Judecata s-a terminat, rămâne cum a stabilit comisia de licitaţie a municipalităţii! Primăria a câştigat miercuri, la Curtea de Apel, procesul împotriva celor patru firme care au contestat rezultatul procedurii de achiziţie a lucrărilor de construire a pasajului de pe şoseaua de centură de la intersecţia cu DN 79 Oradea - Arad, din Calea Aradului.
De pe locul 7...
Lucrarea, adjudecată pentru suma de 19,4 milioane lei, va fi executată de firma Tehnodomus Arad, desemnată câştigătoare de pe locul 7 din 9 din punct de vedere al preţului. Câştigătorul licitaţiei a ofertat tarife cu până la 1,7 milioane lei mai mari decât contestatarii licitației: Nardia Utilcom (17,6 milioane lei), Dumexim (17,9 milioane lei) şi Trameco (19,3 milioane lei). Antrepriza Reparaţii şi Lucrări Cluj (19,4 milioane lei) a fost singurul contestatar care ofertat mai mult cu circa 43.000 lei decât câştigătoarea Tehnodomus.
"După ce Primăriei i se va comunica minuta deciziei date în dosar, aceasta va comunica operatorilor economici participanţi la licitaţia publică decizia Curţii de Apel, urmând ca după finalizarea acestei proceduri să se încheie contractul de lucrări cu firma câştigătoare, în vederea începerii lucrărilor în luna octombrie", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.
Lucrările la pasajul din Calea Aradului sunt finanţate prin Programul Operaţional Regional (2007 - 2013). Fondurile nerambursabile reprezintă 81,02%, iar contribuţia municipiului - 18,98% din costurile eligibile ale proiectului. Construcţia va trebui finalizată până în decembrie 2015.
Lucrarea este cu atât mai importantă cu cât pasajul va face parte din viitorul inel metropolitan al Oradiei care va fi amenajat prin prelungirea şoselei de centură, de la sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, peste câmp, până la Drumul Naţional 1, la care se va conecta în zona fostelor sere din Şoseaua Borşului.
Centură peste câmpuri
De altfel, reprezentanţii municipalităţii, ai Zonei Metropolitane Oradea şi ai companiei Search Corporation au avut joi o întâlnire de lucru în vederea elaborării studiului de fezabilitate a investiţiei. Echipe comune au făcut deja vizite în teren atât în municipiu cât şi în comunele limitrofe Borş şi Sântandrei pentru a fundamenta investiţia din punct de vedere tehnic şi economic.
Lucrarea urmează să fie realizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2014 - 2020. Municipalitatea îşi doreşte un o şosea cu două benzi pe sens, lungă de 7,5 kilometri care să facă legătura între giraţia din Calea Sântandreilui şi Calea Borşului cu pasaj suprateran peste linia ferată şi pod peste Crişul Repede.
Prelungirea inelului metropolitan al Oradiei ar fluidiza traficul auto pe ruta Ungaria - Arad şi ar asigura legătura cu viitoarea autostradă Transilvania cu trecere prin spatele zonei industriale până în zona comunei Biharia.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.