URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 SEPTEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Există orădeni veşnic nemulţumiţi. Acum câteva săptămâni, când s-a anunţat că Parcul Petofi intră în reabilitare, au fost voci care au apelat urgent la haştagul "Bolojan-betoane". Aş fi curios să-mi explice cei nemulţumiţi unde s-a turnat beton şi trebuia să se pună chirpici. Bietul parc e neschimbat încă din vremea când ne scotea la plimbare tovarăşa educatoare de la grădiniţă, dar atotştiutorii sunt convinşi că se va betona frumuseţe de spaţiu verde.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Multe măști ce afișau inteligență și onestitate au căzut săptămâna trecută. În timp ce milioane de cetățeni sunt terifiați de scumpirea energiei (care o va agrava pe cea a produselor și serviciilor), într-un context oricum frustrant, creat de o alianță care și-a îngropat toate promisiunile, premierul Florin Cîțu s-a dovedit un brigand de Liga a III-a, autor de mișelii și de prostii impardonabile nu doar de către partenerii din USR-PLUS, ci în mod normal nici de către propriii colegi din PNL.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre intenția municipalității orădene de a reînființa Fotbal Club Bihor, cu intenția de a promova echipa până în prima ligă?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La mijlocul săptămânii trecute am încheiat un mandat de exact 7 luni în calitate de secretar de stat la Ministerul Justiţiei (9 februarie - 8 septembrie 2021). La final de drum, este interesant de făcut o mică retrospectivă a celor întâmplate în acest interval de timp şi o sinteză a proiectelor pornite şi aflate în derulare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Muşcătura multor specii de păianjeni produc iritaţie locală, iar unele specii pot produce intoxicaţii mortale. În SUA există 2 specii de păianjeni importante din punct de vedere medical: văduva neagră şi păianjenul singuratic.
11 Iulie 2017, 17:48

Şantier inaugurat cu fanfară: În vreme ce Autostrada Transilvania e “suspendată”, ungurii se apropie cu autostrada M4 de Borş (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Autorităţile ungare au pus, marţi, pe acorduri de fanfară, piatra de temelie la ultimul tronson al autostrăzii M4, Berettyóujfalu –Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 29,4 kilometri, satul Nagykereki - aflat în apropierea graniţei cu România - urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada Transilvania.

Din banii statului

„În total, Guvernul a alocat peste 2.500 miliarde de forinţi, majoritatea fonduri naţionale, pentru ca, până în anul 2022, să fie construiţi 900 km de autostradă şi drum expres. Trebuie să facem legătura între toate municipiiile şi toate graniţele”, a declarat Homolya Robert, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Naţionale maghiare, prezent la  inaugurarea lucrărilor.

La festivitate au mai participat deputatul maghiar Vitanyi István, Muraközi István, primarul oraşului Berettyóujfalu, respectiv Pantya József, director în cadrul Companiei Naţionale de Dezvoltare a Infrastructurii. Din Bihor au fost invitaţi senatorul Cseke Attila, preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon, county managerul Szabo Jozsef, în calitate de reprezentant al Consiliului Judeţean Bihor, dar şi reprezentaţi ai presei române, ca să consemneze festivitatea. 

„Practic, dacă lucrările din cele două ţări vor fi finalizate, se va face legătura dintre Marea Baltică şi Marea Neagră”, a explicat Pantya.

Două etape

Cei 29.4 kilometri de autostradă vor înghiţi 98,2 miliarde de forinţi şi se vor executa în două etape.

Prima este porţiunea de 2,95 km dintre Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti. Lucrarea se va termina în 2019 şi va costa 15,2 miliarde de forinţi.

La aceştia se vor adăuga, însă, alţi 83 miliarde de forinţi pentru cea de a doua porţiune, de 26,5 km, până la graniţă, şi care are termen de finalizare anul 2020. Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, două noduri la Gáborján şi Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spaţiu de odihnă şi un cântar pentru maşini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbuşti.

„Această autostradă ne va ajuta să avem oraşe mai sigure şi mai puţin poluate, preluând traficul din localitate”, a spus primarul Muraközi István, primarul oraşului Berettyóújfalu.

Mesaj pentru România

Invitarea oficialităţilor locale din Bihor la inaugurarea lucrărilor este văzută de senatorul Cseke Attila ca un mesaj important pentru România, unde nu s-a finalizat, încă, tronsonul Borş - Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să se conecteze la autostrada M4.

„Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada sperăm ca și tronsonul din Bihor să fie finalizat și să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naționalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitație anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ține câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă și să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci și celelalte care țin de autostrada Transilvaniei”, a declarat Cseke.

Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge până la graniţa româno-ungară, are o lungime totală de 233 kilometri, pe traseul Budapesta - Szolnok - Karcag -  Püspökladány - Berettyóújfalu - Nagykereki.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu-i bai
Nici o problemă, ne-om duce spre vest pentru toate cele, începând cu Debrecen și continuând cu Budapesta și Viena. Clujul deja e prea departe, iar Bucureștiul e în altă țară... Dacă Bucureștiul nu ne vrea, noi nici atâta.
Postat 12 Iulie 2017, 07:55 de Shogun
prioritatea 0 legatura A3 intre granita si centura Oradea sud
Stirea asta ar trebui s-ajunga in presa nationala. Te cheama ungurii sa vii cu presa ca sa iti bata obrazul si sa te pui pe treaba sa nu i se termine lui autostrada la granita in camp, iar ai nostri socialisti sunt ocupati cu alte prostii.
Postat 11 Iulie 2017, 23:08 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1843 RON
  • 1 EUR = 4.9481 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON