URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IANUARIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După cum ne-a explicat Primăria noua modalitate de taxare a maşinilor parcate în centrul Oradiei, eu am reţinut următoarele: pe parcările roşii parchează exclusiv maşinile roşii, pe parcările galbene, maşinile galbene, pe cele albe - maşinile albe, iar maşinile de restul culorilor sunt obligate să parcheze în parcările subterane şi supraterane.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Spitalele Judeţean şi Municipal din Oradea fuzionează, în scopul oferirii unor servicii medicale mai bune şi folosirii mai eficiente a fondurilor publice. Cum vi se pare decizia?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
25 Septembrie 2010, 12:57

Piaţa Unirii ar putea fi "defrişată" şi pavată cu dale

Piaţa Unirii ar putea fi "defrişată" şi pavată cu dale Varianta propusă de arhitectul Tamas Emodi
Piaţa Unirii ar putea fi "defrişată" şi pavată cu dale Varianta propusă de arhitectul Tamas Emodi
Piaţa Unirii ar putea fi "defrişată" şi pavată cu dale Varianta propusă de arhitectul Anemari Szabo
Piaţa Unirii ar putea fi "defrişată" şi pavată cu dale Varianta propusă de arhitectul Horea Goga
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria caută soluţii pentru a da zonei centrale a oraşului strălucirea de odinioară. Conform discuţiilor purtate în cursul zilei de joi de către reprezentaţii municipalităţii cu reprezentanţii Ordinului Arhitecţilor din România, filiala Bihor, şefii administraţiei locale au de ales între trei variante de reabilitare a ansambului urban format din Piaţa Unirii şi Piaţa Ferdinand.

Toate variantele arhitecţilor orădeni au la bază planurile concepute în 1926 de celebrul arhitect român Duiliu Marcu, cel care a proiectat şi Biblioteca Academiei Române, Clădirea Consiliului de Miniştri, Teatrul din Timişoara şi palatele Victoria şi Elisabeta.

Prima, şi cea mai radicală variantă de lucru, a fost propusă de arhitectul Emodi Tamas, şi constă în pavarea integrală a Pieţei Unirii prin desfiinţarea tuturor suprafeţelor înierbate. "Această variantă are la bază conceptul de redare către public a spaţiului delimitat de fronturile de clădiri perimetrale cu refacerea parapeţilor, jardinierelor şi lampadarelor proiectate de arhitectul Duiliu Marcu, şi a celor două fântâni interbelice", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Mai moderată, varianta propusă de arhitectul Anemari Szabo propune refacerea celor două fântâni din perioada interbelică cu păstrarea zonelor verzi din vecinătatea statuii lui Mihai Viteazul. În schimb, "atât în Piaţa Unirii, cât şi Piaţa Ferdinand, în continuarea lucrărilor de reabilitare, ar urma să aibă desfiinţate zonele înierbate, propunându-se un pavaj care păstrează linia secessionului arhitectural".

Cea de-a treia soluţie, propusă de arhitectul Horea Goga, este cea mai apropiată de actuala imagine a pieţei Unirii. "Varianta se bazează pe păstrarea zonelor înierbate, intercalate cu pavaje pietonale, în armonie cu Piaţa Duiliu Marcu", se menţionează în comunicatul municipalităţii.

Primărie, aştept propuneri!

Marcel Boloş, şeful Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Europeană (DMPFE), organizatorul întâlnirii de joi spune că ar înclina spre varianta a doua de reabilitare a pieţiei. "Deşi curentul de opinie al celor prezenţi a fost favorabil variantei propuse de arhitectul Emodi Tamas, mie îmi pare că e prea monoton. Personal, aş înclina spre soluţia oferită de Anemari Szabo, pentru că păstrează elementele de identitate naţională şi arhitectura locului, cu pavajul având elemente de geometrie secession şi piaţa Duiliu Marcu, cea din jurul statuii Voievodului Mihai Viteazul, păstrată în stilul din 1926", spune Boloş.

Şeful DMPFE afirmă că orădenii interesaţi vor putea face sugestii cu privire la variantele de reabilitare a zonei centrale a oraşului, în scris, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 23, cu menţiunea "în atenţia Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională", sau direct pe adresa de email a Primăriei, comunicare_pmo@yahoo.com, până în data de 30 septembrie. Variantele şi propunerile formulate vor fi ulterior supuse votului Consiliului Local.

Primăria intenţionează să depună în această toamnă la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest un proiect pentru atragerea de fonduri europene în vederea reabilitării pieţelor Unirii şi Ferdinand. Valoarea totală a investiţiei este estimată la circa 4 milioane euro.

Citeşte pe aceeaşi temă şi: "Oradea, frumoasa din tinereţe"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
auto
Orice idee e binevenita atata timp cat limiteaza accesul auto. Deasemena se impune toaletarea \"tufelor\" din fata teatrului pentru ca-i acopera fatada si frumusetea, vedeti foto din anii 20-30 cand erau de dimensiuni reduse.
Postat 27 Septembrie 2010, 13:13 de Ioenl
minte de...broscoi
@broscoi: foarte bine ales pseudonimul; cred ca creierul tau are dimensiunile aferente
Postat 27 Septembrie 2010, 00:13 de dan oradeanul
secession
In sfarsit un proiect menit sa faca pta unirii atractiva, pietonala si unica sper. Poate nu ar strica sa eliminati traficul auto in totalitate, exceptie eventual riverani ce au parcari in curte si autovehicule de interventie si aprovizionare noaptea. Poate nu ar strica si niste terase cu arhitectura secession si suprafete identice. Asfaltul nu aduce nici un pic de iz nobil, doar il strica, prin urmare chiar daca pastrati trafic auto, alegeti pavaj de piatra sau in cel mai rau caz imitatii. Cred ca ar fi necesar si utilizarea mobilierului din lemn masiv de esenta tare. In acest fel s-ar catiga culoare si am scapa si de monotonie. BAFTA
Postat 26 Septembrie 2010, 22:00 de broscoi
????
"ce bine" ! se vrea distrugerea spatiilor verzi ! "traiasca" cimentul (eventual, pavajul realizat de niscaiva firme din ungaria...).
Postat 26 Septembrie 2010, 16:58 de oradean
mesaj pentru satana in sutana
MARS DIN TARA/JAVRA ORDINARA!
Postat 26 Septembrie 2010, 00:17 de dan oradeanl
mama mama
baliverne.....o sa avem un centru dalat frumos, gri de la stanga la dreapta si de sus in jos....de parca nu ne-a ajuns corso-ul lui luncan....of of...ne meritam soarta preaiubitilor...
Postat 25 Septembrie 2010, 22:35 de soso
3
Varianta 3. Cu precizarea ca prea mult pavaj/beton, strica!
Postat 25 Septembrie 2010, 21:07 de kaboom
dale?asfalt!
daca tot vor sa distruga spatiul verde ,sa puna asfalt ca-i mai ieftin si sa lase fara un pic de umbra toata zona,care naiba a visat urit si i sa pus pata pe parc sau are careva dale de vinzare?
Postat 25 Septembrie 2010, 16:05 de luky
arhitectura secession
ar trebui pastrata arhitectura specifica zonei: daca zona este in stil secession, poate nu ar o idee rea ca intreaga zona sa fie amenajata in acelasi stil.
Postat 25 Septembrie 2010, 15:29 de Simut Ciprian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3296 RON
  • 1 EUR = 4.944 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON