Mai mult de zece hoteluri aflate într-o stare avansată de degradare, care cumulează peste 2.500 de camere, au fost vândute, la prețuri relativ mici, în ultimele luni pe litoralul românesc. Cinci dintre hotelurile care şi-au găsit noi stăpâni aparţineau fraţilor Micula, care nu au investit în modernizarea lor.
Potrivit Ziare.com, investitorii cumpără masiv hotelurile lăsate în paragină în staţiunile de la Marea Neagră. Preţul unităţilor este unul relativ mic, astfel încât, cu tot cu costurile de renovare şi amenajare, investiţia poate fi recuperată în aproximativ 5 ani. Multe dintre hotelurile modernizate vor fi cu regim all-inclusive.
Profit.ro scrie că mai mult de zece hoteluri aflate într-o stare avansată de degradare, care cumulează peste 2.500 de camere, au fost vândute, la prețuri relativ mici, în ultimele luni, printre cumpărători fiind nume precum Mohammad Murad și Nicolae Bucovală. Preţul plătit a fost, în medie, de circa 9.000 de euro pe cameră.
Dacă hotelurile care arată bine pe litoral sunt considerate scumpe de către cumpărători, cu prețuri pe cameră care ajung la zeci de mii de euro, investitorii s-au orientat în ultimii ani către unități aflate într-o stare avansată de degradare și care fie au fost vândute de proprietari, fie au fost scoase la vânzare de către ANAF, în contul datoriilor bugetare, scrie publicaţia de profil.
Așa s-a întâmplat cu cinci hoteluri deținute de frații Micula, dintre care trei au fost cumpărate de Mohammad Murad: Prahova și Clăbucet din Neptun și Craiova din Olimp. Hotelurile Romanța din Neptun și Slatina din Olimp, tot ale fraților Micula, au fost achiziționate de doi investitori care mai dețin la mare hoteluri, unul dintre ei având Bavaria Blu din Mamaia, iar celălalt - Holliday din Olimp.
"Majoritatea tranzacțiilor s-au făcut cu hoteluri din sudul litoralului, iar toți cei care le-au cumpărat bagă bani în ele. Prețul mediu de achiziție pe cameră a fost undeva la 9.000 de euro, iar cumpărătorii mai investesc, în medie, încă 6-7.000 de euro pe cameră", a declarat Profit.ro Aurelian Marin, proprietarul agenției Paradis Vacanțe de Vis, unul dintre cei mai mari turoperatori de litoral. El a explicat apetitul investitorilor prin faptul că, în ultimii trei ani, litoralul românesc merge foarte bine.
Din calculele făcute de cumpărători, o investiție în achiziția unui hotel în paragină și în modernizarea acestuia se amortizează, în medie, în cinci ani. Majoritatea cumpărătorilor mai au deja alte hoteluri la mare, iar în urma investițiilor, noile structuri se vor transforma în all inclusive.
Unele dintre aceste hoteluri fuseseră scoase la licitaţie de Fisc, care de mai mult timp încearcă să le vândă, dar la primele licitaţii nu s-a prezentat niciun cumpărător. Potrivit Ziare.com, ANAF a intervenit după ce, în primăvara anului 2017, fraţii Micula au anunţat că vor să vândă 11 din cele 12 hoteluri pe care le aveau pe litoral. La acel moment se împlineau 15 ani de la ultima renovare a unităţilor de cazare notate ca având 2 stele, care în fiecare an erau amendate de Ministerul Turismului şi Protecţia Consumatorilor.
Fraţii Micula cumpăraseră în 2002 hotelurile de la statul român cu 500.000 de euro bucata.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.