URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Iunie 2018, 20:04

Prelungirea liniei de tramvai de-a lungul Peţei va fi făcută de Abed Nego (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL lansează investiţii majore! Licitaţia pentru prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului de-a lungul pârâului Peţa până în zona Cantemir a fost adjudecată, lucrările urmând să fie realizate de o asociere de firme din care face parte Abed Nego.

"Licitaţia a fost adjudecată de asocierea firmelor Mari-Vila, unul dintre cei mai mari producători de macazuri, constructorul Abed Nego şi proiectantul Aquacons. Lucrările vor începe în toamnă, din zona bisericii Emanuel, şi vor dura doi ani", a declarat directorul OTL, Viorel Pop, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Investiţia, finanţată printr-un proiect european, presupune construirea a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai, înierbată, pe care vor fi amenajate opt staţii de tramvai. Intersecţiile cu cele opt străzi adiacente vor fi dotate cu semafoare cu senzori.

Lucrarea a fost adjudecată pentru suma de 69,1 milioane lei şi va avea termen de predare de 30 de luni.

Desemnarea constructorului a fost întârziată de faptul că asocierea concurentă formată din Sylc Con Trans şi Bau Plan ING, a cărei ofertă a fost respinsă ca inacceptabilă şi neconformă, a contestat rezultatul procedurii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. CNSC a respins contestaţia firmei arădene.

Tramvaie şi un autobuz cabrio

O altă investiţie majoră vizează achiziţionarea din fonduri comunitare, în două tranşe, a 20 de tramvaie noi. "Ofertele se pot depune până pe data de 11 iunie", a spus directorul Viorel Pop. Investiţia este estimată la câte 88,8 milioane lei pentru fiecare lot de 10 tramvaie.

Până la atribuirea licitaţiei, OTL a făcut demersuri pentru achiziţionarea a încă 20 de tramvaie second hand din Germania. Primele cinci garnituri au ajuns deja în depou şi sunt supuse unor lucrări de pregătire în vederea ieşirii pe traseu, următoarele cinci garnituri sunt aşteptate săptămâna viitoare, iar celelalte zece vor ajunge la Oradea până la sfârşitul acestei luni.

"În urma licitaţiei pentru achiziţia de tramvaie second hand, am făcut economii de 65.000 euro, sumă din care am achiziţionat un autobuz cabrio cu peste 30 de locuri", a explicat directorul.

Autobuzul este dotat un sistem de sonorizare în valoare de circa 20.000 euro care permite transmiterea în căşti de prezentări ale itinerariului în 45 de limbi. "După preluare, autobuzul va fi rebrenduit şi va circula în oraş de la jumătatea lunii iulie", a spus Pop.

Abonamentul metropolitan

În paralel cu completarea parcului auto, conducerea OTL ia în calcul extinderea traseelor inclusiv în comunele limitrofe.

Potrivit directorului tehnic, Adrian Revnic (foto), operatorul de transport în comun va asigura legături prelungite până în Ineu, Sîntandrei şi Biharia. "Vom asigura legătura cu Sîntandrei şi Oşorhei pe străzile noi, care acum se construiesc, pentru a veni în întâmpinarea locuitorilor care doresc să ajungă la Oradea", a declarat directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

Cel mai probabil, această extindere de traseu urmează să fie operată de anul viitor, dată de la care conducerea societăţii intenţionează să lanseze un abonament unic. OTL ia în calcul implementarea unui abonament de circa 80 lei pe lună cu care deţinătorul să poată călători din Borş până în Băile Felix, schimbând mai multe mijloace de transport în comun.

Muzeul tramvaielor

Pe de altă parte, OTL lucrează la amenajarea unui muzeu al transportului în comun orădean în incinta depoului Salca. Primele două garnituri Tatra de tip T4D1 şi KT4D care au circulat în Germania, iar apoi în Oradea, au fost deja expuse pe platoul societăţii. Conducerea societăţii a făcut un apel la orădenii care deţin imagini, obiecte sau scule care mărturisesc despre istoria transportului în comun să le doneze pentru mobilarea muzeului.

Primii vizitatori ai expoziţiei din curtea depoului au fost copiii declaraţi câştigători în urma concursului "Pictaţi cu noi!" organizat în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor. Începând din anul 2014 cele mai bune desene au fost vopsite pe câte o garnitură care circulă în oraş. În momentul de faţă în Oradea ies pe traseu două tramvaie şi două autobuze decorate cu astfel de desene. Autorii desenelor au fost recompensaţi cu diplome şi mici premii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Presa ignoranta
Ma deranjeaza f. mult ca voi, presa, nu ati avut nici o reactie privitor la traseul dezastruos, sfidator la adresa oricarei griji fata de natura, a acestei noi linii de tramvai. Malul Petei trebuia conservat, profitat de microclimatul creat de parau, plantati arbori mediteranieni,chiparosi si platani, realizarea unei zone de promenada. Traseul tramvaiului se putea face pe langa strazile Islazului si Ceyrat, ar fi fost si de folos locuitorilor zonei, ar fi protejat si natura. L-ati lasat pe cel cu capul mare si privirea crunta sa faca ce-l taie capul, iar rezultatele sunt pe masura. Aveti cea mai scumpa incalzire din Romania, in conditiile in care salariul mediu este egal cu cel din Harghita. In loc sa faca microcentrale de zone si cartier, cu conducte de lungimi minima si pierderi la fel, s-a apucat sa faca o centrala unica cu conducte kilomatrice, pierderi uriase pe traseu si costuri inspaimantatoare. A ras toata vegetatia din centul orasului, palatele fermecatoare ridicate de evrei nu mai au nimic prietenos in jurul lor. Cum naiba puteti aduce laude la ceea ce se intampla in oras?! Aeroportul e la pamant, n-are nici o activitate, calitatea investitiilor din oras e la nivel de manopera grosiera! De Universitate nu mai vorbesc, deca cei de la Ministerul Invatamantului ar fi competenti si morali, in urma tuturor scandalurilor de coruptie intamplate la asa zisa universitate, ar fi trebuit sa o desfiinteze.
Postat 07 Iunie 2018, 12:40 de PETER_DORIN
Firma asta nu are experienta in realizarea cailor de rulare.
Firma asta nu are experienta nici macar in consolidarea terasamentelor, asa cum se vede si astazi pe dealul Ciuperca. Totusi, chiar nimeni nu pune frână cheltuirii banului public în astfel de achiziții publice vădit nelegale? Unde ești DNA Oradea? Ai dat ortul popii?
Postat 05 Iunie 2018, 21:40 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON