URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 IULIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu fac parte din categoria celor care sunt convinşi că hipermarketurile taman ce şi-au reînnoit stocul de bice, şi-au dat la galvanizat cătuşele şi au zugrăvit carcerele unde-i terorizează pe angajaţii recalcitranţi. Dar nu-i mai puţin adevărat că asupra unor angajaţi se exercită presiuni inadmisibile, profitând de starea lor de vulnerabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
11 Iulie 2017, 17:48

Şantier inaugurat cu fanfară: În vreme ce Autostrada Transilvania e “suspendată”, ungurii se apropie cu autostrada M4 de Borş (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Autorităţile ungare au pus, marţi, pe acorduri de fanfară, piatra de temelie la ultimul tronson al autostrăzii M4, Berettyóujfalu –Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 29,4 kilometri, satul Nagykereki - aflat în apropierea graniţei cu România - urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada Transilvania.

Din banii statului

„În total, Guvernul a alocat peste 2.500 miliarde de forinţi, majoritatea fonduri naţionale, pentru ca, până în anul 2022, să fie construiţi 900 km de autostradă şi drum expres. Trebuie să facem legătura între toate municipiiile şi toate graniţele”, a declarat Homolya Robert, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Naţionale maghiare, prezent la  inaugurarea lucrărilor.

La festivitate au mai participat deputatul maghiar Vitanyi István, Muraközi István, primarul oraşului Berettyóujfalu, respectiv Pantya József, director în cadrul Companiei Naţionale de Dezvoltare a Infrastructurii. Din Bihor au fost invitaţi senatorul Cseke Attila, preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon, county managerul Szabo Jozsef, în calitate de reprezentant al Consiliului Judeţean Bihor, dar şi reprezentaţi ai presei române, ca să consemneze festivitatea. 

„Practic, dacă lucrările din cele două ţări vor fi finalizate, se va face legătura dintre Marea Baltică şi Marea Neagră”, a explicat Pantya.

Două etape

Cei 29.4 kilometri de autostradă vor înghiţi 98,2 miliarde de forinţi şi se vor executa în două etape.

Prima este porţiunea de 2,95 km dintre Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti. Lucrarea se va termina în 2019 şi va costa 15,2 miliarde de forinţi.

La aceştia se vor adăuga, însă, alţi 83 miliarde de forinţi pentru cea de a doua porţiune, de 26,5 km, până la graniţă, şi care are termen de finalizare anul 2020. Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, două noduri la Gáborján şi Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spaţiu de odihnă şi un cântar pentru maşini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbuşti.

„Această autostradă ne va ajuta să avem oraşe mai sigure şi mai puţin poluate, preluând traficul din localitate”, a spus primarul Muraközi István, primarul oraşului Berettyóújfalu.

Mesaj pentru România

Invitarea oficialităţilor locale din Bihor la inaugurarea lucrărilor este văzută de senatorul Cseke Attila ca un mesaj important pentru România, unde nu s-a finalizat, încă, tronsonul Borş - Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să se conecteze la autostrada M4.

„Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada sperăm ca și tronsonul din Bihor să fie finalizat și să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naționalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitație anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ține câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă și să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci și celelalte care țin de autostrada Transilvaniei”, a declarat Cseke.

Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge până la graniţa româno-ungară, are o lungime totală de 233 kilometri, pe traseul Budapesta - Szolnok - Karcag -  Püspökladány - Berettyóújfalu - Nagykereki.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu-i bai
Nici o problemă, ne-om duce spre vest pentru toate cele, începând cu Debrecen și continuând cu Budapesta și Viena. Clujul deja e prea departe, iar Bucureștiul e în altă țară... Dacă Bucureștiul nu ne vrea, noi nici atâta.
Postat 12 Iulie 2017, 07:55 de Shogun
prioritatea 0 legatura A3 intre granita si centura Oradea sud
Stirea asta ar trebui s-ajunga in presa nationala. Te cheama ungurii sa vii cu presa ca sa iti bata obrazul si sa te pui pe treaba sa nu i se termine lui autostrada la granita in camp, iar ai nostri socialisti sunt ocupati cu alte prostii.
Postat 11 Iulie 2017, 23:08 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7424 RON
  • 1 EUR = 4.9454 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON