URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Februarie 2018, 15:43

Se anunţă şantier! Strada Universităţii se închide din martie, pentru construirea unui alt pod peste Peţa (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul Universităţii va fi tot mai greu. Strada Universităţii se va închide începând din luna martie pentru a face loc lucrărilor de construire a unui alt pod peste Peţa.

"Lucrarea a fost deja contractată şi până la sfârşitul lunii februarie urmează să fie finalizat proiectul tehnic. Ulterior, avizele n-ar trebui să dureze mai mult de trei săptămâni, aşa că de la jumătatea lunii martie sunt toate condiţiile să înceapă lucrările", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Investiţia, în valoare de 1 milion de lei, va fi implementată de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor şi va trebui finalizată în termen de patru luni.

Potrivit primarului, peste vară traficul rutier către campusul universitar şi cimitirul municipal se va derula pe rute ocolitoare.

"Decizia finală va apariţine Comisiei pentru circulaţie, dar cel mai probabil toate cursele OTL vor fi deviate pe rute ocolitoare pe străzile Ronald Reagan, din zona Ceyrat, şi Traian Blajovici, care duce la piaţa de vechituri", a declarat edilul.

Cu o vechime de 78 de ani, actualul pod peste Peţa a fost construit în 1940 şi lărgit în 1950. Construcţia nu mai prezintă siguranţă pentru trafic din cauza degradărilor apărute şi pune în pericol pietonii, pentru că trotuarele sunt delimitate de carosabil doar prin stâlpişori metalici.

Noul pod va avea o lungime de 19,25 metri şi o lăţime a carosabilului de 7 metri, la care se adaugă două trotuare de câte 2,40 metri, acestea incluzând şi piste de biclete cu lăţimea de 1 metru.

Podul va trebui finalizat înainte de demararea lucrărilor la viitoarea linie de tramvai de pe malul pârâului Peţa.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Completare la Viziune pentru viitor
In mod normal decizia privind latimea unei strazi ar trebui sa se ia in urma unui studiu de trafic, dar pe Univarsitatii lucrurile sunt atat de clare ca se vad cu ochiul liber. E suficient sa circuli pe strada dupa ora 10:00... Sa speram ca va circula totusi cineva de la primarie pe Universitatii (la ore da varf, nu sseara sau noaptea) si atunci probabil vor intelege postarile care propun transformarea strazii in bulevard. Ideal ar fi sa circule chiar domnul primar, pentru ca il banuiesc a fi un individ rational....
Postat 19 Februarie 2018, 01:13 de Adita
Viziune pentru viitor
Daca avem viziune pentru viitor, va trebui sa gandim podul la 4 benzi, plus trotuare si piste de bicicleta. Trebuie luat in calcul ca pe Universitatii traficul va fi si mai greu decat in prezent (sugerez o verificare a modului cum se circula, dupa ora 10:00), la finalizarea noului cartier de blocuri spre care se merge pe Ceyrat. Situatia din teren arata ca Universitatii se poate transforma usor in bulevard cu 4 benzi (fapt pe care-l va impune viata peste cel mult 1 an), iar daca podul va avea doar 2 benzi, acesta va incurca tot traficul. Daca nu se mai poate modifica nimic, ar fi util sa se gandeasca o solutie care sa permita largirea ulterioara a podului, fara a fi necesara daramarea a ceea ce se va construi in acest an...
Postat 19 Februarie 2018, 01:00 de Adita
!!
Strada asta este f. aglomerata si va fi f.f.f aglomerata. Ea face legatura directa a centrului la centura. Zona podului este si acum o gatuire a strazii pentru cei ce vireaza la staga si la dreapta. Modernizarea zonei impune si executia unui drum in lundul petei pe ambele parti si in aval si in amonte(vezi str. Fagarasului). A nu tine cont de aceste evenimente, aspect immediate si a nu gandi pentru zona podului o solutie de perspectiva(viitor) imediat o consider macar o pripeala dar asi indrazni sa-i spun si prosteala. Cat despre autostrazi,,,, eu, aici nu am pomenit nimic.
Postat 15 Februarie 2018, 23:18 de scortosul
Scortosul
Aici e ideea , nr mașinilor creste , nu se mai accepta doar cu o bandă de mers. La fel si autostrăzile, trebuie cu 3 benzi pe sens si cu 10 km in apropierea orașelor trebuie cu 5 benzi pe sens. Dar asta cu autostrăzi las-o dracului ca e bine fara.
Postat 15 Februarie 2018, 14:57 de Sandu1201
!!Sandu1201
Dar de ce sa gandeasca? Nu e obligatoriu si nici in fisa postului!
Postat 15 Februarie 2018, 13:03 de scortosul
CE chestie
Nici filip nici Bolojan nu sau gandit/gandesc sa o faca la 2 benzi pe sens toata strada.
Postat 15 Februarie 2018, 02:01 de Sandu1201
WinDos-ul garii
Taci din gura.
Postat 15 Februarie 2018, 01:59 de Sandu1201
Parerea mea!
Latimea podului propus trebuie sa tina seama de faptul ca zona va devein nod de circulatie major in stanga si dreapta! Cred ca latimea de 7m e cam depasita de realitate si ar trebui sa se tina seama de posibilitatea de virare stanga-dreapta cu banda de asteptare. Ar fi pacat ca la anu sa se constate ca e prea ingust!
Postat 14 Februarie 2018, 19:49 de scortosul
Demolatorul
Eu zic sa demolam toate clădirile vechi din Oradea, eventual să incepem cu cele din centru, că doar sunt vechi și alea..
Postat 14 Februarie 2018, 19:34 de User anonimizat
Ca sa refaca podețul de la Universitate ...
... orasul se va inchide de la ultimul copac taiat in Pc. Balcescu pana la cartierul Europa !?! Probabil asa vrea edilul sef sa se razbune pe TDS !?!
Postat 14 Februarie 2018, 19:25 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON