Vechiul Pod Densuşianu de peste Crişul Repede, construit la ieşirea din oraş spre Vest, a fost reabilitat, după ce vreme de trei ani şantierul fusese abandonat. Reluarea circulaţiei, care se desfăşoară pe două benzi dinspre Şoseaua Borşului şi Rogerius către Ioşia şi Calea Sântandreiului s-a făcut miercuri dimineaţă la ora 9.00, fără nicio festivitate.
"Panglică nu este, pentru că eu cred că nu este cazul şi că fiecare trebuie să-şi facă datoria acolo unde este. Simbolic, panglica a fost tăiată în această dimineaţă de şoferii care îşi exprimă bucuria prin claxoane", a declarat câteva ore mai târziu prefectul Claudiu Pop, venit la faţa locului pentru a "inspecta" lucrarea, alături de şeful Secţiei Drumuri şi Poduri Bihor, Octavian Balog.
"E un pod nou, practic, care a stat peste trei ani, şi azi am reuşit să-l redeschidem. Este o lucrare făcută de Guvern, prin CNADNR, care s-a încheiat mai repede cu aproape două luni faţă de termenul din contract", a mai spus prefectul.
Proiectarea lucrării de reabilitare a vechiului Pod Densuşianu a fost făcută de firma clujeană NV Construcţii, iar execuţia de Dacia Faber, tot din Cluj, proiectul având o valoare de 4,3 milioane lei. "Banii, cred eu, se vor încasa până la sfârşitul anului", a spus şeful şantierului, inginerul Teodor Chinde, directorul Dacia Faber.
Pe de altă parte, acesta a precizat că de luni, pe podul nou, cel din amonte (pe care se circulă dinspre Piaţa Ioşia către Vest), circulaţia va fi restricţionată pe o lungime de circa 50 metri, deoarece constructorul mai are de rezolvat mutarea unei conducte de apă care va subtraversa ambele poduri pe malul stâng al Crişului (cel pe care se află şi Piaţa Ioşia).
Reabilitarea vechiului Pod Densuşianu a început în luna mai a acestui an, iar Chinde a explicat rapiditatea lucrărilor prin "sprijinul acordat de Secţia de Drumuri din Bihor, Primărie şi Prefectură".
Podul reabilitat a fost construit între anii 1972-1975, iar în prezent are o lungime de 128 metri, plus două pasaje de 10 şi respectiv 9 metri la cele două capete, o lăţime de 11 metri, având două benzi de circulaţie, şi o înălţime de 6 metri a pilierilor din albia Crişului.
Alături de vechiul pod, acum modernizat, în urmă cu patru ani a fost construit unul nou, pe partea din amonte (către Podul Sovata) de către firma orădeană Selina, care l-a finalizat tot în avans, pe 8 octombrie 2011.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.