URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urma validării alegerilor parlamentare, mandatul Guvernului în funcție încetează și este nevoie de învestirea unui nou Guvern. Președintele României desemnează un candidat la funcția de prim-ministru în urma consultărilor cu partidele politice reprezentate în Parlament. Nu este obligatoriu ca acest candidat să provină de la partidul cu cele mai multe mandate în Parlament, desemnarea lui fiind atribuția exclusivă a Președintelui.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Octombrie 2015, 14:08

"Regizorul" trântelilor: Consultantul care aranja licitaţiile primăriilor UDMR din Bihor a fost arestat pentru trafic de influenţă şi şantaj

'Regizorul' trântelilor: Consultantul care aranja licitaţiile primăriilor UDMR din Bihor a fost arestat pentru trafic de influenţă şi şantaj TIMIZII. Christian Hornung şi "grupul" său au fost arestaţi vineri, pentru 30 de zile, de judecătorul de drepturi şi libertăţi al Tribunalului Bihor. La intrarea în sediul instanţei, cei patru au încercat să se ferească de întrebările jurnaliştilor şi de camerele de luat vederi... (Foto: www.bihon.ro)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constituirea unui grup infracţional organizat, trafic de influenţă, şantaj şi spălare de bani. Acestea sunt acuzaţiile pentru care, la sfârşitul săptămânii trecute, procurorii DNA Oradea au reţinut un controversat consultant financiar orădean: Christian Hornung.

Încă din 2012, BIHOREANUL dezvăluia că, angajat ca "expert" pe lângă primării UDMR-iste, acesta croia caietele de sarcini pentru licitaţii în aşa fel încât să le câştige firmele de casă. Acum, Hornung trebuie să dea socoteală tocmai pentru "intermedierea" unor contracte atribuite de edilii din trei comune. Nu singur, ci cu întreaga sa "echipă": Ioan Cotoroi, tot consultant financiar, judecat deja într-un alt dosar al DNA pentru învârteli cu facturi fictive, proiectantul orădean Bekő András şi un interlop băimărean, András Zoltán, client al DIICOT pentru trafic de etnobotanice.

"Turnaţi" de clienţi

Ancheta desfăşurată de procurorii DNA Oradea împreună cu ofiţerii DGA Bihor a pornit în 2012, în baza unui denunţ formulat de patronii unei firme de construcţii de la care Hornung, administratorul firmei de consultanţă Axis, ar fi pretins "comisioane" pentru "rezolvarea" unor contracte publice.

Hornung nu era la prima afacere de acest fel, în urmă cu trei ani BIHOREANUL dezvăluind că opt edili UDMR care primiseră fonduri de la Ministerul Mediului, condus de Borbely Laszlo, l-au angajat să le redacteze caietele de sarcini pentru licitarea unor lucrări finanţate din Programul FEADR (Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală) aşa încât din start să corespundă criteriilor fixate doar firmele "agreate", precum Marconst Marghita.

Acum, Hornung e acuzat că în perioada 2010-2013 a pretins de la alte firme de construcţii suma totală de 5.283.805 lei, din care a şi primit 988.546 lei. În schimbul banilor, spun anchetatorii, el a promis intervenţii pe lângă primarii şi pe lângă comisiile de licitaţii din Boianu Mare, Şinteu şi Cefa pentru a le atribui lucrări finanţate tot prin FEADR, iar apoi decontarea rapidă a acestora.

Tototdată, Hornung l-ar fi constrâns pe un afacerist să-i plătească 790.000 lei, ameninţându-l că altfel nu i se va permite să termine lucrările şi să-şi recupereze banii. "Inculpatul l-a ameninţat pe denunţător că va discuta cu dirigintele de şantier să nu semneze fazele de lucrări şi, în consecinţă, nu-i vor mai fi decontate celelalte lucrări realizate într-unul din proiecte", a precizat vineri, printr-un comunicat, DNA Oradea.

În grup

Ancheta arată că Hornung a creat o grupare în care "exista o disciplină internă, o ierarhizare şi o specializare pe domenii de activitate", membrii acesteia "având roluri şi sarcini prestabilite". Din grup făceau parte Ioan Cotoroi, tot consultant financiar, judecat deja într-un alt dosar al DNA Oradea pentru negoţ cu facturi fictive în favoarea dezvoltatorului din Cartierul Soarelui, Radu Olteanu, şi proiectantul orădean Bekő András.

Schema era simplă: împreună cu Cotoroi şi Bekő, Hornung găsea constructori dispuşi să-i dea "comision" pentru lucrare şi se înscria la licitaţiile primăriilor comunale, oferind la pachet servicii de proiectare, executare şi dirigenţie de şantier. "Comisioanele" erau disimulate sub forma unor prestări de servicii ori închirieri de utilaje, facturate de firmele lui Cotoroi şi Bekő către constructori, care virau banii în conturi indicate de Hornung, înfiinţate pe persoane fizice sau firme fantomă din Oradea şi Baia Mare, prin intermediul unui interlop băimărean, András Zoltán, care în final scotea numerarul din bancomate.

Victimă, nu turnător

Procurorii afirmă că grupul a acţionat până în septembrie 2013, când Cotoroi şi Bekő s-au retras. BIHOREANUL a aflat şi un posibil motiv. Cu câteva luni înainte, imediat după ce a încasat un "comision" pe care ar fi trebuit să-l împartă, Hornung s-a prezentat la Poliţie să reclame că a fost tâlhărit de circa 100.000 euro. Surse din anturajul său spun, însă, că de fapt ar fi înscenat furtul.

Cine sunt denunţătorii lui Hornung? Anchetatorii n-au dezvăluit informaţia, dar BIHOREANUL a aflat că la Boianu Mare grupul său l-a avut ca "partener" pe patronul firmei Danidia Exim, Sorin Porţan. Contractul, afirmă viceprimarul Şandor Gavril, l-a parafat fostul edil, Sorin Groza, demis astă-primăvară, după ce fusese condamnat pentru că a dat din bugetul local peste 400.000 lei pe achiziţii fictive sau unor angajaţi şi asistaţi social la fel de imaginari. "Numai el ştie cum s-a dat lucrarea, că singur făcea tot", zice vicele. Cert e, adaugă acesta, că Hornung şi Porţan s-ar fi certat în timpul lucrărilor. "Nu ştiu de ce, dar constructorul a terminat 85% din lucrări şi i s-au decontat numai 25%, pentru că Hornung şi Bekő nu i-au semnat situaţiile de lucrări".

Afaceristul neagă că el ar fi fost "turnătorul". "Ce să zic? Am avut probleme. Dar ştiţi cum e, fiecare doarme cum îşi aşterne", a spus contructorul, ocolind un răspuns direct. Semn că, deşi nici pentru el nu e plăcută, povestea e cât se poate de reală...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
pamflet (continuare) ... pag 88 - 92
Referitor la implementarea proiectului, conform contractului de finanţare, Compania de Apă Oradea în calitate de beneficiar (art.8) şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară APAREGIO în calitate de responsabil cu coordonarea implementării proiectului, care răspunde solidar, ca Autoritate Delegantă (art.5), prin reprezentanţii lor responsabili: IGNAT Georgică – manager de proiect, GAVRA Ovidiu Cornel – director general al Companiei de Apă Oradea, OROS Claudiu – preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei de Apă Oradea şi BOLJAN Ilie Gavril – preşedinte A.D.I. APAREGIO. În sarcina mai sus numiţilor se reţin următoarele: 1. Au acceptat întârzieri în execuţie din partea constructorilor lucrărilor fără justificări temeinice. 2. Au reeşalonat graficele de execuţie fără a respecta graficul de implementare a proiectului conform obligaţiilor contractuale, fără a aplica penalităţi de întârziere intermediare aşa cum decurg din contractele încheiate în concordanţă cu graficele de execuţie prezentate de ofertanţii câştigători la licitaţie. 3. Au reziliat contractele de lucrări CL2, CL8, CL11 fără a solicita penalităţi de întârziere conform contractelor încheiate şi nici daune conform aceloraşi contracte, cu consecinţa nerealizării obiectivelor proiectului şi pericolul neeligibilităţii INTEGRALE a finanţării din fonduri de coeziune. În situaţia în care, rezilierea s-a făcut ca urmare a nerespectării obligaţiilor contractuale de către beneficiar (Compania de Apă Oradea) apare ca evident că sunt vinovaţi cei responsabili cu implementarea proiectului. În această situaţie este CL2 – staţia de epurare Beiuş, antreprenor SELINA, unde beneficiarul nu a pus la dispoziţia constructorului terenul pentru realizarea obiectivului. Din anexa 9 rezultă că, legal, beneficiarul deţinea mai puţin de jumătate din suprafaţa necesară, aceasta fiind ocupată de construcţii aferente vechii staţii de epurare existente, care nu sunt prevăzute a fi demolate. (nu există expertiză pentru demolare şi nu există sume alocate în proiect pentru lucrări de demolare-dezafectare a vechilor construcţii). Cu toate acestea au fost eliberate toate avizele şi autorizaţiile necesare FĂRĂ a se prezenta dovada că suprafeţele menţionate în proiect fac parte din domeniul public şi că sunt libere de sarcini aşa cum prevede legea. În aceste condiţii, în situaţia evidentă de a nu putea fi finalizată lucrarea, conform clauzelor contractuale din contract nr. 121230/18.04.20, art. 7 alin.15 şi art. 8 alin.1, art. 9 alin. 1,4, până la 31.12.2015, ÎNTREGUL PROIECT ESTE NEELIGIBIL, cu consecinţa returnării întregii finanţări! (Anexa nr. 3 Obiectivele proiectului, anexa 5 aprobările şi Hotărârile autorităţilor responsabile). 4. Au prelungit termenele de execuţie pentru toate contractele (cu excepţia CL 12 şi CL 14) în lipsa unor justificări temeinice (aşa cum prevede contractul de finanţare) cu scopul de a-i scuti de penalităţi de întârziere pe constructori. 5. Au iniţiat demersuri şi au promovat investiţii, solicitând avize şi autorizaţii pentru care nu deţineau documentele necesare eliberării acestora, obţinându-le totuşi, pentru ca ulterior, semnatarii acelor avize şi autorizaţii să fie răsplătiţi cu posturi la Compania de Apă Oradea (numiţii: OROS Claudiu, ALEXAN Daniela). 6. Consiliul de Administraţie împreună cu conducerea executivă a Companiei de Apă Oradea, cu intenţie, a dezinformat acţionarii Companiei de Apă prin rapoartele de activitate anuale şi în special cel aferent anului 2014 (anexa 11). Din cuprinsul acestuia rezultă: - Pag.9 Consiliul de Administraţie s-a întrunit în 13 şedinţe în care a analizat şi aprobat „… stadiul Programului de coeziune – programul fizic şi financiar” - Pag. 10 A consemnat că la 31.12.2014 indicatorul de performanţă privind „Capacitatea de implementare a investiţiilor aprobate în CLO în termenele stabilite este realizat în proporţie de 72,38%”, indicatorul „Creşterea nivelului investiţiilor realizate” de 10% NU este realizat - Pag.11 Au fost stabiliţi indicatori de performanţă ai administratorilor pentru anul 2015 (deşi, greşit este indicat anul 2016) inferiori celor realizaţi până acum, cu scopul de a menţine pe posturi actualul consiliu de administraţie, („Populaţia deservită – alimentare cu apă potabilă 97,9%/92,8% în 2014 - propus pentru 2016 (corect 2015) 97,5%/91,5%; Pierderi 32,9/23,4 m3/km/zi în 2014 – propus pentru 2016 (corect 2015) 40/28 m3/km/zi; Cost mediu de exploatare 4,18/4,29 lei/m3 apă facturată în 2014 – propus pentru 2016 (corect 2015) 4,5/4,5 lei/m3 apă facturată - Pag. 26 Compania a înaintat Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice precum şi Ministerului Fondurilor Europene PROPUNERI pentru alocarea economiilor, declarând că „achiziţionarea şi execuţia contractelor din economii se va face în cadrul perioadei de eligibilitate, adică până la 31.12.2015! Cu toate acestea, termenele de execuţie stabilite prin caietele de sarcini aferente CL1E-CL7E, fără excepţie depăşesc termenul de 31.12.2015, ele devenind astfel neeligibile. - Pag. 28 „Având în vedere cele prezentate în raport, rezultă în mod evident îndeplinirea cu succes a indicatorilor şi criteriilor de performanţă asumaţi prin contractele de mandat ale membrilor directoratului, astfel că, la finele anului 2014 – moment de analiză şi apreciere a acestora – au fost atinse toate obiectivele propuse prin programele aprobate”. Din cele prezentate mai sus, rezultă cel puţin că membrii Consiliului de Administraţie sunt părtaşi la practicile ilegale ale celor cu rol de conducere, stabilit prin mandat, din cadrul Companiei de Apă Oradea cu ştiinţa domnului BOLOJAN Ilie Gavril în calitatea sa de preşedinte APAREGIO ca Autoritate Delegantă a serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare.
Postat 28 Octombrie 2015, 18:59 de eutanasiu
Extras (măsluit bine-inţeles) din referatul ...pag.54 -57
La data de 12.03.2015, Compania de Apă Oradea, prin atribuire directă, din surse bugetare proprii, semnează contractul CS7 cu firma RONO AQUA având ca obiect „realizarea PT,DDE, Doc. Avize, Doc. Tehnică pentru obţinere AC, realizare DA pentru lucrările CL8 (rest de executat), asistenţă tehnică din partea proiectantului pt. aceste lucrări”. In acest mod, Compania de Apă Oradea, cheltuind ilegal suma de 118.000 lei, solicită reproiectarea restului de executat al acestui contract, fără a respecta prevederile Contractului nr. 121230/18.04.2011 cu privire la procedura de modificare a indicatorilor tehnici şi economici ai acestuia precum şi a obiectivelor proiectului. Prin modificarea proiectului iniţial, aferent lucrărilor CL8, licitat şi atribuit la data de 20.06.2012, în baza contractului CS7 privind restul de executat, fără obţinerea acordului finanţatorului şi fără modificarea studiului de fezabilitate care a stat la baza obţinerii finanţării nerambursabile din fonduri de coeziune, cu consecinţa atribuirii contractului CL 5E, acesta devine neeligibil în întregime conform art. 9 alin. 4, art.14 alin. 2,4, art. 17 alin. 2,3,4, art. 21, ale contractului de finanţare mai sus menţionat. Analizând valoarea contractelor atribuite, valoarea devizului general revizuit după licitaţii, valoarea devizului general din cererea de finanţare (anexa 2) şi „economiile” realizate faţă de cererea de finanţare, am constatat următoarele: In prezentarea bilanţului proiectului Aparegio (Contractului nr. 121230/18.04.2011) la 4 ani, în prezenţa domnului BOLOJAN Ilie Gavril – în calitate de Primar al Municipiului Oradea şi Preşedinte A.D.I. Aparegio „economiile” anunţate în conferinţa de presă erau de 26.006.930 euro. Conform raportului Consiliului de Administraţie anexat (pag. 26,27), din aceste economii au fost propuse a se licita şi executa în perioada de eligibilitate contractele CL1E, CL2E, CL3E, CL4E, CL5E, CL6E, CL7E, CS1E, CS2E şi CS3E. Prin diferenţă, între devizul general iniţial şi devizul general revizuit rezultă o sumă de 30.202.950 euro. Cursul de referinţă al întregii investiţii este de 4,1035 lei / euro, rezultând astfel suma de 123.937.804 lei ca echivalent al economiilor obţinute. La capitolul 5.3. al devizului general - Diverse şi neprevăzute era prevăzută suma de 4.460.706 euro, echivalentul a 18.304.507 lei. Compania de Apă Oradea a ales ca gestionarea sumei alocate pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute să o facă pentru întregul proiect, afirmaţie susţinută de anunţurile în SEAP pentru contractele CS1-3, CL1-14, care nu prevăd astfel de cheltuieli. Ca urmare, din economiile rezultate trebuie scăzută această sumă întrucât nu este posibilă realocarea acesteia conform contractului de finanţare (art. 21 ANEXE – anexa Vb,Vc). „Orice completare sau modificare a contractului se poate face numai prin act adiţional încheiat în aceleaşi condiţii ca şi Contractul…” art. 17 alin 1,2,3,4,7, al contractului nr. 121230/18.04.2011. Aplicând prevederile contractuale, rezultă că „economiile” realizate au valoarea de 123.937.804 lei - 18.304.507 lei = 105.633.297 lei (25.742.244 euro). Contractele licitate, atribuite şi aflate în execuţie, cuprinse în suma de 217.779.308 lei (53.071.599 euro) sunt (CS1,2,3 şi CL1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14) şi CS4 şi CS5. Bugetul anunţat în SEAP pentru contractele CL1E … CL7E şi a contractelor CS1E, CS2E, CS3E este de 122.947.147 lei. Având în vedere că CL7 – Biharia avea alocată suma de 22.284.176 lei, care nu a fost cheltuită ca urmare a ieşirii localităţii Biharia din asociaţia de dezvoltare A.D.I. Aparegio, în locul contractului CL7 urma să se redistribuie suma unui/unor contracte pentru investiţii în Paleu şi Oradea. Se constată prin anunţurile publicate în SEAP că CL 15 – Oradea şi CL16 - Paleu sunt contractele ce înlocuiesc CL7 – Biharia cu menţiunea că valoarea anunţată este de 25.930.198 lei, depăşind bugetul alocat cu 3.646.022 lei. Chiar şi suma celor două contracte atribuite după licitaţie depăşeşte bugetul cu 131.381 lei. Ca urmare totalul anunţat în SEAP este de 122.947.147+3.646.022 = 126.593.169 lei. Astfel, Compania de Apă Oradea, prin reprezentanţii săi (….), a încălcat prevederile O.G 34 a achiziţiilor publice, premeditat, declarând un buget mai mare decât cel disponibil. Prin folosirea cuantumului sumelor diverse şi neprevăzute cu scopul de a creşte artificial valoarea anunţată, pentru ca ulterior contractele să fie atribuite la valoarea maximă prevăzută în devizul general al investiţiei pentru lucrări, aceste achiziţii sunt supuse cel puţin corecţiilor financiare, dacă nu vor fi declarate chiar nelegale. Toate anunţurile aferente lucrărilor din economii au fost publicate între 02.08.2014 – 06.12.2014, iar atribuirile au fost făcute între 12.11.2014 – mai 2015, deci noile „economii” realizate din aceste atribuiri nu puteau fi redistribuite cu excepţia CL15= 1.756.560 lei. În urma rezilierii contractului CL2 – Staţia de epurare Beiuş, executant s.c. SELINA/ Weber România, lucrarea a fost scoasă din nou la licitaţie cu o valoare mai mare cu 934.650 lei faţă de valoarea iniţială, cu toate că stadiul fizic al realizării contractului era, anterior rezilierii, de 5,25%. Depăşirea bugetului din economii este de 126.593.169 - 106.719.437 + 1.756.560 - 934.650 = 20.695.642 lei.(5.043.412 euro).
Postat 27 Octombrie 2015, 21:14 de eutanasiu
Stadiul de implementare a proiectului APAREGIO
Cu toate că domnul Georgică I. dispreţuieşte şi legile şi oamenii şi munca (cum ar zice Dinică), ar fi cazul să actualizeze stadiul de implementare a contractelor din fonduri de coeziune. Restanţa e din 12.06.2015. Altfel suntem nevoiţi să îi credem pe cei din minister care în raportul intern de evaluare a lucrărilor pe ţară (anexa 1) consemnează 32,86% stadiul raportat la 83.000.000 de euro şi 47,79% stadiul raportat la valoarea contractelor după licitaţii. Grav oricum! Cu asta nu se laudă nici CAO şi nici PMO. Nu vă chinuiţi să căutaţi raportul pentru că este cu regim intern dar nu este secret. Vineri poate ne informaţi şi despre stadiul actualizat de controlul de la Ministerul Fondurilor Europene în curs.Sper să nu fie zi de teză sau extemporal.
Postat 27 Octombrie 2015, 20:24 de eutanasiu
Groapă şi gunoi
Ca să nu rămână pe dinafară Consiliul Judeţean Bihor l-a selectat pe acelaşi COTOROI drept consultant şi la managementul deşeurilor. Poate ne spuneţi mai multe stimată doamnă Dodescu cu toate că Mang ştie mai bine dar am înţeles că sunteţi şi purtătoare de cuvânt.
Postat 27 Octombrie 2015, 19:24 de eutanasiu
BONUS
În drum spre Oradea de la Nojorid, Cotoroi îl mai consulta şi pe PASC de la Aeroportul Oradea. Pentru conformitate verificaţi procesele verbale ale şedinţelor de progres!
Postat 27 Octombrie 2015, 19:20 de eutanasiu
PA_leu
O altă consultanţă oferită de grup este cea în legătură cu Paleu. De la cel mai înalt nivel din PMO, APAREGIO şi CAO s-a decis ca în locul Bihariei banii să fie alocaţi pentru Oradea şi Paleu. Pe această filieră, pentru beneficiile aduse prin consultanţele anterioare, deosebit de bănoase, proiectarea a fost atribuită fără concurenţă reală firmei domnului BONE Tiberiu cu condiţia ca o parter din bani să îi revină lui BEKO urmând ca fiecare membru al grupului să îşi îndeplinească rolul stabilit la licitaţie şi la execuţie. Ţinând cont că dosarul lui BORBELY Laszlo este la DNA Oradea, dosarul lui KISS este în curs de cercetare şi grupul celor patru este la păstrare, mai lipseşte o singură piesă din puzzle –RONO AQUA - adică Balogh Csaba+Ciursaş Radu cu fii, Kuntz Aniko şi Ciordaş Victor. În cazul lor s-ar putea să li se “tragă” de la întubarea pârâului Paris, tun memorabil pentru proiectarea, finanţarea, modificarea şi ilegalitatea de la cap la coadă a investiţiei. Proiectantul Cristi Ciursaş de la RONO AQUA a câştigat licitaţia pentru proiectul comandat şi verificat de tatăl său Radu Ciursaş. După licitaţie aceştia impun modificarea lui în aşa hal încât ar trebui refăcută licitaţia. Mircea Ghitea din PMO împreună cu PRECON şi Pasztor Sandor de la ABA Crişuri modifică după bunul plac proiectul “evident pentru binele orădenilor şi asigurarea absorbţiei de fonduri pentru încadrarea în termen” fără ca terenul să fie domeniu public. Situaţia se repetă la indigo după aceea a drumului rapid blocat la triajul CFR. Acum se analizează posibilitatea “montării” în aer a reţelei de canalizare deoarece PRECON nu mai face umpluturile la cotele prevăzute în proiect. În schimb, pentru a nu-l deranja pe potentul care şi-a extins ilegal terenul printr-un baraj făcut pe cursul pârâului, Ciursaş & fii analizează acum varianta realizării unei sifonări pe reţeaua de canalizare. Vă doresc succes cu modificările tocmai pentru a putea explica mai bine procurorilor legăturile pe care le aveţi. De asemenea, încă o dată şi pe această cale îi aduc aminte excelenţei sale domnului BOLOJAN că este reprezentantul acţionarului majoritar la Compania de Apă Oradea şi preşedinte APAREGIO – asociaţie care a delegat serviciile de apă şi canalizare Companiei. Poate poate lua măsuri. Dacă nu, nu.
Postat 27 Octombrie 2015, 19:10 de eutanasiu
PNL de Nojorid
Cotoroi, ca un de vază locuitor al comunei Nojorid, l-a consultat şi pe şmecherul primar pene-list în timp ce negocia cu Gavra prin fiul acestuia comisionul pentru modificarea de către BEKO a proiectului din fonduri de coeziune. Modificarea a fost cerută, culmea, tot de către constructor pentru a „optimiza” proiectul şi a elimina greşelile scoase la licitaţie. Aşa s-a ajuns ca toate conductele din Nojorid să fie pozate cu 1,6m mai sus decât în proiectul licitat dar valoarea lucrărilor să rămână aceeaşi. Pe traseul de legătură cu Oradea modificarea a reprezentat chiar sensul de dicţionar al optimizării reuşindu-se o economie la săpături de 40% - scriptic, în fapt s-a săpat cu 65% mai puţin decât în proiect. Ce mai conta că la licitaţie era obligatoriu transportul pământului la groapa de gunoi şi înlocuirea totală cu balast. Tarifele pentru modificare au fost de 22.000 de euro pentru proiect, 5% pentru idee (consultanţă) şi economiile pentru accept (beneficiar) sub formă de coli A4 de la firma OVM Paper. Toate trebuiau suportate de constructor sub ameninţarea rezilierii contractului şi a penalităţilor. În plus au fost nevoiţi să subcontracteze o parte din lucrări unei firme din Arad unde Cotoroi îl consulta şi pe domnul director Bănăţean de la Compania de Apă Arad.
Postat 27 Octombrie 2015, 19:09 de eutanasiu
La finish nu înseamnă că eşti gata
La fel de serviabil a fost Cotoroi în a consulta Compania de Apă şi în cazul lucrării de aducţiune a apei de la izvorul Feredeu la Beiuş – celebra lucrare ce trece prin FINIŞ. Acolo, şi-a pus serviciile atât în slujba fostului său coleg şi prieten – directorul firmei Hidroconstrucţia Sebeş cît şi a lui Gavra Ovidiu, modificând traseul conductei prin albia râului (contrar avizului de la Apele Române – eliberat cu ştiinţa actualului preşedinte al consiliului de administraţie al CAO, Oros Claudiu – fără ca după aceea să mai verifice) şi prin amplasamentul drumului forestier reabilitat tot din bani europeni – (chestiune ce urmează a fi tranşată de OLAF la vizita anunţată care va avea loc imediat după 31.12.2015).
Postat 27 Octombrie 2015, 19:06 de eutanasiu
K.O.
Cu concursul conducerii Companiei de Apă Oradea şi a preşedintelui APAREGIO, consultantul Cotoroi a apelat la prietenul său (…) preşedintele CNSC pentru rezolvarea atribuirii contractului din fonduri de coeziune firmei LE-KO în ciuda faptului că actele depuse la dosar fără să fie însoţite de traducerea legalizată (din care ar fi rezultat că lucrările, atât ca valoare cât şi ca specific nu corespund cerinţelor caietului de sarcini). S-a trecut uşor cu vederea pentru că preşedinta comisiei de licitaţie vorbeşte şi scrie fluent în limba maghiară şi o nominalizez aici pe doamna SAVA Viviana, distinsa fiică a domnului Nicolae COROIU care până luna trecută era „creierul” firmei RONO, cel de la care copiau toţi. Negocierile se purtau prin KUNTZ Aniko, interesată şi ea, la CYRANO. Hicea a participat doar, nu s-a implicat.
Postat 27 Octombrie 2015, 19:05 de eutanasiu
Regizorul este altul
Până în 2012 regizorul era acelaşi Kiss baci cu deosebirea că nominalizatul era Balogh Csaba de la RONO AQUA împreună cu directoarea economică a Companiei de Apă Oradea – KUNTZ Aniko susţinută de viceprimăriţa BIRO Rozalia. Interlopul COTOROI Doru este cel care a făcut tranziţia de la RONO AQUA la AXIS. Din prodigioasa lui activitate cunoscută de procurorii DNA se remarcă „intrarea” în fondurile de coeziune ale CAO prin contractul atribuit firmei DEPONA Edilitare al cărei director este inegalabilul subinginer ROŞCA Gavril – fost angajat al Companiei de Apă, ulterior angajat al RONO şi acum devenit director la Depona. Consultanţa acordată de Cotoroi a fost pentru realizarea staţiilor de pompare pe teren care nu era domeniu public şi a căror proiect a fost modificat de BEKO prin metoda copy-paste a unui proiect al RONO. Plata s-a făcut prin facturi pentru închiriere utilaje. Modificarea a fost făcută pentru a schimba cotele de săpătură, în sensul creşterii adâncimii, pentru a putea fi preluate şi reţele executate greşit din proiectul ISPA (fără respectarea proiectului), culmea, la cererea executantului. Între 2008 şi 2010 Roşca Gavril a ocupat funcţia de manager de proiect ISPA la Compania de Apă Oradea.
Postat 27 Octombrie 2015, 19:02 de eutanasiu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON