După ce, la începutul anului, a renunţat la licitaţia pentru promovarea Oradiei ca destinaţie turistică şi, implicit, a curselor aeriene care leagă municipiul de câteva destinaţii europene, Primăria a reluat procedura și investeşte acum 1,44 milioane de lei, adică circa 290.000 euro, într-o campanie care presupune decorarea a două aeronave "cu numele şi brandul oraşului", pe fuzelaj, dar şi în interior, pe compartimentele de bagaje.
Pasageri mai puţini
Licitaţia pentru achiziţia de servicii de informare şi publicitate pentru "Promovare a destinaţiei Oradea ca destinaţie de city break printr-o campanie de promovare prin personalizare aeronave" este în desfăşurare pe SEAP.
"Când gradul de încărcare a curselor spre şi dinspre Oradea a fost mare, nu am considerat că este neapărată nevoie de această campanie. Acum, când, într-adevăr, gradul a scăzut, am decis să reluăm această procedură", a afirmat, contactat de BIHOREANUL, Florin Birta, primarul Oradiei.
În luna februarie a acestui an, municipalitatea, care derulează licitaţia prin Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR), a anulat procedura, unul dintre motive fiind şi faptul că previziunile pentru bugetul oraşului în 2021 nu erau prea optimiste.
Acum, însă, edilul Oradiei spune că o astfel de campanie nu va sărăci prea tare visteria municipiului. "Nu este o sumă care să afecteze foarte mult bugetul şi este folosită astfel încât să crească numărul pasagerilor care călătoresc spre Oradea. Scopul nostru este să existe cât mai mulţi pasageri", a explicat Birta.
Potrivit primarului, au fost depuse deja două oferte.
Oradea pe fuzelaj
În luna iulie a acestui an, după câteva amânări, de la Oradea au fost reluate zborurile cu destinaţii europene. Operatorul este compania low-cost irlandeză Ryanair, care a câştigat o procedură de selecţie în cadrul căreia Primăria Oradea a pus la bătaie 800.000 euro tocmai pentru a susţine, parţial, operarea zborurilor de pe aeroportul orădean, timp de 12 luni. Ryanair a început operarea dinspre şi spre Bergamo, Bologna, Londra şi Düsseldorf.
Demararea campaniei de marketing offline este "imperios necesară" - se arată în anunţul de licitaţie publicat de APTOR - "pentru creşterea fluxurilor turistice în Oradea" şi pentru "diminuarea impactului negativ al pandemie". Valoarea totală a achiziţiei este de 1.440.000 lei, fără TVA.
Câştigătorul licitaţiei va trebui să personalizeze două aeronave, decorându-le cu numele şi brandul Oradiei. Mai exact, aceste însemne vor trebui să fie "tatuate" pe partea din spate a fuzelajului celor două avioane, pe ambele părţi. De asemenea, toate compartimenele de bagaje vor trebui inscripţionate cu numele şi brandul Oradiei.
Elementele de branding vor trebui să rămână în zonele menţionate timp de 12 luni. Conform contractului, peste 400.000 de pasageri ar trebui să intre în contact cu materialele de promovare.
Chiar dacă licitaţia pentru promovarea Oradiei este una deschisă oricărui ofertant, este destul de limpede că cea mai apropiată de ţintele pe care le vizează municipalitatea este chiar compania Ryanair, singura care zboară din destinaţii europene spre Oradea.
Oradea - Bologna, suspendată
Cum pandemia Covid-19 a afectat puternic călătoriile, în special cele pe distanţe mari, şi unele dintre cursele operate de la Oradea au de suferit. Recent, zborurile pe ruta Bologna - Oradea au fost suspendate timp de o lună, mai precis până pe 1 decembrie, tocmai din lipsă de pasageri.
Autorităţile locale speră ca până în iulie 2022, când va expira contractul între municipalitate şi operatorul aerian, Ryanair să aibă destui pasageri pe Aeroportul Oradea încât să păstreze în operare rutele de aici.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.