URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
02 Noiembrie 2021, 14:41

Circulaţie deviată în centrul civic din Oradea. Constructorii mută conductele din calea viitorului pasaj subteran de lângă Piaţa Cetate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Traficul rutier prin fostul centru civic, pe tronsonul delimitat de Piaţa 1 Decembrie şi strada Cicero, se desfăşoară deviat pe linia de tramvai şi limitat la o singură bandă pe sens.

Se mută conductele...

În funcţie de evoluţia lucrărilor, restricţiile de circulaţie impuse săptămâna trecută se vor prelungi până în luna aprilie a anului viitor.

"În momentul de faţă se lucrează la devierea conductelor de apă şi canalizare din calea viitorului pasaj. Reţelele vor fi scoase din calea pasajului şi mutate, una prin faţa sediului BCR şi a Direcţiei de Finanţe, iar cealaltă de-a lungul liniei de tramvai", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Potrivit acestuia, relocarea conductelor va dura circa trei săptămâni, după care constructorul va începe construcţia efectivă a pasajului.

"Undeva spre sfârşitul lunii noiembrie, când lucrările la reţele se vor muta în zona dinspre strada Griviţei, constructorii vor trece în paralel la forarea piloţilor (n.r. stâlpi îngropaţi pentru stabilizarea terenului) începând astfel lucrările la pasaj", a declarat Dragoş.

Un pasaj cu patru benzi

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir – Centrul Civic. Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 de metri.

Linia de tramvai va traversa în continuare intersecţia străzilor Sucevei şi Cantemir la nivelul solului printr-o bandă dedicată.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Pe o singură bandă pe sens?
Se vede și în pozele postate, am văzut și eu personal, că defapt se desfășoră pe 2 benzi pe sens, s-a schimbat cumva de 2 zile ceva?
Postat 03 Noiembrie 2021, 16:14 de zsizsi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON