URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Iulie 2018, 15:53

Pietonale și pasaje subterane noi în Oradea: Bolojan anunță proiecte de 24 de milioane de euro pentru fluidizarea circulației

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea a crescut economic, ceea ce a produs două probleme: creşterea preţului chiriilor şi locuinţelor, dar şi congestionarea traficului.

Pentru a rezolva această a doua chestiune, prima depinzând mai mult de întreprinzătorii privaţi, municipalitatea a pregătit două noi proiecte de infrastructură edilitară care să diminueze dificultatea circulaţiei rutiere, ce se vor adăuga altora, deja începute, precum îmbunătăţirea transportului în comun (atât prin extinderea liniilor de tramvai între Ioşia şi Cantemir, cât şi prin achiziţia de noi tramvaie şi autobuze) şi prin realizarea de noi artere, parcaje şi poduri rutiere.

Mai rapid, mai uşor

Noutăţile au fost prezentate vineri de primarul Ilie Bolojan, care a anunţat şi valoarea însumată a celor două proiecte – 24 milioane euro, bani pe care municipalitatea vrea să-i obţină de la Uniunea Europeană, prin axa pentru creşterea mobilităţii urbane.

Bolojan a afirmat că, între alte scopuri urmărite, unul este creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor (în prezent de circa 15 km/h, cu staţionările incluse, sub media UE, de 25 km/h) până la 20 km/h, ceea ce automat va face ca de la aproximativ 500 de curse pe zi tramvaiele să aibă, după finalizarea proiectelor, 700 de curse zilnic.

Liber între Nufărul şi Gară

Un prim proiect, în valoare de 18 milioane euro, vizează creşterea fluenţei circulaţiei din strada Republicii (zona Gării) până în capătul cartierului Nufărul, prin eliminarea punctelor de conflict şi de blocaj din dreptul blocului Cicero, din intersecţia giratorie a bulevardului Nufărul cu strada Sucevei şi din Centrul Civic (zona intersecţiei cu strada Griviţei).

„Va fi realizat un pasaj subteran cu patru benzi sub actuala giraţie din zona Piaţa Mare, cum e cunoscută, cu o lăţime de 3 metri pe bandă, şi va exista o bandă dedicată pentru autobuze, iar tramvaiul va merge fără oprire, nu va mai aştepta după maşini, ca acum”, a spus primarul.

Potrivit acestuia, proiectul presupune şi realizarea unei pieţe pietonale între Catedrala Ortodoxă şi Casa de Cultură a Sindicatelor, iar traficul va fi uşurat şi prin eliminarea blocajelor spre zona Averescu, la dreapta, spre înainte, către podul Dacia, şi la stânga, spre Gojdu, căci accesul se va face în aceste direcţii tot prin subteran.

Acest proiect va fi realizat concomitent cu amenajarea pasajului subteran dinspre Parcul Traian spre hotelul Continental, fără posibilitatea virajelor la stânga, ca acum, pe Bulevardul Magheru.

Exclusiv pentru pietoni şi biciclişti

Un al doilea proiect, în valoare estimată de 6 milioane euro, vizează accesul dinspre Cetate spre Piaţa Unirii pe cale exclusiv velo şi pietonală. „Proiectul va fi realizat concomitent cu lucrările pentru coridorul Nufărul – Gară”, a precizat Bolojan. „Va fi o provocare, pentru că se va lucra în cele mai circulate zone ale oraşului, ne gândim inclusiv la blocarea unui sens de mers pe timp de noapte”, a mai spus el.

Acesta a menţionat că detaliile finale ce ţin de Comisia de circulaţie a municipiului vor fi cunoscute, totuşi, doar la finalul lunii august.

Edilul a explicat că la finele lunii viitoare vor fi finalizate studiile de fezabilitate ale ambelor proiecte şi vor fi depuse cererile de finanţare, iar dacă acestea vor fi acceptate în toamnă vor fi semnate şi contractele de finanţare, caz în care concomitent vor avea loc procedurile de licitare, iar la primăvară să începă lucrările propriu-zise, ce se vor întinde pe doi ani.

Bolojan a spus că rata de cofinanţare a ambelor proiecte este de 5%, dar din bugetul local vor fi suportate cheltuieli neeligibile, cum ar fi devierea unor reţele şi realizarea conectării pe străzi colaterale.

În cazul improbabil, crede primarul, în care proiectele nu vor fi aprobate în această toamnă, municipalitatea le va depune spre finanţare în exerciţiul următor al UE, 2020-2027.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
15 Comentarii
Crissdumi
Cum vrei sa iti dau dovada ca angajatorii mi-au marit brutul cu destul de mult ca sa iau aceeasi suma in mana? Si nu numai unde lucrez eu, toti angajatorii au emis axte aditionale prima data din ianuarie de marire de brut pana in martie iar apoi alt set de acte pana la definitivarea tranzitiei contribuțiilor? Dupa salarizarea veche, la brutul actual aveam cu cel putin 2500 in plus in mana! Despre ce vorbim aici? Mergem mai departe, cu noile taxe guvernamentale se duc si mai multi bani la bucale la pensiile lor nesimtite. Intreaba si tu in stanga sau dreapta. Acuma ca angajatorul tau pesedist nu ti-a zis asta ci ti-a vandut-o ca pe majorare salariala, si-a batut joc de tine. Iar daca ai netu mai mic nu te mira. Cauta calculator de salarii si este unu comparativ salarizare veche vs noua.
Postat 17 Iulie 2018, 13:51 de poiu
# poiu
Hai sa nu incurcam marfa cu ambalaju': angajatorul nu a mărit nimic: s-au mutat scriptic doar niste taxe care oricum erau plătite deja. Din punctul meu de vedere nu exista nici o justificare pentru mărirea taxelor locale, doar pentru că guvernul a centralizat o parte din banii încasați de autoritățile locale. Ce face primăria e o dubla impozitare a orădenilor sau o pedeapsa, pe care orădenii chiar nu o merita.
Postat 15 Iulie 2018, 23:25 de User anonimizat
Crissdumi
Daca guvernulia mai multi bani de la primarii, ai vrea sa mearga pe minus? De ce angajatorul tau ti-a marit brutul ca sa iei tot atata in mana? Si 1950 de lei impozit ti se pare mult? Una din masinile mele e aproape 2000. Am lasat la impozite nu mai putin de 1000 de euro anu asta da nu ma plang atata pentru ca vad ceva in urma lor. Vad locu de parcare, vad modernizarea cladirilor, vad incercari si proiecte. Ies si greseli, e normal la volumul proiectat. Si la o casa iti face greseli constructorul daramite la un oras. Rata inflatiei e mare. Preturile mai cresc, salariile in putine cazuri tin pasul. Robor e sus, aia ce au o rata de 1500 1700 de lei au simtit bine cresterea. Alea nu tin de primarie. Motorina e mai 6 lei si in afara orasului. Painea e mai scumpa, carnea la fel. Decat in bucuresti cu impozit marit si ciuciu investit crede-ma e mai bine aici. Intreaba oamenii impartiali de pelrin alte orase mari sa vezi ce pareri au. E drept, tu ai parerea ta, poate pt tine 500 de lei pe an e mult, nu judec deloc. Doar ca poate ai si ceva beneficii (chiar daca nu le recunosti din varii motive) dar deschide ochii mai bine. In afara ca votez nu am nici o treaba cu omul sau cu partidul sau cu politica in sine. Doar cu efectele dezastruoase ale unei guvernari dintre cele mai ne eficiente. Eu am si alta cetatenie deci nu imi e greu sa pun cooroo cu familia in avion si in 8 ore din budapesta am ajuns in cu totul alta lume. Aia si-au dat jos un prim ministru recent ca nu le-a fost teama. Noi o lalalim cu vacarita. Vorba aia, scoti omu dintre prosti, da prostu din om niciodata. Q.E.D
Postat 15 Iulie 2018, 07:42 de poiu
te întreb pe tine soare...ăsta-i sănătos sau.. m
Eu nu mai suport! Mi-au spus medici că un anumit individ a avut probleme medicale grave! A fost o revenire...dar gândește corect? Acolo si-a cunoscut concubina..fac apel la SRI DNA CARP dati naibii un comunicat!
Postat 14 Iulie 2018, 17:30 de pisicarosievargata
Sandule..
Mintea ta e scurta: daca te uiți pe site-ul bnr vei găsi istoricul inflației si al robor (daca știi ce-i ăla) pe luni/ani și ai să vezi că în vremea lui Boc am avut robor de 7% când salarul minim era la jumate iar benzina a ajuns la 6 ron. E o chestie ciclica care nu prea tine cont de culoarea guvernarii dar care se întâmplă atunci când anumiți 'jucatori' din economie și piata se joacă cu focul pe spatele consumatorilor.. Știu că este peste puterea ta de înțelegere, așa că nu îmi bat capul .. ești o cauză pierdută ...
Postat 14 Iulie 2018, 17:18 de User anonimizat
Re: sandu fara numar ...
Mai caricatura, eu am platit pentru acest an ca impozite pe proprietate, teren si auto, cu bonificatia de 5% reducere, fix 1.980 RON ... în timp ce anul trecut am platit 1.540 RON !?! Ce naiba ai in cap si in ce gaură locuiești, daca tu contribui cu doar 50 RON ?!? Nu vreau să platesc, an de an, cu 20-25% mai mult ... nu se justifica aceste cresteri cand e vorba de bani europeni !?!
Postat 14 Iulie 2018, 09:42 de CrisDumi
Lauda de sine are picioare tot atat de scurte precum minciuna !?!
