URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Decembrie 2022, 07:57

Ruinele fostei clădiri Avântul din Oradea au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe (FOTO)

Ruinele fostei clădiri Avântul din Oradea au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe (FOTO) foto: Altwebmedia - Studio 157
Ruinele fostei clădiri Avântul din Oradea au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe (FOTO) foto: Altwebmedia - Studio 157
Ruinele fostei clădiri Avântul din Oradea au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe (FOTO) foto: Altwebmedia - Studio 157
Ruinele fostei clădiri Avântul din Oradea au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe (FOTO) foto: arhiva BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ruinele fostei clădiri Avântul, din strada Dimitrie Cantemir 24, au fost demolate pentru a face loc unui bloc de locuinţe.

Imobilul, abandonat de aproape trei decenii, a fost dezafectat după mai bine de o săptămână de lucrări.

Amplasamentul, cu o suprafaţă totală de 8.400 metri pătraţi, a fost achiziţionat la începutul anului de dezvoltatorul imobiliar orădean Tibea Imob, controlat de Tibor Tincău, pentru circa 2,5 milioane euro, în cadrul unei tranzacţii intermediate de firma Gaminvest.

Pentru acel amplasament exista încă din ianuarie 2019 o hotărâre de Consiliu Local cu privire la reconversia funcţională a fostei clădiri industriale într-un bloc cu 34 de apartamente care nu a mai fost însă pusă în operă.

Foto: arhivă

În urma expertizelor tehnice, proprietarul imobilului a ajuns în primăvara anului trecut la concluzia că acesta nu mai poate fi reabilitat. Ca atare, a obţinut avizul Comisiei Municipale pentru Urbanism şi Amenajarea teritoriului pentru demolarea construcţiei şi ridicarea pe amplasament a unui imobil cu o amprentă mai mică la sol, dar cu o înălţime mai mare.

foto: Altwebmedia - Studio 157

CMUAT a acceptat construirea unui bloc cu subsol, parter şi şapte etaje, din care două retrase.

"Am discutat cu investitorul. Acesta mi-a spus că anul acesta vor demola construcţia existentă şi vor elibera amplasamentul de moloz, după care anul viitor vor începe să construiască", a declarat primarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

Tibea Imob a obţinut autorizaţia de demolare a ruinelor fostei fabrici Avântul pe 22 noiembrie.

Demolarea construcţiei şi eliberarea amplasamentului de moloz, executate de firma STL Dynamic Lucrare, se apropie de sfârşit.

foto: Altwebmedia - Studio 157

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Parcari?
Pentru ce? In citiva ani vom fi toti pietoni, biciclisti, trotinetisti. Bolt si uber eventual.
Postat 09 Decembrie 2022, 18:09 de excalibur
@Adi13
Intrebarile mele erau ironice. Pt ca o astfel de cladire trebuia facuta parcare subterana, ca sutem in 2022, nu in 1950. Trebuia un SUBSOL cu 40 de locuri de parcare la 34 de apartamente, plus un spatiu pt biclete. Repet, vb de anul 2022 intr-un oras ce se vrea model, din vestul tarii. Vad ca Oradea tine neaparat sa urmeze 1:1 Clujului, si....... in loc sa ia doar lectiile bune de acolo, devine un jeg urbanistic, asa cum e azi Clujul, care se afunda tot mai mult in betoane, trafix, poluare si zgomot...adica se sufoca singur. Oradea inca are sansa sa faca ce e ok. Te-as invita in strainatate, sa vezi cum pun ei problema la la cladirile noi si parcari/spatii verzi/regimuri de inaltime.
Postat 09 Decembrie 2022, 17:35 de Szaby_Oradea
pt szaby oradea
Vezi ca sunt case in zona aia, pe strada Panait Cerna. Unde crezi ca vor fi parcarile, in locul caselor, pe banii primariei vor fi demolati ca cei de la blocuri sa aiba pe gratis parcari. Adica sa nu cheltuie dezvoltatorii nici un ban cu parcarile, ci sa fie facute din banii oradenilor
Postat 09 Decembrie 2022, 17:12 de adi13
Ticalosia penalilor n-are limite!
Postez un link catre un articol de acum 6 ani! De atunci s-au pus bazele daramarii caselor in beneficiul dezvoltatorilor imobiliari! https://www.ebihoreanul.ro/stiri/oradea-viitorului-blocuri-fara-parcari-129906.html
Postat 09 Decembrie 2022, 16:19 de pinonel
...
Când aglomerează zona centrală cu noi locuințe, este un rău care nu mai poate fi îndreptat niciodată doar cu foarte multe sacrificii. Poți să demolezi case, poți sa construiești pasaje,tuneluri, viaducte...problema aglomerării devine tot mai mare. PS mai aruncați "o mână de piatră " în mizeria aia de "parcare" de la spitalul județean?mașinile încep să facă "drifturi" fără voie, noroiul fiind de 10 cm cel puțin, sau este nevoie de pagube materiale (mașini lovite) și nu în ultimul rand mâini și picioare rupte din cauza noroiului!?
Postat 09 Decembrie 2022, 10:54 de Maikeltroll
Cate locuri de parcare vor fi?
Buna ziua. Imi poate spune cineva va rog cate locuri de parcare pt cate apartamente sunt prevazute in proiect? Parcarile vor fi subterane? Parcari pt biciclete vor fi amenajate? Multumesc!
Postat 09 Decembrie 2022, 10:20 de Szaby_Oradea
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON