Dealurile au fost consolidate, infrastructura este finalizată, pasajele supraterane sunt toate gata de inaugurare, constructorii mai au de turnat doar stratul de asfalt în două zone de pe traseu.
"Lucrările de construire a drumului expres se vor încheia în prima jumătate a lunii decembrie. Mai sunt de făcut scările de acces la unele proprietăţi din strada Ecaterina Teodoroiu şi de montat parapeţii, gardurile de protecţie şi semnele de circulaţie", a declarat managerul de proiect Annamaria Sava.
Luni, angajaţii Trameco pregăteau asfaltările în zona podului Teodor Neş, unde circulaţia se derulează pe un singur fir, restricţionată cu semafoare, la ieşirea de pe strada Ana Ipătescu, în dreptul fostei pasarele metalice peste linia ferată şi în zona străzii Adevărului unde constructorii turnau stratul suport.
"N-are cum să nu se termine drumul expres înainte de 18 decembrie. Că a mai rămas de asfaltat în două locuri, la intrarea pe poduri, şi de montat garduri şi parapeţi. Ăla nu-i lucru", a spus un muncitor.
De altfel, montarea parapeţilor de protecţie de pe marginea drumului a şi început pornind dinspre strada Adevărului. Stâlpii din metal sunt înfipţi în asfalt, bătuţi de un ciocan mecanizat, cu deplasare pe şenile, utilaj care asigură un ritm de lucru susţinut.
La primăvară!
Deşi lucrările se vor încheia în mai puţin de o lună, drumul expres va putea fi exploatat la adevărata capacitate abia din primăvara anului viitor, după finalizarea porţiunii de 660 de metri, scoasă din proiect şi asumată de bugetul local, aferentă depoului CFR.
Confruntată cu lipsa avizelor din partea SNCFR pentru a realiza o bretea în continuarea străzii Ecaterina Teodoroiu, până la podul Teodor Neş, municipalitatea şi-a asumat această lucrare, urmând să o finalizeze anul viitor, după obţinerea autorizaţiilor.
Până atunci traficul auto se va face cu deviere pe străzile Constanţei, Depoului şi Izvorului, cu viteză redusă având în vedere că sunt înguste.
4,5 kilometri de drum
Investiţia în drumul expres se ridică la 16 milioane euro, din care 11 milioane euro alocate de la bugetul local. Viitoarea cale de acces, lungă de 4,5 kilometri, va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.
Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.