URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Iunie 2020, 15:29

N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO)

N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
N-a rezistat nici o săptămână! Drumul expres a început să crape ca urmare a surpării stratului de fundare (FOTO) sursa foto: Facebook / Tapaszi Zsolt
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prelungirea drumului expres pe porţiunea dintre strada Suişului şi ieşirea din municipiu spre Biharia a început să crape în zona de la poalele dealurilor la nici o săptămână de la inaugurare.

Crapă drumul expres!

Fisurile au apărut pe o porţiune întinsă pe aproximativ un kilometru de trotuar şi pistă pentru biciclete în urma ploilor din ultimele zile.

În imaginile postate de orădeni pe reţelele de socializare, se vede clar cum în unele zone crăpăturile au o mărime de câţiva centimetri, iar pe alocuri între bordură şi stratul de asfalt au apărut rosturi late de aproape o palmă, ca urmare a deplasării acestora.

În plus, pe o porţiune a drumului din zona fabricii de paste Arnos apa bălteşte pe carosabil chiar în zona unei staţii de autobuz.

Compactare de mântuială

Contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Florin Birta a declarat că vina pentru starea proastă a drumului îi revine unuia dintre subcontractorii care au lucrat la stratul de fundare.

"Fisurile au apărut după ploile de săptămânile trecute ca urmare a faptului că drumul nu a fost compactat corespunzător. Constructorul trebuia să pună balast în mai multe straturi şi să îl compacteze. Nu a făcut acest lucru cum trebuia şi terenul s-a lăsat", a spus Birta.

Potrivit viceprimarului, fisurile din asfalt au apărut în urma lucrărilor de amplasare a unei conducte de canalizare pluvială. Reţeaua preia apa scursă de pe dealuri pentru a o deversa în Crişul Mic, salvând astfel casele din zona Episcopia de inundaţii.

"Conducta trece pe sub trotuar şi pista pentru biciclete pe o lungime de circa un kilometru. Ca urmare a lucrărilor de compactare prost făcute, asfaltul a început să crape", a spus Birta.

Viceprimarul a ţinut să precizeze că fisurile afectează doar zonele rezervate pietonilor şi bicicliştilor şi că "nici carosabilul şi nici viaductul peste Valea Frumoasă nu au fost afectate".

Se va reface pe seama constructorului...

Viceprimarul a adăugat că lucrările vor fi remediate pe cheltuiala executantului. "Lucrarea nu a fost recepţionată, aşa că va fi remediată de constructor pe cheltuiala proprie. Primăria nu va plăti niciun leu", a spus Birta.

Acesta a mai precizat că municipalitatea va lua măsuri inclusiv în cazul zonei în care apa bălteşte pe carosabil (foto: Kabai Csaba).

"Cel mai probabil este vorba de un canal înfundat", a spus Birta.

Lucrările de execuţie a conductelor de canalizare pluvială şi de montare a celor două staţii de pompare a apelor din lângă fostul depou CFR şi fabrica de pantofi Bihore au fost atribuite firmei Drum Asfalt.

Montarea conductelor a fost făcută în subantrepriză de firma Leko Construct.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Or apărut
Și ăștia ::::)))) târziu dar e bine :::)))
Postat 27 Iunie 2020, 23:50 de Sandu2100
Cel mai probabil ... un canal înfundat !?!
Băiatu' ăsta, care se crede viceprimar, habar n-are că zonele crăpate nu au canalizări aferente ... iar apa de ploaie se scurge, eventual, peste borduri.
Postat 27 Iunie 2020, 19:58 de CrisDumi
Contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Florin Birta...
Birta asta,viceprimar, are licenta in drumuri si poduri? Daca nu,normal era sa paseze explicatiile unui reprezentat al directiei tehnice.Mai mult,o asemenea lucrare nu are diriginte de santier? Adica un individ ales democratic de pe lista dirigintilor de santier care sa verifice daca se respecta intocmai proiectul.Ca la orice amarastean care executa o constructie civila,statul roman,bine intentionat,i-a bagat pe git si un domn diriginte,cam 1500 lei,sarumina'.Trotuarul ala ,saracul nu are fundatie!Orice taran baga oleaca de armatura cind isi betoneaza curtea sau aleile.Nu mai vorbim ca asfaltul pare a fi sub forma de vopsea, 1cm grosime,maxim 2.Aici vorbim de un mecanism complex,traditional, se fac lucrari cu firme predestinate, se marcheaza comision,se fura din lucrare cit se poate,se acopera deficientele cu gargara,nu se executa bonitatile si garantiile.Intr-un cuvint,dezvoltare
Postat 27 Iunie 2020, 16:25 de excalibur
Era de asteptat.
Normal...made in Birtin....!
Postat 27 Iunie 2020, 14:50 de grigore
parandaratul ramane integral ?
la astfel de operatiuni ar fi corect ca si din parandarat sa se restituie o parte ca sa fie corect pana la capat, reparatia se face pe cheltuiala tuturor.
Postat 26 Iunie 2020, 17:41 de Traian
O făcut Bolojan in ciudă
Că sa aibă cârcotașii subiecte :::))
Postat 26 Iunie 2020, 17:01 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON