URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IANUARIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După cum ne-a explicat Primăria noua modalitate de taxare a maşinilor parcate în centrul Oradiei, eu am reţinut următoarele: pe parcările roşii parchează exclusiv maşinile roşii, pe parcările galbene, maşinile galbene, pe cele albe - maşinile albe, iar maşinile de restul culorilor sunt obligate să parcheze în parcările subterane şi supraterane.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Spitalele Judeţean şi Municipal din Oradea fuzionează, în scopul oferirii unor servicii medicale mai bune şi folosirii mai eficiente a fondurilor publice. Cum vi se pare decizia?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
07 Decembrie 2021, 18:45

Pasajul subteran din Piaţa Cetate: În ce stadiu sunt lucrările şi când se vor finaliza (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început amenajarea rampei pentru coborârea în pasajul subteran din Piaţa Cetate dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir.

"Traficul se desfăşoară cu dificultate"

Potrivit primarului Florin Birta, săpăturile avansează în ritm susţinut. "Chiar dacă temperaturile au scăzut, constructorii lucrează în ritm alert la pasajul subteran din intersecţia Bulevardului Cantemir cu Sucevei. Au fost excavate tone de pământ, dându-se deja o formă rampei dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir", a anunţat marţi primarul Florin Birta pe propria pagină de Facebook.

Conform anunțului edilului, constructorii au amplasat deja primii 20 din cei 86 de piloţi foraţi, care urmează să fie finalizaţi înainte de sfârşitul anului, urmând să constituie structura de rezistenţă a viitorului pasaj.

"În paralel cu forarea se continuă lucrările la reţelele de utilităţi, respectiv la canalizarea pluvială şi la conductele de apă", a transmis Birta.

Primarul de Oradea a afirmat că în prezent traficul prin zonă se desfăşoară cu dificultate, deviat pe linia de tramvai, dar că, odată finalizate, lucrările vor fluidiza circulaţia în zonă. "Sunt conştient că, momentan, traficul de desfăşoară cu dificultate, dar am convingerea că odată finalizat proiectul, vom circula mai rapid şi vom reuşi să reducem şi timpii de parcurs ai autobuzelor şi tramvaielor în oraş", a scris edilul.

Cu finalizare în 2022...

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
@utopii socialiste
daca vine o dictatura care sa INTERZICA abuziv transportul independent si personal in oras (masina electrica, trotineta electrica, drona), de dragul socializarii in comun in mijloace de transport detinute de autoritati, atunci io recomand sa te muti intr-o tara mai putin autoritara. In occident au luxul sa faca mici deviatii minore, dupa ce ultimii 80 de ani au construit mai multe centuri, pasaje supraetajate si subterane, si altele. Romania nu porneste din aceeasi pozitie, noi avem nevoie inca de pasaje, drumuri subterane, centuri si autostrazi. (dar sunt de-acord cu Neutryno in DESCURAJAREA NATURALA a autoturismelor si incurajarea transportului in comun prin eliminarea subventionarilor curente a ambelor, fara taxe de parcare subventionate, fara bilete de transport si abonamente subventionate si taxa de drum/spatiu ocupat/parcare si poluare - una plateste autobuzul cu 5 tone de oxizi si 40mp de spatiu ocupat si cost mai mic cu benzina si fara taxa de parcare, impartit la 100 de pasageri, alta plateste masina cu 2 tone de oxizi la 2 pasageri si 15mp de spatiu ocupat si platind parcarea oriunde opreste)
Postat 08 Decembrie 2021, 18:22 de unu
Lucrari cat mai mari si oarecum inutile
Aceste pasaje din centru vor avea si efectul maririi traficului fix unde ar trebui redus. Toate tarile din apus vor sa scoata masinile din zonele centrale, la noi e taman pe dos. Dupa acesta vin celelalte dinspre Magheru, deci deranjul va fi mult intins in termeni de timp. Pana ce vom face cea mai fluenta circulatie intr-un centru de oras din Europa probabil va vni o directiva UE sa nu mai fie voie sa circulam cu masini in orase, doar cu transport in comun sau cu biciclete/pe jos.
Postat 08 Decembrie 2021, 17:39 de Neutryno
Pasaj
Inutila lucrarea....Cum vor intra pietonii in piata? Cei din Cantemir, Costaforu, Sucevei ? Mergem pana la Catedrala , ca acum ?
Postat 08 Decembrie 2021, 14:19 de cosmin5z
Pasaj...?!
In intersectia respectiva se circula foarte bine... Acum avem de platit peste 7 milioane euro ... Pentru ce ? "Coridorul" Nufadul-- Piața Cetate-- Centrul Civic chiar era foarte ok la trafic... Si acum toata investitia cu doua pasaje,sensuri giratorii , exproprieri, borduri, dobanzi la credite...Vor fi ZECI de milioane de EURO de plată...ABERANT ce se intampla. Lucrari , lucrari , lucrari ...asa este scopul Primariei ...credite , credite , credite...taxe , taxe , taxe...firme de casă , firme de casă , firme de casă...unde vom ajunge ??? Cine va plati toate astea?
Postat 08 Decembrie 2021, 11:22 de strada
O politica verde
Conducerea Primariei Oradea ar trebui sa ia exemplu din statele vecine, Germania si Austria. Autostrazile, lucrarile care fluidizeaza traficul etc. nu inseamna totul. Ar trebui cel putin sa imbine astfel de lucrari cu “mult verde”. Din cate am vazut in proiect va fi o zona mare de beton. Nu e normal sa faci o portiune mare pietonala, iar pe acea portiune sa pui copaci in ghiveci. Cu tot respectul, dar uitati-va ce se intampla vara in Piata Unirii. Sa traversezi Piata Unirii vara, la pas, iti ia aproximativ 3-4 min in care soarele te arde la propiu. Ganditi verde, va rugam!
Postat 07 Decembrie 2021, 23:36 de bihooorel
poate lungimea zonei acoperite era buna mai mare
ca sa fie si giratia mica de pe parte cu ANAF un pic mai larga, poate chiar la 2 benzi in giratie, si spatiu mia larg ptr pietoni, separare de siguranta si chiar pista ciclisti/trotinetisti. Oricum, speram ca spatiile necirculabile sa fie inierbate, irigate, sau cu arbusti, sa fie verzi, nu doar un scuar mai inalt cu asfalt turnat.
Postat 07 Decembrie 2021, 19:52 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3296 RON
  • 1 EUR = 4.944 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON