Pasionat de sistemul japonez de management Kaizen, primarul Ilie Bolojan le-a adus joi directorilor din Primărie şi instituţiile subordonate specialişti japonezi care să le prezinte sistemul de îmbunătăţire perpetuă a performanţei bazat pe... spălatul toaletelor.
La seminarul desfăşurat la Primărie, cu sala Traian Moşoiu plină de public, au fost aduşi majoritatea şefilor municipalităţii de la city-managerul Dacian Palladi şi viceprimarul Florin Birta la directorul comercial al Companiei de Apă Oradea, Ovidiu Mureşan şi directorul adjunct al Instituţiei Arhitectului Şef, Adriana Lipoveanu.
"Primăria Oradea, prin serviciile pe care le oferă, este o companie cu 5.000 de angajaţi. Dacă nu aplici un sistem de îmbunătăţire a performanţei cheltui degeaba banii orădenilor", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinţei.
Spre surprinderea asistenţei, preşedintele Asociaţiei Clean Up Japan şi al Grupului Nakayama, Yoshihito Tanaka, e explicat că secretul succesului este unul "murdar".
Tanaka, preşedintele unui grup de firme producătoare de produse electronice, a povestit că în urmă cu 25 de ani, când compania pe care o conducea a intrat în declin i-a cerut un sfatul preşedintelui unei companii performante, Hidesaburo Kagiyama, cu privire la secretul reuşitelor sale. "De 30 de ani curăţ toaletele", i-a răspuns acesta.
Toată lumea, "şmotru"!
Tanaka i-a urmat exemplul întocmai şi a început să facă curăţenie, vreme de o oră, în fiecare dimineaţă, într-un părculeţ de lângă casă. "Curăţam şi toaleta din parc. Datorită faptului că era curăţată, era folosită şi oamenii s-au gândit să o reconstruiască şi au schimbat-o într-o toaletă mult mai curată. Treptat, după mai multe luni s-a ajuns să se schimbe tot mediul", a explicat preşedintele grupului Nakayama.
Tanaka a introdus acelaşi sistem în propria firmă. "Atmosfera este mult mai bună pentru că oamenii s-au învăţat să facă, cu mâinile lor, curăţenie în toaletă. Toţi oamenii de la firma mea au ajuns să facă curăţenie şi în jurul firmei", a spus japonezul.
Preşedintele a spus că activitatea de curăţenie are avantajul că dă managementului posibilitatea să interacţioneze direct cu angajaţii, redă funcţiunea spaţiului şi oferă oportunitatea pentru noi schimbări.
"Asta înseamnă pentru mine kaizen: îmbunătăţirea intenţionată şi continuă", le-a dat Tanaka o lecţie directorilor din Primărie.
Odată predată partea teoretică a sistemului de management, voluntari din rândul participanţilor la conferinţă sunt aşteptaţi vineri dimineaţă să ia parte la o acţiune de salubrizare a Parcului Silvaş, de pe malul Crişului Repede.
Zonă fără toalete, care a fost curăţată săptămâna trecută ca să nu se spetească prea mult şefii municipalităţii...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.