Traseul subteran de la Cicero până dincolo de podul Dacia, inclusiv coborârea tramvaiului, care ar permite dublarea fluxului de circulatie auto impreuna cu cel de la suprafata ... tine de un proiect initiat inca in 2007 si prevazut in lista inaintata la ADRNV pentru finantare europeana incepand cu primul ciclu bugetar la ca a avut acces Romania din 2007 incoace (programul de mobilitate urbana) !?! Asa ca, dupa un deceniu s-a trezit si primarul sa se laude cu ce va face, folosind mintea celor care gandesc mult mai rep3de ce trebuia facut pentru Oradea !?! Varianta initiala costa cca. 30.000.000 Euro, fiind mult mai complexa ca solutie constructiva ... iar asta propusa acum e precum "drumul expres" care pornea dintr-o poarta si se termina intr-un gard !?! Este un non-sens sa nu cuplezi cele doua tronsoane, urmand sa cobori intr-un pasaj, sa te ridici agresiv la suprafata, iar sa vobori si iar sa urci, pentru a parcurge acest traseu ce ar trebui gandit unitar ... plus ca tramvaiul ce ar ramane la suprafata n-ar face altceva decat sa mentina conflictele de intersectie cu fluxurile auto si pietonale !?! Iar cea mai ieftina formula ar fi doar un subteran pentru tramvaie si pietonale de trecere, pentru a permite la suprafata strict circulatia autovehiculelor !?! Asa ca, propunerea de acum e neconforma cu o gandire urbanistica, fiind specifica mintii unui ingineraș de pus conducte fara apa aferenta !?!
Postat 14 Iulie 2018, 09:34 de CrisDumi
În plus
Eu încă aștept să am apă potabilă la mine pe stradă de 7 ani! Pentru apă potabilă în Oradea nu sunt bani?? Toată ziua citesc de investiții de zeci de milioane de euro. Bine că în Grigorescu s-a putut!
Postat 14 Iulie 2018, 07:35 de sofer-or
Măi oameni buni
Acolo la piața mare se aglomerează traficul pentru că lumea merge la piață, la finanțe și NU au unde parca! Și atunci rămân în intersecție! Pasajul subteran nu rezolvă nimic acolo! În plus acolo tramvaiul are prioritate! Nu sta după mașini! Că au fost accidente acolo cu tramvaiele, da au fost de-a lungul timpului, dar repet pasajul nu o sa rezolve problema cu locurile de parcare la piață, finanțe, bancă. Acolo se circulă bine. Și dimineața și după-amiază, acolo în nici un caz nu văd utilitatea unui pasaj. PS. La piața mare, bulevardul Nufărul nu se interesează cu Sucevei, îi bulevardul Cantemir. Bulevardul Nufărul începe după pârâul Peța
Postat 14 Iulie 2018, 07:32 de sofer-or
Anomalia
E bine ca se rezolva anomalia de la piata mare,era bine sa se fi ocupat si de turbogiratie, care maninca nejustificat citeva sute de metri fiecarui vehicul ce o traverseaza=carburant irosit si noxe la greu.Vestea buna e ca: "automat va face ca de la aproximativ 500 de curse pe zi tramvaiele să aibă, după finalizarea proiectelor, 700 de curse zilnic", ceea ce va putea in sfirsit conduce la mult asteptata majorare a biletelor si abonamentelor.Tramvaiele si-au redus cadenta din cauza congestiilor traficului, dragi oradeni,iar viteza acestora va creste de la 15km/h la 20.
Postat 13 Iulie 2018, 22:07 de excalibur
wow
Aflu ca Oradea a crescut economic si de-aia avem trafic mai greu! Eu zic ca in acest caz nu trebuia sa dea afara angajati OTL si sa tina in depou jumate din tramvaie. Cu betonul nu te pui, ca e ca bolovanul.
Postat 13 Iulie 2018, 21:45 de testtest
Bihoreanoradean
La locuința atesc 55 in plus,la casa lățesc 90 in plus pe an. Un amic are rata cu 200 pe luna mai mare datorită fabuloase guvernări. Și nu uita că de 4 ani nu s-au mărit.
Postat 13 Iulie 2018, 19:40 de sandu1200
@ sandu
Pentru o căruță și o cocioaba, mărirea e de 59 Ron, cazul tau. Pentru o mașină și o locuință la limita decenței, mărirea e de 200 Ron minim. Daca mai punem restul utilităților care în ultimul timp au tot crescut, ajungem ca anual sa mai dam primăriei aproape un salariu/familie pe langă taxele și impozitele care oricum ne sunt reținute din salariu de către stat.
Postat 13 Iulie 2018, 19:15 de User anonimizat
Pinonel
50 Ron pe an ți se pare Mult????
Postat 13 Iulie 2018, 19:05 de sandu1200
E clar!
Se vor dubla impozitele si taxele, nu intr-un an, in doi-trei, in urmatorii zece ani in Oradea se va circula ca in Raqqa! Datoria Oradiei va atinge un nou maxim istoric. Mai in gluma, mai in serios, birtinezul chiar a fost atent la orele de invatamant politic din tinerete. Din pacate a retinut o tampenie, chestia aia cu ,,generatia de sacrificiu". A mai pus de la el, ca nu-l doare mana si vom avea ,,generatii de sacrificiu". Pt. a astupa gropile!
Postat 13 Iulie 2018, 18:22 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON