URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
19 Martie 2015, 14:54

Drumul (merge) rapid. Selina toarnă structura de susţinere a viaductului peste străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O singură lucrare, mai multe şantiere! Firma Selina lucrează în paralel pe mai multe puncte de pe traseul drumului expres care va lega podurile Dragoş Vodă şi Theodor Neş înaintând de-a lungul liniei ferate.

De la demararea lucrărilor în octombrie, anul trecut, constructorii au făcut, între altele, lucrări de consolidare la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca, au pregătit terasamentul viitoarei şosele şi au relocat reţelele de apă, canalizare, termoficare, electricitate, telefonie şi gaz din calea noului drum.

În cursul zilei de miercuri, angajaţii Selina decopertau strada Ecaterina Teodoroiu pentru lucrări de modernizare, construiau breteaua de acces dintre străzile Piatra Craiului şi Adevărului şi lucrau la viitorul viaduct lung de peste 160 metri care va traversa străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur la înălţimea liniei ferate.

"În momentul de faţă se toarnă piloţii de la prima pilă a podului care va traversa străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur", a declarat Ana Maria Sava, managerul de proiect. Viaductul în lucru este cel mai mare de pe traseul drumului expres şi va avea în vecinătate, la capătul străzii Ecaterina Teodoroiu, un sens giratoriu, pentru a facilita accesul auto pe pod.

Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la viitorul pod Dragoş Vodă şi va traversa, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca, străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş cu ieşire la podul Theodor Neş.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de peste 160 metri.

Lucrările, în valoare de 49,4 milioane lei, sunt executate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Staţi liniştiţi! Au obţinut avizul. CONDIŢIONAT. Adică NU!
Documentaţia depusă de Primăria Oradea la CFR, a fost avizată favorabil, CU CONDIŢIA CA ÎNCEPEREA LUCRĂRILOR SĂ SE FACĂ NUMAI DUPĂ EMITEREA UNEI HOTĂRÂRI DE GUVERN, PRIVIND TRANSFERUL DE TERENURI DIN DOMENIUL PUBLIC AL STATULUI ÎN DOMENIUL PUBLIC AL MUNICIPIULUI ORADEA şi încă 26 de puncte cu privire la: nereguli, obligaţii şi sancţiunile conform legii. NERESPECTAREA celor menţionate constituie contravenţie sau infracţiune după caz şi se sancţionează conform legii. Pentru cei care nu sunt în situaţia celor demolaţi dar cărora li se pare normal ce face primarul împreună cu inginera şefă pe post de arhitectă numai pentru că aşa ştie el să implementeze un proiect le doresc să ajungă să depindă de deciziile lui. S-a ajuns, în opinia unora, ca respectarea legii să nu mai aibă importanţă dacă scopul este “nobil”. Nu l-a oprit nimeni să verifice întîi proiectul şi abia apoi să îl scoată la licitaţie! Tradiţional este preocupat în a face ordine la alţii în curte, în timp ce în regiile subordonate lui are loc un jaf bazat pe sine_curişti care execută legile cu un dispreţ nemaiîntâlnit de la Emil Bobu încoace. Sub imperiul cheltuirii fondurilor europene pe ultimele luni, după ce a avut la dispoziţie aproape 8 (opt) ani ştie foarte bine la cine să apeleze ca să pună în practică ilegalităţile. Cum să te cheme Moş şi să fii viitoarea tînără speranţă a mangementului programelor internaţionale? Cît de prost sau/şi incompetent să fii ca să nu ştii că terenurile pe care se va face o investiţie din fonduri europene nu sunt în proprietatea primăriei. Ce proiect manageriază acest pitic (în sensul pregătirii)? L-ar fi întrecut numai Foghiş. Dar el a fost şi şmecher pentru că simţind că are răspundere a fugit în postul de director la ZMO fiind la fel de incompetent. De data asta, trupa lui Ghitea, Ţenţ & co nu mai reuşeşte performanţa de la P.O.R. prin care să modifice prin dispoziţie de şantier proiectul, după ce se termină execuţia, pentru ca aceasta să coincidă “perfect“ cu modificarea făcută de proiectanţi care par să fie deştepţi numai la emiterea dispoziţiilor de şantier (nu greşesc pentru desenează exact ceea ce văd). Pînă atunci, Selina, care este prea legată de primărie prin servicii retro/ante execută ca proasta lucrarea fără avizele şi autorizaţiile obligatorii tocmai pentru că ei pot plăti pe toţi cei care ar avea curajul să vină în control. Acesta este şi motivul pentru care ei au cîştigat licitaţia. Toate astea sunt valabile pînă cînd O.L.A.F. vine în control. Atunci, ca şi în alte cazuri în care au fost controale serioase, Selina va face un foc de tabără într-un container cu documentele lucrării. N-au avut timp de mici şi bere. P.S. Există la primărie adresa la care fac referire împreună cu 6 pagini de anexe.
Postat 20 Martie 2015, 19:18 de eutanasiu
penibilii din CFR
domnilor din CFR, acuma chiar sunteti penibili, va rog sa va uitati cum arata trecerile la nivel cu cale ferata din toata tara, ti se rupe masina cand treci peste calea ferata, nu sunteti in stare sa reparati 2 metri de asfalt si va luati mereu de cei care fac ceva!!! De stiut ca, spatiul cu aprox 2 m inainte si dupa calea ferata nu apartine CNADNR-ului ci apartine CFR-ului. Asa ca, lasati-l pe Ilie in pace sa lucreze ca face treaba buna, vedeti-va de treaba voastra ca-i nefacuta.
Postat 20 Martie 2015, 08:19 de Oradeanuldebine
Sa fie primit
Nu ma opun ci i-o pun sfantului Ilie.
Postat 19 Martie 2015, 21:50 de eutanasiu
CFR - Incurca lumea
Stimate domn/doamna de la CFR, De ce va puneti in calea unei investitii vitale pentru acest oras care trebuie finalizata de urgenta? Nu fiti Gica Contra cand investitia serveste binelui comun.
Postat 19 Martie 2015, 20:02 de Vlad_S
Îmbunătăţirea mobilităţii cu cătuşe
Textul adresei Companiei Naţionale de Căi Ferate nr. 42/C/79/09.03.2015 către Primăria Municipiului Oradea. Referitor la obiectivul: “Descongestionarea traficului rutier şi îmbunătăţirea mobilităţii populaţiei pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea – Biharkeresztes Drum Expres”. În urma sesizării Secţiei L5 Oradea prin adresa nr. 719/05.03.2015, revenim la adresa noastră nr. 42/C/61/25.02.2015 prin care vă avertizăm asupra consecinţelor neluării de măsuri de oprire a execuţiei lucrărilor la investiţia de mai sus datorită executării acestora fără Autorizaţie de Execuţie CFR respectiv fără predare -primire amplasament. Astfel se constată încălcarea condiţiilor impuse de avizul C.T.E. nr. 30/IL.1/25.08.2014şi anume ”În conformitate cu prevederile ordinului MT nr. 13871996, beneficiarul lucrării va solicita Avizul CFR de la CNCF CFR SA Bucureşti şi Autorizaţia MT de la Ministerul Transporturilor. Începerea lucrărilor este condiţionată de obţinerea Autorizaţiei de Execuţie CFR emisă de Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj pe baza unei documentaţii în faza DTAC, elaborată de proiectant autorizat şi verificată de verificator de proiecte atestat corespunzător. Prezentul aviz CTE al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj nu permite începerea lucrărilor şi are valabilitate pe perioada menţionată în Certificatul de Urbanism nr. 3197 din 17.10.2013 de Primăria Municipiului Oradea, jud. Bihor.” CA ATARE VĂ SOMĂM DIN NOU CA ODATĂ CU PRIMIREA PREZENTEI SĂ SISTAŢI LUCRĂRILE ÎNCEPUTE PÂNĂ INTRAŢI ÎN POSESIA AUTORIZAŢIEI DE EXECUŢIE CFR RESPECTIV A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE, ÎN CAZ CONTRAR FIIND NEVOIŢI SĂ ACŢIONĂM CONFORM LEGII.
Postat 19 Martie 2015, 17:27 de eutanasiu
Turnaţi ca să vă obişnuiţi cu asta !!!
Mai apoi o să scăpaţi cu jumătate de pedeapsă dacă "turnaţi" anticipat !!!
Postat 19 Martie 2015, 17:20 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON