URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Octombrie 2018, 11:10

Poate aşa va fi gata! Beni Rus a primit spre construcţie două tronsoane din Autostrada Transilvania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Drumuri a desemnat, luni, câștigătorii contractelor de proiectare și execuție pentru două din cele trei tronsoane ale autostrăzii Borș - Suplacu de Barcău, de pe raza judeţului bihor, Chiribiș - Biharia și Biharia – Borș. Ambele porţiuni vor fi realizate de o asociere care cuprinde firmele Trameco şi Drumuri Bihor, patronate de magnatul local Beniamin Rus.

„În urma evaluării ofertelor depuse pentru cele două tronsoane, Asocierii Trameco SA - Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL i-au fost atribuite cele 2 loturi între Chiribiș și Borș, distanța totală având o lungime de 33,9 km”, a anunţat, marţi, Prefectura Bihor.

Valoarea totală a celor două loturi este de 98 milioane euro fără TVA, cu finanțare de la bugetul de stat. Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia - valoare de aproximativ 69 milioane euro - termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni. Subsecțiunea Biharia-Borș are o valoare de circa 29 milioane euro, o durată de proiectare de  4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni.

Asocierea câștigătoare a ofertat, totodată, o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Semnarea celor două contracte va fi inițiată numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor, de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații, CNAIR va trebui să aștepte soluționarea acestora.

„În ceea ce privește evaluarea ofertelor depuse pentru  lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, vă facem cunoscut că acesta este încă în curs de desfășurare, urmând ca în perioada imediat următoare să fie anunțat și câștigătorul acestui lot”, mai arată comunicatul Prefecturii. 

Licitaţia desfăşurată din februarie de CNAIR este a doua organizată în ultimii doi ani, după ce în 2015 directorul general de atunci al Companiei, Narcis Neaga, repus anul acesta în funcţie, a reziliat contractul încheiat în 2013 cu o asociere de firme spaniole condusă de Corsan-Corviam.

Anterior, lucrările fuseseră încredinţate – încă în 2004, în timpul guvernării Năstase – companiei americane Bechtel, dar contractul cu aceasta a fost reziliat în 2012 de ministrul Transporturilor Dan Şova, contra unei despăgubiri în sumă de 37,2 milioane euro.

Din Autostrada Transilvania, care trebuia să se întindă pe 415 kilometri, între Borş şi Braşov, s-au construit în ultimii 14 ani doar cei 50 de kilometri între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, cheltuielile statului român depăşind în urmă cu trei ani plafonul record de un miliard de euro.


AUTOSTRADA ÎN BIHOR
Care sunt cele două secţiuni?

Subsecțiunea 3C2 (Chiribiș – Biharia) se întinde între km 30+550 și km 59+100 (28,55 km),  începe în zona localitatii Sînlazar (intersecția cu drumul național DN19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chişlaz, unde DN19E (Chiribiș - Salard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Haucești și intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC42. Traseul autostrăzii ocolește la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Subsecțiunea 3C3 (Biharia – Borș) se întinde între km 59+100 și km 64+450 (5,35 km) și începe în zona localității Biharia. Traseul tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Biharia, Satu Nou și granița româno – maghiară și intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), la km 59+614,  la nord de localitatea Biharia. La km 59+875 este prevăzut un nod rutier (nodul Biharia), cu 5 bretele și 3 pasaje . Autostrada va tranzita calea ferata CF 402 (Oradea-Satu Mare), la km 60+066.  Traseul autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, respectiv subsecțiunea 3C3 se încheie la frontiera româno-ungară, la km 64+450, unde se va racorda la rețeaua rutieră maghiară.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Beni Rus nu trebuia să fie într-o celulă a Statului de Drept ?!?
Sau încă are protecția "mafiei securistoide" care, prin protocoale, spală morții care jefuiesc pe unde mai pot "sponsoriza" ?!? Acum e om de bază Beni, pentru PSD ... construiește autostrăzi la preț de rachete intercontinentale !?!
Postat 02 Octombrie 2018, 21:16 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON