Palatele şi monumentele orădene au de acum propriul site. Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice din Judeţul Bihor a lansat site-ul oradeaheritage.ro, cu informaţii şi fotografii despre "moşternirea" Oradiei.
"Oradea Heritage este un nume nou, o identitate proaspătă şi bine poziţionată ca parte a moştenirii europene. În acest fel putem să construim pentru publicul interesat un set de mesaje atractive care să aiba ca efect vizitarea oraşului nostru", se arată într-un comunicat transmis marţi de ONG.
Concret, pe site-ul Oradea Heritage, curioşii, locuitori ori turişti, pot descoperi monumentele de patrimoniu din oraş, proiectele de restaurare, obiectivele turistice ori tururile ghidate la care pot participa. "Prin intermediul Oradea Heritage, pasionaţii pot avea acces şi în multe din clădirile care nu sunt încă deschise pentru vizitare. Punctual, la intervale regulate, Oradea Heritage facilitează accesul unor grupuri de doritori şi în astfel de locuri inaccesibile, dar de o frumuseţe rară", a mai transmis Fundaţia.
De asemenea, cu acelaşi prilej, a fost prezentat şi logo-ul Oradea Heritage, un bulb de floare realizat de Mihai Pop, directorul agenţiei Globencer. Potrivit directoarei Fundaţiei, Angela Lupşea, un logo era necesar deoarece prestigiul monumentelor orădene "se poate ridica la înălţimea aşteptărilor consumatorilor de frumos doar dacă sunt prezentate în materiale şi seturi de informaţii cu aspect vizual avansat din punct de vedere al comunicării şi informării".
Pop a optat pentru un bulb pentru că acesta reprezintă renaşterea monumentelor. "Punctul de start al alegerii simbolului vizual a fost chiar filosofia care a stat la baza eforturilor de restaurare: dorinţa de a readuce la viaţă pilonii de valoare care ne poziţionează ca oraş cu o istorie artistică, culturală şi arhitecturală la cel mai înalt nivel european. Motivaţia renaşterii frumuseţilor de altă dată, asociată cu bucuria şi încântarea celor care le privesc, an de an, ne-a dus la alegerea bulbului de floare ca simbol constructiv pentru logo-ul Oradea Heritage. Bulbul este definiţia renaşterii frumuseţii odată cu fiecare ciclu de viaţă", a precizat Pop.
Comunicatul nu precizează cum anume a fost ales el pentru realizarea logo-ului ori dacă au existat şi alte variante.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.