URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Mai 2020, 21:45

Instanţele și-au reluat activitatea. Intrarea în Palatul de Justiţie din Oradea se face numai cu mască de protecţie

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De vineri, accesul persoanelor în Palatul de Justiție, indiferent dacă sunt părţi în procese, avocați sau consilierilor juridici, se permite numai dacă poartă măşti de protecţie, nu sunt răciţi şi nu au temperatura peste 37 de grade, jandarmii având în dotare termometre cu infraroşu pentru măsurarea temperaturii de la distanţă.

Sunt doar câteva din regulile enunţate de conducerea Curţii de Apel Oradea, printr-un comunicat de presă, necesare pentru "desfășurarea în condiţii de siguranţă" a activităţii de judecată în perioada următoare. 

Aţi răcit? Staţi acasă

Măştile pot fi de unică folosinţă sau confecționate artizanal din alte materiale, dar trebuie să acopere nasul şi gura persoanelor, pe întreagă perioadă în care se află în incinta instanței. "Membrii corpului de jandarmi vor putea dispune îndepărtarea persoanelor care nu poartă mască", se arată în informare, precizându-se că în incinta instituţiei există containere special inscripţionate pentru eliminarea măştilor folosite.

Nu se va permite accesul persoanelor cu o stare generală proastă sau simptome vizibile de viroză respiratorie, gripă sau răceală. În cazul în care este vorba despre un participant la proces, jandarmii vor informa de îndată preşedintele completului de judecată, acolo unde este cazul.

De asemenea, accesul în Palatul de Justiție se va face separat pentru cei care au procese în Sălile penale nr. 5 şi 6 folosite de Tribunalul Bihor şi Judecătoria Oradea, care vor intra pe poarta din spate (orientată înspre parcarea supraterană), în timp ce persoanele care se prezintă la celelalte săli de judecată, Compartimentele Arhivă şi Registratură vor intra pe poarta principală (orientată înspre Parcul Traian).

Reguli şi la procese

Toţi participanţii la procese vor avea obligaţia să respecte o distanţă de 1,5 metri unii de ceilalţi, atât pe hol, cât şi în sălile de dezbateri, respectiv la intrarea în Compartimentele Arhivă şi Registratură. Totodată, accesul justițiabililor în sălile de judecată va fi permis doar cu 15 minute înainte de ora la care le sunt fixate cauzele.

Potrivit informării, jandarmii pot limita accesul publicului sau al altor persoane, cum ar fi aparţinătorii care însoţesc părţile la procese, "în scopul respectării regulilor de distanțare socială", cu prealabila înștiinţare sau încuviințare verbală a președintelui completului de judecată. 

Lista de ședință va conține intervalele orare alocate fiecărui grup de cauze și va fi comunicată prin publicare pe pagina de internet a instanței, cel mai târziu cu două zile înaintea ședinței.   

În cauze civile, audieri prin Skype

Participanților la ședințele de judecată li se recomandă să consulte portalul instanței pentru a lua cunoștință de ora fixată pentru luarea cauzei și să se prezinte la poarta de acces cu minim 15 minute înaintea orei fixate, în vederea efectuării verificărilor necesare de către corpul de jandarmi. De asemenea, li se recomandă să cunoască numărul dosarului și numărul sălii de judecată, pentru facilitarea accesului.

În cauzele non-penale, completul de judecată va putea dispune contactarea părţilor în vederea obţinerii acordului şi a datelor de contact necesare audierii prin videoconferinţă (prin aplicația Skype), sau va putea încuviinţa astfel de cereri, formulate de persoanele interesate, cu cel puţin o zi înaintea şedinţei de judecată.

La Registratură, doar cu programare

Registratura Curţii de Apel va avea program cu publicul doar în cazuri excepţionale şi pe bază de programare, în fiecare zi între orele 8.30 şi 12.30, timpul acordat fiecărei persoane fiind limitat la 15 minute, "în vederea evitării supraaglomerării". 

În continuare, părţile din procese pot transmite prin email şi fax toate documentele (cererile de chemare în judecată, căile de atac, precum și a oricare alte cereri adresate instanței care nu se depun direct în ședință), iar dacă nu au acces la aceste mijloace de comunicare, atunci prin poştă. 

"De asemenea, se recomandă ca depunerea cererilor sau înscrisurilor la dosarul cauzei, precum şi transmiterea lor către părţi să fie făcută prin poştă sau prin mijloace de comunicare electronică, pe cât posibil nu în timpul ședinței de judecată", informează Curtea.

Cererile adresate instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune în principal prin mijloace de comunicare electronică sau prin poştă, în condiţii care să asigure verificarea identităţii solicitantului. Înscrisurile eliberate în temeiul cererilor anterior menţionate se vor transmite în principal prin poştă sau, dacă persoana care a formulat cererea solicită, prin poştă electronică. Ridicarea recipiselor de consemnare a cauţiunilor se va putea realiza personal, pe baza unei prealabile programări realizată de grefierii șefi de secţii.

Persoanele care nu au acces la mijloace electronice de comunicare sau la servicii poştale se vor putea prezenta pentru depunerea cererilor/înscrisurilor în formă fizică, în baza unei programări telefonice la numărul de telefon 0259/426.883, tasta 2, realizată cu cel puţin două zile înainte de data prezentării şi afişată pe portalul  înainte cu o zi.   

Timp fix la Arhivă: 20 de minute 

Programul de lucru cu publicul la Compartimentul Arhivă se va desfăşura zilnic în intervalul orar 8.30-12.30, astfel: între 8.30-11.00 vor avea acces pentru consultarea dosarelor toate persoanele interesate, indiferent de calitate, pentru o durată ce nu va depăşi 20 de minute iar între 11-12.30 arhiva este rezervată avocaţilor, consilierilor juridici, practicienilor în insolvenţă, interpreţilor, traducătorilor şi experţilor.

Accesul justițiabililor, dar şi al avocaţilor, consilierilor juridici, practicienilor în insolvenţă, experţilor şi interpreţilor se va face potrivit unei programări prealabile realizată online, cu cel puțin două zile înainte, printr-o cerere scrisă în care să fie indicat nr. de dosar, intervalul orar în care se doreşte prezentarea şi nr. de telefon al solicitantului, transmisă la adresa arhivaCAO@just.ro sau telefonic.

Lista programărilor va putea fi consultată cu o zi înainte, pe site-ul instanței.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON