URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Noiembrie 2015, 15:39

Trafic fluidizat pe Centură: După 3 ani de abandon, extinderea Podului Densuşianu a fost finalizată (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vechiul Pod Densuşianu de peste Crişul Repede, construit la ieşirea din oraş spre Vest, a fost reabilitat, după ce vreme de trei ani şantierul fusese abandonat. Reluarea circulaţiei, care se desfăşoară pe două benzi dinspre Şoseaua Borşului şi Rogerius către Ioşia şi Calea Sântandreiului s-a făcut miercuri dimineaţă la ora 9.00, fără nicio festivitate.

"Panglică nu este, pentru că eu cred că nu este cazul şi că fiecare trebuie să-şi facă datoria acolo unde este. Simbolic, panglica a fost tăiată în această dimineaţă de şoferii care îşi exprimă bucuria prin claxoane", a declarat câteva ore mai târziu prefectul Claudiu Pop, venit la faţa locului pentru a "inspecta" lucrarea, alături de şeful Secţiei Drumuri şi Poduri Bihor, Octavian Balog.

"E un pod nou, practic, care a stat peste trei ani, şi azi am reuşit să-l redeschidem. Este o lucrare făcută de Guvern, prin CNADNR, care s-a încheiat mai repede cu aproape două luni faţă de termenul din contract", a mai spus prefectul.

Proiectarea lucrării de reabilitare a vechiului Pod Densuşianu a fost făcută de firma clujeană NV Construcţii, iar execuţia de Dacia Faber, tot din Cluj, proiectul având o valoare de 4,3 milioane lei. "Banii, cred eu, se vor încasa până la sfârşitul anului", a spus şeful şantierului, inginerul Teodor Chinde, directorul Dacia Faber.

Pe de altă parte, acesta a precizat că de luni, pe podul nou, cel din amonte (pe care se circulă dinspre Piaţa Ioşia către Vest), circulaţia va fi restricţionată pe o lungime de circa 50 metri, deoarece constructorul mai are de rezolvat mutarea unei conducte de apă care va subtraversa ambele poduri pe malul stâng al Crişului (cel pe care se află şi Piaţa Ioşia).

Reabilitarea vechiului Pod Densuşianu a început în luna mai a acestui an, iar Chinde a explicat rapiditatea lucrărilor prin "sprijinul acordat de Secţia de Drumuri din Bihor, Primărie şi Prefectură".

Podul reabilitat a fost construit între anii 1972-1975, iar în prezent are o lungime de 128 metri, plus două pasaje de 10 şi respectiv 9 metri la cele două capete, o lăţime de 11 metri, având două benzi de circulaţie, şi o înălţime de 6 metri a pilierilor din albia Crişului.

Alături de vechiul pod, acum modernizat, în urmă cu patru ani a fost construit unul nou, pe partea din amonte (către Podul Sovata) de către firma orădeană Selina, care l-a finalizat tot în avans, pe 8 octombrie 2011.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
PUTINTA
Avind in vedere ca......... e grozav de bine ce au realizat.Dar avind in vedere DN76,alte DN si Autostrazi e.........!
Postat 13 Noiembrie 2015, 13:42 de GORON
@ TDS
esti departe de a fi liber dom`le TDS. Si daca esti atat de instarit intelectual precum sustii, stii bine dom`le TDS ca un om liber nu are frustrarile matale. Un om liber nu se agata de toate mizeriile astea din presa. esti departe de a fi liber...
Postat 12 Noiembrie 2015, 08:23 de ottoul
!!!!!!!!!!
@unu: Ma multumesc cu 50 bani ! La functie nu aspir pentru ca nu indeplinesc cerintele strazii ! Nu sunt nici frumos, nici tanar ! Doar liber, ceea ce e prea putin!
Postat 12 Noiembrie 2015, 00:58 de TDS
diviziunea muncii intre postacii psd
TDS zice cica ca-l lasa pe Apolodor, nu se baga la poduri. Asa v-ati impartit in PSD toti postacii, pe domenii de interes? Si cum e mai departe, 50 bani pe postare acum sau o functie cand o fi PSD-ul la guvernare locala?
Postat 11 Noiembrie 2015, 22:54 de unu
TRIO
@OradeaCivit_AS: Nu prea imi vine sa ma bag ( si ) la poduri ! In principiu l-as lasa pe APOLODOR ! Totusi n-as trece cu vederea un articol recent din presa centrala in care era evocat un TRIO formidabil cu interactiune Min. Transporturilor - CNADNR : Marcel Ioan Bolos - Eduard Helvig - Valentin Trifan ! Iti spun ceva numele astea ? Mie da ! Se pare ca si DNA - DIICOT ar avea niste apetente in direectia aceasta ! Sa speram ! Poate CA_CU Bolos ar trebui sa se termine in sfarsit ! E o SUGE stie....
Postat 11 Noiembrie 2015, 21:33 de TDS
Si sa-i si lupta!
Nu bine a scapat de ANI (nu i-a fost usor, numai el stie cat l-a costast albiea!) ca perfectul se vrea primar, prea se baga-n seama in ultimul timp! Pericolul cel mare vine de la premierul desemnat, mi-e ca-l va ejacula Ciolos din prefectura, nici un premier n-ar tine in functie slugile precedentului pt. a-i implementa propriul program!
Postat 11 Noiembrie 2015, 19:21 de pinonel
nu a fost finalizat!
Ba nu a fost finalizat! La capătul dinspre Iosia nu au fost inca puse bordurile, pământul dintre parapeti se scurge intre cele doua poduri la ambele capete, rosturile de dilatație dinspre iosia inca nu au fost executate, iar la podul celalalt din cauza traficului aglomerat, asfaltul la rosturile de dilatație este deja distrus. Iar noi am așteptat nepermis de mulți ani!!!
Postat 11 Noiembrie 2015, 16:25 de sergiu
Dupa 3 ani!!!!
"după ce vreme de trei ani şantierul fusese abandonat. " Reabiltarea unui pod scurt dureaza 3 ani. In 3 ani altii sparg munti cu tunele cu 2 benzi pe sens. 2015. Romania. Mai poti spoune ceva. "Bravo" Pop. Sincer, ma mir ca nu t-a fost rusine de colegii tai din PSD bagati pe la CNADNR si alte capusarii ca ai mers sa "inaugurezi" asa un "mega proiect. TDS, Pinonel nimic? ""E un pod nou, practic, care a stat peste trei ani, şi azi am reuşit să-l redeschidem. Este o lucrare făcută de Guvern, prin CNADNR, care s-a încheiat mai repede cu aproape două luni faţă de termenul din contract", a mai spus prefectul." WOOOOOOOOOOW :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Postat 11 Noiembrie 2015, 16:02 de OradeaCivitas
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON