URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 FEBRUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oamenii nu ar trebui să fie nervoşi neapărat pe scumpire, ci pe faptul că Primăria, tot din banii lor, a plătit în patru ani aproape 6 milioane de euro penalizări pentru că nu colectăm aşa cum ne cere UE. Aici sunt banii noştri! Ne plac fondurile nerambursabile, dar detestăm să respectăm condiţiile de aderare asumate de Statul Român.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
E momentul să ne gândim la deschidere, nu la noi închideri. Nu doar pentru că economiile se clatină şi oamenii o iau razna, ci şi pentru că, pur şi simplu, situaţia epidemiologică s-a îmbunătăţit. De la peste 10.000 noi cazuri descoperite zilnic în toamnă, am coborât la 2.000-3.000/zi, cu mai puţin de 1.000 de pacienţi în ATI şi sub 100 de decese. În Oradea, de la 450 de pacienţi, în spitalul Covid sunt mai puţin de 200...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
11 Iulie 2017, 17:48

Şantier inaugurat cu fanfară: În vreme ce Autostrada Transilvania e “suspendată”, ungurii se apropie cu autostrada M4 de Borş (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Autorităţile ungare au pus, marţi, pe acorduri de fanfară, piatra de temelie la ultimul tronson al autostrăzii M4, Berettyóujfalu –Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 29,4 kilometri, satul Nagykereki - aflat în apropierea graniţei cu România - urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada Transilvania.

Din banii statului

„În total, Guvernul a alocat peste 2.500 miliarde de forinţi, majoritatea fonduri naţionale, pentru ca, până în anul 2022, să fie construiţi 900 km de autostradă şi drum expres. Trebuie să facem legătura între toate municipiiile şi toate graniţele”, a declarat Homolya Robert, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Naţionale maghiare, prezent la  inaugurarea lucrărilor.

La festivitate au mai participat deputatul maghiar Vitanyi István, Muraközi István, primarul oraşului Berettyóujfalu, respectiv Pantya József, director în cadrul Companiei Naţionale de Dezvoltare a Infrastructurii. Din Bihor au fost invitaţi senatorul Cseke Attila, preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon, county managerul Szabo Jozsef, în calitate de reprezentant al Consiliului Judeţean Bihor, dar şi reprezentaţi ai presei române, ca să consemneze festivitatea. 

„Practic, dacă lucrările din cele două ţări vor fi finalizate, se va face legătura dintre Marea Baltică şi Marea Neagră”, a explicat Pantya.

Două etape

Cei 29.4 kilometri de autostradă vor înghiţi 98,2 miliarde de forinţi şi se vor executa în două etape.

Prima este porţiunea de 2,95 km dintre Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti. Lucrarea se va termina în 2019 şi va costa 15,2 miliarde de forinţi.

La aceştia se vor adăuga, însă, alţi 83 miliarde de forinţi pentru cea de a doua porţiune, de 26,5 km, până la graniţă, şi care are termen de finalizare anul 2020. Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, două noduri la Gáborján şi Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spaţiu de odihnă şi un cântar pentru maşini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbuşti.

„Această autostradă ne va ajuta să avem oraşe mai sigure şi mai puţin poluate, preluând traficul din localitate”, a spus primarul Muraközi István, primarul oraşului Berettyóújfalu.

Mesaj pentru România

Invitarea oficialităţilor locale din Bihor la inaugurarea lucrărilor este văzută de senatorul Cseke Attila ca un mesaj important pentru România, unde nu s-a finalizat, încă, tronsonul Borş - Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să se conecteze la autostrada M4.

„Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada sperăm ca și tronsonul din Bihor să fie finalizat și să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naționalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitație anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ține câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă și să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci și celelalte care țin de autostrada Transilvaniei”, a declarat Cseke.

Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge până la graniţa româno-ungară, are o lungime totală de 233 kilometri, pe traseul Budapesta - Szolnok - Karcag -  Püspökladány - Berettyóújfalu - Nagykereki.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu-i bai
Nici o problemă, ne-om duce spre vest pentru toate cele, începând cu Debrecen și continuând cu Budapesta și Viena. Clujul deja e prea departe, iar Bucureștiul e în altă țară... Dacă Bucureștiul nu ne vrea, noi nici atâta.
Postat 12 Iulie 2017, 07:55 de Shogun
prioritatea 0 legatura A3 intre granita si centura Oradea sud
Stirea asta ar trebui s-ajunga in presa nationala. Te cheama ungurii sa vii cu presa ca sa iti bata obrazul si sa te pui pe treaba sa nu i se termine lui autostrada la granita in camp, iar ai nostri socialisti sunt ocupati cu alte prostii.
Postat 11 Iulie 2017, 23:08 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.9845 RON
  • 1 EUR = 4.8725 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON