URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Octombrie 2020, 12:26

Oradea "călare": OTL a cumpărat 20 de trotinete electrice, pe care orădenii le vor putea închiria din patru staţii din oraş

Oradea 'călare': OTL a cumpărat 20 de trotinete electrice, pe care orădenii le vor putea închiria din patru staţii din oraş SIMPLU ŞI "COOL". Cu un design minimalist şi acţionate de motoare alimentate de o baterie, trotinetele electrice sunt considerate de tineri o modalitate "cool" de plimbare. Călătoria cu un asemenea vehicul nu presupune un efort fizic, ci doar deprinderea menţinerii echilibrului pe "placă" 
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea intră în rândul oraşelor care au un serviciu de închiriere a trotinetelor electrice. La cererea locuitorilor, compania locală de transport public îşi extinde serviciile şi a cumpărat 20 de trotinete electrice, pe care orădenii le vor putea închiria din patru staţii.

Curajoşii trebuie să fie precauţi, însă: cei care deja au asemenea mijloace de transport nepoluante spun că traversarea oraşului este adesea periculoasă.

Inspiraţi de Timişoara 

La modă de câţiva ani în marile oraşe ale ţării, trotinetele electrice se înmulţesc şi în Oradea. OTL a anunţat recent că testează 20 de vehicule, anume achiziţionate pentru a le pune la dispoziţia locuitorilor. Investiţia a fost adaptată la cererea făcută de orădeni în programul de bugetare participativă de anul trecut, când unul dintre proiectele câştigătoare a fost un sistem de "bike-sharing". În loc de biţe, compania a considerat oportună achiziţia de trotinete electrice, mijloace de transport nepoluante şi tot mai atractive.

"Ne-am documentat la societatea de transport din Timişoara, care a implementat două sisteme de închiriere biciclete şi trotinete. A avut probleme mari în administrarea sistemului de închiriere biciclete, dar în schimb, a avut succes cu închirierea trotinetelor electrice, care sunt mai rare decât bicicletele, deci mai atractive, şi pliabile, deci mai uşor de mutat", spune Romeo Nica (foto), directorul economic al OTL.

Trotinetele cumpărate de OTL sunt marca E-Twow, sunt limitate la o viteză maximă de 20 km/h şi au o autonomie de circa 30 km. O încărcare completă se face în 5 ore, iar pe micuţul ecran de pe ghidon utilizatorul vede atât nivelul bateriei, cât şi viteza cu care circulă ori numărul total de kilometri parcurşi de vehicul. Comenzile de acceleraţie şi frână sunt pe ghidon. 

Discount pentru clienţii vechi

Trotinetele vor fi "parcate" de OTL în patru staţii: în Piaţa Unirii, pe strada Sovata şi în parcurile Salca şi Bălcescu. "Acum suntem în curs de obţinere a autorizaţiilor pentru staţii. De îndată ce le vom obţine, vom amplasa trotinetele", spune Nica, sperând că asta se va întâmpla înainte să dea îngheţul. 

În Parcul Salca, trotinetele au putut fi testate deja de orădeni, circa 80 de utilizatori plimbându-se cu ele. Între timp, însă, OTL le-a dus în depozit, până va amenaja cum trebuie staţia de încărcare. 

Pentru a folosi trotinetele, orădenii vor trebui să-şi descarce în telefon aplicaţia dedicată, TrotOr, cu care vor şi plăti serviciul. Deblocarea unei trotinete va costa 2 lei, iar costul de utilizare este de 0,2 lei pe minut, adică 12 lei pe oră. Vor avea o reducere de 20% orădenii care au abonament OTL.

Greu pe şosele

Cum preţurile acestor vehicule nu sunt excentrice, ci încep de la 1.500 lei, sunt orădeni care se plimbă prin oraş pe trotinete de luni bune. Din experienţa lor, spun însă că străbaterea urbei poate fi anevoioasă. Conform legii, trotinetele pot circula doar pe pistele de biciclete sau pe şosea. Oradea este deficitară la piste, aşa că cei mai mulţi "călăreţi" merg pe şosea. "Gropile sunt periculoase, te poţi dezechilibra uşor. De asemenea, e neplăcut să treci peste grilele de scurgere sau capacele de canal, te scutură sau aluneci", spune Dan, proprietar de trotinetă E-Twow.

Un alt orădean, Răzvan, are o trotinetă Xiaomi Mijia 365, cu o autonomie de 25 km. "Pentru mine este ideală, cea mai bună investiţie a ultimilor doi ani. Singura problemă e că drumurile noastre sunt cam nasoale şi tot la 9-10 luni făceam pană", spune el. Ca să nu mai aibă această problemă, a optat pentru roţi din cauciuc fără cameră, ceea ce îl face să simtă şi mai tare orice crăpătură din asfalt. În plus, spun proprietarii de trotinete, în Oradea încă lipsesc rastelurile dedicate acestor vehicule. "Dacă mă duc la un centru comercial, nu am unde să o leg. La o terasă merge, o ţin lângă mine, dar în rest, nu prea pot decât să mă plimb cu ea", zice Dan.

Aşadar, ca orice mijloc de transport, şi trotineta electrică are plusuri şi minusuri. Fără doar şi poate, însă, marele ei atu este că asigură transportul la o viteză măricică, departe de aglomeraţie şi fără să polueze.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
initiativa grozava
iarna pe inghet o sa fie mai greu, dar in rest, o adevarata placere sa le folosesti! Ar fi frumos sa fie cu suspensii si cauciucuri mai de calitate, cum gasesti in TelAviv. E bine ca nu au voie in piete cu trafic pedestru foarte lent, dar e nevoie de mai multe piste pentru transport alternativ (trotinete, biciclete, segway, skate, role etc)
Postat 15 Octombrie 2020, 18:02 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON