URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă am fi făcut orele de română prin internet, cel mai probabil că profesoara nu și-ar mai fi amintit de un elev obscur din a VI-a C. Aș fi rămas doar o adunătură de pixeli, un cadru minuscul în colțul din dreapta jos al ecranului, o fărâmă digitală pe care o uiți imediat ce închizi calculatorul sau tableta.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
28 Aprilie 2020, 21:15

Pasajul pietonal din Bulevardul Magheru va fi reabilitat. Vezi cum va arăta! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasajul pietonal care subtraversează Bulevardul Magheru va fi reabilitat şi reacoperit cu altă copertină din sticlă securizată, ultra-clară.

Va fi acoperit cu sticlă "diamant"

Consiliul Local Oradea a aprobat luni indicatorii tehnico-economici ai lucrării, a cărei valoare a fost estimată la 598.000 lei.

Potrivit proiectului, noile copertine vor fi realizate din profile metalice negre, subţiri, peste care sticla securizată transparentă se va prinde cu montanţi.

Panourile de sticlă se vor sigila cu gel siliconat, pentru a nu permite pătrunderea intemperiilor. Constructorii vor folosi sticlă ultra-clară, de tip diamant, laminată şi securizată.

Balustradele de lemn de la coborârea în pasaj vor fi înlocuite cu altele din material inoxidabil, iar în partea inferioară se va monta o bandă led, protejată, pentru iluminarea suplimentară a accesurilor.

De altfel, potrivit viceprimarului Florin Birta, întreg pasajul va fi reabilitat.

"Cu ocazia lucrărilor la viitorul pasaj rutier, actualul pasaj pietonal a fost decopertat şi hidroizolat, după care s-a turnat un strat de beton astfel încât, pe viitor, să nu mai avem infiltraţii. În plus, înainte de montarea copertinelor, pasajul pietonal va fi reabilitat, treptele sparte ori plăcile căzute în timpul lucrărilor vor fi înlocuite şi întreaga suprafaţă va fi tencuită şi zugrăvită", a spus viceprimarul.

Florin Birta este de părere că pasajul reabilitat va fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii iunie, "odată cu noul pasaj rutier".

Se lucrează înspre Parcul Traian

În ceea ce priveşte lucrările la pasajul rutier care va subtraversa Bulevardul Magheru, până în prezent constructorii au finalizat, acoperit cu grinzi şi betonat treimea dinspre Aleea Ştrandului şi urmează să toarne hidroizolaţia şi primul strat de asfalt.

"În prezent se lucrează la rampa de acces din zona Parcului Traian. Constructorii au ajuns cu lucrările până în zona pârâului Paris, unde urmează să reducă secţiunea acestuia de la 3,6 metri la 1,6 metri pentru a face posibilă traversarea pe sub pasaj", a declarat viceprimarul Florin Birta.

Potrivit viceprimarului, lucrările vor ajunge în şosea în jurul datei de 15 mai, când traficul rutier va fi mutat pe porţiunea dinspre Aleea Ştrandului, care va fi deja finalizată.

Lucrările de amenajare a pasajului, cu termen de predare de un an, sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA (care a construit şi Podul Centenarului) pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
După ce-i gata
Toți ăștia care comentați aiurea, o să mergeți să faceți SELFIE acolo, și apoi să puneți pe FEISBUC :::)))
Postat 29 Aprilie 2020, 20:34 de Sandu2100
Trist...
S-a mai afirmat, inclusiv aici pe forum, ca in acest proiect nu s-a avut in vedere deloc situatia mamelor cu carucioare, a persoanelor cu dizabilitati sau situatia ciclistilor, in special a celor mici. Uitati-va pe fotografii...pasajele pietonale pastreaza exact aceeasi inclinatie a coborarii, respectiv a urcarii, ce face extrem de dificila manipularea unui eventual carucior, biciclete, etc...evident, nici vorba de rampa. Imaginati-va cum se va descurca o mamica cu carucior dupa ce coboara din tramvai sau, vice versa, cum va ajunge la tramvai prin acest pasaj cu acele copertine "fantastice"! Apoi, acest proiect are ca scop (declarativ) rezolvarea aglomeratiei din intersectie generata de transportul copiilor la si de la Oltea. Daca s-ar fi prevazut o pista de biciclete in subtraversarea bulevardului, sunt convins ca o mare parte din acest trafic (ce va ramane in mod evident la fel de mare si in viitor) ar fi fost diminuat. Multi parinti care vin dinspre Hilton si-ar fi lasat copiii sa de deplaseze la scoala cu bicicletele. Insa, in aceste conditii, nu vor face decat sa continue in acelasi fel, urmand ca blocajele sa ramana sub Magheru...ca pasajul nu va accelara "descarcarea/incarcarea copiilor" de la Oltea. Mai punem aici si mamicile sau persoanele cu dizabilitati care vor face pe dracu in patru ca sa mearga cu vreo masina in zona...etc... Cum reusim sa fim atat de tampiti?!? Nu cred ca este necesar un studiu de "fezabilitate" ca sa constientizam ca o pista subterana ar fi fost mult mai eficienta decat intregul pasaj rutier. Dar, chiar daca nu ne duce mintea pana acolo, ca deh, suntem romani "isteti/genuiali/descurcareti", de ce nu a fost prevazuta si construita o prapadita de pista de biciclete langa zona masinilor, delimitata corespunzator pentru a asigura siguranta ciclistilor?!? Costurile ar fi fost in mod clar minime in raportul cu costul total al pasajului...eventual se putea lua de la copertinele alea "diamantate". Si apropo, domnule Sandu2100, poate ne explici, in elanul asta admirativ al administratiei locale, cam care ar fi argumentele in contra rampelor din pasajul pietonal sau al pistelor din pasajul rutier...Poate de dai si noua un semn de "atitudine constructiva", iar nu doar de atacuri personale! Nu ar fi stricat nici ca Bihoreanul sa ridice aceasta problema. Chiar cititorii ca Silver_Cat si altii au mai atins chestiunea. Nu imi vine sa cred ca nu s-au gandit si redactorii ziarului la asta...dar nu imi amintesc sa fi pus intrebari, sa fi criticat omisiunea. Nu o sa va vina sa credeti, dar critica...in toate directiile...face bine societatii in intregul ei, acea societate in slujba careia pretindeti ca va aflati...
Postat 29 Aprilie 2020, 10:49 de Ioan75
4 copertine - 120.000 euro ?
4 copertine - 120.000 euro, adica 30.000 euro bucata. Buna afacere ! Dar la o rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si mamele cu carucioare s-a gandit cineva ??
Postat 29 Aprilie 2020, 03:19 de Silver_Cat
da da
dragut dragut, dar vad o problema acolo. Chiar unde s-au oprit executia pilotilor forati. Exista o intubare, si daca nu ma insel este cea a paraului Paris. Ups, ceva debite, si pante....vor da cu virgula sau cu punct???
Postat 28 Aprilie 2020, 23:52 de Christa
CrisDumi
Tu ești una care se pișe prin pasaje. Atâta poți
Postat 28 Aprilie 2020, 23:40 de Sandu2100
Urât proiect ... !?!
Pișu vopsit ...
Postat 28 Aprilie 2020, 23:03 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4053 RON
  • 1 EUR = 4.8432 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON