URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Septembrie 2016, 16:51

S-au pus bazele primei reţele a centrelor de informare turistică din Bihor (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Judeţul Bihor urmează să aibă o reţea a centrelor de informare turistică astfel încât vizitatorii să aibă la dispoziţie un set complet al destinaţiilor şi obiectivelor turistice din această zonă, precum şi informaţii despre serviciile pe care le pot găsi aici.

Bazele acestei reţele au fost puse în perioada 25-26 august, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii centrelor de informare care s-a desfăşurat la Roşia şi a fost organizată de Agenţia de Management al Destinaţiei Bihor.

"Reţeaua este deschisă oricărui centru de informare turistică, prezenţa acestora din urmă fiind foarte importantă pentru a reuşi sa avem metode de suport reciproc. În următoarea perioadă va fi realizată o modalitate unitara de comunicare în faţa beneficiarilor precum şi noi oportunităţi de dezvoltare turistică a comunităţilor în care centrele de informare activează", au anunţat organizatorii, mai precis preşedintele AMD Bihor, Răzvan Dumbravă, şi consultantul în turism Gabriel Bonaciu.

Agenţia de Management al Destinaţiei Bihor a asigurat organizarea programului, facilitatorii şi animatorii (interpretare, ghidaj) prin colaborarea cu organizaţii şi instituţii care activează în domeniul turismului.

Au fost prezenţi la întâlnire reprezentanţi din 10 centre de informare turistică funcţionale din judeţ (Câmpani, Vaşcău, Bulz, Mădăras, Aleşd, Beiuş, Vadu Crişului, Bratca, Oradea), precum şi instituţii şi organizaţii care îşi manifestă interesul continuu pentru turism precum: Autoritatea Naţională pentru Turism, Autoritatea Naţională pentru Turism, biroul Tel Aviv, Consiliul Judeţean Bihor, Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bihor, Universitatea din Oradea – Facultatea de Geografie Turism şi Sport, Serviciul Judeţean Salvamont-Salvaspeo Bihor, Asociaţia Pro Turism Vârtop – Apuseni, Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor, Administraţia Parcului Natural Apuseni, Asociaţia Orizont Verde – Roşia, Asociaţia fermierilor din depresiunea Beiuşului,

Pe lângă atelierele de lucru şi prezentări, au fost exemplificate practic câteva activităţi care pot fi puse în practică de către comunităţi: parcurgerea unui traseu tematic şi vizitarea ghidată a Peşterii cu Cristale din Mina Farcu şi Peştera Meziadului.

Cu sprijinul Centrului pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor, s-a exemplificat interpretarea pe traseu şi în peşteri, cei prezenţi având ocazia să observe metodele folosite astfel încât turiştilor să le fie furnizată o experienţă completă, nu doar o plimbare de relaxare.

Reţeaua centrelor de informare turistică din Bihor va facilita oferirea, pe tot teritoriul judeţului, a unui set integral şi integrat de informaţii privind destinaţiile turistice, obiectivele turistice, serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca şi conţinut, instrumente de suport şi mecanisme de lucru. Agenţia de Management al Destinaţiei consideră că prin această reţea va fi  îmbunătăţit gradul de informare şi chiar satisfacţie, precum şi fidelizarea turiştilor care călătoresc în judeţul Bihor.

Pentru început s-a creat un sistem de comunicare, cu reguli minimale precum şi un spaţiu în care documentele de interes general vor fi stocate online, fiind accesibile tuturor. Potrivit informării, Agenţia de Management al Destinaţiei Bihor va continua iniţiativa de a pune în legătură factorii interesaţi din domeniul turismului cu Centrele de Informare Turistică. Vor fi organizate întâlniri locale, împreună cu centrele de informare turistică, pentru a se crea sau întreţine relaţiile cu factorii interesaţi la nivel local. În acest sens Asociaţia Pro Turism Vârtop - Apuseni a făcut deja o propunere pentru sfârşitul lunii septembrie.

Agenţia de Management al Destinaţiei Bihor va iniţia realizarea unor şabloane pentru materialele de promovare care vor fi puse la dispoziţia centrelor de informare, precum şi proiecte care să se deruleze în parteneriat.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON