URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). Î
28 Aprilie 2020, 21:15

Pasajul pietonal din Bulevardul Magheru va fi reabilitat. Vezi cum va arăta! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasajul pietonal care subtraversează Bulevardul Magheru va fi reabilitat şi reacoperit cu altă copertină din sticlă securizată, ultra-clară.

Va fi acoperit cu sticlă "diamant"

Consiliul Local Oradea a aprobat luni indicatorii tehnico-economici ai lucrării, a cărei valoare a fost estimată la 598.000 lei.

Potrivit proiectului, noile copertine vor fi realizate din profile metalice negre, subţiri, peste care sticla securizată transparentă se va prinde cu montanţi.

Panourile de sticlă se vor sigila cu gel siliconat, pentru a nu permite pătrunderea intemperiilor. Constructorii vor folosi sticlă ultra-clară, de tip diamant, laminată şi securizată.

Balustradele de lemn de la coborârea în pasaj vor fi înlocuite cu altele din material inoxidabil, iar în partea inferioară se va monta o bandă led, protejată, pentru iluminarea suplimentară a accesurilor.

De altfel, potrivit viceprimarului Florin Birta, întreg pasajul va fi reabilitat.

"Cu ocazia lucrărilor la viitorul pasaj rutier, actualul pasaj pietonal a fost decopertat şi hidroizolat, după care s-a turnat un strat de beton astfel încât, pe viitor, să nu mai avem infiltraţii. În plus, înainte de montarea copertinelor, pasajul pietonal va fi reabilitat, treptele sparte ori plăcile căzute în timpul lucrărilor vor fi înlocuite şi întreaga suprafaţă va fi tencuită şi zugrăvită", a spus viceprimarul.

Florin Birta este de părere că pasajul reabilitat va fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii iunie, "odată cu noul pasaj rutier".

Se lucrează înspre Parcul Traian

În ceea ce priveşte lucrările la pasajul rutier care va subtraversa Bulevardul Magheru, până în prezent constructorii au finalizat, acoperit cu grinzi şi betonat treimea dinspre Aleea Ştrandului şi urmează să toarne hidroizolaţia şi primul strat de asfalt.

"În prezent se lucrează la rampa de acces din zona Parcului Traian. Constructorii au ajuns cu lucrările până în zona pârâului Paris, unde urmează să reducă secţiunea acestuia de la 3,6 metri la 1,6 metri pentru a face posibilă traversarea pe sub pasaj", a declarat viceprimarul Florin Birta.

Potrivit viceprimarului, lucrările vor ajunge în şosea în jurul datei de 15 mai, când traficul rutier va fi mutat pe porţiunea dinspre Aleea Ştrandului, care va fi deja finalizată.

Lucrările de amenajare a pasajului, cu termen de predare de un an, sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA (care a construit şi Podul Centenarului) pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
După ce-i gata
Toți ăștia care comentați aiurea, o să mergeți să faceți SELFIE acolo, și apoi să puneți pe FEISBUC :::)))
Postat 29 Aprilie 2020, 20:34 de Sandu2100
Trist...
S-a mai afirmat, inclusiv aici pe forum, ca in acest proiect nu s-a avut in vedere deloc situatia mamelor cu carucioare, a persoanelor cu dizabilitati sau situatia ciclistilor, in special a celor mici. Uitati-va pe fotografii...pasajele pietonale pastreaza exact aceeasi inclinatie a coborarii, respectiv a urcarii, ce face extrem de dificila manipularea unui eventual carucior, biciclete, etc...evident, nici vorba de rampa. Imaginati-va cum se va descurca o mamica cu carucior dupa ce coboara din tramvai sau, vice versa, cum va ajunge la tramvai prin acest pasaj cu acele copertine "fantastice"! Apoi, acest proiect are ca scop (declarativ) rezolvarea aglomeratiei din intersectie generata de transportul copiilor la si de la Oltea. Daca s-ar fi prevazut o pista de biciclete in subtraversarea bulevardului, sunt convins ca o mare parte din acest trafic (ce va ramane in mod evident la fel de mare si in viitor) ar fi fost diminuat. Multi parinti care vin dinspre Hilton si-ar fi lasat copiii sa de deplaseze la scoala cu bicicletele. Insa, in aceste conditii, nu vor face decat sa continue in acelasi fel, urmand ca blocajele sa ramana sub Magheru...ca pasajul nu va accelara "descarcarea/incarcarea copiilor" de la Oltea. Mai punem aici si mamicile sau persoanele cu dizabilitati care vor face pe dracu in patru ca sa mearga cu vreo masina in zona...etc... Cum reusim sa fim atat de tampiti?!? Nu cred ca este necesar un studiu de "fezabilitate" ca sa constientizam ca o pista subterana ar fi fost mult mai eficienta decat intregul pasaj rutier. Dar, chiar daca nu ne duce mintea pana acolo, ca deh, suntem romani "isteti/genuiali/descurcareti", de ce nu a fost prevazuta si construita o prapadita de pista de biciclete langa zona masinilor, delimitata corespunzator pentru a asigura siguranta ciclistilor?!? Costurile ar fi fost in mod clar minime in raportul cu costul total al pasajului...eventual se putea lua de la copertinele alea "diamantate". Si apropo, domnule Sandu2100, poate ne explici, in elanul asta admirativ al administratiei locale, cam care ar fi argumentele in contra rampelor din pasajul pietonal sau al pistelor din pasajul rutier...Poate de dai si noua un semn de "atitudine constructiva", iar nu doar de atacuri personale! Nu ar fi stricat nici ca Bihoreanul sa ridice aceasta problema. Chiar cititorii ca Silver_Cat si altii au mai atins chestiunea. Nu imi vine sa cred ca nu s-au gandit si redactorii ziarului la asta...dar nu imi amintesc sa fi pus intrebari, sa fi criticat omisiunea. Nu o sa va vina sa credeti, dar critica...in toate directiile...face bine societatii in intregul ei, acea societate in slujba careia pretindeti ca va aflati...
Postat 29 Aprilie 2020, 10:49 de Ioan75
4 copertine - 120.000 euro ?
4 copertine - 120.000 euro, adica 30.000 euro bucata. Buna afacere ! Dar la o rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si mamele cu carucioare s-a gandit cineva ??
Postat 29 Aprilie 2020, 03:19 de Silver_Cat
da da
dragut dragut, dar vad o problema acolo. Chiar unde s-au oprit executia pilotilor forati. Exista o intubare, si daca nu ma insel este cea a paraului Paris. Ups, ceva debite, si pante....vor da cu virgula sau cu punct???
Postat 28 Aprilie 2020, 23:52 de Christa
CrisDumi
Tu ești una care se pișe prin pasaje. Atâta poți
Postat 28 Aprilie 2020, 23:40 de Sandu2100
Urât proiect ... !?!
Pișu vopsit ...
Postat 28 Aprilie 2020, 23:03 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON