Drumul expres avansează rapid. Angajaţii firmei Selina efectuau miercuri, simultan, pe trei tronsoane diferite, din strada Făcliei până la intersecţia străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, lucrări la consolidare a Dealului Pisicii.
"Au fost demolate toate casele de pe traseul viitorului drum, cu excepţia uneia folosită ca organizare de şantier, iar în prezent se efectuează pe tort drumul lucrări de consolidare", a declarat şeful de şantier Marius Kralik.
Dată fiind natura terenului, viitorul drum rapid a fost consolidat cu piloţi foraţi turnaţi la o adâncime de 11 metri şi ziduri de sprijin menite să împiedice dealul să vină la vale peste şosea şi linia ferată. La intersecţia străzilor Louis Pasteur cu Ecaterina Teodoroiu lucrările au ajuns deja la faza turnării piloţilor de probă.
Piloţii sunt coloane de beton de mari dimensiuni îngropaţi la o adâncime de circa 11 metri pentru consolidarea dealului. "Am turnat piloţii de probă de la pasajul din intersecţia străzilor Gheorghe Doja cu Louis Pasteur. Dată fiind valoarea lucrării, la sfârşitul lunii februarie piloţii vor fi supuşi unor teste de stress şi a unor măsurători pe şantier", se menţionat Kralik.
Potrivit angajaţilor municipalităţii, blocurile de beton dezafectat vor fi depuse de municipalitate la viitorul deal din Parcul Salca. Dealul şi amfiteatrul din vecinătate va oferi turiştilor posibilitatea de admira priveliştea. Investiţia se ridică la 49,4 milioane lei, fără TVA.
Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Dragoş Vodă, aflat încă în lucru, şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.
Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.
La intersecţia de sub viaduct a străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, respectiv a străzilor Bihorului cu Izvorului din faţa podului Theodor Neş, vor fi amenajate sensuri giratorii.
Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.