URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Iulie 2019, 17:12

Ne enervează: Numărul infim de locuri alocat de CFR orădenilor care vor să ajungă la mare în vagoane de dormit

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădenii care vor să ajungă la mare cu trenul de Mangalia sunt nevoiţi să se aşeze la coadă la miezul nopţii chiar şi cu o lună înaintea călătoriei pentru a putea să îşi cumpere bilete la vagonul de dormit sau cuşetă. Şi nici atunci nu este sigur că prind!

Vinerea trecută, când urmau să se pună în vânzare biletele pentru trenul din 11 august, o orădeancă, soţul şi fetiţa de 10 ani a acestora s-au aşezat din timp la coadă ca să fie printre primii care îşi cumpără bilete după miezul nopţii. Doar că, surpriză, când să le vină rândul, au constatat că biletele spre mare erau deja epuizate. Culmea este că nici pe aplicația online nu s-au putut baza!

"Eram de la ora 22 în gară. Eram circa 40 de persoane. Noi eram numărul doi la ghişeu. S-a dat startul pentru vânzarea biletelor la ora 24 şi 10 minute, călătorul din faţa mea a achiziţionat un bilet cu un loc la vagonul de dormit, urmam noi care doream trei locuri la vagonul de dormit sau cuşetă şi ni s-a spus că sunt deja epuizate. Mai erau doar bilete pe scaun", a reclamat femeia BIHOREANULUI.

"Întreb, totuşi: "când aţi reuşit să le eliberaţi, că de două minute aţi dat startul?". Menționez că eram logată și online, dar, evident site-ul nu era funcțional, era blocat. Răspunsul doamnei a fost: „păi, de fapt nici nu existau locuri libere la vagon de dormit și la cușetă”, a mai transmis orădeanca.

Aceasta este cu atât mai revoltată cu cât biletele nu sunt tocmai ieftine: „Mă întreb unde și cum s-au epuizat biletele. Eram nr. 2 la ghișeu. Este evident că „tâmpiții” ca noi puteam sta și cu 3 zile înainte la rând și tot degeaba, pentru că ele sunt deja rezervate cuiva! Iar „tâmpiții” care așeaptă aiurea în gară să achite 1.400 lei pe 3 bilete dus-întors 2 adulti și un copil - bani mulți de altfel - suntem tratați ca niște idioți. Mai bine ne spunea cucoana că nu are rost să așteptăm, că de fapt nu sunt locuri din start, au avut ei cui să le rezerve”.

BIHOREANUL a solicitat CFR Călători un punct de vedere pe această temă, dar până la ora transmiterii acestui articol Biroul de Presă nu a revenit cu un răspuns.

Situaţia frustrantă are la bază proasta gestiune a vagoanelor de dormit sau în sistem cuşetă implementată de la nivelul conducerii SNCFR.

Parcă în bătaie de joc, pe lângă că biletele pentru grupuri de peste 30 de persoane, cum sunt copiii care merg în tabără, se vând cu 60 de zile înaintea călătoriei fără ca epuizarea lor să fie anunţată călătorilor obişnuiţi, SNCFR a redus, în loc să crească, numărul locurilor la vagonul de dormit sau cuşetă.

Practic, unei garnituri de tren i se ataşează doar două vagoane cu câte 30 - 48 de locuri de la care conducerea societăţii de căi ferate se aşteaptă să satisfacă toată cererea din partea călătorilor din judeţele Cluj-Napoca, Oradea şi Satu Mare.

Astfel, ceilalţi călători sunt nevoiţi să îşi rupă spatele circulând ore în şir pe scaun...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON