai scăzut: doar 18% dintre profesori au spus că toţi sau aproape toţi elevii lor au un calculator sau un laptop, în timp ce 17% au spus că mai puţin de un sfert dintre copii au un asemenea aparat. Nici accesul elevilor la internet nu e mai răspândit: 23% dintre dascăli au spus că şcolarii lor au internet acasă, iar 33% că aceştia au acces la date mobile.

Se simt nepregătiţi

Întrebaţi cât de dificilă li se pare predarea de la distanţă, cei mai mulţi dintre profesori, atât de la oraş, cât şi de la sate, au dat nota 5, pe o scală de la 0 la 10.

22% dintre profesorii din mediul rural şi-au declarat un nivel mediu de pregătire pentru lecţii de la distanţă, în timp ce doar 4% s-au declarat extrem de bine pregătiţi. De altfel, doar o zecime dintre dascălii din mediul rural şi 14% dintre cei de la oraş au declarat că au participat la programe de formare profesională pentru învăţământ de la distanţă.

"Eficienţa tehnicilor de predare la distanţă aplicate în acest moment este evaluată la jumătate din cea a modalităţilor utilizate în predarea normală", se arată în raportul studiului.

Optimism moderat

Despre finalizarea anului şcolar, opiniile profesorilor sunt destul de clare: dacă şcoala ar reîncepe în jurul datei de 1 mai, dascălii optează pentru finalizarea cursurilor la termen şi reducerea materiei. Dacă suspendarea orelor se prelungeşte mai mult, până la 1 iulie, dascălii cred că anul şcolar ar trebui încheiat cu notele existente pe 12 martie sau cursurile ar putea să se prelungească peste vară.

"Varianta îngheţării anului şcolar este respinsă de cvasitotalitatea cadrelor didactice", se mai arată în raport. Jumătate dintre profesorii care au răspuns consideră că examenele naţionale din acest an nu trebuie suspendate în niciun caz.

"Starea de spirit a profesorilor este una de optimism moderat. Deşi 28,2% exprimă un grad maxim de îngrijorare faţă de actuala epidemie iar nivelul median al îngrijorării, pe o scală de la 0 la 10, este de 7, majoritatea profesorilor este relativ optimistă în ceea ce priveşte durata actualei situaţii, 63,2% dintre ei considerând că situaţia de suspendare a orelor va dura maximum 2 luni", se mai arată în studiu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1678 RON
  • 1 EUR = 4.8738 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON