URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Aprilie 2018, 14:49

Detaliile contează

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu înţeleg de ce nu poate să-ţi placă concomitent şi betonul şi cernoziomul. Ecologiştii se plâng că primarul Ilie Bolojan a betonat toată Oradea. Eu nu văd unde e problema, câtă vreme şi măreşte suprafaţa parcurilor. Prefer ca drumurile să fie din beton şi parcurile din pământ decât să avem parcuri betonate şi drumuri de pământ.

Apoi, betonul nu e deloc un material urât. Dacă vrei să caracterizezi o femeie frumoasă spui despre ea că arată beton, nu? Nicidecum că e cam pământie.

În ultimii ani s-au făcut numeroase investiţii în drumuri, iar cei care contestă asta să-şi imagineze cum ar putea circula azi fără podurile noi, centură, pasaje şi o grămadă de străzi care au străpuns mai tot oraşul. Din păcate, însă, există o inadecvare în ce priveşte ordinea investiţiilor.

Acum a început o investiţie importantă, drumul care leagă strada Bihorului de Real-ul din Episcopia. Investiţie mare, sumă pe măsură. În tot acest timp există, în schimb, nişte locuri înguste în oraş care fac insuportabilă viaţa şoferilor, chit că rezolvarea acestora n-ar necesita nici prea mult timp, nici sume prea mari.

De ani buni nu se poate rezolva trecerea de cale ferată a liniei industriale de lângă UAMT. Toată lumea ştie că, practic, centura este blocată până la Podul Densuşianu, dar când e vorba de CFR – fatalitate! - nu putem face nimic. Tot acolo s-ar impune o bandă de stocare pentru maşinile ce coboară de pe podul rutier ca să ajungă pe Şoseaua Borşului. Nici măcar nu trebuie nimic expropriat, că e vorba de un tăpşan.

Nu ştiu cât ar costa, dar oricum nesemnificativ faţă de noile investiţii în drumuri, să se dubleze accesul pe sub podul CFR din zona Matei Corvin. Şi acolo sunt cozi interminabile de multă vreme, iar noi ne risipim energia cu noua arteră de pe strada Bihorului până la Real.

Am avut un exemplu clar în care edilii au întârziat nepermis luarea unor măsuri banale. De când s-a montat semafor cu buton, turbogiraţia funcţionează mult mai bine. Probabil că o să mai aşteptăm câţiva ani să ne prindem că acelaşi lucru trebuie făcut şi la trecerea de pietoni din Piaţa Unirii către podul Ladislau. În orele de vârf se circulă bară la bară, pentru că pietonii trec încontinuu.

Există o grămadă de amănunte care, dacă ar fi puse la punct, ne-ar face viaţa mai uşoară. Totuşi trebuie să se ocupe cineva de ele. Nu pot fi neglijate din acelaşi veşnic motiv că Primăria se focusează exclusiv pe proiecte grandioase...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
!
În oraș, iarba reține mai mult praf decât betonul; copaci trebuie să fie - și cât mai mulți - iarbă cât mai puțină. Betonul / asfaltul - iar dacă se poate și piatra - ar trebui să fie aproape peste tot: sunt amândouă ușor de curățat și nu rețin praful.
Postat 24 Aprilie 2018, 08:08 de Shogun
Nu cat ci cum!
Conteaza cum faci lucrarile. Rezolva ele problemele? Intersectia Lacu Rosu cu Stefan cel Mare... se pare ca noi muncim, noi nu gandim. Se monteaza ditamai borduroacele anuland posibilitatea ca in intersectie sa seselecteze sensurile de virarea, stnaga-dreapta. Si pana acum era greu, pana acum cand bordurile ingropate in carosabil permiteau acest lucru daca soferii aveau cap. Acum se vor creea cozi interminabile asteptand ca cei ce doresc sa vireze la stanga sa poata traversa bulevardul. Proiectanti aiuriti strica si ce era bun. Asta e una care doare acum caci lucrarile nu sunt fdinalizate si se poate remedia "gandirea".
Postat 23 Aprilie 2018, 07:43 de scortosul
in sfârșit
Vorbesc cu prietenii de multă vreme despre trecerea la nivel cu calea ferată din zona uamt. Acolo soluția este așa de simplă... Un amărât ca semafor la trecere ar rezolva coloanele. Un semafor! Care nici nu trebuie să dea bani pe el, nu demult s-a scos un semafor la trecerea din Sântandrei. De ce nu îl montează CFR-ul acolo??? Cât poate să coste să monteze o echipă un semafor?? Care stă în depozit probabil, prinde rugină! Trebuie să oprească fiecare mașină să facă stop să se asigure pentru 3 trenuri/lună care mai merg în zona industrială. Dar stai!!! În plus mai Și poliția la pândă în zona aia să ia permise!!! De multe ori i-am văzut.
Postat 23 Aprilie 2018, 04:30 de sofer-or
SARCA
Ai fost on Sibiu , Brașov??
Postat 22 Aprilie 2018, 19:19 de Sandu1201
@tds
Lache.....in boala ta esti chiar "dixtractiv".
Postat 22 Aprilie 2018, 19:05 de elev
da' cât e halatul?
D-le Chirilă! Unii oameni au stat în spital! De ce nu înțelegeți acest lucru?
Postat 22 Aprilie 2018, 16:48 de dani-e-let
WHY?
D-le Chirilă ( zis bunu' )! Nu e totuna unde sunt zonele verzi! În zona centrală, in Salva sau Piața Ghioceilor! Cei care îi reprosam oarece lu' Bolojan este că a distrus Piața Unirii! Evident trebuia refăcută! Dar nu așa! Pasaj subteran și multă verdeață! Era atât de greu? Dar mintea bolnavă a cuiva( tratată acum câțiva ani) nu înțelege! Dar de ce nu pricepeti Dvs.?
Postat 22 Aprilie 2018, 16:45 de dani-e-let
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON